سه شنبه 08 مرداد 1398 - 15:33:50

زیبایی پوست صورت

 

اهمیت بهداشت در زیبایی پوست صورت

طرز تهیه انواع ماسک های طبیعی برای زیبایی پوست صورت

 

زیبایی پوست صورت


رسیدگی به پوست صورت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که همیشه در معرض هوای گرم و سرد، لوازم آرایشی، آسیب و ... قرار دارد. برای آن که پوستی سالم و شاداب داشته باشید، باید نکات سلامتی و تغذیه بسیاری را رعایت نمایید که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به آن ها خواهیم پرداخت.

 

یک قانون طلایی برای زیبایی پوست صورت


افرادی که اکثر اوقات روی پوست خود آرایش دارند، باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که پوست نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش موجب مسدود شدن منافذ پوست می شود. بهترین راهکار برای نفس کشیدن پوست این است که حتما صورت خود را قبل از خواب از آرایش پاک کنید. سپس از یک تونر پوست صورت برای پاکسازی هر چه بهتر استفاده نمایید. لایه برداری حداقل یک بار در هفته نیز کمک بسیاری به زیباتر شدن پوست شما می کند. همچنین، هر از چند گاهی سعی کنید از مصرف محصولات آرایشی پرهیز کنید تا منافذ پوست شما زمانی برای تنفس داشته باشند.

 

نحوه مراقبت از پوست


استفاده از کرم ضد آفتاب برای زیبایی پوست صورت


قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون رعایت نکات مهم، می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات مربوط به پوست را به ارمغان بیاورد. برای جلوگیری از این مشکلات، باید از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF15 استفاده نمایید. کرم ضد آفتاب شما باید از قابلیت محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB برخوردار باشد. کرم ضد آفتاب را باید در هر شرایط آب و هوایی اعم از آفتابی، ابری، بارانی و برفی مورد استفاده قرار دهید.


تاثیر رژیم غذایی بر زیبایی پوست صورت


این که شما روزانه چه مواد غذایی را مورد مصرف قرار می دهید، تاثیر به سزایی در زیبایی پوست صورت شما خواهد داشت. سعی کنید در برنامه غذایی خود مصرف مواد غذایی سالمی همچون میوه های تازه، سبزیجات، پروتئین، ویتامین ها و کربوهیدرات را به اندازه کافی را بگنجانید. رژیم غذایی خود را بر اساس مواد غذایی کم قند برنامه ریزی کنید تا سطح انسولین خون شما پایین نگه داشته شود. این کار به سلول ها اجازه می دهد تعادل سالم را حفظ کنند. علاوه بر این، به جای مصرف غذاهای تند، تخمیر شده، نمک، مرکبات و غذاهای سرخ شده، مصرف سیب زمینی، بلغور جو دوسر و برنج را جایگزین کنید. نوشیدن روزی حداقل 8 لیوان آب را فراموش نکنید.

 

تاثیر رژیم غذایی و استراحت کافی بر زیبایی پوست صورت


تاثیر استراحت کافی بر زیبایی پوست صورت


بدن انسان ها نیاز دارد که در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت بخوابد. اگر استراحت شما کمتر از این میزان باشد، پوست شما خسته شده و شادابی خود را از دست می دهد. شما حتی می توانید جهت شادابی بیشتر پوست خود، شب قبا از خواب به پوست خود روغن هایی همچون روغن زیتون و نارگیل بزنید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. حتما پس از شستشوی صورت خود از مرطوب کننده متناسب با پوست صورت خود استفاده کنید. برای پاک کردن پوست خود از آرایش نیز از شوینده و پاک کننده های غیر الکلی استفاده کنید؛ چرا که الکل یکی از عوامل اصلی خشکی پوست صورت است. شستشوی پوست صورت با آب خیلی گرم نیز می تواند دلیل خشک شدن پوست صورت باشد.


تاثیر تمرینات ورزشی بر زیبایی پوست صورت


انجام منظم تمرینات ورزشی مانند دویدن، یوگا، شنا، دوچرخه سواری و ... موجب افزایش گردش خون شما شده و با تعریق زیاد منجر به از بین رفتن سموم بدن شما می شود. پس از مدت زمانی اندکی متوجه شادابی و نشاط پوست خود پس از ورزش کردن خواهید شد. البته باید به مراقبت پوست حین ورزش نیز دقت زیادی به خرج داد. به عنوان مثال بهتر است حین ورزش هیچ آرایشی روی پوست شما وجود نداشته باشد و به جای محصولات آرایشی تنها از یک کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نمایید. بعد از انجام تمرینات ورزشی نیز صورت خود را حسابی با آب سرد بشویید و از روغن طبیعی برای افزایش آبرسانی پوست استفاده نمایید.

 

تاثیر ورزش بر زیبایی پوست صورت


از بین بردن آکنه برای زیبایی پوست صورت


همان طور که می دانید، بروز آکنه روی پوست صورت می تواند زیبایی آن را تحت تاثر قرار دهد. برای پیشگیری از آکنه به شما پیشنهاد می دهیم که صورت خود را حداقل سه بار در روز با یک شوینده ملایم شستشو دهید و آن را به آرامی ماساژ دهید. پس از این که پوست خود را به خوبی شستشو دادید، آن را خشک کنید و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل جهت از بین بردن باکتری های سطح پوست استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که دست زدن به جوش های می تواند منجر به بروز التهاب و حتی زخم شود. هر گاه احساس کردید که پوست شما در معرض جوش زدن است، آن را با گلاب تمیز کنید. همچنین می توانید یک کیسه چای سبز را به مدت 10 دقیقه روی جوش خود قرار دهید.


اسپای روزانه موثر در زیبایی پوست صورت


اسپای پوست می تواند در زیبایی پوست صورت کمک شایانی کند. برای این کار می توانید از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید. گیلاس تازه را قبل از رفتن به رختخواب روی پوست بزنید و 15 دقیقه صبر کنید جذب پوست شود و سپس آبکشی نمایید. ماساژ روزانه پوست را فراموش نکنید. ماساژ ملایم با روغن می تواند تاثیر شگفت انگیزی در سلامت و زیبایی پوست صورت داشته باشد. استفاده از روغن های بادام، نارگیل و خردل با داشتن مقادیر بسیاری از مواد مغذی می توانند در این راستا کمک بسیاری به شما کنند.

 

زیبایی پوست صورت با اسپا


تاثیر اسکراب در زیبایی پوست صورت


اسکراب ها کمک بسیاری به نفس کشیدن پوست می کنند که اغلب مواد مورد نیاز برای تهیه آن در بسیاری از آشپزخانه ها یافت می شود. برای تهیه اسکراب به دو قاشق غذاخوری آرد نخود، نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه، چوب صندل، مقدار مساوی گلاب و شیر نیاز خواهید داشت. مواد فوق را به خوبی با هم ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه پوست خود را به خوبی آبکشی نمایید.


تاثیر عادات سالم در زیبایی پوست صورت


عادات روزانه سالم با شادابی و مشاط پوست رابطه مستقیم دارد. سعی کنید استرس روزانه را از خود دور کنید تا فشار از روی شما برداشته شود. جالب است بدانید که استرس منجر به تولید کورتیزول و سایر هورمون ها شده که در تولید روغن سطح پوست موثر است. برای از بین بردن استرس خود می توانید به تمرینات مفیدی مانند یوگا و مدیتیشن روی بیاورید. سعی کنید فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده نگیرید. برای این کار می توانید از تمرینات یوگا استفاده کنید تا این عضلات قوی تر شوند. از دیگر کارهایی که تاثیر بسیاری در افزایش شادابی صورت دارند، لبخند زیبا و همیشگی است. توصیه می کنیم اگر قصد دارید خودتان را چند سال جوان تر نشان دهید، هر لحظه لبخند به روی لب ها داشته باشید. لبخند زدن به حفظ عضلات صورت و شادابی پوست کمک می کند.


اهمیت بهداشت در زیبایی پوست صورت


اگر روزانه زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می کنید، باید بدانید که در طول روز چربی، آلودگی و گرد و خاک بسیاری روی پوست شما می نشیند و همانند لایه ای روی پوست قرار گرفته که فرصت تنفس را از آن می گیرند. حال مواد آرایشی را نیز به این سد پوستی اضافه کنید و ببینید که عدم شستشوی صورت در پایان روز می تواند چه آسیب های مخربی را به پوست شما وارد کند. اگر شب ها قبل از خواب صورت خود را نشویید، تمام آلودگی ها به سطح بالش مالیده شده و منافذ پوست را می بندند. به همین دلیل، پوست قادر به تنفس نبوده و مشکلاتی از قبیل جوش و آکنه بروز خواهد یافت.


تاثیر تاریخ مصرف لوازم آرایشی در زیبایی پوست صورت


به تاریخ مصرف لوازم آرایشی توجه ویژه ای داشته باشید. تاریخ مصرف هر یک از محصولات آرایشی متفاوت است. به عنوان مثال، ریمل را باید پس از باز شدن به مدت سه ماه استفاده کرد و سپس دور انداخت. اما کرم پودر را می توان پس از باز شدن درب بطری تا یک سال هم مورد استفاده قرار داد. هر گاه احساس کردید که پس از مصرف لوازم آرایشی دچار حساسیت یا خارش پوستی شدید، محصولات را دور بیندازید و به پوست خود استراحت دهید.


تاثیر مصرف شیرینی در زیبایی پوست صورت


آیا می دانستید قند خون موجب کاهش کلاژن پوست و به مراتب افزایش چین و چروک می شود؟ علاوه بر این، موجب بروز عفونت های قارچی شده که بثورات پوستی در زیر سینه ها و حتی صورت را به دنبال دارد. به همین دلیل بهتر است در مصرف مواد قندی به خصوص شیرینی و شکلات توجه بیشتری به خرج دهید.

 

تاثیر سیگار بر زیبایی پوست صورت


تاثیر استعمال دخانیات در زیبایی پوست صورت


استعمال دخانیات به خصوص سیگار باعث پیری زودرس پوست می شود و شما را 10 سال یک حتی بیشتر پیرتر نشان می دهد. رادیکال های آزاد موجود در سیگار به کلاژن و الاستیک پوست حمله کرده و پوست را نازک تر می کند. به همین دلیل، پوست مستعد چین و چروک و پیری می شود.


تاثیر شناخت پوست در افزایش شادابی آن


عدم شناخت صحیح پوست می تواند سلامت و نشاط آن را با خطرات جدی مواجه کند. چرا که در صورت بی توجهی به نوع پوست، احتمال مصرف محصولات مضر وجود دارد که به دنبال آن آسیب های پوستی نیز به وجود می آید. فرض کنید شخصی دارای پوست خشک است و از لوسیون ها یا شوینده های مخصوص پوست چرب استفاده کند. اگر دارای پوست چرب هستید، بهتر است از انواع محصولات مفید برای همین نوع پوست استفاده کنید تا منافذ آن بسته نشوند و جوش و آکنه بروز پیدا نکند.


تاثیر ماسک خانگی در زیبایی پوست صورت


ماسک های خانگی تاثیر به سزایی در افزایش شادابی پوست دارند. در ادامه نحوه تهیه ماسک خانگی مختص انواع مختلف پوست را به شما آموزش خواهیم داد:

ماسک صورت خانگی برای پوست چرب

بهتر است ابتدا پوست خود را لایه برداری کنید. آب یک عدد لیمو تازه را همراه با 3 قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و روی پوست بزنید. سعی کنید تا دانه های شکر ترکیب نشدند، ماسک فوق را روی صورت بزنید و به خوبی ماساژ دهید. لیمو پوست را تنظیم کرده و گلاب خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

 

ماسک صورت برای پوست چرب

 

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن خشکی بیش از حد پوست، عسل است. دو قاشق غذاخوری عسل را همراه با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و روی پوست قرار می دهیم. برای کسب نتیجه بهتر می توان عسل را کمی حرارت داد تا رقیق شود. اگر قصد دارید مقدار بیشتری از ماسک فوق را تهیه کنید، نسبت آن را به هم نزنید تا غلظت ماسک درست باشد. اجازه دهید ماسک فوق حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 

ماسک صورت پوست خشک

 

ماسک صورت خانگی برای پوست مختلط

همان طور که می دانید، بخش هایی از پوست مختلط چرب هستند و سایر نقاط، دهیدراته می باشند. در نتیجه ماسکی که برای پوستهای مختلط به کار می گیریم، باید هر دو کار را با هم انجام دهد. یک قاشق غذاخوری ماست یونانی، نصف قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی صورت بماند. عسل و ماست یونانی، عمل آبرسانی را انجام می دهند. زردچوبه خاصیت ضد التهابی داشته و آلوده ورا ضد باکتری است.

 

 

انواع ماسک های مفید برای جوانسازی پوست صورت

پنج حبه انگور قرمز را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کرده و در مخلوط کن بریزید تا با فت یکدستی حاصل شود. ماسک فوق را روی پوست صورت قرار داده و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک علاوه بر خاصیت جوانسازی، یک مرطوب کننده قوی نیز به حساب می آید.

 

ماسک جوانسازی پوست

 


تخم مرغ نیز در جوانسازی پوست بسیار مفید است. روش استفاده از این ماده بدین صورت است که ابتدا سفیده را از زرده جدا کرده و به خوبی هم می زنیم تا کف کند. کف به دست آمده را روی پوست صورت قرار دهید و روی آن را با دستمال کاغذی بپوشانید و کمی صبر کنید تا خشک شود. دستمال ها را از روی صورت بردارید و با آب ولرم شستشو دهید. تخم مرغ در تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست بسیار مفید است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: