یکشنبه 27 مهر 1399 - 14:27:59

اشتباهات رایج در آرایش

 

 

آشنایی با رایج ترین اشتباهات آرایشی

نکات استفاده از لوازم آرایشی

 

اشتباهات رایج آرایش

 

 

یک سری اشتباهات رایج در آرایش وجود دارد که باعث می شوند نتیجه دلخواه حاصل نشود. در این آیتم قصد داریم این اشتباهات رایج را به شما ارائه دهیم تا با رعایت آنها بهترین نتیجه را از میکاپ کردن به دست آورید. پس با سایت رژلب همراه باشید.


1. عدم استفاده از پرایمر


اولین اشتباه رایج آرایشی این است که از پرایمر استفاده نکنید. استفاده از پرایمر باعث می شود ماندگاری آٰرایش شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند. علاوه بر این، یک پرایمر متناسب می تواند انواع پوست را به خوبی متعادل کند و از بروز چربی بیش از حد یا خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کند. اگر پوست شما بیش از حد چرب باشد، آرایش شما براق و ماسیده جلوه می کند. برعکس اگر پوست شما بیش از حد خشک باشد، پوست شما به مرور زمان دهیدراته شده و زمینه برای به وجود آمدن چین و چروک فراهم می شود.

 

اشتباهات رایج آرایش


2. عدم مرطوب کردن بیوتی بلندر


یکی دیگر از اشتباهات رایج آرایشی این است که بیوتی بلندر را به صورت خشک مورد استفاده قرار دهید. اگر بیوتی بلندر شما حین مصرف کرم پودر خشک باشد، محصول را به خود جذب می کند و در نهایت خواهید دید که مقدار زیادی از لوازم آرایشی شما به هدر رفته است. برعکس، با مرطوب کردن بیوتی بلندر می توانید از جذب محصول خودداری کرده و طول عمر محصولات آرایشی و بهداشتی خود را افزایش دهید.

 

اشتباهات رایج آرایش


3. اشتباهات رایج آرایشی حین مصرف کرم پودر


مهمترین اشتباهات رایج آرایشی حین مصرف کرم پودر این است که بیوتی بلندر یا پد آرایشی را روی پوست خود بکشید. برای زدن کرم پودر باید از حرکات ضربه ای پد یا بیوتی بلندر استفاده کنیم. دیگر اشتباه رایج آرایشی حین زدن کرم پودر می توان به عدم مصرف محصول روی گردن اشاره کرد. بسیاری از افراد کرم پودر را تنها تا روی فک خود ادامه می دهند و آن را روی گردن شان نمی زنند. در این هنگام پوست صورت و گردن دو رنگ جلوه داده می شود و نمای زیبایی نخواهد داشت.

 

اشتباهات رایج آرایش


یکی دیگر از اشتباهات رایج حین زدن کرم پودر، انتخاب رنگ نامتناسب است. برخی افراد برای روشن تر شدن پوست خود از کرم پودر با رنگ خیلی روشن استفاده می کنند. در صورتی که اشتباه است و شما باید کرم پودر دقیقا همرنگ پوست خود استفاده نمایید. یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد انتخاب رنگ کرم پودر بدانید، توجه به تناژ پوستی است. تناژ پوست معمولا یک ویژگی مخفی است و به راحتی نمی توان متوجه آن شد. برای این که بدانید تناژ پوستی شما سرد، گرم یا معمولی است، باید به رگ های مچ دست خود نگاه کنید. اگر رگ هایتان به رنگ سبز است، یعنی تناژ پوستی شما گرم می باشد. اگر رگ های شما به رنگ آبی است، تناژ پوستی شما سرد و اگر به رگ هایتان نگاه کردید اما نتوانستید حدس بزنید که چه رنگی است، پوست شما دارای تناژ خنثی می باشد.


4. استفاده از نور لامپ برای انجام میکاپ


سعی کنید میکاپ خود را زیر نور طبیعی خورشید انجام دهید. اکثر افراد آرایش خود را در یک فضای بسته و زیر نور لامپ انجام می دهند و در نهایت می بینند که آرایش خود را خیلی بیشتر یا کمتر از حد مورد نظر انجام داده اند. پیشنهاد ما به شما این است که از یک آیینه با سایز مناسب استفاده کرده و میکاپ خود را کنار پنجره و زیر نور طبیعی خورشید انجام دهید تا نتیجه دلخواه به دست بیاید.


5. عدم استفاده صحیح از کانسیلر


بسیاری از افراد کانسیلر را با فشار زیاد زیر پلک خود می زنند و در نهایت می گویند این کانسیلر برای من مناسب نیست! عدم استفاده صحیح از کانسیلر می تواند یکی دیگر از اشتباهات رایج آرایشی باشد که اکثر افراد انجام می دهند و نتیجه دلخواه خود را کسب نمی کنند. بهترین روش برای زدن کانسیلر این است که یک مثلث زیر چشم خود بکشید. کمی از کانسیلر را اطراف تیغه های بینی، بالای لب و قسمت های میانی پیشانی و چانه بزنید. سپس با استفاده از بیوتی بلندر، کانسیلر خود را با ضربات آهسته فید کنید. هرگز نباید بیوتی بلندر را روی پوست خود بکشید؛ چون با این کار نه تنها محصول جذب پوست نمی شود، بلکه مقدار زیادی از آن نیز به هدر خواهد رفت.

 

اشتباهات رایج آرایش


توجه داشته باشید که کانسیلر هم باید دارای تناژ متناسب با پوست شما باشد. استفاده از کانسیلر خیلی روشن با تناژ متفاوت باعث مصنوعی به نظر رسیدن آرایش شما می شود. برخی افراد به اشتباه کانسیلر را دو تا سه درجه روشن تر از رنگ پوست واقعی خود انتخاب می کنند. بهتر است کانسیلر خود را تنها یک درجه روشن تر از رنگ پوست تان انتخاب کنید و محصولی را تهیه نمایید که دارای تناژ یکسان با پوست شما باشد.


6. عدم استفاده از پودر فیکس


یکی از اشتباهات رایج آرایشی که اکثر خانم ها انجام می دهند، عدم استفاده از پودر فیکس است. یا برخی افراد از پودر فیکس استفاده می کنند اما از روش اشتباه به کار می برند. بسیاری از خانم ها از یک براش بزرگ برای زدن پودر فیکس در نواحی کل صورت خود استفاده می کنند که کار اشتباهی است. اگر می خواهید میکاپ شما در تمام طول روز دوام داشته باشد، باید این محصول را به طور جداگانه روی هر قسمت از صورت بزنید. یعنی با استفاده از یک براش کوچک تر، مقداری پودر فیکس را زیر ناحیه پلک زده و خوب فید کنید. پودر فیکس را نیز باید با حرکات ضربه ای روی پوست بزنیم. در مرحله بعد باید یک براش بزرگ تر انتخاب کرده و پودر فیکس را با حرکات ضربه ای روی سایر نواحی پوست بزنیم.

 

اشتباهات رایج آرایش


7. روش های اشتباه استفاده از کانتور صورت


یکی از اشتباهات رایجی که اکثر خانم ها حین کانتورینگ صورت انجام می دهند این است که برای پیدا کردن موقعیت صحیح گونه ها، لب هایشان را غنچه می کنند. این کار باعث می شود استخوان گونه شما برای کانتور کردن صورت بسیار پایین تر از آنچه هست نشان داده شود. بهترین راهکار این است که خط رویش مو در کنار گوش را در نظر بگیرید و آن را مانند یک خط افقی تا روی گونه ها امتداد دهید. این همان ناحیه ای است که باید از کانتور صورت استفاده شود. همچنین، در نظر داشته باشید که طول گونه شما نباید خیلی زیاد باشد؛ در واقع طول گونه تان باید تا مرکز چشم ها و نه بیشتر باشد.

 

اشتباهات رایج آرایش

 


در مرحله بعد باید از مقداری پودر برنزه برای گرم تر کردن تناژ پوست استفاده کنیم. نیازی نیست مقدار زیادی از پودر برنزینگ را روی پوست بزنید؛ کافیست براش خود را به مقدار بسیار اندکی از برنزینگ آغشته کرده و روی همان ناحیه ای که کانتور کرده بودید، به آرامی بزنید. سپس مقدار دیگری از محصول را روی شقیقه ها و زیر فک می زنیم تا تعادل ایجاد شود.


8. اشتباهات رایج آرایشی حین رژگونه زدن


اشتباه بعدی در مورد زدن رژگونه است. رژگونه را باید به مقدار بسیار اندک روی ناحیه ای که کانتور کرده بودیم بزنیم تا حالت شیمری پیدا کند. استفاده بیش از حد رژگونه باعث می شود آرایش شما جلوه خوبی نداشته باشد. یکی دیگر از اشتباهات حین رژگونه زدن انجام می دهیم، استفاده از رژگونه با تناژ اشتباه است. تناژ رژگونه باید هماهنگ با پوست صورت و ترجیحا میکاپی که انجام می دهید باشد. یعنی اگر سایه چشم و رژلب شما دارای تناژ قهوه ای است، نباید از رژگونه به رنگ صورتی استفاده کنید.

 

اشتباهات رایج آرایش

 


پس از این که براش را آغشته به رژگونه کردیم، کمی آن را پشت دست به آرامی می کشیم تا پیگمنت های اضافی آن از بین برود. براش را باید با حرکات بسیار ملایم روی گونه بکشیم تا هاله ای از رنگ روی گونه ایجاد شود. هیچ گاه نباید براش را خیلی روی گونه ها بکشیم؛ چون باعث می شود آرایش ما غیرطبیعی جلوه کند.


9. اشتباهات رایج آرایشی حین طراحی ابرو


اشتباهی که اغلب خانم ها حین طراحی ابروهایشان انجام می دهند، این است که دور ابرویشان قاب می کشند. قاب کشیدن دور ابروها باعث می شود جلوه بسیار مصنوعی پیدا کند. بهتر است خط طبیعی ابروها را در پیش بگیرید و قسمت ابتدایی آن را تنها کمی سایه بزنید. سپس با استفاده از براش ابروها را خوب فید کنید.

 

اشتباهات رایج آرایش


10. اشتباهات رایج آرایشی هنگام سایه چشم


برخی خانم ها برای زدن سایه چشم به رنگ های مختلف تنها از یک براش استفاده می کنند که کار اشتباهی است. برای زدن سایه چشم ابتدا باید پرایمر مخصوص چشم استفاده کنیم. استفاده از پرایمر باعث می شود آرایش چشم شما حالت طبیعی تری داشته باشد. سپس از یک رنگ سایه قهوه ای متوسط برای کانتور کردن پلک استفاده کنیم. به این صورت که یک خط افقی روی قسمت میانی پلک می کشیم و آن را خوب فید می کنیم. سپس برای استفاده از سایر رنگ های سایه چشم باید از براش های مختلف استفاده کنیم.

 

اشتباهات رایج آرایش

 


خط چشم را نیز باید در امتداد بن مژه و رو به سمت بالا بکشیم. به این ترتیب چشم ها حالت کشیده تری به خود می گیرند. گوشه های خارجی چشم را نیز باید خط چشم بکشیم. اگر می خواهید چشم هایتان کشیده تر جلوه کند، می توانید گوشه های داخلی چشم تان را نیز خط چشم بکشید. برای زدن ریمل باید براش آن را دقیقا زیر مژه ها روی خط رویش قرار دهید و چشم ها را ببندید و قلمو را بیرون بیاورید. استفاده از ریمل روی مژه های پایین نباید فراموش شود.

 

اشتباهات رایج آرایش

 


11. اشتباهات رایج آرایشی حین استفاده از هایلایتر


هایلایتر را نباید روی کل ناحیه گونه بزنیم؛ بلکه باید آن را تنها روی استخوان گونه زده و تا گوشه خارجی چشم امتداد دهیم. نیازی نیست کل ناحیه گونه شما آغشته به هایلایتر شود. سپس روی تیغه بینی، کمی روی شقیقه ها و بالای لب را هایلایتر می زنیم.

 

اشتباهات رایج آرایش

 


برای انتخاب رنگ هایلایتر نیز باید به تناژ پوستی خود توجه داشته باشیم. استفاده از رنگ اشتباه باعث می شود آرایش ما بیش از حد تیره یا روشن به نظر برسد. همچنین باید توجه داشته باشید که هایلایتر را باید خیلی محو روی صورت کار کنید. استفاده بیش از حد از این لوازم آرایشی باعث می شود چهره شما بیش از حد براق به نظر برسد.


12. اشتباهات رایج آرایشگری حین زدن رژلب


از شایع ترین اشتباهات رایج حین زدن رژلب می توان به خارج از محدوده زدن آن اشاره کرد. بسیاری از خانم ها رژلب خود را خارج از محدوده اصلی خط لب می کشند یا حتی آن را تا خط لب ادامه نمی دهند. بهترین ناحیه برای زدن رژلب، خط اصلی لب ها می باشد.

 

اشتباهات رایج آرایش

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

تشکر
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: