سه شنبه 01 مرداد 1398 - 08:35:58

خواص روغن شترمرغ برای مو

 

کاهش درد عضلانی با روغن شترمرغ

درمان ترک پوستی با روغن شترمرغ

 

خواص روغن شترمرغ


محققان طی مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که استفاده از روغن شترمرغ می تواند پیشرفت چشمگیری را در رشد و تقویت مو حاصل کند. روغن شترمرغ به دلیل داشتن مقادیر بالایی از اسیداولئیک، از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است. برای بهره بردن از خواص این ماده خارق العاده، می توان آن را با محصولات دارویی و آرایشی بسیاری ترکیب کرده و مورد استفاده قرار داد. در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی خواص روغن شترمرغ برای مو بپردازیم.


خواص روغن شترمرغ برای مو چگونه است؟


روغن شترمرغ از چربی های زیر پوستی قسمت های ناحیه پشت و شکم این پرنده به دست می آید. در صورتی که این روغن را از روش های استاندارد تهیه کرده باشند، نیمی از آن را به صورت اسیدهای چرب غیر اشباع و نیم دیگرش به صورت اشباع خواهد بود. قسمت زیادی از اسیدهای چرب اشباع نشده روغن شترمرغ را اولئیک اسید تشکیل می دهد که مسئول نفوذ سریع و راحت به لایه های عمیق پوستی بوده و رشد مو را به خوبی تحریک می کند. متخصصان، علت این سرعت بالای نفوذ را در میزان پایین فسفولیپید پوست انسان می دانند. به بیانی دیگر، میزان فسفر در پوست انسان بسیار پایین است. هر ماده ای که دارای فسفر باشد و روی پوست انسان قرار بگیرد، پوست در برابر آن مقاوت کرده و آن را جذب نمی کند. بالعکس، هر ماده ای که فاقد فسفر باشد، به راحتی جذب پوست می شود. روغن شترمرغ نیز در این دسته مواد قرار می گیرد که با عدم داشتن فسفر، در پوست نفوذ می کند.


تاریخچه استفاده از خواص روغن شترمرغ برای مو


این روغن از حدود 3000 سال پیش توسط مصریان، رومیان و آفریقایی ها مورد استفاده های خوراکی و آرایشی قرار می گرفته است. حتی برخی افراد، راز جذابیت ملکه کلئوپاترا را در استفاده مداوم از روغن شترمرغ می دانسته اند.


خواص روغن شتر مرغ


روغن شترمرغ سرشار از اکسیژن است و مصرف آن روی پوست می تواند منجر به افزایش گردش خون شود. به جرأت می توان گفت که روغن شترمرغ تنها روغن ریزمولکولی است که هم در آرام کردن درد و هم در ترمیم و درمان های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله خواص روغن شترمرغ می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• رفع لکه های پوستی

• رفع جوش

• تسکین درد

• رفع چین و چروک

• بهبود زخم

• درمان زانو درد

• لطافت و جوانی پوست

• ترمیم سوختگی پوست


درمان اگزما و پسوریازیس با روغن شترمرغ


البته برای درمان بیماری های اگزما و پسوریازیس باید به نکاتی همچون سن، وزن و نیاز بیمار توجه داشت. با توجه به این ویژگی ها، روغن مورد نیاز مصرف می شود. معمولا این پروسه 75 روز به طول می انجامد.

 

درمان اگزما با روغن شترمرغ


درمان بیماری های روماتیسمی


افرادی که از بیماری های روماتیسمی یا درد در ناحیه مچ دست، زانو، کمر و ... رنج می برند، می توانند از این روغن برای درمان استفاده کنند. کافیست روزی سه مرتبه روغن شترمرغ را روی نواحی مورد نظر مالیده و هر بار به مدت سه دقیقه روی ناحیه به خوبی ماساژ دهید.

 

درمان روماتیسم با روغن شترمرغ


استفاده از روغن شترمرغ برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی


ترکیب اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ شباهت بسیاری به اسیدهای چرب موجود در پوست انسان دارد. به همین دلیل، سرعت نفوذ آن در پوست بالا بوده و بر خلاف سایر محصولات آرایشی، منافذ پوست را مسدود نمی کند. همین خصوصیات، روغن شترمرغ را به یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده است.

 

خواص روغن شترمرغ برای تهیه لوازم آرایشی


خواص روغن شترمرغ برای مو و مژه


روغن شترمرغ یکی از بهترین درمان ها برای افزایش رشد و تقویت مژه ها محسوب می شود. این ماده باعث رشد بهتر و ضخیم شدن مژه ها می شود. البته به خاطر داشته باشید که تماس روغن شترمرغ با پوست صورت می تواند موها این قسمت را تحریک کرده و باعث پرپشت شدن آن شود.

 

خواص روغن شترمرغ برای رشد مو و مژه


درمان ریزش مو با روغن شترمرغ


یکی از روش های مفید درمان ریزش موی سر، استفاده از روغن شترمرغ می باشد. بدین صورت که مقداری از روغن را به صورت روزانه روی سر ماساژ داد تا از این طریق، فولیکول های مو فعال شوند. این عمل می تواند جریان خون در پوست سر را افزایش داده و رگ های خونی را تغذیه کند. با ماساژ پوست سر می توانید مانند یک ضد استرس موضعی عمل کرده و شرایط خوبی برای رشد موها را پدید بیاورید.

 

خواص روغن شترمرغ در درمان ریزش مو


فواید روغن شترمرغ برای پوست صورت


روغن شترمرغ می تواند مانند یک لایه بردار و جوان کننده پوست عمل کرده و آن را از شر چین و چروک رها کند. از جمله خواص این روغن برای پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پیشگیری از بروز چین و چروک پوست

• اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن شترمرغ منجر به تقسیمات سلولی می شود.

• بازسازی و رشد سلول های آسیب دیده پوست

• افزایش سرعت روند بازسازی سلول ها

• کمک به جوانسازی پوست

• کاهش افتادگی پلک زیر چشم

• درمان خطوط اخم و لبخند

 

خواص روغن شترمرغ در بهبود پوست

 

خواص روغن شترمرغ در مرطوب کردن پوست


روغن شترمرغ قادر است به لایه های عمیق پوست نفوذ کند و رطوبت پوست را برای مدت زمان طولانی محفوظ نماید. علاوه بر این، منجر به حفظ سلامت عشای پوستی نیز می شود. برای بهره مندی از خواص این روغن شگفت انگیز، شب ها قبل از خواب صورت خود را به آن آغشته کنید و صبح روز بعد آن را بشویید. به مرور زمان، آثار طراوت و شادابی روی پوست شما ظاهر شده و نتیجه مطلوبی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

مرطوب کردن پوست با روغن شترمرغ


خواص روغن شترمرغ در زیبایی و تقویت ناخن ها


از این روغن می توان برای تقویت رشد و سلامتی ناخن ها نیز استفاده کرد. کیفیت و سرعت رشد ناخن را می توان به راحتی با مصرف این روغن افزایش داد. کافیست چند قطره از روغن را در یک کاسه ریخته و ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. سپس دستکش به دست کنید و به کارهای روزمره خود بپردازید. پس از گذشت 5 ساعت، می توانید نسبت به شستشوی دست هایتان اقدام کنید.

 

خواص روغن شترمرغ برای برطرف کردن آکنه


یکی از مهم ترین خواص روغن شترمرغ تمیز کردن سطح پوست از آلودگی ها است. در واقع این روغن قادر است پوست را از قارچ هایی که روی پوست زندگی و رشد می کنند، برهاند. همان طور که می دانید، عامل اصلی بروز جوش و آکنه، همین قارچ ها و آلودگی های سطح پوست هستند. به همین دلیل، به سرعت جوش و آکنه از روی پوست برطرف خواهد شد. روغن شترمرغ در مصون نگاه داشتن پوست از اثرات شدید نور خورشید نیز مفید واقع می شود. حتی می تواند صدمات حاصل از آفتاب سوختگی را نیز درمان کند.

 

درمان آکنه با روغن شترمرغ


درمان ترک های پوستی با روغن شترمرغ


مصرف مداوم روغن شترمرغ می تواند در درمان ترک های پوستی ناشی از زایمان یا چاقی و لاغری مفید واقع شود. برای این کار کافیست ابتدا محل مورد نظر را به خوبی شستشو داده و ضد عفونی کنید. سپس روغن را روی محل مورد نظر مالیده و با گاز استریل آن را ببندید. روز بعد نیز همین پروسه را تکرار کنید.

 

درمان ترک پوستی با روغن شترمرغ


کاهش درد عضلانی با روغن شترمرغ


اکثر افراد به هنگام شروع درد عضلات و مفاصل به سراغ داروهای شیمیایی و انواع مسکن ها می روند. اگر از مصرف انواع داروهای شیمیایی خسته شده اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن شترمرغ است. این روغن با داشتن خواص ضد التهابی قوی، در درمان انواع دردهای آرتروزی، کشیدگی، دردهای عضلانی و رگ به رگ شدن بسیار مفید واقع می شود. فقط کافیست روغن را در ناحیه دردناک ماساژ داده و این کار را دو یا سه بار تکرار کنید.

 

خواص روغن شترمرغ در کاهش درد عضلانی


نحوه تشخیص روغن شترمرغ اصل از تقلبی


اولین نکته ای که هنگام خرید روغن شترمرغ باید به آن توجه داشته باشید، مایع بودن آن در دمای معمولی است. روغن جامد که به عنوان روغن شترمرغ فروخته می شود، تقلبی بوده و باید از خرید آن امتناع کنید. این روغن در شرایط آب و هوایی سرد به صورت جامد و رنگ سفید در می آید. در حالی که در حالت مایع رنگ زرد کم رنگی خواهد داشت.
مدت زمانی که طول می کشد تا روغن شترمرغ اصل جذب بدن شود، بنا به نوع پوست 10 تا 20 دقیقه است. بعد از این مدت، اثری از چربی و روغن روی پوست باقی نخواهد ماند. به بیانی دیگر، روغن اصل هیچ اثری از خود روی پوست باقی نگذاشته و کاملا جذب منافذ می شود. بعد از مصرف این روغن نیازی به شستشو نخواهد بود.


شرایط نگهداری از روغن شترمرغ چگونه است؟


در صورتی که به تعداد دفعات کم و طولانی مدت از روغن شترمرغ استفاده می کنید، آن را در یخچال نگهداری نمایید. هر بار پیش از مصرف، آن را در دمای 25 تا 30 درجه قرار دهید تا به حالت مایع در بیاید و سپس مورد استفاده قرار دهید. بهترین روش برای به دما رساندن روغن شترمرغ این است که پس از تکان دادن بطری، آن را به مدت 5 دقیقه در آب گرم فرو ببرید تا به حالت مایع درآید و سپس استفاده کنید. سپس نوک انگشتان خود را در روغن فرو برده و روی محل مورد نظر بگذارید حدود 3 دقیقه ماساژ دهید. با این کار، سرعت جذب و اثر بخشی آن را افزایش خواهید داد.


نشانه های کمبود پروتئین مو


اولین نشانه کمبود پروتئین در مو، ایجاد شکاف یا بریده بریده شدن مو است. در این حالت مو دارای حساسیت بیشتری می شود. این شکاف ها، آب مورد نیاز مو را جذب می کند و باعث خارش یا حتی تغییر رنگ مو می شود. برای پر کردن این شکاف ها شما نیاز به درمان از راه جذب پروتئین دارید تا بتوانید به موی خود تغذیه رسانی کنید.
وقتی که موی شما حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد، یعنی نیاز به پروتئین دارد. برای اینکه متوجه شوید، موهایتان این حالت را از دست داده یا نه؛ یک شاخه از موهایتان را برداشته و آن را خیس کنید سپس آن را بکشید، اگر بدون اینکه موها بشکنند به حالت اولیه خود بازگردند، موی شما سالم است. اما اگر متوجه شکستن موی خود شدید، حتما موی شما نیاز به تقویت پروتئین دارد و باید سطح پروتئین آن را افزایش دهید.
چسبندگی و چربی مو اصلا نشانه خوبی نیست، زیرا نشان دهنده، عملکرد نامنظم سیستم داخلی موی شما یا همان سیستم پشتیبانی است. این یعنی موی شما، بسیار آسییب دیده است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما از مواد شیمیایی زیادی استفاده کرده باشید. هنگامی که این سیستم پشتیبان ضعیف شده باشد، این احساس ناخوشایند به سراغ موهای شما می آید. با استفاده از درمان پروتئین می توانید مویتان را دوباره احیا کنید.
هنگامی که موی خود را رنگ می کنید، فرمول شیمیایی رنگ مو، داخل ساختار موی شما می رود و بافت مو را تغییر می دهد. این مواد شیمیایی ممکن است، آسیب جدی به موی شما وارد کند و شکاف در موها ایجاد کند. در این شرایط، حتما بعد از رنگ کردن مویتان درمانپروتئینی را شروع کنید تا موها در برابر مواد شیمایی حفظ شوند.
برای رهایی از تمام این مشکلات، پیشنهاد می کنیم که روغن شترمرغ را امتحان کنید. روغن شترمرغ تاثیر شگفت آوری روی موهای هر نقطه از بدن دارد. این روغن با نفوذ به لایه های زیرین پوست و از بین بردن باکتری های سطح آن، در جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن بسیار موثر واقع می شود. چند قطره از روغن شترمرغ را روی کف دست ریخته و دو کف دست را به هم بمالید تا روغن کمی گرم شود. سپس ریشه و ساقه موها را با آن ماساژ دهید. ماساژ موها باید به شکل آهسته و کاملا منظم باشد. ماساژ پوست سر را نیز فراموش نکنید؛ چرا که رگ های خونی را تغذیه کرده و منجر به رشد و تقویت بهتر موها می شود.


در این مطلب به بررسی تمام خواص روغن شترمرغ برای مو و سایر نقاط بدن پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: