سه شنبه 15 مرداد 1398 - 08:40:19

شیر پاک کن

 

طرز استفاده از شیر پاک کن

ساخت شیر پاک کن طبیعی در خانه

 

 

شیر پاک کن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 


شیر پاک کن یکی از محصولات مراقبتی از پوست است که وظیفه پاک کردن آرایش و آلودگی را از روی سطح پوست بر عهده دارد. این محصول پوست را بسیار نرم و مرطوب می کند و انتخابی عالی برای افراد دارای پوست حساس می باشد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز درباره شیر پاک کن بپردازیم.


شیر پاک کن چیست؟


شیر پاک کن یک محصول بهداشتی سبک و لطیف است که علاوه بر پاک کردن پوست، وظیفه محافظت و هیدراته شدن آن را نیز بر عهده دارد. تفاوت شیر پاک کن با سایر شوینده های صورت در کاهش بسیار زیاد میزان مواد شیمیایی و صابونی است که آن را به انتخابی خوب برای افراد دارای پوست خشک و حساس تبدیل کرده است. البته همه انواع پوست ها می توانند از این محصول استفاده کنند. شیر پاک کن خاصیت آرام بخشی، بازسازی و مرطوب کنندگی پوست را نیز دارا است. شیر پاک کن معمولا کف نمی کند و از مواد مغذی بسیاری همچون ویتامین ای و روغن جوجوبا تشکیل شده است.


نحوه عملکرد شیر پاک کن


عملکرد شیر پاک کن به گونه ای است که آلودگی و پسماندهای آرایشی را از اعماق منافذ پوست پاکسازی می کند. حتی اگر تمیز کردن پوست با شیر پاک کن را در دو مرحله انجام دهید، نتیجه بسیار بهتری را در بر خواهد داشت. در مرحله اول، مواد آرایشی و گرد و غبار از سطح پوست برداشته می شوند. در واقع، مواد موجود در ترکیبات شیر پاک کن، روی پوست چسبیده و بدون این که آسیبی را به آن وارد کند، ذرات را از منافذ پوست به بیرون می کشند. در مرحله دوم پاک کردن صورت با شیر پاک کن نیز مواد به صورت عمیق تر در منافذ پوست نفوذ کرده و از ایجاد لکه های پوستی و جوش نیز جلوگیری به میان می آورد. در نهایت حس آرامش و پاکیزگی به شخص مصرف کننده منتقل می گردد.
به طور کلی شما می توانید در طول شبانه روز، دو مرتبه از شیر پاک کن استفاده نمایید. یک بار قبل از خواب و یک بار نیز پس از بیدار شدن از خواب. حتی می توانید به جای شب، هر روز عصر صورت خود را تمیز نمایید.

 

عملکرد شیر پاک کن


چگونه از شیر پاک کن استفاده کنیم؟


مقداری از شیر پاک کن را روی صورت و بالای گردن خود بریزید. نوک انگشتان خود را ابتدا کمی با آب مرطوب کرده و سپس روی نواحی فوق ماساژ دهید. پس از یک دقیقه، پوست خود را با یک تکه پنبه تمیز کنید. برخی از شیر پاک کن ها نیازی به شستشو ندارند؛ اما شما می توانید جهت جلوگیری از تحریک یا خشکی پوست، صورت خود را با آب شستشو دهید. سپس از یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود برای محافظت بیشتر استفاده نمایید.


مهم ترین فواید شیر پاک کن


از مهم ترین خاصیت شیر پاک کن علاوه بر تمیزی پوست صورت، می توان به آبرسانی و مرطوب کردن آن در طول شبانه روز اشاره کرد. شما با کمک شیر پاک کن می توانید هم پوستی تمیز و هم شاداب و لطیف را تجربه کنید. در ادامه شما را با خواص این محصول آشنا خواهیم کرد:

- تمیز کننده عالی پوست صورت
- مرطوب کننده و آبرسان
- بازسازی کننده پوست و از بین برنده سلول های مرده
- آرامش بخش پوست های حساس با جلوگیری کردن از التهاب
- سفید کننده و روشن کننده پوست
- تسکین دهنده پوست های آفتاب سوخته

 

فواید شیر پاک کن چیست؟


نکات خرید شیر پاک کن مرغوب


هنگام خرید این محصول دقت کنید که پاک کننده آرایش باشد. برای پاک کردن آرایش چشم می توانید از انواع شیر پاک کن های مختص چشم استفاده نمایید. حتی شیر پاک کن هایی در بازار موجود هستند که چند منظوره بوده و شما با خرید یک محصول، قادر به استفاده از آن برای پوست صورت، چشم و لب خواهید بود.

 

نکات خرید شیر پاک کن


تفاوت شیر پاک کن با صابون


در ساخت صابون از الکل، مواد قلیایی و عطر استفاده شده است که همگی برای پوست مضر بوده و چربی طبیعی آن را از بین می برند. این در حالی است که چربی طبیعی پوست و همچنین برخی باکتری های سطح آن مخرب نبوده و نباید از بین بروند. مصرف صابون برای پوست های خشک و حساس به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ چرا که احساس کشیدگی، خارش و التهاب را به دنبال خواهد داشت.
شیر پاک کن یک تمیز کننده ملایم پوست است که به علت ترکیبات مفید و طبیعی که دارد، چربی طبیعی پوست را از بین نبرده و حتی آن را آبرسانی نیز می کند.


ساخت شیر پاک کن طبیعی در خانه


انواع شیر پاک کن های مختلفی در بازار موجود است که می توانید با توجه به نوع پوست خود نسبت به خریداری و مصرف آن ها اقدام کنید. اما مزیت شیر پاک کن های طبیعی این است که در ساخت آن ها از هیچ مواد نگهدارنده و مصنوعی استفاده نشده است. در ادامه ساخت چند نوع شیر پاک کن را به شما آموزش خواهیم داد. فرقی ندارد که پوست شما خشک است یا چرب؛ مهم این است که بتوانید شیر پاک کن متناسب با پوست خود را شناسایی و مصرف کنید. برخی از شیر پاک کن های موجود در فروشگاه ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که به پوست آسیب می رسانند. در ادامه شما را با ساخت انواع شیر پاک کن ها آشنا می کنیم.

ساخت شیر پاک کن طبیعی مختص پوست حساس

اگر پوست شما حساس است، توصیه می کنیم از مواد التیام بخش مانند آلوئه ورا و چای سبز استفاده نمایید. اگر از مواد طبیعی برای پاک کردن پوست خود استفاده نمایید، بهترین نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت و هیچ گاه پوست شما خشک نخواهد شد. ابتدا صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید و سپس چای سبز یا آلوئه ورا را با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید. تمام منافذ پوست شما پس از مصرف این مواد، پاکسازی خواهد شد. پس از این که صورت خود را با آب شستشو دادید، حوله را تنها با ضربات آهسته روی صورت بزنید و از کشیدن آن روی پوست خودداری کنید.

ساخت شیر پاک کن انرژی بخش پوست

نصف یک عدد سیب را کاملا پوست بگیرید و آن را له کنید. سپس یک قاشق چای خوری آب مرکبات و دو قاشق غذاخوری ماست به آن ترکیب کنید و آنقدر مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. این ماسک را روی صورت خود بگذارید و پس از گذشت بیست دقیقه صورت تان را آبکشی کنید. این ماسک برای انواع پوست ها مناسب بوده و آن را می توانید تا سه روز در یخچال نگهداری کنید.

ساخت شیر پاک کن برای آبرسانی پوست

پوست خشک نیاز بسیاری به رطوبت و آب رسانی دارد. برای رطوبت رسانی پوست کافیست یک چهارم خیار را خوب پوست بگیرید و خوب له کنید. سپس دو قاشق غذاخوری جو پخته و دو قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید و آن را به وسیله یک پنبه روی پوست قرار دهید.

ساخت شیر پاک کن مخصوص پوست آسیب دیده

برای پاک کردن پوست آسیب دیده، کافیست یک برش کوچک از انبه را با یک تکه برگ آلوئه ورا مخلوط کرده و به آن یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری ماست اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی قسمت های پوست به خصوص مناطق آسیب دیده قرار دهید و پس از چند دقیقه آبکشی نمایید.

 

شیر پاک کن مخصوص پوست آسیب دیده

 

شیر پاک کن مختص پوست چرب

پوست چرب معمولا آکنده از جوش نیز می باشد که کنترل و درمان آن را دشوار می سازد. برای متعادل سازی پوست چرب فقط کافیست مقداری شیر را با استفاده از یک دستمال نخی روی پوست بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم آبکشی نمایید. یک روش دیگر این است که شیر، عسل و دانه های کنجد را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس این مخلوط را روی پوست صورت خود قرار دهید. حتی می توان مقداری آبلیمو، عسل و سفیده تخم مرغ را با هم خوب ترکیب کرده و روی صورت قرار دهید. صبر کنید تا مواد به خوبی خشک شوند و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

ساخت شیر پاک کن برای پوست ملتهب

خاک رس موجب از بین بردن توکسین از سطح پوست شده و التهاب آن را کاهش می دهد. شما نه تنها می توانید از خاک رس به عنوان یک ماسک استفاده کنید، بلکه می توان برای شستشوی روزانه نیز از آن استفاده نمایید. توجه کنید که خاک رس مخصوص پوست صورت را باید تنها از عطاری ها تهیه کرد. این ماده را می توانید با آب یا سایر مواد طبیعی مانند ماست، آلوئه ورا و روغن زیتون ترکیب کرد. مخلوط به دست آمده را روی صورت قرار داده و کمی ماساژ دهید. سپس با آب سرد آبکشی نمایید.

ساخت شیر پاک کن با آرد نخودچی

شیر پاک کن آرد نخودچی برای پوست های چرب بسیار مفید است. شما می توانید آرد نخودچی را با ماست ترکیب کرده و به صورت ماسک طبیعی روی پوست صورت قرار دهید.

 

شیر پاک کن خانگی آرد نخودچی

 

شیر پاک کن نارگیل

روغن نارگیل قادر است هر گونه آلودگی را از روی سطح پوست پاک کند و از آن جایی که از خاصیت ضد میکروبی برخوردار است، به راحتی منافذ باز پوست را پاکسازی کرده و آن را سالم و تمیز می گرداند. برای تهیه شیر پاک کن نارگیل در منزل فقط کافیست روغن نارگیل طبیعی را روی سطح پوست قرار داده و اجازه دهید حدود 30 ثانیه روی پوست بماند. سپس یک حوله گرم روی صورت خود قرار دهید تا منافذ پوست به خوبی باز شوند. 15 تا 30 ثانیه صبر کنید تا روغن به خوبی جذب شود و سپس آن را با دستمال کاغذی پاک کنید.

شیر پاک کن ماست

ماست یک پاک کننده طبیعی است که با داشتن پروتئین و اسید لاکتیکی که دارد، منجر به آبرسانی آن نیز می شود. همچنین، این ترکیبات برای از بین بدن سموم پوست نیز بسیار مفید است. مصرف اسید لاکتیک به طور منظم موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و در لایه برداری بسیار خوب عمل می کند. پروتئین موجود در ماست نیز به تقویت منافذ باز پوست کمک کرده و ظاهر آن را شاداب و زیبا نشان می دهد.

شیر پاک کن عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو یک مرطوب و ضد عفونی کننده طبیعی پوست است که آرام بخش بوده و منجر به تمیز کردن اساسی آن می شود. لیمو حاوی اسید سیتریک است که باعث رفع آکنه می شود. باکتری ها و آنزیم های موجود در آن نیز کمک می کند تا سلول های مرده از بین بروند. عسل هم به نوبه خود یک پاک کننده طبیعی است که ضد باکتری بوده و حاوی چند نوع آنتی اکسیدان است.

شیر پاک کن روغن زیتون

شما می توانید از روغن زیتون برای شیر پاک کن خانگی خود استفاده کنید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی برای انواع پوست ها است که آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید موجود در آن در کاهش آسیب رسانی رادیکال های آزاد تاثیر به سزایی خواهد داشت. علاوه بر این، روغن زیتون منجر به بهبود آفتاب سوختگی پوست شده و قرمزی و التهاب آن را از بین می برد. برای استفاده از روغن زیتون به عنوان پاک کننده پوست، کافیست یک فنجان از آن را با نصف فنجان سرکه و کمی آب ترکیب کرده و روی پوست بمالید. از این پاک کننده طبیعی می توان برای از بین بردن باکتری ها و پاکسازی پوست نیز استفاده کرد.

 

شیر پاک کن طبیعی روغن زیتون

 

شیر پاک کن سرکه سیب

سرکه سیب را می توان به عنوان یک شیر پاک کن خانگی برای پوست استفاده کرد. این ماده در بازگرداندن سطوح PH پوست کمک شایانی کرده و رطوبت طبیعی آن را حفظ می کند. علاوه بر این، منافذ چرب را بهبود بخشیده و لطافت خاصی به پوست می بخشد. برای استفاده از این ماده، کافیست به مقدار مساوی با آب ترکیب کنید و با استفاده از پنبه به روی پوست بزنید. کمی ماساژ داده و بعد از 15 دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: