یکشنبه 23 خرداد 1400 - 12:55:24

آشنایی با مهم‌ترین بایدها و نبایدهای آرایش سایه چشم !!

نکات مهم آرایش چشم

باید و نباید های سایه چشم

 
 
بایدها و نبایدهای آرایش سایه چشم چیست؟
   چشم‌پوشی از انجام عمل سایه‌زدن بالای چشم، درست در زمانی که مشغول به آرایش چشمانتان هستید، موضوعی غیر ممکن بوده و از محالات تلقی می‌شود چراکه به کمک سایه چشم می‌توان حد فاصل بین پلک بالایی و ابرو را نیز در آرایش چشم دخیل کرد و باعث زیبا‌تر دیده شدن آرایش صورت‌گرفته روی چشمان شد. این اتفاق در زمانی رخ خواهد داد که مراحل و نحوه اعمال به درستی صورت گرفته باشند. در غیر اینصورت باعث خواهد شد نتیجه عکسی رخ دهد؛ به عبارتی نواقص موجود در اطراف چشم بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. در ادامه با نکاتی در ارتباط با باید‌ها و نباید‌های آرایش سایه چشم آشنا خواهیم شد. با فراگیری این نکات می‌توانید آرایش بهتری داشته و نتایج مطلوبی را بدست آورید و جذابیت خود را در نزد دیگران دو‌چندان کنید.
 
آشنایی با باید‌ها و نباید‌های آرایش سایه چشم
 
زمانی‌که رنگ مناسبی را برای سایه چشم خود برگزیدید:
   به طور کلی اگر بخواهیم نقش اصلی سایه‌زدن چشم را بیان کنیم باید اینطور گفت که در هنگام آرایش، باعث ایجاد بعد سومی برای چشمان شده که به کمک گستره رنگ‌های به کار رفته در مراحل انجام آن، افزایش زیبایی و جذابیت چشم خصوصا نواحی اطراف چشم را به همراه خواهد داشت. بنابراین انتخاب رنگی ‌مناسب برای سایه چشم، پارامتری بسیار حیاتی تلقی می‌شود که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت و کتمان کرد و این موضوع از مهم‌ترین باید‌ها و نباید‌های آرایش سایه چشم به حساب می‌آید که توجه به آن تاثیری شگرف در نتیجه خواهد داشت.
نکاتی که باید انجام شوند:
   معمولا رنگ‌های تیره تناسب و هم‌خوانی خوبی با رنگ‌های روشن دارند. بهتر است رنگی را برای سایه‌زدن برگزینید که هر دو رنگ روشن و تیره را همزمان در خود داشته باشد. این موضوع می‌تواند تاثیر شگرفی در سه بعدی کردن چشمانتان داشته باشد. اگر به دنبال انتخاب جسورانه‌تری هستید، این امکان فراهم است که سه رنگ را به طور همزمان مخلوط کنید اما در حالت کلی رنگ‌های روشن محبوبیت بیشتری در بین عوام دارند چراکه باعث شفافیت و درخشندگی چشمان خواهند شد.
نکاتی که باید از انجام آن‌ها اجتناب کرد:
هرگز از رنگ‌های تیره به تنهایی استفاده نشود. همچنین از رنگ‌‌هایی با که رنگ پوست شما تطابق و هم‌خوانی ندارند، اجتناب کنید چراکه باعث کاهش زیبایی چشمانتان خواهند شد. دقت شود همواره باید از مقدار مناسبی از آنها در صورت لزوم استفاده کرد و این حجم مقادیر استفاده شده روی صورت نباید بیش از حد ضخیم باشد چراکه باعث خواهد شد ظاهرتان مصنوعی و غیر طبیعی جلوه داده شود. سعی شود تا جای ممکن مرز بین رنگ‌های روشن و تیره به کار رفته واضح و مشخص نباشد.
 
استفاده درست از رنگ سایه‌های روشن و تیره در کنار هم
 
زمانی‌که رنگ سایه چشم مورد نظر را اعمال می‌کنید:
   سایه‌زدن چشم آن‌طور‌ها هم که فکرش را می‌کنید، سخت نمی‌باشد، اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند در بهتر انجام دادن آن کمک شایانی کنند. تنها کافیست تا با کسب دانش و اطلاعات، با این راه‌ها آشنا شد تا متوجه آسانی مسیر پیش رو شد.
نکاتی که باید انجام شوند:
   از رنگ‌هایی برای سایه‌زدن استفاده کنید که در تضاد با رنگ مردمک‌های چشمانتان باشد. اگر به دنبال بالا‌بردن مهارت و تسلط خود در نحوه آرایش‌کردن هستید تا بتوانید چشم‌ها را تیره‌تر و درخشان‌تر کنید، بهتر است از رنگ‌هایی که در تضاد با رنگ چشمانتان می‌باشد، استفاده کنید تا برجستگی و جذابیت خاصی را به آنها ببخشید. به عنوان مثال: رنگ سایه چشم قرمز ارغوانی را می‌توان از گزینه‌های بسیار مطلوب و مناسب برای رنگ چشم‌های سبز دانست. آیا می‌خواهید رنگی ملایم‌تر را برای چشمان خود امتحان کنید؟ اگر از رنگی مشابه با رنگ مردک چشم‌های خود استفاده کنید، در این صورت زیبایی چشمان خود را می‌پوشانید و از میزان جذابیت آن می‌کاهید.
   از یک برس سایه چشم استفاده کنید. معمولا پالت‌های سایه چشم، حاوی برس سایه در خود هستند. همان‌طور که در مطالب ابتدایی بیان شد، باید خطوط بین رنگ‌ سایه‌های اعمال شده به طور کامل محو شوند تا ظاهر مصنوعی جلوه داده نشود. برای این کار، برس سایه می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و بسیار به شما کمک کند. از بارز‌ترین ویژگی‌های آرایش‌کردن خصوصا بحث سایه‌زدن چشم‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این فرایند از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که این رنگ‌ها می‌توانند ظاهری جذاب و دلبرانه‌ای را برایتان به وجود بیاورند.
نکاتی که باید از انجام آن‌ها اجتناب کرد:
به هیچ وجه از رنگ سایه‌ چشم براق استفاده نکنید و آن را روی پلک‌های خود نمالید. این رنگ‌های براق باعث می‌شوند تا چین و چروک موجود اطراف چشم‌هایتان بیشتر مشخص شده و از میزان جذابیت ظاهرتان کاسته شود. در نتیجه تمام زحمتی که صرف آرایش ظاهر خود کرده‌اید، بی‌نتیجه خواهد شد. پس این نکته را باید به خاطر بسپارید که هیچ‌وقت و در هیچ‌کجا از آرایشی که هیچ هماهنگی و سنخیتی با سن‌تان ندارد، استفاده نکنید. پیشنهاد می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که برازنده شما بوده و ظاهر شما را متناسب با سنی که درش هستید، زیباتر می‌کند و تا جای ممکن به دنبال سایر محصولات نباشید.
 
 شناخت باید‌ها و نباید‌های آرایش سایه چشم و توجه به آنها
زمانی‌که آرایش خود را پاک می‌کنید:
   پاک‌سازی پوست و نیز پاک‌کردن مواد آرایشی باقیمانده از آرایش قبلی صورت به طور کامل آن هم پس از هر بار استفاده، از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گرفته و انجام شود. چرا که در حفظ و بهبود ظاهر بسیار مهم و اثر‌گذار خواهد بود. اگر این مواد آرایشی از روی صورت پاک نشود و به مدت طولانی روی صورت باقی بماند، باعث مسدود شدن منافذ پوست شده که این اتفاق می‌تواند در دراز مدت باعث صدمه به پوست و عفونت شود.
نکاتی که باید انجام شوند:
   مقداری از پاک‌کننده آرایشی که در اختیار دارید را روی پد‌های پنبه‌ای بریزید و مدتی منتظر بمانید تا به طور کامل جذب آن شود. حال پنبه را به کمک انگشت‌تان خود به آرامی در طول چشمان خود بکشید. این کار را چند بار تکرار کنید تا این پاک‌کننده به طور کامل سایه‌های اعمالی روی چشم را در خود حل کرده و اطراف چشم را کامل پاک کند. پس توجه به باید‌ها و نباید‌های آرایش سایه چشم در این مرحله به مراتب مهم‌تر از مراحل قبلی خواهد بود.
نکاتی که باید از انجام آن‌ها اجتناب کرد:
از پاک‌کننده‌های آرایشی که روی پنبه ریخته شده است، تنها یک‌بار استفاده نکنید بلکه بهتر است، روی پلک‌ها چند بار به کمک این پنبه‌های آغشته به محلول، مالیده شود. همچنین بهتر است از پاک‌کننده‌ آرایش صورت برای پاک‌کردن اطراف چشم استفاده نشود چراکه ممکن است حاوی موادی در خود باشد که برای چشم مضر بوده و باعث سوزش و خارش و ... شود.
 
 
پاک‌کردن مواد آرایشی از مهم ترین بایدها و نبایدهای آرایش سایه چشم 
 
   به طور کلی باید به این موضوع اشاره داشت که انجام و تکرار این نکات، می‌تواند تبدیل به عادتی مطلوب شود و در بهبود نحوه آرایش بسیار مفید و راه‌گشا واقع شوند. بهتر است تنها به این نکات ارائه شده در بالا اکتفا نکرده و با جستجوی بیشتر، سعی در یافتن مطالب بیشتر در ارتباط با بایدها و نبایدهای آرایش سایه چشم داشته باشید. با انجام این نکات و جستجوی بیشتر می‌توانید در نهایت رنگ سایه چشم مناسبی را برای خود بیابید و به کمک آن ظاهری جذاب و دلربایی را برای خود خلق کنید.
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: