شنبه 12 مرداد 1398 - 15:06:07

روغن دانه انگور

 

انواع خواص روغن هسته انگور

مضرات مصرف روغن دانه انگور

 

همه خواص روغن دانه انگور که باید بدانید

 


شاید تاکنون راجع به خواص روغن دانه انگور برای سلامتی شنیده باشید و از آن برای طبخ مواد غذایی روزانه خود به کار ببرید؛ اما احتمالا از خواص این روغن مفید برای پوست و مو بی خبر بوده اید. در ادامه این مطلب از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی خواص روغن دانه انگور بپردازیم.


تاثیر روغن دانه انگور در کنترل دیابت


روغن دانه انگور حاوی اسید لینولئیک است که یک محلول اسید چرب اشباع نشده محسوب و برای کنترل دیابت بسیار مفید واقع می شود. شما با مصرف خوراکی محلول اسید لینولئیک می توانید تاثیر شگرفی در کاهش دیابت خون ایجاد کنید. برای این منظور، مصرف شربت هسته انگور بسیار مفید است. حتی می توانید قرص هسته انگور را نیز مورد مصرف قرار دهید. البته به شما پیشنهاد می کنیم پیش از مصرف این ماده حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

کنترل دیابت با روغن دانه انگور


تاثیر روغن دانه انگور در متعادل کردن رنگ پوست


شما می توانید از روغن هسته انگور برای تونر پوست استفاده کنید. این ماده لایه های پوست را مرطوب کرده و لکه های خشک را کنترل می کند. علاوه بر این، وارد منافذ پوست شده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری به میان می آورد. این روغن بسیار سبک و ملایم بوده و به هیچ عنوان احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی کند. برای بهره برداری از خواص روغن دانه انگور کافیست پس از شستشوی کامل صورت، مقداری از آن را روی پوست قرار داده و به خوبی ماساژ دهید.

 

متعادل سازی رنگ پوست با روغن دانه انگور


تاثیر روغن دانه انگور در تقویت گردش خون


روغن هسته انگور در بهبود روند ایمنی بدن بسیار مفید بوده و موجب تقویت گردش خون بدن می شود.

 

تاثیر روغن دانه انگور در از بین بردن لایه مرده پوست


روغن هسته انگور به شما کمک می کند تا پوست تان را به خوبی تغذیه کنید و لایه های پوستی را به خوبی نرم و لطیف نمایید. این روغن همانند یک مرطوب کننده ارگانیک بوده که با نفوذ به لایه های زیرین پوست آن را احیاء کرده و لایه های مرده را از سطح آن پاک می کند.


تاثیر روغن هسته انگور در بهبود جراحت


محلول اسید لینولئیک در تقویت و مستحکم سازی لایه های پوستی بسیار مفید واقع می شود. روغن هسته انگور با داشتن مقادیری مواد دی اکسید کننده، موجب تمیز شدن منافذ پوست شده و آثار زخم و جراحت را بهبود می بخشد. روغن هسته انگور دارای عناصر قوی و ضد میکروبی است که در درمان هر گونه آسیب، زخم و همچنین کبودی های پوست مفید واقع می شود. این ماده علاوه بر مسدود کردن عفونت های باکتریایی روی زخم ها، آن ها را بهبود بخشیده و باعث می شود تا میزان جراحات وارده به حداقل برسد.

 

بهبود جراحت پوست با روغن دانه انگور


تاثیر روغن دانه انگور در تناسب اندام


روغن دانه انگور علاوه بر این که در بهبود وضعیت و سلامت پوست و مو موثر است، می توان از آن برای سلامت کلی بدن و تناسب اندام نیز استفاده کرد. به طور کلی، روغن دانه انگور موجب کاهش سطوح چربی خون و مقادیر چربی انباشته شده در سطح پوست می شود. همچنین، میزان تری گلیسیرید بالای خون را تعدیل کرده و تولید لیپاز را در بدن کاهش می دهد. این موضوع در کاهش اسیدهای چرب وتجمع لایه های چربی در بدن مفید واقع می شود.


تاثیر روغن دانه انگور در کاهش ریزش مو


روغن دانه انگور حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که از بروز DH یا هورمون های مسبب ریزش مو جلوگیری می کند. این روغن موجب افزایش رطوبت ریشه مو و توقف طاسی ناشی از کورتیزول می شود. برای جلوگیری از ریزش مو با استفاده از روغن هسته انگور می توانید دو قاشق غذاخوری از این روغن را با دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا ترکیب کرده و آن را به پوست سر بمالید. این کار را حداقل هفته ای سه مرتبه انجام دهید تا ریزش موی شما به مرور زمان کاهش بیابد.

 

درمان ریزش مو با روغن دانه انگور

 

کنترل چربی اضافه پوست با روغن دانه انگور


اگر از پوست چرب خود خسته شده اید، چرا روغن دانه انگور را امتحان نمی کنید؟ روغن هسته انگور در جلوگیری از ترشح روغن مازاد در لایه های پوست موثر است. همچنین، عناصر موجود در روغن هسته انگور موجب تنظیم روغن و حذف ناخالصی ها را روی سطح پوست می شود.

 

کنترل چربی پوست با روغن دانه انگور


جلوگیری از پیری زودرس پوست با روغن دانه انگور


روغن هسته انگور موجب سفت شدن لایه های پوستی شده و آن را جوان تر به نظر می رساند. با استفاده از روغن دانه انگور می توانید پوست خود را روزانه مرطوب کرده و از تاثیرات آن برای کاهش چین و چروک و علائم پیری پوست استفاده نمایید.


پیشگیری از سرطان با روغن هسته انگور


محققان طی پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که روغن هسته انگور در پیشگیری و کنترل سرطان نقش به سزایی دارد. طی آزمایش های انجام شده، هسته انگور موجب توسعه کولورکتال های سرطان در موش ها شده است. برای پیشگیری از بروز سرطان می توان روزانه مقادیری از شربت طبیعی هسته انگور را مورد استفاده قرار داد. استفاده از روغن این میوه برای پخت و پز روزانه نیز می تواند کمک بسیاری به پیشگیری از سرطان کند. این ماده از تخریب کبد و همچنین سایر عوارض ناشی از شیمی درمانی کمک بسیاری می کند.


جلوگیری از بروز موخوره و آسیب های مو


شما می توانید از روغن دانه انگور برای محافظ حرارتی مو استفاده نمایید. برای این کار 4 قطره روغن هسته انگور را با 2 قطره آب و 2 قطره روغن نارگیل ترکیب کرده و سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید. هر گاه تصمیم داشتید موهایتان را با دستگاه های حرارتی مدل بدهید، ابتدا بطری محافظتی را به خوبی تکان داده و روی موها اسپری کنید. حتی می توانید این درمان را به صورت روزانه نیز استفاده نمایید.

 

درمان موخوره مو با روغن دانه انگور


کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست با مصرف روغن دانه انگور


انگور حاوی مقادیری از پروان توسیان یدین هایی است که مصرف آن موجب کاهش تولید سلول های سرطانی می شود. این میوه مفید همچنین دارای ویتامین ای می باشد که آنتی اکسیدان هایی را وارد پوست می کند. این خاصیت موجب از بین بردن رادیکال های آزاد پوست شده و از بروز سرطان جلوگیری می کند.


درمان شوره سر با روغن دانه انگور


اگر می خواهید از شر شوره سر خلاص شوید، به شما پیشنهاد می کنیم حدود 10 قطره روغن هسته انگور را داخل بطری شامپوی مصرفی خود بریزید و هنگام مصرف، اجازه دهید 20 دقیقه روی سر بماند و سپس آبکشی کنید.

 

درمان شوره سر با روغن هسته انگور


کاهش بیماری های قلبی – عروقی با روغن دانه انگور


پروآنتوسیانیدین موجود در روغن دانه انگور موجب پیشگیری و ممانعت از بیماری های قلبی - عروقی می شود. انگور موجب تقویت شریان های قلب شده و کلسترول خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، موجب کاهش انقباض های نامنظم قلب و فشار خون بالای قلب نیز می شود. مصرف هسته انگور موجب بهبود جریان خون در آئورت بعد از جراحی نیز خواهد شد.


فواید روغن هسته انگور برای از بین بردن روماتیسم


روغن هسته انگور موجب تقویت تولید کلاژن شده که در حفظ اتصال صفحات مفاصل به هم بسیار حائز اهمیت است. فعالیت های ضد التهابی روغن هسته انگور موجب کاهش درد ناشی از آرتریت های روماتیسمی نیز خواهد شد. برای شروع می توانید روزانه به طور ناشتا یک قاشق سوپ خوری روغن دانه انگور میل و این کار را برای هفت روز متوالی تکرار کنید. پس از این مدت، مصرف روغن هسته انگور را به نصف قاشق چایخوری در صبح برسانید.


تاثیر روغن دانه انگور در سلامت دهان و دندان


محققان طی مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که عصاره هسته انگور در بازسازی دندان پس از فرآیند ریخته شدن بسیار موثر است. آن ها نمونه های دندان را با محلول حاوی عصاره هسته انگور شستشو دادند و پس از یک دوره هشت روزه متوجه شدند که این دندان ها از سایر دندان ها، از سلامت بیشتری برخوردار بودند.

 

سلامت دهان و دندان با روغن هسته انگور


پیشگیری و درمان بواسیر با روغن هسته انگور


عصاره هسته انگور حاوی پروآنتوسیانیدین و فلاونویید بوده که به یکپارچگی مویرگ ها کمک شایانی می کند. برای این کار می توانید روزانه دو عدد کپسول عصاره هسته انگور نوش جان کنید تا برای رگ های آسیب دیده، مویرگ ها و گردش خون ضعیف که موجب هموروئید و تورم سیاهرگ های می شود، مفید واقع شود.


نظم فعالیت روده با روغن هسته انگور


با مصرف روغن هسته انگور می توانید نظم روده را افزایش دهید. عصاره دانه انگور قادر است تعداد باکتری های مفید سطح روده را افزایش داده و آن ها را دخیره کند. علاوه بر این، اتصال پروتئین ها را نیز افزایش داده و سطح خروج مدفوع را کاهش می دهد.


روغن هسته انگور برای بهبود تراکم استخوان


دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که روغن دانه انگور برای ساخت و استحکام استخوان بسیار مفید واقع می شود. پس اگر می خواهید در آینده به مشکلات مربوط به استخوان بر نخورید، مصرف هسته انگور و عصاره آن را فراموش نکنید.


تاثیر روغن دانه انگور در درمان و پیشگیری از آرتروز


روغن دانه انگور حاوی پلی فنول است که تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از بیماری های کهنسالی مانند آرتروز دارد. مصرف روغن هسته انگور به شما کمک می کند تا نشانه های التهاب بدن را به طور قابل توجهی کاهش دهید. این ماده قادر است عوامل التهابی آرتروز خودایمنی را کاهش دهد. علاوه بر این، نشانه های پوکی استخوان را کاهش داده و مقدار اجزای شکل گیری استخوان کامل را افزایش می دهد. روغن هسته انگور قادر است دردهای مربوط به آرتروز را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.


تاثیر روغن دانه انگور در بهبود عملکردهای شناختی


سالیان طولانی است که محققان به خاصیت روغن دانه انگور در عملکردهای شناختی و به طور کلی سلامت مغز پی برده اند. از این ماده می توان در جلوگیری از بروز آسیب های مربوط به رادیکال های آزاد به مغز و ارتقاء حافظه شخص استفاده کرد. علاوه بر این، در کاهش التهاب و استرس مغز نیز بسیار موثر است. روغن هسته انگور به دلیل خاصیت افزایش طول عمر و آثار ضد پیری آن همچنان مورد مطالعه قرار دارد.
روغن دانه انگور باعث کاهش تجمع سلول های آمیلوئید در مغز شده که در بهبود توانایی شناختی بسیار موثر واقع می شود. علاوه بر این قادر است مقدار ترکیبات ناخواسته مانند هیدروژن پراکسید، آسیب های سلولی و قند خون را کاهش داده و موجب افزایش ترکیبات مفید مانند سولفوهیدرید شود.


تاثیر روغن دانه انگور در کنترل فشار خون


آنتی اکسیدان های موجود در هسته انگور موجب تعدیل فشار خون بالا می شود و از رگ های خونی در برابر آسیب ها محافظت به عمل می آورد. تمامی این عوامل در ممانعت از فشار خون بالا موثر است.


تاثیر روغن دانه انگور در به تاخیر انداختن بیماری آلزایمر


مطالعات انجام گرفته در دانشگاه فلوریدای امریکا حاکی از آن است که روغن دانه انگور موجب کاهش سرعت بیماری آلزایمر و حتی پیشگیری از شیوع آن می شود. جالب است بدانید که ترکیبات موجود در روغن دانه انگور در شیره انگور نیز وجود دارد. این مواد با کاهش التهاب و جلوگیری از انباشت پلاکت های مغزی، در کاهش سرعت ابتلا به آلزایمر نیز کمک بسیاری می کند.


درمان آفتاب سوختگی پوست با روغن دانه انگور


روغن دانه انگور حاوی مقادیر بالایی از رطوبت است و به دلیل داشتن ویتامین ای و همچنین اسید لینولئیک در درمان آفتاب سوختگی مفید واقع می شود.

 

درمان آفتاب سوختگی با روغن دانه انگور


طبع روغن هسته انگور چیست؟


روغن هسته انگور دارای طبع سرد و خشک می باشد. این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین های ای و سی، مس، پتاسیم و اسید لینولئیک است.


نحوه به دست آوردن روغن دانه انگور


در ابتدا توجه داشته باشید که به دست آوردن روغن دانه انگور فرآیندی بس پیچیده و دشوار بوده و مقادیر بسیار اندکی را در اختیار قرار می دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم از نمونه های مرغوب و آماده در بازار استفاده نمایید. ابتدا هسته انگور را با دقت از گوشته آن جدا کنید. معمولا برای گرفتن روغن دانه انگور از نوع انگور سیاه استفاده می کنند. سپس دانه ها را روی حرارت ملایم خشک کنید. هسته ها را در آسیاب یا دستگاه پرس سرد بریزید تا روغن آن گرفته شود. در آخر، ترکیب به دست آمده را از صافی رد کنید تا روغن هسته انگور بکر به دست آید. روغن به دست آمده را در ظرف شیشه ای بریزید تا آماده مصرف شود.

 

روغن هسته انگور


عوارض روغن دانه انگور


استفاده موضعی از روغن دانه انگور برای برخی افراد ممکن است واکنش های شدید آلرژیک، التهاب و قرمزی پوست را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، مقادیر بالای امگا 6 موجود در روغن هسته انگور می تواند موجب بروز التهاب در افراد مبتلا به بیماری های قلبی شود. زیاده روی در مصرف این ماده می تواند متابولیسم بدن را کاهش داده و موجب چاقی و افزایش وزن شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: