یکشنبه 20 مرداد 1398 - 14:54:22

افترشیو

 

انواع افترشیو موجود در بازار

افترشیو مخصوص اصلاح بانوان

 

 

همه چیز درباره افتر شیو

 


اصلاح صورت یکی از کارهای روزمره آقایان است که معمولا با استفاده از ماشین اصلاح یا تیغ انجام می شود. در هر صورت، استفاده از افترشیو برای آقایان یکی از ملزومات است؛ چرا که پوست را از شر التهاب، جوش و قرمزی می رهاند. افترشیو به دلیل ترکیبات خاصی که دارد، از بروز التهاب و قرمزی جلوگیری کرده و پوستی نرم و لطیف را به ارمغان می آورد. حتی افترشیو هایی مخصوص خانم ها نیز وجود دارد که می توانند پس از اصلاح از آن ها استفاده کنند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم شما را با ویژگی های افترشیو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


انواع افترشیو


انواع افترشیو ها حاوی مواد خنک کننده هستند که سوزش پس از اصلاح را از بین می برند. علاوه بر این، حاوی مواد آنتی باکتریال نیز هستند که از بروز جوش های چرکی پس از اصلاح نیز جلوگیری به عمل می آورند.
امروزه افترشیوهای مختلفی روانه بازار شده است که هر کدام کاربردهای مختلفی داشته و متناسب با یک نوع پوست تولید شده اند. این محصول را می توان در سه دسته بالم یا کرم، لوسیون و ژل پیدا کرد. استفاده از افترشیوها علاوه بر ضدعفونی کردن پوست، به التیام آن از قرمزی و التهاب نیز کمک شایانی می کند. افترشیو قادر است با از بین بردن خشکی پوست، موجب آبرسانی آن شود. این محصول با ماندگاری طولانی روی پوست، به آن فرصت بازسازی دوباره می دهد. برخی تولید کنندگان افترشیو به این محصول عصاره های گیاهی نیز اضافه می کنند تا برای پوست های حساس نیز قابل مصرف باشند. افترشیوها دارای عطر دل انگیزی نیز می باشند که پوست شما را در طول روز خوشبو نگاه می دارند.


افترشیو کرمی


افترشیو کرمی دارای دو کاربرد است که از جمله آن ها می توان به نرم و آماده سازی صورت پیش از اصلاح و همچنین جلوگیری از سوزش و التهاب پس از اصلاح اشاره کرد. این محصول معمولا حاوی دو الی پنج درصد الکل هستند. البته اکثر افترشیو های کرمی باکیفیت، فاقد الکل می باشند. این محصولات حاوی عصاره های گیاهی هستند و باعث آبرسانی پوست شده و از خشکی بیش از حد آن جلوگیری می کند. در مقابل، افترشیوهای حاوی الکل، آبرسانی پوست را به طور کامل انجام نداده و ممکن است در برخی مواقع خشکی پوست نیز بروز یابد. افتر شیو کرمی که به بالم نیز معروف است، برای افراد دارای پوست خشک و حساس بسیار مناسب است. همچنین، گزینه بسیار خوبی برای استفاده در روزهای سرد و خشک می باشد؛ چرا که در این مواقع رطوبت هوا بسیار کم بوده و پوست خشک تر از سایر فصول سال خواهد بود. افترشیوهای کرمی حاوی ترکیباتی هستند که بدون چرب کردن پوست شما، آبرسانی لازم را انجام داده و آن را از خشکی محافظت می کند.

 

 

انواع افتر شیو


لوسیون افترشیو


لوسیون افترشیو معمولا حاوی مقادیر زیادی الکل است که استفاده از آن موجب ضدعفونی شدن پوست می شود. جالب است بدانید که الکل موجود در این محصول به 60 الی 70 درصد نیز می رسد که خاصیت ضدعفونی شدن پوست نیز به دلیل همین موضوع است. توصیه ما به شما این است که اگر احتمال دادید با شیو کردن صورت انتقال بیماری از شخص دیگر به شما صورت خواهد گرفت، حتما در آخر از لوسیون افترشیو استفاده نمایید. چرا که پوست شما را به خوبی ضدعفونی کرده و احتمال انتقال بیماری را تا میزان بسیاری کاهش می دهد. از آن جایی که این محصول دارای الکل می باشد، استفاده از آن موجب بسته شدن منافذ پوست شده و رویش مجدد موها را کاهش می دهد. اما استفاده از این محصول ممکن است سوزش و درد را در وهله اول برایتان به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می شود افرادی که دارای پوست حساس و خشک هستند، از لوسیون افترشیو استفاده نکنند.

 

لوسیون افترشیو


افترشیو ژلی


استفاده از این نوع افتر شیو موجب طراوت پوست شده و التهاب آن را کاهش می دهد. افترشیو ژلی نیز معمولا فاقد الکل است و به دلیل عدم وجود روغن در ترکیبات، آبرسانی پوست را به طور کامل و مفید انجام نمی دهد. به طور کلی استفاده از افترشیو ژلی پس از اصلاح موجب نرم تر شدن پوست شما شده و مصرف آن به افراد دارای پوست نرمال بسیار توصیه می شود.

 

افتر شیو ژلی


انتخاب افترشیو متناسب با پوست های مختلف


بهتر است آقایان پیش از خرید افترشیو ابتدا به نوع پوست خود توجه داشته باشند تا پس از مصرف دچار مشکل نشوند. در ادامه به نحوه انتخاب این محصول متناسب با انواع پوست خواهیم پرداخت تا انتخاب دقیق تری داشته باشید.

افترشیو متناسب با پوست معمولی

افراد دارای پوست معمولی یا نسبتا چرب می توانند از تمام انواع کرمی، لوسیون و ژلی افترشیو استفاده کنند. البته توصیه ما به شما این است که افترشیو کرمی را برگزینید.

افترشیو متناسب با پوست حساس

افراد دارای پوست حساس بهتر است از مصرف افترشیو دارای رایحه و بو خودداری کنند؛ چرا که اسانس های موجود در آن موجب تحریک و التهاب می شود. اگر پوست شما حساس است، به شما توصیه می کنیم افترشیو های حاوی روغن های طبیعی خریداری و مصرف کنید؛ چرا که منجر به کاهش التهاب پوستی شده و هیچ گونه تحریکی را به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر این، خرید افترشیوهایی که PH پوست را متعادل نگاه داشته و اسید طبیعی پوست را از بین نمی برند نیز گزینه بسیار مناسبی برای این نوع پوست است.

افترشیو متناسب با پوست خشک

افراد دارای پوست خشک نیز بهتر است به سراغ افترشیوهای حاوی مواد طبیعی و گیاهی بروند. توجه داشته باشید که افترشیوهای حاوی الکل اصلا به شما توصیه نمی شود؛ چرا که موجب بروز سوزش و خارش خواهد شد. افترشیوهای ژلی انتخاب مناسبی برای افراد دارای پوست خشک است.


افترشیو مخصوص خانم ها


بسیاری از خانم ها روش شیو با تیغ را برای خود برگزیده اند؛ اما احتمالا پس از آن با عوارضی همچون خارش، سوزش و التهاب مواجه می شوند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پیشنهاد می کنیم حتما پس از مصرف تیغ، از افترشیو جهت کاهش این عوارض استفاده نمایید.


چرا باید از افترشیو استفاده کنیم؟


همه خانم ها عادت به اپیلاسیون یا لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود ندارند و شیو کردن روزانه با تیغ، در برنامه زیبایی آن ها است. کشیده شدن تیغ روی پوست موجب بروز خشکی و خارش پوست شده و از همه بدتر این که جوش های بسیاری را به ارمغان می آورد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید از افترشیو مخصوص بانوان استفاده کنید.
با استفاده از افترشیو دیگر نیازی نیست نگران این باشید که تا یک هفته پوست شما دچار سوزش و التهاب شود. فقط کافیست یک افترشیو متناسب با پوست خود خریداری کرده و پس از حمام روی سطوحی از پوست که شیو کرده بودید، بمالید. اگر قصد دارید از افترشیو برای ناحیه تناسلی خود نیز استفاده کنید، بهتر است پیش از آن ابتدا از عدم ایجاد عوارض اطمینان حاصل کنید. حتما دقت کنید افترشیو ژلی که برای این ناحیه به کار می برید، مضر نباشد؛ در غیر این صورت مشکلات بسیاری برای شما پیش خواهد آمد.

 

مزایای افتر شیو


مزایای افترشیو مخصوص بانوان


ژل های افترشیو که پس از اصلاح مورد استفاده قرار می گیرند، دارای رایحه های خوش و ماندگار بوده که تا مدت ها پس از حمام کردن نیز روی بدن باقی خواهد ماند. زمانی که برای خرید افترشیو به داروخانه یا فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی مراجعه می کنید، رایحه محصول را با توجه به فصل انتخاب کنید. به عنوان مثال، انتخاب افترشیوی که دارای بوی گرم و تند است، برای تابستان توصیه نمی شود. یکی از بهترین رایحه های افترشیو برای همه فصول، انتخاب رایحه گل های بهاری است.
استفاده از افترشیو علاوه بر این که شما را از شر خارش و جوش خلاص می کند، حاوی ویتامین ها و روغن های طبیعی نیز می باشد که از پوست شما محافظت کرده و آن را به خوبی تغذیه می کند. از دیگر مزایای افترشیوها می توان به کاهش رشد موهای زائد اشاره کرد که البته تنها برخی محصولات مجهز به آن هستند. پس اگر قصد دارید موهای زائد خود را نیز کاهش دهید، حین خرید به این ویژگی توجه داشته باشید.
افترشیو ژلی به پوست رطوبت رسانده و از بروز خشکی در آن جلوگیری می کند. این مسئله در کاهش تحریکات پوستی و جلوگیری از بروز جوش بسیار موثر است. جهت کسب بهترین نتیجه از مصرف افترشیو، بهتر آن را زمانی که هنوز پوست تان مرطوب است استفاده نمایید.


نحوه استفاده صحیح از افترشیو


غالبا زمانی که افترشیو را به پوست می زنید، با تحریک و سوزش پوست مواجه خواهید شد؛ اما با طی کردن مراحل زیر می توان این میزان حساسیت را به حداقل رساند:

- ابتدا صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند.
- صیر کنید کمی از حجم بالای آب کاسته شود و سپس افترشیو را روی دست بریزید.
- دست ها را به هم بمالید تا به میزان مساوی به افترشیو آغتشه شوند.
- سپس دست ها از هم باز کرده و به مدت 5 ثانیه در هوای آزاد نگه دارید تا قسمت زیادی از الکل محصول تبخیر شود.
- دست ها را با حرکات رو به پایین به صورت و گونه ها بزنید.
- با رعایت نکات مربوط به ماساژ صورت می توانید از بروز چین و چروک نیز پیشگیری به عمل آورید.


نکات مهم شیو کردن صورت


- هرگز از صابون برای اصلاح صورت استفاده نکنید. صابون باعث خشکی بیش از حد پوست شده و التهاب و قرمزی را در پی خواهد داشت.
- اگر برای شیو کردن صورت خود به آرایشگاه می روید، حتما وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید تا از انتقال بیماری پیشگیری نمایید.
- از عطر و ادکلن برای جایگزین افترشیو استفاده نکنید. از عواقب ادکلن به جای افترشیو می توان به بروز التهاب، سرخی، چین و چروک و تیرگی پوست اشاره کرد.


دلایل بروز قرمزی، سوزش و خارش بعد از اپیلاسیون

 

قرمزی، سوزش و خارش بعد از اپیلاسیون باعث می شود تا برخی خانم ها از انجام این روش صرف نظر کنند. همان طور که می دانید، موها در فرآیند اپیلاسیون کنده می شوند و قرمزی و التهاب پوست را به همراه دارند. البته این حالت به مرور زمان و به خودی خود از بین خواهد رفت. یکی از بهترین کارها جهت درمان التهاب و قرمزی پس از اپیلاسیون، استفاده از ماسک خیار است که به دلیل ضد التهاب و آنتی اکسیدان بودن، موجب از بین رفتن تورم و قرمزی پوست می شود.
سرکه سیب نیز یکی دیگر از مواد مفیدی است که در درمان سوختگی های خفیف، التهاب و قرمزی پوست کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این، موجب روشن شدن و درخشش پوست نیز می شود. نصف فنجان سرکه سیب را درون یک ظرف اسپری ریخته و بعد از حمام روی پوست و قسمت اپیلاسیون شدن اسپری کنید. می توانید پنبه ای را نیز به سرکه آغشته کرده و روی نواحی قرمز پوست بزنید. اجازه دهید سرکه روی پوست تان خشک شود و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.
روغن اسطوخودوس نیز دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچ است که در بهبود قرمزی، التهاب و سوختگی های جزئی کمک بسیاری می کند و موجب آرام شدن بافت پوستی می شود. ترکیب این روغن با بابونه می تواند در درمان اگزما و بیماری های پوستی نیز تاثیرگذار باشد. از دیگر موارد مفید برای کاهش التهاب پوستی می توان به نعناع و چای سبز اشاره کرد که با داشتن خواص بسیار موجب تسکین درد و التیام پوست آسیب دیده می شوند.

 

جلوگیری از بروز جوش بعد از اصلاح با مواد طبیعی

 

پیشگیری از حساسیت بعد از اپیلاسیون

 

به دلیل این که اپیلاسیون می تواند پوست را در معرض آسیب قرار دهد، بسیار حائز اهمیت است که قبل از انجام این کار ناحیه مورد نظر را آماده کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوست قبل از اپیلاسیون نرم شده و سلول های مرده آن حذف شده اند. انجام این کار می تواند پوست را برای اپیلاسیون آماده کرده و به پیشگیری از بروز خارش و سوزش پس از اپیلاسیون کمک بسیاری کند.
اکثر متخصصان زیبایی جهت جلوگیری از تحریکات پوستی بعد از انجام اپیلاسیون که موجب ایجاد بثورات، رشد موی زیر پوستی و عفونت های پوستی می شود، راهکارهای زیر را پیشنهاد می دهند:

- اجازه دهید موها به اندازه نیم سانت رشد کنند و سپس نسبت به انجام اپیلاسیون اقدام کنید.

- دو هفته قبل از انجام اپیلاسیون از اصلاح با تیغ خودداری کنید.

- پوست خود را 24 تا 48 ساعت قبل از اپیلاسیون، لایه برداری کنید تا لایه های مرده پوست از بین رفته و موجب سهولت در انجام اپیلاسیون شود.

- پس از لایه برداری پوست می توانید از یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید تا پوست نرم و لطیف شود.

 

ژل و کرم های افترشیو بعد از اپیلاسیون نیز وجود دارد که می توانید جهت درمان عوارض فوق مورد استفاده قرار دهید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: