دوشنبه 14 مرداد 1398 - 12:33:37

پیری پوست

 

علائم پیری پوست

راهکارهای مقابله با پیری پوست

 

راه های مقابله با پیری پوست

 

پیری پوست بنا به دلایل بسیاری همچون عادات اشتباه غذایی، استفاده بی رویه از لوازم آرایشی، استرس بیش از حد و ... به وجود می آید. خوشبختانه راهکارهایی برای پیشگیری از این عارضه وجود دارد که در این مطلب از وب سایت رژلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.


تاثیر لوازم آرایشی بر پیری پوست


استفاده روزانه و بیش از حد لوازم آرایشی می تواند پیری پوست را به دنبال داشته باشد. مواد آرایشی علاوه بر ایجاد حساسیت، لک و جوش در دراز مدت، موجب پوشاندن منافذ باز پوست شده و از رسیدن اکسیژن به آن جلوگیری می کند. برای به حداقل رساندن عوارض لوازم آرایشی بهتر است آن را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کرده و توجه ویژه ای به کیفیت محصولات نشان دهید. اکثر کرم های گریم به دلیل این که بیش از حد سنگین و حاوی مواد شیمیایی هستند، مانع از تنفس پوست شده و عوارض بسیاری را برای آن به ارمغان می آورند. سعی کنید مصرف مواد آرایشی را به حداقل برسانید. همچنین، شب قبل از خواب صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و از تونر استفاده کنید. استفاده از انواع ماسک ها و لایه بردارها نیز کمک بسیاری به پاکسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس می کند.

 

تاثیر لوازم آرایشی بر پیری پوست


تاثیر استعمال دخانیات بر پیری پوست


استعمال دخانیات موجب تغییر رنگ پوست شده و چهره فرد مصرف کننده را کدر نشان می دهد. اگر با فردی که برای چندین سال متوالی سیگار کشیده باشد برخورد داشته باشید متوجه پیتر نشان دادن چهره او خواهید شد. در حقیقت، دخانیات با داشتن مواد شیمیایی و مضر بسیار، موجب از بین رفتن کلاژن پوست شده و قابلیت ارتجاعی آن را از بین می برد. پوست بدون خاصیت ارتجاعی، قادر به بازگشت به حالت اولیه نخواهد بود و به همین دلیل چین و چروک ها روی پوست باقی خواهد ماند. نیکوتین موجود در سیگار نیز موجب باریک شدن رگ های خونی شده و جریان خون در آن را کاهش می دهد. در واقع، مویرگ هایی که مسئول تغذیه پوست هستند، زمانی که قادر به انجام وظایف خود نباشند، علائم این تخریب را با چین و چروک و پیری پوست نشان می دهند.

 

تاثیر استعمال دخانیات بر پیری پوست


تاثیر مصرف فست فودها بر پیری پوست


سرخ کردنی ها و فست فودها دارای بالاترین مقادیر مواد التهابی هستند. مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ترانس نیز منجر به افزایش میزان کلسترول بد بدن شده و پیری پوست را به دنبال خواهد داشت. به شما توصیه می کنیم از مصرف غذاهای آماده و فست فودها خودداری کنید. همچنین پیش از خرید مواد غذایی، ابتدا برچسب آن را خوب مطالعه کنید تا از خرید خوراکی های حاوی روغن جامد و روغن های گیاهی هیدروژنه اجتناب نمایید.

 

تاثیر مصرف فست فودها بر پیری پوست


تاثیر مصرف شیرینی بر پیری پوست


شیرینی جات حاوی مواد چربی و شیرین غیر طبیعی هستند که روند پیری پوست را تسریع می بخشند. این ترکیب های محرک و التهاب زا عامل ریزش پوست هستند که باید از مصرف آن خودداری نمایید.

 

تاثیر مصرف شیرینی بر پیری پوست


تاثیر استفاده بیش از حد از نی بر پیری پوست


اگر برای جلوگیری از جرم گرفتن دندان ها و همچنین جلوگیری از پاک شدن رژلب تان از نی استفاده می کنید، خوب است بدانید که مصرف بی رویه آن نیز موجب پیری پوست و ایجاد خطوط دور لب هایتان خواهد شد.


تاثیر عدم نوشیدن آب کافی بر پیری پوست


عدم نوشیدن آب به میزان کافی نیز یکی دیگر از مهمترین دلایل خشکی پوست و پیری زودرس است. اگر می خواهید پوست شما همواره جوان و شاداب بماند، باید روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید. به خاطر داشته باشید که دفع به موقع مواد زائد از بدن نیز موجب سرحالی افراد و شادابی پوست می شود.

 

تاثیر عدم نوشیدن آب بر پیری پوست


مصرف غذاهای فرآوری شده و ابتلا به پیری پوست


غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، سیب زمینی سرخ شده آماده، گوشت های نمک سود و ... به دلیل داشتن مقادیری نمک و مواد نگهدارنده مضر، پیری پوست را به دنبال خواهد داشت. یکی از اصلی ترین ترکیبات این مواد غذایی مضر، نیترات است که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. تا جای ممکن سعی کنید از مصرف مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید و مصرف میوه و سبزیجات و همچنین غذاهای سالم و خانگی را جایگزین آن نمایید.


تاثیر کم خوابی و بی خوابی بر پیری پوست


پوست انسان در حین خواب است که خود را ترمیم می کند و شما با بی خوابی و عدم استراحت کافی مانع از انجام این کار می شوید. یکی از مهم ترین تاثیرات عدم استراحت کافی در پوست زیر چشم نمایان می شود؛ به دلیل این که این قسمت بسیار حساس بوده و از سایر نقاط نازک تر می باشد. کمبود خواب می توانید هاله تیره و عمیقی را زیر چشم شما ایجاد کند. به مرور زمان و در صورت ادامه داشتن بی خوابی، چین و چروک هایی نیز در آن بروز خواهد یافت. عدم استراحت کافی منجر به بروز جوش و آکنه روی سطح پوست نیز خواهد شد. اگر می خواهید از چین و چروک و همچنین آکنه های مزاحم در امان بمانید، به شما پیشنهاد می کنیم هشت ساعت در طول شبانه روز استراحت داشته باشید.

 

تاثیر بی خوابی بر پیری پوست


تاثیر استرس بر پیری پوست


آیا می دانید استرس یکی از مخرب ترین احساسات است که عوارض بسیاری نیز به دنبال دارد؟ فشار خون، میگرن، دیابت، پیری پوست و ... از آثار استرس است که معمولا غیر قابل جبران می باشند. یکی از نقاط بدن که استرس را به خوبی در خود نشان می دهد، پوست می باشد که غالبا با بروز چین و چروک همراه است. برای جلوگیری از این عارضه به شما پیشنهاد می کنیم شرایط خود را به گونه ای تنظیم کنید که دور از هر گونه استرس باشید. عصبانیت خود را کنترل کنید و مصرف آب، میوه و سبزیجات کافی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

 

تاثیر استرس بر پیری پوست


علائم پیری پوست چیست؟


گاهی علائم پیری پوست به اندازه ای پیشرفت می کند که احساس می کنید پیری با سرعت هر چه بیشتر به سمت شما روانه است. پیری پوست خود را با علائمی نشان می دهد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

ایجاد لکه های پوستی

لکه های پوستی مانند کک و مک، نشان از آسیب ناشی از نور خورشید است. اولین لکه کک و مک که روی پوست ایجاد می شود حتی اگر این اتفاق در زمان کودکی رخ دهد، نشان از افزایش سن پوست دارد. هر زمان که انواع لکه ها را روی پوست خود به خصوص در دهه 20 زندگی مشاهده کردید، بدانید که باید مراقبت های بیشتری را در خصوص پوست تان به خصوص در برابر نور آفتاب به خرج دهید. استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب می تواند بیشتری کمک را به محافظت از پوست در برابر نور مضر خورشید کند.

خشکی پوست صورت

خشکی پوست صورت در همه نواحی صورت زمانی رخ می دهد که هورمون های زنانه در حال تغییر اساسی باشد و این اتفاق معمولا در اواخر دهه 40 زندگی رخ می دهد. اگر این نشانه را در سنین جوانی مشاهده کردید، بدانید که پوست شما سریع تر از حد معمول در حال پیر شدن است. البته علت خشک شدن پوست به ژنتیک باز می گردد. خشکی پوست صورت با پایین ترین سطح اسید هیالورونیک طبیعی پوست در ارتباط بوده و برای جلوگیری از این عارضه بهتر است محصولات مراقبت از پوستی را استفاده کنید که این ماده را در خود داشته باشد.

شل شدگی پوست در ناحیه فک

شل شدگی پوست به طور عادی از دهه 40 زندگی به بعد ایجاد می شود و اگر این عارضه را پیش از این سن مشاهده کردید، باید بدانید که پیری پوست زودرس برای شما در حال وقوع است. شل شدگی پوست معمولا از ناحیه فک شروع می شود. نور خورشید ابتدا موجب تغییر رنگ پوست در نواحی از صورت می شود و سپس کلاژن و الاستین پوست را در پایین ترین لایه های پوستی دچار آسیب کرده و موجب شل شدن و افتادگی پوست می شود. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان میل نمایید. حتی می توان از محصولات ضد پیری نیز استفاده کرد که حاوی پپتید باشد و بتواند در تولید کلاژن کمک کند.

قرمزی پوست صورت

لکه های قرمز پراکنده روی پوست نشان از پارگی مویرگ ها دارد. این قرمزی اغلب در ناحیه گونه ها و اطراف بینی به وجود می آیند که دلیل آن قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. هر چه در سنین کمتری به این عارضه دچار شدید، باید بدانید که وارد دوره پیری پوست شده اید. بهتر است جهت جلوگیری از این عارضه همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و آن را چند بار در روز تمدید نمایید.

بروز چروک هایی روی پوست

زمانی که صورت شما در حالت عادی قرار دارد، به پوست خود در آینه نگاه کنید. اگر خطوط چین و چروک را روی آن مشاهده کردید، بدانید که پوست شما دچار پیری زودرس شده است. البته زمانی که می خندید یا ابروهای خود را بالا می برید، اگر چند خط روی پوست شما ایجاد شد مشکلی وجود نداشته و حالت عادی است. شاید با خود فکر کنید که بوتاکس برای حل این مشکل بهترین گزینه است؛ اما خوب است بدانید که بهترین راهکار استفاده از محصولات حاوی کلاژن و رتینول می باشد.

 

علائم پیری پوست چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟


روش های جلوگیری از پیری پوست


پوست ما انعکاسی از سلامت درون ماست. در واقع می توان با مشاهده پوست هر شخص، پی به عادات غذایی درست یا اشتباه و همچنین سبک زندگی وی برد. برخی افراد جهت پیشگیری از پیری پوست خود به مصرف کرم ضد پیری روی می آورند؛ اما در حقیقت باید بدانید که مصرف کرم ضد چین و چروک بدون رعایت رژیم غذایی و همچنین انجام تمرینات ورزشی هیچ سودی نخواهد داشت. در ادامه قصد داریم شما را با راهکارهای پیشگیری از پیری پوست آشنا کنیم.

مصرف ویتامین های C و E برای جلوگیری از پیری پوست

ویتامین سی مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که در بازسازی کلاژن های پوست و تولید سلول های جدید کمک شایانی می کند. ویتامین ای نیز می تواند مانع از پیری پوست شود. برای جذب این ویتامین ها بهتر است در درجه اول مواد غذایی حاوی آن ها را مصرف کرده و سپس از مکمل ها استفاده نمایید.

تاثیر مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در پیشگیری از پیری پوست

آنتی اکسیدان ها در کاهش چین و چروک و به تعویق افتادن پیری پوست بسیار مفید عمل می کنند. آنتی اکسیدان را می توانید در مواد غذایی همچون آلوئه ورا، زنجبیل، انگور، توت فرنگی و ... بیابید. شما می توانید این محصولات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید یا این که به صورت ماسک از آن ها استفاده نمایید.

انجام تمرینات مخصوص پیشگیری از پیری پوست

تمرینات بسیار تاثیرگذاری برای جلوگیری از پیری پوست وجود دارد که نیاز شما را به بوتاکس و عمل های جراحی سنگین از بین می برد. این تمرینات جهت بهبود ماهیچه ها و افزایش گردش خون بوده و هیچ گونه عوارضی را به دنبال نخواهند داشت. یکی از این تمرینات بدین صورت است که لب هایتان را مانند ماهی غنچه کنید و 5 ثانیه به همان حالت نگه دارید. این کار را روزانه سه بار انجام دهید.
یکی از راهکارهای جلوگیری از چین و چروک دور چشم، باز کردن چشم ها به طور کامل است. برای این کار کافیست مانند زمانی که از موضوعی شگفت زده شده اید، چشم های خود را کاملا باز نگه داشته و 10 ثانیه به همان حالت بمانید. سپس 5 ثانیه به خودتان استراحت دهید و این کار را 10 بار دیگر نیز انجام دهید.
اگر می خواهید غبغب و گردن تان چروک نشود، صورت تان را تا جای ممکن به سمت بالا بکشید تا کمی کش بیاید. این کار را روزانه 7 بار و هر بار به مدت 5 ثانیه انجام دهید.


نکاتی برای کاهش علائم پیری پوست


- از کار کردن در فضای باز بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر به خصوص در تابستان خودداری کنید.
- رژیم غذایی حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها بگیرید. از جمله مواد غذایی حاوی این مواد معدنی می توان به آووکادو، انواع توت ها، گوجه فرنگی، کلم، گوشت، انواع چای سبز و سیاه و ... اشاره کرد.
- روازنه مقداری روغن زیتون و روغن نارگیل طبیعی به پوست خود بزنید و آن را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.
- از استعمال دخانیات خودداری کنید.
- هر روز تمرینات ورزشی و پیاده روی انجام دهید.
- میزان استرس را در خود به حداقل برسانید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: