شنبه 12 مهر 1399 - 16:39:15

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس + عکس

 

 

مراحل انجام سایه چشم کات کریس همراه با عکس

آموزش آرایش صورت و نکات سایه چشم کات کریس

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

انجام زیرساز آرایش قبل از سایه چشم کات کریس

پایه مناسب سایه چشم کات کریس

استفاده از یک رنگ تیره تر برای نشان دادن خط میانی پلک

استفاده از یک رنگ تیره برای گوشه های خارجی پلک

مرحله اصلی سایه چشم کات کریس یعنی استفاده از کانسیلر

مرحله نهایی سایه چشم کات کریس

خط چشم مناسب سایه چشم کات کریس

استفاده از مژه مصنوعی در خط چشم کات کریس

طراحی ابروها با توجه به سایه چشم کات کریس

رژلب مناسب سایه چشم کات کریس

 

 

سایه چشم کات کریس یکی از پرطرفدارترین سبک های آرایش چشم است که نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. اگر شما هم می خواهید سایه چشم مدل کات کریس را به زیبایی و هیچ گونه خطایی انجام دهید، پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. زمانی که صحبت از سایه چشم کات کریس به میان می آید، همه ما می دانیم که در این تکنیک قسمت میانی پلک با یک خط جدا می شود و در آن باید از چند رنگ سایه چشم با هارمونی مشترک استفاده کرد.


انجام زیرساز آرایش قبل از سایه چشم کات کریس


پیش از هر چیز ابتدا باید زیرساز آرایش چشم مناسبی انجام دهیم تا سایه چشم کات کریس ما از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. برای این کار ابتدا از پرایمر مناسب استفاده می کنیم. اگر پوست شما چرب است و سایه چشم شما پس از مدتی ماسیده می شود تا پشت پلک تان خط می افتد، حتما از پرایمر مناسب استفاده کنید. پس از این که پرایمر را به کار بردید و زمان دادید تا جذب شود، از یک کانسیلر مناسب استفاده می کنیم. چنانچه سیاهی دور چشم دارید، ابتدا می توانید از کانسیلر هلویی برای برطرف کردن این سیاهی استفاده کرده و پس از فید کردن از کانسیلر طبیعی رنگ پوست استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که رنگ دور چشم شما نباید تفاوت خیلی زیادی با رنگ پوست تان داشته باشد.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس


پایه مناسب سایه چشم کات کریس


پس از اتمام زیرساز آرایش چشم، نوبت به پایه سایه می رسد. شما می توانید از یک رنگ متوسط برای پایه سایه چشم کات کریس استفاده کنید. سایه چشم پایه را می توانید با استفاده از یک براش متوسط یعنی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ روی پشت پلک بزنید. برای این کار باید از حرکات دورانی استفاده کنید و پایه سایه را روی خط میانی پلک پیاده سازی کنید. در این مرحله باید حالت مناسب سایه خود را نیز انجام دهید. سایه خود را تا گوشه خارجی پلک خود امتداد دهید و آن را به خوبی فید کنید. توجه داشته باشید که تنها باید سایه پایه را روی خط میانی پلک بکشید و قسمت بالایی بن مژه شما نباید به این رنگ آغشته شود. این سایه چشم را تا کمی زیر ابروها ادامه می دهیم.


استفاده از یک رنگ تیره تر برای نشان دادن خط میانی پلک


پس از این که پایه سایه چشم کات کریس را پیاده سازی کردیم، باید از یک سایه چشم به رنگ تیره تر برای بولد کردن خط میانی پلک خود استفاده کنیم. توجه داشته باشید که تمامی رنگ های سایه چشم باید دارای تناژ مشابه و از یک خانواده باشند تا زیبایی کار شما دو چندان شود. از یک براش سر تخت برای این کار استفاده کرده و سایه تیره تر را روی خط میانی پلک می کشیم. براش را به صورت حرکات دورانی روی پلک بزنید تا رنگ ها به خوبی فید شوند. در واقع شما باید رنگ تیره تر سایه چشم را از قسمت خارجی پلک روی پلک ها زده و آن را به آرامی به سمت داخل پلک فید کنید. این سایه چشم باید دقیقه روی خط میانی پلک باشد و نباید آن را تا زیر ابروها ادامه دهید. به این ترتیب شما یک تقسیم کننده سایه دارید که در قسمت بالای آن رنگ متوسط و در قسمت پایین آن رنگ روشن به چشم می خورد.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس


استفاده از یک رنگ تیره برای گوشه های خارجی پلک


در مرحله بعد باید از یک رنگ تیره سایه چشم برای قسمت های خارجی پلک استفاده کنیم. همان طور که می دانید، به کار بردن رنگ تیره در گوشه های خارجی پلک باعث می شود این قسمت عمیق تر به نظر برسد و حالت چشم های شما زیباتر و جذاب تر جلوه داده شود. برای زدن سایه تیره در گوشه های پلک از یک براش کوچکتر استفاده می کنیم. با استفاده از براش مقداری از پیگمنت های سایه را برداشته و به صورت اوریب روی گوشه خارجی پلک می کشیم. سپس آن را با حرکات دورانی فید کرده و کمی امتداد می دهیم. سایه چشم تیره را با حرکات دورانی کمی به سمت داخل پلک می بریم اما باید توجه داشته باشید که هنوز باید قسمت بالای بن مژه شما روشن باشد و هیچ پیگمنتی روی آن قرار نگیرد. کمی از سایه چشم تیره را تا روی خط میانی پلک ادامه می دهیم تا سایه ها یکدست شوند.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس

 


مرحله اصلی سایه چشم کات کریس یعنی استفاده از کانسیلر


پس از این که بیس سایه چشم کات کریس را انجام دادیم، نوبت به مرحله اصلی یعنی استفاده از کانسیلر روی قسمت روشن پلک می رسد. برای این که تسلط کافی روی این قسمت داشته باشید، ابتدا یک تکه دستمال کاغذی را آغشته به مقدار بسیار کمی کانسیلر کنید و روی قسمت مورد نظر به صورت ضربه ای بزنید. اگر به یکباره کانسیلر را مستقیما روی پشت پلک بزنید، ممکن است فید کردن آن برایتان کمی دشوار باشد. پس از این که موضع کانسیلر را مشخص کردید، حال با استفاده از یک کانسیلر قلمویی، به اندازه یک نقطه کوچک کانسیلر روی قسمت روشن پلک قرار می دهیم.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس

 


از یک براش سر تخت برای فید کردن کانسیلر استفاده کنید. توجه کنید که خط میانی پلک را باید بسیار دقیق و صاف بکشید تا کار تمیز از آب در بیاید. حتی برای این که تسلط خود را بالا ببرید می توانید مقداری کانسیلر را پشت دست خود بریزید و سپس براش را به آن آغشته نمایید. پس از اینکه کانسیلر را روی نواحی مرکز پلک کشیدید و خط آن را خوب فیکس کردید، با همان براش کمی آن را رو به سمت بیرون فید نمایید. فید کردن شما باید تا وسط پلک باشد و نباید آن را تا گوشه های خارجی ادامه دهید.


در مرحله بعد باید از یک رنگ سایه روشن متناسب با هارمونی سایه کات کریس برای روی نواحی که کانسیلر زدید، استفاده کنید. در این آیتم از رنگ صورتی روشن به جهت هارمونی که با رنگ ارغوانی دارد، استفاده شده است. نواحی روشن به دلیل کنتراست رنگی که با نواحی تیره دارند، به خوبی کات کریس را نمایش می دهند و اگر شما دقیقا طبق همین مراحل پیش بروید، یک سایه چشم مدل کات کریس زیبا، تمیز و جذاب خواهید داشت.  برای این که هیچ مرزی بین رنگ روشن و تیره در قسمت انتهایی پلک وجود نداشته باشد، می توانید از رنگ متوسط استفاده کنید. براش متوسط مخصوص سایه چشم را آغشته به رنگ متوسط که به عنوان پایه در مرحله اول از آن استفاده کرده بودید کنید و مرز بین دو رنگ را خوب فید نمایید.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس


مرحله نهایی سایه چشم کات کریس


در مرحله آخر از سایه چشم کات کریس، از یک رنگ سایه چشم تیره به طور مثال قهوه ای برای فید کردن گوشه های خارجی پلک استفاده می کنیم. برای این کار از براش گنبدی شکل کمک می گیریم. پس از این که کار سایه چشم پشت پلک به اتمام رسید، از یک رنگ متوسط و متناسب با هارمونی سایر رنگ های سایه چشم برای پلک پایینی استفاده می کنیم. یک براش کوچک را آغشته به رنگ مورد نظر کرده و به آرامی روی بن مژه پایین پلک می کشیم. شما می توانید از یکی از رنگ هایی که در پشت پلک استفاده کرده اید، برای قسمت پایین نیز استفاده کنید تا تناسب کاملا رعایت شود و زیبا به نظر برسد.


برای اینکه هم سایه چشم کات کریس و هم حالت چشم های شما زیباتر و پرنفوذتر به نظر برسند، از کمی هایلایتر یا سایه چشم شیمری و درخشان برای نواحی گوشه های داخلی پلک و همچنین زیر ابروها استفاده نمایید.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس


خط چشم مناسب سایه چشم کات کریس


در سایه چشم کات کریس، حالت چشم ها کشیده و جذاب به نظر می رسند. به همین دلیل، بهترین گزینه برای خط چشم استفاده از مدل گربه ای می باشد. می توانید از خط چشم مایع استفاده کرده و روی گوشه های خارجی پلک خود یک خط رو به بالا و دنباله دار ایجاد نمایید. همچنین می توانید از انواع خط چشم کاسه ای استفاده کرده و با استفاده از براش مخصوص خط چشم گربه ای خود را پیاده سازی نمایید.


برای کشیدن خط چشم گربه ای بهتر است از قسمت خارجی پلک شروع کنید و پس از این که امتداد خط چشم خود را تعیین کردید، آن را با یک خط باریک به گوشه های داخلی پلک بچسبانید.


استفاده از مژه مصنوعی در خط چشم کات کریس


در سایه چشم به روش کات کریس، فوکوس کل آرایش صورت روی چشم های شما قرار دارد. به همین دلیل باید از یک مژه مصنوعی پرپشت و حجیم نیز استفاده نمایید. اگر قصد انجام خودآرایی را دارید، ساده ترین روش استفاده از مژه مصنوعی ریسه ای است. اما اگر میکاپ آرتیست هستید و قصد دارید شخص دیگری را آرایش کنید، می توانید از مژه مصنوعی تار به تار نیز به کار ببرید.
قبل از نصب کردن مژه مصنوعی، ابتدا فرمژه بزنید تا مژه هایتان حالت دار شود. سپس یک لایه ریمل بزنید. در مرحله بعد مژه مصنوعی را نصب کرده و بگذارید چسب آن کاملا خشک شود. دوباره یک یا دو لایه ریمل بزنید تا حالت مژه ها طبیعی به نظر برسند و مژه های طبیعی تان کاملا به مژه مصنوعی بچسبد.

 

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس


طراحی ابروها با توجه به سایه چشم کات کریس


ابروها نقش زیادی در زیبا به نظر رسیدن حالت چشم ها دارند. از آنجایی که سایه چشم کات کریس غلیظ است، نباید ابروها را بدون طراحی رها کنید. برای حالت دادن به ابروها یا طراحی کردن آن ها می توانید از سایه پودری ابرو، مداد طراحی ابرو، مداد هاشور ابرو یا ماژیک ابرو استفاده کنید. انتخاب نوع لوازم آرایشی برای طراحی ابروها بستگی به میزان مهارت و همچنین راحتی شما حین مصرف دارد. برای این که حالت طراحی ابروها جلوه طبیعی داشته باشند، از کشیدن قاب خودداری کنید و با استفاده از یک براش آن را خوب فید نمایید.


رژلب مناسب سایه چشم کات کریس


برای این که آرایش صورت شما بسیار خاص و چشمگیر جلوه کند، می توانید از رژلب مناسب با هارمونی سایه چشم استفاده نمایید. ابتدا از یک خط لب همرنگ با رژلب برای تعیین مرزها و محدوده لب هایتان استفاده کنید. سپس رژلب جامد یا مایع را به خواست خود مورد استفاده قرار دهید.

در این مطلب از سایت رژلب به آموزش مرحله به مرحله سایه چشم کات کریس + عکس پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید برایمان کامنت بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. از این که سایت رژلب را دنبال می کنید بسیار سپاسگزاریم.



 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: