یکشنبه 18 آبان 1399 - 15:30:18

آرایش صورت گرد

 

 

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت گرد

آموزش کانتورینگ صورت گرد

 

آموزش آرایش صورت گرد

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

زیرساز آرایش صورت گرد

نکات هایلایتینگ در آرایش صورت گرد

نکات کانتورینگ در آرایش صورت گرد

استفاده از برنزر در آرایش صورت گرد

فیکس کردن آرایش صورت گرد

 

 

هر فرم صورت نیازمند یک نوع آرایش است و برای این که بهترین نتیجه را از گریم و میکاپ چهره به دست بیاوریم، باید تمامی این نکات را به خوبی بدانیم. در این آیتم از سایت رژلب قصد داریم آموزش آرایش صورت گرد و تمام تکنیک های کانتورینگ و هایلایتینگ این نوع چهره را خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.
برخی از میکاپ آرتیست ها به اشتباه از یک نوع تکنیک کانتورینگ برای همه فرم های صورت استفاده می کنند. فرم چهره هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید، باید با انواع فرم چهره و روش های گریم هر یک آشنایی کامل پیدا کنید.

 

کانتورینگ و هایلایتینگ صورت گرد

 


زیرساز آرایش صورت گرد


برای زیرساز آرایش صورت گرد ابتدا باید از پرایمر مناسب استفاده کنیم. پرایمر را باید با توجه به نوع پوست خود که چرب یا خشک است، انتخاب کنید. در این آیتم از پرایمر برند اسمش باکس استفاده شده است. پرایمر را بهتر است با نوک انگشتان روی صورت پخش کنید؛ چرا که نوک انگشتان گرم است و باعث جذب بهتر محصول خواهد شد.
در مرحله بعد نوبت به زدن فوندیشن یا کرم پودر می رسد. هنگام انتخاب فوندیشن نیز باید به نوع و رنگ پوست خود توجه داشته باشید. اگر پوست شما از نوع چرب است، از محصولات فاقد چربی استفاده کنید تا بعد از گذشت چند ساعت رفله و براقیت ایجاد نشود. برعکس، اگر پوست شما خشک است، توصیه می کنیم از فوندیشن حاوی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید تا پوست چروکیده و کم آب جلوه نکند.

 

زیرساز آرایش صورت گرد

 


نکته دیگری که حین خرید کرم پودر باید به آن توجه داشته باشید، تناسب میان رنگ کرم پودر و رنگ پوست تان است. اگر می خواهید میکاپ شما طبیعی جلوه کند باید به تناژ سرد و گرم پوست خود توجه داشته باشید. کرم پودر را می توان با استفاده از بیوتی بلندر فید کرد. در مرحله بعد از کانسیلر در زیر پلک استفاده می کنیم. کانسیلر برند تارت یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است که پوشش دهی بسیار بالایی دارد.
از کانسیلر علاوه بر دور چشم، می توان روی بینی، چانه و پیشانی نیز استفاده کرد. به اندازه یک نقطه از کانسیلرتان روی بینی، وسط چانه و پیشانی نیز بزنید و سپس با استفاده از بیوتی بلندر تمیز فید نمایید. در مرحله بعد با استفاده از یک هایلایتر مایع یا کرمی، قسمت هایی از صورت را هایلایت می کنیم.


نکات هایلایتینگ در آرایش صورت گرد


به این ترتیب که با استفاده از هایلایتر یک خط صاف روی تیغه بینی می کشیم. سپس یک وی روی چانه و مرکز پیشانی می کشیم. قسمت بالای لب را نیز هایلایت می کنیم. در مرحله بعد یک مثلث وارونه روی قسمت بالای گونه ها می کشیم. سپس شکل وی که روی چانه کشیده بودیم را به گونه ها متصل می کنیم. این کار به شما کمک می کند تا صورت را کشیده تر جلوه دهید و فرم چهره از حالت خیلی گرد خارج شود. با یک بیوتی بلندر تمیز اقدام به فید کردن هایلایتر می کنیم. برای این کار باید از حرکات ضربه ای استفاده کرد.

 

هایلایتینگ صورت گرد

 


نکات کانتورینگ در آرایش صورت گرد


حالا نوبت به استفاده از کانتورینگ می رسد. در این آیتم از کانتورینگ کرمی برند بابی بروان استفاده شده است. طریقه کانتور کردن بسیار حائز اهمیت است؛ چون در این مرحله نوع چهره شما از گرد به بیضی تغییر شکل پیدا خواهد کرد. از رستنگاه مو درست در کنار گوش شروع به کشیدن یک خط کوچک با استفاده از کانتورینگ مایع کنید. خطوط را به صورت نقطه چین ادامه دهید و تا روی گونه امتداد دهید. سپس خطوط را به صورت عمودی به موازی چانه بکشید.
در مرحله بعد باید زیر فک را نیز با استفاده از کانتورینگ خط بکشید. همین کار را برای طرف دیگر صورت نیز انجام می دهیم. کانتور کردن پیشانی نیز بسیار حائز اهمیت است. در سبک آرایش صورت گرد نیازی به کانتور کردن رستنگاه مو یعنی قسمت بالایی پیشانی نیست. برعکس، شما باید اطراف شقیقه های خود را کانتور کنید تا حالت بیضی شکل صورت تان نمایان شود. اگر قسمت بالای پیشانی خود را کانتور کنید، پیشانی شما کوتاه تر و چهره گرد تر نشان داده خواهد شد.

 

کانتورینگ صورت گرد

 


برای بلند کردن کانتورینگ صورت از یک براش سایز متوسط استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که بلند کردن کانتورینگ نباید رو به سمت بالا باشد تا سایر نقاط نیز به آن آغشته شوند. برای بلند کردن کانتورینگ ناحیه پیشانی به این نکته توجه داشته باشید که نباید قسمت میانی آن به کانتور آغشته شود. تنها قسمت شقیقه ها را فید کنید.
در مرحله بعد از کانتورینگ زیر لب استفاده می کنیم. سپس اطراف تیغه های بینی و همچنین زیر نوک بینی را نیز کانتور می کنیم. می توان از انگشت دست برای فید کردن این نواحی استفاده کرد. دوباره از هایلایتر استفاده می کنیم و آن را درست کنار قسمتی که کانتور کرده بودیم، به کار می بریم. از بیوتی بلندر می توان برای فید کردن این ناحیه استفاده کرد. برای خشک کردن کانتور خیس که انجام دادیم، می توان از پنکک استفاده کرد. یک براش بزرگ را آغشته به مقداری پنکک کنید و با حرکات ضربه ای روی پوست بزنید.

 


استفاده از برنزر در آرایش صورت گرد


بسیاری از افراد کارایی برنزر را با کانتورینگ صورت یکی می دانند؛ در صورتی که این دو محصول کارایی کاملا متفاوتی دارند. از کانتورینگ معمولا برای اصلاح فرم صورت و اجزای چهره استفاده می شود. در صورتی که برنزر رنگ چهره را متعادل می کند و باعث می شود پوست رنگ و بافت شیک و طبیعی داشته باشد. برنزر معمولا دارای تناژ رنگی گرم و شاینی است. در صورتی که کانتورینگ تناژ سرد دارد و مات است. برنزر را معمولا پس از کانتور کردن صورت استفاده می کنیم.

 

کانتورینگ صورت گرد

 


برای زدن برنزر می توان از یک براش بزرگ استفاده کرد. براش را آغشته به برنزر کرده و روی استخوان گونه می کشیم. توجه داشته باشید که مقدار برنزر نباید خیلی زیاد باشد تا میکاپ تان را مصنوعی جلوه دهد. با همان براش، مقداری برنزر را در اطراف شقیقه ها نیز می زنیم.
پس از این که برنزر را روی گونه ها و شقیقه ها زدیم، از مقداری کانتورینگ پودری برای این نواحی استفاده می کنیم. یک براش تخت بردارید و آغشته به محصول پودری کنید، سپس تمامی نواحی که پیش از این کانتور خیس کرده بودیم را کانتور خشک کنید.

 

کانتورینگ صورت گرد

 


فیکس کردن آرایش صورت گرد


پس از این که تمامی مراحل کانتور، هایلایت و برنز کردن آرایش صورت گرد به اتمام رسید، نوبت به فیکس کردن میکاپ می رسد. برای تثبیت کردن آرایش در این آیتم از پودر فیکس برند لورا مرسیه استفاده شده است. ابتدا بیوتی بلندر را آغشته به پودر فیکس کنید و زیر گونه دقیقا زیر قسمتی که کانتور کرده بودیم، بزنید. این کار را برای طرف دیگر صورت نیز انجام دهید. سپس به اندازه یک نقطه پودر فیکس روی مرکز چانه قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا تثبیت کننده صورت تاثیر خود را بگذارد و سپس با استفاده از یک براش متوسط آن را به سمت پایین فید نمایید.

 

کانتورینگ صورت گرد


پس از این که آرایش صورت گرد را تثبیت کردید، از یک رژگونه متناسب با تناژ پوست و رنگ میکاپ استفاده کنید. در مرحله بعد از هایلایتر پودری و شاین برای درخشان شدن روی گونه، روی تیغه بینی و بالای لب استفاده می کنیم. از انگشت خود می توانید برای فید کردن هایلایتر شاین استفاده نمایید. در انتخاب رنگ رژلب خود نیز به نکاتی همچون رنگ پوست و تناسب آن با سایر رنگ های میکاپ تان توجه داشته باشید.

 

کانتورینگ صورت گرد

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: