سه شنبه 29 شهریور 1401 - 15:35:08

آموزش میکاپ به صورت گام به گام

آموزش میکاپ

میکاپ همان آرایش عادی صورت است که به منظور رفع معایب احتمالی صورت و افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. میکاپ بر خلاف گریم که از تکنیک سایه روشن و تیره برای اصلاح چهره استفاده می کند، این کار را تنها با رنگ ها انجام می دهد. در واقع میکاپ روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می افزاید. ما در این مقاله قصد داریم تا مرحله‌به‌مرحله آموزش میکاپ را برای شما شرح دهیم تا برای آرایش صورت خود مشکلی نداشته باشید.

 

 

میکاپ چیست؟

میکاپ در لغت به معنای ترکیب و ساختار و در اصطلاح به معنای آرایش صورت است. در سراسر دنیا این رشته از زیبایی توسط میکاپ آرتیست ها به مدل ها و سبک های مختلفی دسته بندی شده و تنوع گسترده ای را در بر می گیرد.در هر سبک از میکاپ صورت، رنگ های آرایشی با تناسب خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، تفاوت استایل آرایشی عربی با اروپایی در غلظت رنگ های مورد استفاده در آن است. در حالی که در سبک اروپایی تمام تلاش میکاپ آرتیست بر این است که آرایش با استفاده از رنگ های ملیح و طبیعی انجام شود.

 

 

آموزش میکاپ 

 

 

آموزش مرحله به مرحله میکاپ

در ادامه به آموزش میکاپ صورت به ترتیب خواهیم پرداخت:

 

مرحله اول آموزش میکاپ – شستشو و پاک‌سازی

هرگونه آرایش قدیمی را پاک کنید. هنگام آرایش کردن بهتر است که از یک‌قلم مو تمیز استفاده کنید. اگر سعی کنید بیشتر روی آرایش‌های قدیمی آرایش کنید، ظاهر نهایی شما غیرطبیعی تر از آرایش صورت تازه به نظر می‌رسد.
در مرحله دوم آموزش میکاپ صورت خود را بشویید، سپس با کرم مرطوب‌کننده نرم کنید. قبل از اینکه با آب خنک بشویید حدود یک دقیقه ماساژ دهید تا تمام باکتری‌ها و سلول‌های مرده منافذ پوست از بین برود.


مرحله دوم میکاپ صورت – پرایمر

در این مرحله از آموزش میکاپ، صورت خود را پررنگ کنید قبل از افزودن هرگونه آرایشی باید صورت خود را پرایم کنید. هدف پرایمر صورت تقویت ظاهر آرایش و افزایش ماندگاری است. می‌توانید پرایمر را با انگشتان خود بمالید و با مقدار کمی کل صورت خود را بپوشانید. فونداسیون‌های مایع، کرم و پودر همگی باعث ایجاد یکنواختی پوست می‌شوند و پایه‌ای یکدست برای آرایش شما ایجاد می‌کنند.

 

 

آموزش میکاپ 

 

 

 

مرحله سوم آرایش صورت - فوندانسیون

در این مرحله از یک برس کانسیلر برای اعمال کانسیلر روی پوست زیر چشم، چانه و  به‌طورکلی تمام قسمت‌هایی که نیاز است، استفاده کنید. از سایه‌هایی استفاده کنید که به پوست صورت شما نزدیک است. شما می‌توانید از طریق این سایه‌ها لکه‌ها و جوش‌های صورت خود را محو کنید.
با تکمیل فونداسیون، احتمالاً به دلیل رنگ یکنواخت، صورت شما اکنون بدون برجستگی و صاف به نظر می‌رسد. به‌منظور ارائه مقداری عمق، باید های‌لایت‌ها و سایه‌ها را ایجاد کنید. می‌توانید از یک کرم (قبل از اینکه صورت خود را بمالید) یا های‌لایتر پودری استفاده کنید تا عمیق‌ترین نواحی صورت خود را روشن کنید. گوشه داخلی چشم، زیر ابروها و دو طرف استخوان گونه شما این کار باعث می‌شود که چهره شما روشن‌تر و بیدارتر از حالت قبلی به نظر برسد.


مرحله چهارم آرایش صورت – گونه‌ها

کانتورینگ برعکس برجسته‌کردن های‌لایت‌های صورت، شامل افزودن پودری است که چند درجه تیره‌تر از رنگ پوست واقعی‌تان است. به طور معمول، شما باید زیر استخوان گونه خود را در گودال گونه‌ها، در طرفین بینی و زیرخط فک خود کانتور کنید.
آخرین مرحله آموزش میکاپ صورت، افزودن رژگونه به گونه‌های خود است. گونه‌های هرکسی کمی رنگ دارد، اما این رنگ برای هر فردی متفاوت است. رژگونه‌تان را با یک برس بزرگ روی قسمت گردی که هنگام لبخند زدن ایجاد می‌شود بزنید. رژگونه خود را خیلی سنگین نکنید، فقط به‌اندازه کافی استفاده کنید تا رنگی که به طور طبیعی شکل می‌گیرد دوباره پر شود.


مرحله پنجم آموزش میکاپ - ابروها

در این مرحله از آموزش میکاپ، ابروهای خود را پر کنید. این مرحله بسته به پر بودن ابروهای شما اختیاری است اما به‌طورکلی برای کسانی که ابروهای نازک یا کم پشتی دارند توصیه می‌شود. رنگی انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد. لبه‌های ابروهای خود را با حرکات تندوتیز کوچک ترسیم کنید و سپس با همان حرکت‌های کوچک، مرکز را پر کنید. در همان جهت رشد ابروها بزنید.

در این قسمت به آموزش میکاپ چشم‌ها می‌پردازیم. استفاده از پرایمر سایه چشم به ماندگاری سایه چشم شما برای مدت طولانی تری کمک می‌کند. اگر از آن استفاده نمی‌کنید متوجه می‌شوید که سایه چشمتان کم‌رنگ یا چرب است و بعد از چند ساعت در چین‌های پلکتان جمع می‌شود. از نوک انگشت خود برای زدن پرایمر سایه چشم خود استفاده کنید و آن را از ریشه مژه‌ها تا بالای چین‌وچروک خود مخلوط کنید
در این مرحله میکاپ از یک برس سایه چشم استفاده کنید تا سایه چشم را روی پلک خود بزنید، از مرکز نزدیک خط مژه شروع کنید و به سمت بیرون ترکیب کنید. سایه چشم خود را به رنگ طبیعی پوست خود در نزدیکی چین و گوشه‌های داخلی و خارجی چشم خود محو کنید تا از ایجاد خطوط خشن جلوگیری کنید.

 

 

آموزش میکاپ - خانم فرناز صفری

 

خانم فرناز صفری میکاپ آرتیست حرفه ای فرمانیه. برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

 

 

مرحله ششم آموزش میکاپ – چشم و مژه‌ها

هدف از خط چشم ایجاد یک خط مژه پرتر است؛ بنابراین، رنگی را انتخاب کنید که شبیه رنگ موی طبیعی شما باشد. برای داشتن ظاهری لکه‌دار، از مداد خط چشم استفاده کنید یا با استفاده از خط چشم کرم یا مایع، ظاهری براق و صاف ایجاد کنید. یک خط‌چین دار یا نقطه‌چین در سراسر خط مژه خود ایجاد کنید و سپس نقاط را به هم متصل کنید تا یک خط کامل و پیوسته ایجاد کنید.
در این قسمت از آموزش میکاپ برای تکمیل آرایش چشم، باید کمی ریمل روی چشمانتان بزنید. اگر مژه‌های کوتاهی دارید از ریملی استفاده کنید که بلندتر شود یا اگر مژه‌های نازکی دارید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید.
یک‌بار برس را به ریمل آغشته کنید و مقدار اضافی آن را روی لبه ظرف یا دستمال کاغذی پاک کنید. با نگاهی مستقیم به جلو، آن را با حرکات به سمت بالا روی مژه بالایی بمالید. از قسمت داخلی چشم خود شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. هر دو چشم را با دولایه انجام دهید، سپس بگذارید خشک شود.


مرحله هفتم آموزش میکاپ صورت - لب‌ها

لب‌های خود را صاف کنید. از بالم لب، پرایمر یا سیلر استفاده کنید. این کمک می‌کند تا تمام محصولات لب استفاده شده دوام بیشتری داشته باشند و بسیار زنده‌تر شوند. استفاده از یک کرم مناسب از پوسته‌پوسته شدن لب‌های شما در اواخر روز جلوگیری می‌کند.
خط لب‌های خود را با خطی که با رنگ لب یا رنگی که قرار است بزنید مطابقت داشته باشد خط بزنید. خط لب خود را تیز کنید و دور خط طبیعی لب‌هایتان خط بکشید. درحالی‌که لب‌هایتان مشخص است، از مداد برای ادامه پرکردن لب‌هایتان استفاده کنید.
در این قسمت از آموزش میکاپ رژ لب یا برق لب دلخواه خود را انتخاب کنید تا روی خط لب خود بزنید. از مرکز لب خود شروع کنید و رنگ را به سمت بیرون ترکیب کنید. مطمئن شوید که تا جایی که می‌توانید رنگ را به لبه‌های لب‌های خود بمالید بدون اینکه زیاده‌روی کنید و از خط لب خود خارج شوید.

آموزش میکاپ 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: