دوشنبه 19 آبان 1399 - 13:24:39

آرایش افراد مبتدی

 

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت روزانه

مراحل میکاپ ساده و راحت

 

آرایش افراد مبتدی

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

قدم اول آرایش افراد مبتدی

زیرساز آرایش افراد مبتدی

طراحی ابروها در آرایش افراد مبتدی

استفاده از برنزر در آرایش افراد مبتدی

میکاپ چشم آرایش افراد مبتدی

استفاده از هایلایتر در آرایش افراد مبتدی

میکاپ لب در آرایش افراد مبتدی

 

 

بسیاری از افراد در امر آرایش صورت خود مبتدی هستند و روش اصولی به کار بردن انواع لوازم آرایشی را نمی دانند. از این رو تصمیم گرفتیم با ارائه این مطلب از سایت رژلب، آرایش افراد مبتدی را به شما آموزش دهیم. پس از مطالعه این مطلب، شما با نحوه صحیح یک میکاپ ساده و روزمره آشنا خواهید شد که در 5 الی 10 دقیقه انجام می شود. امیدواریم تا پایان مطلب همراه ما باشید.


قدم اول آرایش افراد مبتدی


در قدم اول آرایش افراد مبتدی باید بدانید که میکاپ صورت حتما باید روی پوست کاملا تمیز و شستشو داده شده انجام شود. پس اگر پسماندهای آرایش یا آلودگی روی صورت شما وجود دارد، ابتدا باید آنها را به طور کامل از بین ببرید. انجام آرایش روی صورت آلوده یا از قبل آرایش شده باعث می شود منافذ پوست شما بسته و مستعد بروز جوش و آکنه شود. ابتدا پوست صورت خود را به وسیله یک شیر پاک کن یا ژل صورت متناسب با نوع پوست خود پاکسازی کنید. در مرحله بعد صورت را خوب آبکشی کنید تا محصول شوینده به طور کامل از روی پوست پاک شود. سپس می توانید از یک تونر مناسب و آبرسان استفاده کنید.


زیرساز آرایش افراد مبتدی


توجه به سلامت پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می خواهید پوست شما همواره سالم و باطراوت باشد، باید به آن رسیدگی کنید و از انواع محصولات آبرسان و مرطوب کننده به کار ببرید. استفاده از پرایمر متناسب با نوع پوست نیز به شما کمک می کند تا پوست همواره شاداب بماند و همچنین ماندگاری میکاپ شما افزایش یابد. اگر پرایمر در دسترس نداشتید، حتما از مرطوب کننده مخصوص صورت روی پوست بزنید تا پوست تان پس از گذشت مدت زمانی خشک و شکننده جلوه نکند.

 

آرایش افراد مبتدی

 


حتی می توانید از محصولات دو در یک نیز استفاده کنید. به طور مثال، پرایمر اسمش باکس علاوه بر این که یک پرایمر بسیار کاربردی و مرغوب است، یک آبرسان و مرطوب کننده نیز می باشد. با استفاده از این محصول، نیاز پوست شما به مصرف کرم مرطوب کننده از بین خواهد رفت. در مصرف پرایمر نباید خیلی زیاده روی کنید؛ تنها یک یا دو پاف از این محصول روی پوست کفایت می کند.
پس از این که پرایمر جذب پوست صورت شما شد، باید از یک فوندیشن یا کرم پودر مناسب استفاده کنید. اگر پوست شما چرب و دارای جوش و آکنه است، از کرم پودر بدون چربی استفاده کنید. چرا که اغلب افراد دارای پوست چرب مستعد بروز جوش و آکنه نیز هستند. اگر پوست شما خشک است، توصیه می کنیم محصولی را انتخاب و مصرف کنید که حاوی مقداری رطوبت و آبرسان باشد. پوست خشک پس از گذشت مدت زمانی از مصرف کرم پودر، خشک و دارای خطوط جلوه می کند. اگر فوندیشن شما حاوی مرطوب کننده باشد، دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

 

آرایش افراد مبتدی

 


اگر پوست شما از سلامت کافی برخوردار بود و نیازی به پوشش بالایی نداشت، می توانید از سی سی کرم استفاده کنید. جلوه پوست پس از به کار بردن این محصول بسیار نچرال و زیبا خواهد بود. البته توجه داشته باشید که پوشش دهی بالایی ندارد و نمی تواند جای جوش یا منافذ باز پوست را به خوبی بپوشاند. اگر به دنبال کرم پودری هستید که پوشش دهی و پیگمنت های بالایی داشته باشد، ما به شما کرم پودر نارس را پیشنهاد می دهیم.
در آرایش افراد مبتدی برای این که بدانید کدام کرم پودر متناسب با رنگ پوست صورت شما است، آن را روی گردن خود تست کنید. برخی افراد به اشتباه کرم پودر را روی مچ دست خود تست می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ پوست دست با پوست صورت چندان سازگاری ندارد. این در حالی است که رنگ پوست گردن خیلی نزدیک تر به رنگ پوست صورت است.
برای فید کردن کرم پودر، گزینه های بسیاری از جمله بیوتی بلندر، براش و ... وجود دارند. اما بهترین گزینه برای این کار بیوتی بلندر است. بیوتی بلندر دارای نوک تیزی است که فید کردن کرم پودر در نواحی دور چشم و بینی را آسان می سازد. بیوتی بلندر را باید با حرکات ضربه ای روی پوست زد تا کرم پودر به خوبی جذب پوست شود. پس از این که کرم پودر را با استفاده از بیوتی بلندر روی کل پوست فید کردیم، از کانسیلر استفاده می کنیم.

 

آرایش افراد مبتدی

 


کانسیلر را باید زیر پلک به صورت مثلث وارونه بکشیم و سپس آن را فید کنیم. دوباره از بیوتی بلندر برای فید کردن این ناحیه استفاده می کنیم. پس از این که کانسیلر را به خوبی فید کردیم، نوبت به خشک کردن میکاپ می رسد. معمولا در میکاپ های حرفه ای از پودر فیکس برای تثبیت آرایش استفاده می کنند. اما شما اگر پودر فیکس در دسترس خود نداشتید، می توانید از پنکک نیز استفاده نمایید. روش کار بسیار راحت است؛ کافیست یک براش متوسط را آغشته به مقداری پنکک کنید و روی پوست بکشید.

 

آرایش افراد مبتدی

 


طراحی ابروها در آرایش افراد مبتدی


لوازم آرایشی مختلفی برای طراحی ابروها وجود دارند که می توانید مورد استفاده قرار دهید. از ماژیک طراحی ابرو گرفته تا سایه پودری ابرو و مداد ابرو. اما از آنجایی که قصد آموزش آرایش افراد مبتدی را داریم، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که کاربری راحت تری دارد. معمولا کار با مداد ابرو راحت تر است؛ چرا که میزان تمرکز روی آن بیشتر است و به راحتی می توان فرم ابروها را به مدل دلخواه در آورد.
سعی کنید به جای قاب کشیدن دور ابروها که امروزه اصلا ترند هم نیست، تنها نقاط خالی ابرو را پر کنید. سپس با استفاده از یک براش ابرو، مداد را به خوبی فید کنید تا ابروها جلوه طبیعی تری داشته باشند. پس از این که فرم ابروها را کشیدید، می توانید از ژل ابرو برای تارهای ابرو نیز استفاده کنید.

 

آرایش افراد مبتدی

 


استفاده از برنزر در آرایش افراد مبتدی


استفاده از برنزر به شما کمک می کند تا رنگ چهره خود را متعادل تر کنید. توجه داشته باشید که برنزر با کانتورینگ متفاوت است. از کانتور صورت معمولا جهت برطرف کردن نواقص صورت استفاده می شود. کانتور دارای تناژ رنگی سرد و خاکستری است. در صورتی که برنزر دارای تناژ رنگی گرم و معمولا شاین است. برنزر را باید روی استخوان گونه از رستنگاه مو در کنار گوش به موازات گوشه چشم کشید. توجه داشته باشید که برنزر را نباید روی کل سطح گونه کشید؛ چرا که جلوه مصنوعی ایجاد می کند. برای زدن برنزر از براش استفاده می شود. با همان براش روی شقیقه را نیز آغشته به برنزر می کنیم.

 

آرایش افراد مبتدی


 


میکاپ چشم آرایش افراد مبتدی


در این آیتم از ریمل برای آرایش چشم افراد مبتدی استفاده کردیم. یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد هنگام ریمل زدن انجام می دهند این است که ریمل را با چشم های باز می زنند. نحوه صحیح ریمل زدن به این شکل است که قلمو را روی قسمت زیرین مژه ها قرار بدهیم و سپس پلک را ببندیم و قلمو را رو به بیرون بکشیم. این کار باعث می شود قد و حجم مژه ها به طور محسوسی افزایش پیدا کنند. مطمئن شوید که کل تارهای مژه به ریمل آغشته می شوند. ریمل زدن روی مژه های پلک پایین را فراموش نکنید.

 

آرایش افراد مبتدی


استفاده از هایلایتر در آرایش افراد مبتدی


در آرایش افراد مبتدی هم می توانید از هایلایتر استفاده کنید. برای این کار کافیست یک براش متوسط را آغشته به مقداری هایلایتر کنید و روی استخوان گونه بکشید. میزان استفاده از هایلایتر باید بسیار اندک باشد. استفاده از هایلایتر به شما کمک می کند تا صورت خود را بسیار جوان و شاداب جلوه دهید. با همان براش، قسمت بالای لب خود را نیز هایلایتر بزنید. این کار به درشت تر جلوه دادن لب هایتان کمک بسیاری می کند. مقداری هایلایتر زیر استخوان ابروها نیز بزنید تا فاصله بین چشم و ابرو بیشتر به نظر برسد و چشم ها جلوه درخشان تری داشته باشند. همچنین، استفاده از هایلایتر روی تیغه بینی نیز کمک زیادی به باریک نشان دادن بینی می کند.

 

آرایش افراد مبتدی

 


میکاپ لب در آرایش افراد مبتدی


با استفاده از یک خط لب به رنگ طبیعی اقدام به کشیدن خطوط دور لب کنید. سپس با همان مداد، کمی از قسمت داخلی لب ها را نیز پوشش دهید. در مرحله بعد از یک رژلب مایع یا جامد همرنگ با خط لب استفاده کنید. در نهایت می توانید در صورت تمایل مقداری رژلب براق روی لب ها بزنید.

 

آرایش افراد مبتدی

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: