پنجشنبه 18 دی 1399 - 11:43:27

چگونه می‌توان یک آرایش چشم جذاب و کامل داشت؟

آرایش چشم متناسب با فرم چشم

سایه متناسب با فرم چشم

داشتن یک آرایش چشم جذاب و کامل متناسب با فرم چشم

فهرست مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

شناخت زوایای مختلف چشم

انتخاب براش سایه مناسب

مراحل زدن سایه چشم کامل

آشنایی با راهنمای کامل استفاده از آرایش چشم:

   اعمال سایه بالای چشم کاری به نسبت آسان به‌نظر می‌رسد. با این وجود، آموزش نحوه آرایش درست و مناسب، به نوبه خود کار راحتی نمی‌باشد. شما متناسب با رنگ چشمان و پوست خود ترجیح می‌دهید از چه رنگی برای سایه‌زدن چشم استفاده کنید؟ آیا شما واقعا به 10 نوع قلم‌موی مختلف برای آرایش چشم نیازمندید؟ آیا تا به‌حال شده است که از تمامی رنگ‌های موجود در پالت‌های رنگ سایه چشم استفاده کنید؟ اغلب ما از این موضوع باخبریم که در مسیر یافتن بهترین راه و فرایند برای آرایش چشم و درخشان‌کردن آن امکان سردرگمی وجود دارد و به راحتی گم‌شدن در آن اتفاق خواهد افتاد. در ادامه قرار است با 5 راهکار مناسب که به‌طور دقیق نشان می‌دهند چگونه می‌توان بدون توجه به نوع فرم و رنگ چشم‌ها، نحوه کشیدن خط چشم و ریمل و نیز سایه‌‌زدن‌ها را کنترل کرد، آشنا شویم و مهارت خود را در ارتباط با نحوه آرایش چشم بالا ببریم.

آشنایی با نواحی مختلف اطراف چشم برای داشتن یک آرایش چشم مناسب

 

فرایند را با بهترین قلم‌مو‌های موجود شروع کنید:

   همواره دلیلی وجود داشته است که هنرمندان و نقاشان مشهور، در طراحی نقاشی‌ها تنها از انگشتان دست خود استفاده نمی‌کنند چرا که خلق شاهکار‌های هنری بدون استفاده از ابزار مناسب، کاری به غایت سخت و طاقت‌فرسا می‌باشد. دقیقا مشابه این موضوع در آرایش‌کردن نیز مطرح است. سعی شود از چند قلم موی کاربردی و خوب برای داشتن آرایشی دقیق، یکنواخت و بهداشتی استفاده کنید. خوشبختانه این امکان فراهم است که بدون پرداخت هزینه‌های زیاد و گزاف، به بهترین مدل‌های موجود از قلم موهای آرایشی دسترسی پیدا کنید. با تجربیاتی که در زمینه استفاده از انواع مدل‌های قلم‌مو وجود دارد، می‌توان گفت که قلم‌موهای مصنوعی تقریبا همیشه نسبت به نمونه‌های الیاف طبیعی بهتر بوده و ترجیح داده می‌شوند و همواره سهولت در تمیزکاری، مقرون به صرفه بودن و عام‌پسند بودن را به همراه دارند. در وراقع در تمامی دوئل‌ها این مدل‌های مصنوعی هستند که نسبت به مدل‌های طبیعی برتر و مرجح‌تر هستند گرچه با نمونه‌های طبیعی که گران‌تر هستند، از لحاظ ویژگی تفاوت چندانی ندارند.

 

استفاده از بهترین قلم‌مو‌های موجود

 مقداری پودر سایه روی پلک‌های خود اعمال کنید:

   بهتر است از قلم موهای مخصوص خود که تنها مختص سایه زدن چشم‌ها می‌باشند، استفاده کرده و سایه پایه مورد‌نظر خود را روی پلک‌های خود اعمال کنید. اگر که چشم‌هایی به رنگ قهوه‌ای دارید، براق‌کننده shimmer می‌تواند در این مسیر بسیار به شما کمک کند. بررسی کنید که Mandy Moore چگونه روی فرش قرمز توانسته‌است همه را مسحور زیبایی خود کند و جذابیت خود را به رخ سایرین بکشد؟ راز موفقیت وی چه بوده است؟

   این امکان فراهم است که متناسب با ظاهری که به دنبالش هستید، رنگ سایه پایه را تا انتهای استخوان زیر ابرو ادامه داده و بمالید تا در نهایت مدل smoky را روی چشمان خود به وجود بیاورید و یا اینکه فرایند را در حد فاصل بین بالای پلک و زیر ابرو (ناحیه Crease) متوقف کرده تا یک ظاهری اساسی و متناسب با فعالیت‌های روزمره را برای خود ایجاد کنید. در حالت دوم می‌توان ترفند قابل اطمینان‌تری را پیشنهاد کرد و آن هم این موضوع است که درست در زمانی که چشمان‌ خود را باز نگه داشته‌اید و هنوز خطوط چین و چروک اطراف چشم محو نشده‌اند، رنگ سایه را بین بالای پلک و زیر ابرو خود اعمال کنید سپس به سراغ آرایش خطوط مژه خود بروید. به این ترتیب، شما چین و چروک مابین پلک بالا و زیر ابرو خود را نادیده‌ نگرفته‌اید و کار خود را بدون توجه به این خطوط به پایان نرسانده‌اید. چرا که بی توجهی به این بخش از چشم می‌تواند در ادامه راه کار را سخت‌تر کند.

 

اعمال پودر سایه پایه

  1. سایه تیره‌تری را برای حدفاصل ابرو تا خط بالای پلک (Crease) لحاظ کنید:

   معمولا رنگ‌های تیره، به خوبی رنگ‌های روشن را به خود جذب می‌کنند. پس بهتر است سایه‌ای با تراز رنگ تیره‌تری را در حد فاصل بین بالای پلک و زیر ابرو (ناحیه Crease) اعمال کنید و نیز با انجام آرایشی درست و طول و بعد دادن به برخی از نقاط اطراف چشم، باعث زیبایی و درخشندگی چشم‌های خود شوید. برای این کار می‌توانید از قلم‌موهای گنبدی شکلی که نظیر آنها در فرایند دکلره‌کردن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره ببرید. آنها را در پودر سایه‌ تیره رنگ وارد کنید سپس درامتداد چشمان خود و مطابق با فرم چشمانتان در حد فاصل زیر استخوان ابرو و پلک‌‌های خود بکشید. انتخاب سایه قهوه‌ای تیره رنگ می‌تواند یک انتخاب جذاب و دلربایانه بدون توجه به رنگ چشم‌ باشد.

   اگر دارای چشمانی با مژه‌های بلند هستید، ممکن خواهد بود با باز بودن چشمانتان در آن هنگام، مژه‌های پلک بالایی چشمانتان، به‌طور کل آرایش سایه ناحیه Crease را بپوشاند. به همین دلیل باید تغییراتی در مکان و میزان سایه اعمالی در این ناحیه داشته باشید در غیر این صورت با چند بار باز و بسته کردن چشمان، آراِیش اعمالی در این نقاط پاک خواهد شد. در این صورت بهتر است درست در زمانی که چشمانتان باز است، فرایند آرایش چشم را آغاز کرده و به کمک قلم‌موی که در اختیار دارید، نقاطی را که قرار به سایه تیره زدن است را مشخص کنید. حال چشمان خود را بسته و پودر سایه مورد نظر را به کمک قلم‌مو در گوشه چشم به فرم V شکل اعمال و متمرکز کنید.

 

 

  1. خطوط مژه خود را به رنگ خیلی تیره دربیاورید:

   اگر آرایش خطوط چشم‌ به خوبی انجام گیرد، باعث خواهد شد تا مژ‌ه‌هایتان ضخیم‌تر و چشمانتان عریض‌تر به نظر برسند. اگر جزو افرادی نیستید که از ابزار لازم جهت آرایش خط چشم استفاده کنید، می‌توانید با انجام یک آرایش سایه خیلی تیره، ظاهری فوق‌العاده و تأثیرگذار داشته باشید. شستشوی صورت در این صورت به مراتب کار راحت‌تری نیز خواهد بود. سعی کنید از قلم‌موهای صاف و نیمه زبر برای اعمال رنگ‌های تیره روی لبه پلک بالایی (جایی که مژه‌ها شروع به رشد می‌کنند) و نیز در امتداد مژه‌های پلک‌ پایینی استفاده کنید. اگر تمایل دارید که روی خط اشک خود (داخلی‌ترین لبه چشم) نیز آرایشی داشته باشید، به خاطر داشته باشید که این نوع قلم‌ها امکان تحریک چشم را به همراه خواهند داشت. برای اینکه چشمانتان عریض‌تر به نظر برسند، از خط چشم nude استفاده کنید اما بهتر است قبل از استفاده، از ضد آب بودن این مواد و ابزار آرایشی اطمینان حاصل کنید.

 

تیره کردن خط مژه

  1. به کمک یک سایه براق و روشن آرایش چشم خود را برجسته کنید:

با استفاده از مداد‌های روشن، رنگ سایه براق و روشنی را زیر خط ابرو خود اعمال کنید.  Benefit High Brow از جمله مداد‌های خوب برای انجام این کار است. همچنین می‌توانید پودر سایه‌ی Maybelline Expert Wear  را نیز امتحان کنید. از مقداری رنگ مرواریدی روشن برای روشن‌تر کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. در پایان کار هم با استفاده از ریمل، زیبایی آرایش چشم خود را دوچندان کنید.

 

 

تاثیر ریمل در آرایش چشم

   در کل باید به این موضوع اشاره کرد که اغلب افراد به دنبال بهتر و زیباتر دیده‌شدن هستند. به‌جرئت می‌توان گفت با فراگیری مهارت آرایش چشم، بخش عظیمی از این مسیر را خواهند پیمود اما یادگیری این مهارت‌ها نیاز به آشنایی با تکنیک‌هایی است که در بالا به بخشی از این تکنیک‌ها پرداخته شد. اما بهتر است تنها به نکات بیان شده در بالا بسنده نکرده و دائماً در جستجوی آشنایی با نکات بیشتری باشید.

 

 

آرایش چشم کامل و جذاب برای مهمانی


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: