چهارشنبه 30 مهر 1399 - 22:35:17

بایدها و نبایدهای کانتور

 

 

آموزش صحیح کانتور صورت

نحوه صحیح استفاده از هایلایتر

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت

 

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

1. اشتباهات کانتورینگ صورت

2. نبایدهای کانتورینگ صورت

روش صحیح کانتورینگ صورت

فید کردن صحیح کانتورینگ صورت

استفاده از برنزینگ پودری

 

 

کانتور صورت یکی از تکنیک های مهم آرایش و میکاپ است که انجام آن به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. ما در این آیتم قصد داریم در مورد بایدها و نبایدهای کانتور صورت به شما بگوییم تا با فراگیری آن، میکاپ خود را اصولی تر و دقیق تر انجام دهید. با وب سایت رژلب همراه باشید.


یکی از اشتباهاتی که برخی افراد انجام می دهند این است که از تکنیک برنزینگ به جای کانتورینگ استفاده می کنند. در این مورد باید به شما بگوییم که تکنیک های برنزینگ و کانتورینگ دو متد کاملا مجزا از هم هستند. پودر برنزینگ معمولا دارای تناژ گرم و نارنجی است و استفاده از آن منجر به متعادل سازی رنگ پوست می شود. متد کانتورینگ معمولا جهت برطرف کردن نواقص چهره مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ آن برخلاف برنزینگ باید دارای زیر تناژ خاکستری و مات باشد. این در حالی است که پودر برنزینگ معمولا شاین است.
کانتور صورت را می توانید در دو نوع پودری و کرمی تهیه کنید. قبل از انتخاب محصول بهتر است ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید. اگر پوست شما از نوع چرب است، کانتور خشک برای شما بهترین گزینه می باشد. چرا که محصولات پودری معمولا رفله چربی پوست صورت را پوشش می دهند. اگر پوست شما خشک است، می توانید از کانتور کرمی استفاده نمایید.
در این آیتم قصد داریم بایدهای کانتورینگ صورت را در یک طرف چهره و نبایدها را در طرف دیگر آن انجام دهیم تا با نکات این مبحث پیچیده به خوبی آشنا شوید.

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت


1. اشتباهات کانتورینگ صورت


اولین نبایدهای کانتورینگ صورت این است که محصول را در نقاط اشتباهی از صورت به کار ببریم. بسیاری از افراد کانتورینگ را از پیشانی تا گونه ها ادامه می دهند که کار اشتباهی است. همچنین، هایلایتر را به طور کامل زیر پلک و روی پیشانی می زنند که این کار هم اشتباه است.

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت


2. نبایدهای کانتورینگ صورت


دومین نبایدهای کانتورینگ صورت مربوط به فید کردن محصول می شود. برخی افراد فید کردن کانتورینگ را با بیوتی بلندر به وسیله حرکات ضربه ای انجام می دهند که اشتباه است. همچنین، عمل فید کردن را از نقاط تیره به سمت نقاط روشن انجام می دهند که باز هم اشتباه است؛ چرا که این کار باعث تیره شدن نواحی روشن می شود. یکی دیگر از اشتباهاتی که برخی افراد انجام می دهند، بلند کردن کانتورینگ گونه ها رو به سمت پایین است. این کار باعث می شود تمام قسمت گونه و زیر گونه شما به رنگ تیره شود که اصلا عمل تکنیکی نیست. در کانتورینگ گونه، ما باید تنها روی استخوان گونه را کانتورینگ کنیم و نیازی نیست کل صورت آغشته به رنگ تیره شود.

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت


روش صحیح کانتورینگ صورت


برای کانتورینگ صورت، در مرحله اول بهتر است از کانسیلر روشن تر استفاده کنیم. کانسیلر روشن را زیر پلک، روی تیغه بینی، زیر استخوان گونه، قسمت میانی پیشانی و همچنین چانه می زنیم. سپس با استفاده از یک بیوتی بلندر تمیز اقدام به فید کردن آن می کنیم. فید کردن باید به صورت حرکات ضربه ای باشد. تمامی نواحی که کانسیلر روشن زده بودیم را فید می کنیم.
پس از این که نقاط هایلایتینگ را انجام دادیم، نوبت به کانتورینگ می رسد. ابتدا یک خط به صورت موازی با رستنگاه مو روی پیشانی می کشیم. سپس دقیقا زیر خط رویش مو، یک خط افقی در امتداد پلک ایجاد می کنیم. دوباره این خط را امتداد می دهیم و تا روی استخوان گونه پیش می رویم. روی استخوان گونه یک خط افقی ایجاد می کنیم. سپس دوباره خط را امتداد می دهیم و مانند تصویر آن را تا زیر استخوان فک ادامه می دهیم.

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت


فید کردن صحیح کانتورینگ صورت


برای فید کردن نقاط کانتور شده از یک بیوتی بلندر استفاده می کنیم. بیوتی بلندر را باید با حرکات ضربه ای روی نقاط بزنیم. از کشیدن بیوتی بلندر روی نقاط کانتورینگ صورت رو به سمت بالا یا پایین خودداری کنید. تنها روی همان نقطه ضربه بزنید تا کانتورینگ به خوبی فید شود.

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت


استفاده از برنزینگ پودری


پس از این که کانتور کرمی را مورد استفاده قرار دادید، می توانید از محصول پودری برای تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپ خود به کار ببرید. برخی افراد به اشتباه پس از مصرف کانتورینگ کرمی از پودر برنزینگ بلافاصله استفاده می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که میکاپ شما به دلیل استفاده از محصولات کرمی خیس است و اگر ابتدا آن را خشک نکنید، بسیار بد و کثیف جلوه خواهد کرد. همچنین، برخی افراد به اشتباه برنزینگ را روی کل ناحیه صورت خود می زنند که اصلا جلوه زیبا و طبیعی نخواهد داشت.

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت


روش صحیح استفاده از پودر برنزینگ این است که ابتدا از پودر فیکس برای خشک کردن میکاپ خیس یا کرمی خود استفاده کنید. در این آیتم از پودر فیکس برند لورا مرسیه استفاده شده است. برای این کار ابتدا بیوتی بلندر تمیز را آغشته به پودر فیکس روشن تر کرده و زیر پلک چند ضربه می زنیم. برای نواحی از صورت که کانتورینگ انجام دادیم می توان از پودر فیکس تیره تر استفاده کرد. سپس یک براش بزرگ را آغشته به پودر برنزینگ برند نیکس کرده و روی گونه می کشیم. می توانید این براش را روی پیشانی و زیر فک نیز بکشید.


پس از این که از پودر برنزینگ استفاده کردیم، از مقداری پودر کانتورینگ روی استخوان گونه استفاده می کنیم. یک براش تمیز را آغشته به مقداری پودر کانتورینگ کرده و به آرامی روی استخوان گونه می کشیم. نیازی نیست تمام گونه را به این محصول آغشته کنید. تنها یک خط کوتاه روی آن ایجاد کنید کفایت می کند. سپس با همان براش کمی پودر کانتورینگ را زیر چانه می زنیم. 

 

بایدها و نبایدهای کانتورینگ صورت

 

پس از این که کانتورینگ صورت به اتمام رسید، از هایلایتر روی استخوان گونه استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که شدت استفاده از هایلایتر نباید زیاد باشد. در مرحله بعد می توانیم بینی را کانتور کنیم. کانتور بینی انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به فرم بینی انجام می شوند. به طور کلی ساده ترین روش کانتور بینی، تیره کردن اطراف تیغه ها است. اگر بینی شما گوشتی است، روی نوک بینی باید یک خط افقی با کانتور ایجاد کنید. اگر بینی شما استخوانی و به اصطلاح عقابی است، می بایست روی استخوان را کانتور بزنید. سپس با یک براش متوسط به آرامی آن را فید کنید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: