پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 23:39:11

ماشین اصلاح

 

فاکتورهای یک ماشین اصلاح مرغوب

نحوه صحیح اصلاح ریش

 

همه چیز درباره ماشین اصلاح

 


همان طور که خانم ها به زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهند، این مسئله برای آقایان نیز بسیار بااهمیت است. ریش و موی سر، دو عضو تاثیرگذار در زیبایی ظاهری آقایان محسوب می شوند. با استفاده از ماشین اصلاح می توان موهای زائد را از بین برد و مدل های متنوعی را در ظاهر خود پدید آورد.  در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی همه چیز درباره ماشین اصلاح بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


تاریخچه اصلاح موهای زائد در آقایان


در گذشته از تیغ های اصلاح برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شد که پیشینه آن به دوره برنز بر می گردد. این تیغ ها اغلب از برنز یا ابسیدین تولید می شدند و به شکل هلالی بودند. رفته رفته ظاهر، مدل و جنس این تیغ ها تغییر کرده و جنس آن ها عوض شد تا این که امروزه شاهد ماشین های اصلاح پیشرفته و جدیدی هستیم. نخستین ماشین ریش تراش تقریبا 70 سال پیش اختراع شدند و به مرور استفاده از آن ها رواج یافت.


مقایسه ماشین اصلاح و تیغ ریش تراش


برخی آقایان برای اصلاح صورت خود از تیغ ریش تراش استفاده می کنند. اکثر این تیغ ها از سطح کیفیت پایینی برخوردار بوده و استفاده مداوم از آن حتی می تواند منجر به بروز آسیب روی پوست شود. استفاده از تیغ های یکبار مصرف، صرفه اقتصادی نیز ندارد؛ چرا که با یک حساب سر انگشتی می توان متوجه شد که فقط برای یک بار استفاده از آن باید مبلغی حدود 7 تا 15 هزار تومان پرداخت کرد. این در حالی است که با یک بار پرداخت پول بیشتر، می توان ماشین اصلاحی را تهیه کرد که سال های سال مورد استفاده قرار گیرد.


مزایای استفاده از ماشین اصلاح


اکثر ماشین های اصلاح امروزی را می توان به راحتی شارژ کرد و در مسافرت نیز مورد استفاده قرار داد. برخی ماشین های اصلاح حتی از قابلیت ضد آب بودن برخوردارند و می توان آن ها را در زیر دوش نیز استفاده کرد. سرعت استفاده از ماشین اصلاح به حدی بالا است که در زمان کاربرد صرفه جویی بسیاری را به عمل می آورد. از دیگر مزایای ماشین اصلاح می توان به دسترسی راحت و سریع به قسمت هایی از صورت که دارای حساسیت بیشتری نیز هستند، اشاره کرد.

 

مزایای ماشین اصلاح چیست؟


انواع ماشین اصلاح با توجه به تیغه


ماشین اصلاح برقی دارای دو تیغه برش چرخشی و ورقه ای می باشد که هر یک از این دو مدل طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه با کارکرد این مدل تیغه ها بیشتر آشنا خواهید شد.

ماشین ریش تراش با تیغه چرخشی

ماشین اصلاح با تیغه چرخشی معمولا از تیغه هایی بیضی شکل و منعطف ساخته شده اند که تجربه بسیار خوبی از اصلاح را برایتان رقم می زنند. این مدل از ماشین اصلاح را می توان به راحتی روی صورت حرکت داد. ماشین اصلاح چرخشی قادر است نقاطی از صورت که امکان اصلاح راحت آن وجود ندارد را نیز تمیز کند. همچنین، موهای بلند را نیز به راحتی اصلاح می کند. افرادی که دارای موهای ضخیمی هستند و تمایل ندارند هر روز موهای صورت خود را اصلاح کنند، می توانند از این مدل ماشین اصلاح استفاده کنند.

ماشین ریش تراش با تیغه ورقه ای

در این نوع ریش تراش از تیغه های جنبشی در پشت فویل های فلزی سوراخ مانند استفاده شده است. بخش ورقه ای این دستگاه موجب بلند شدن مو شده و آن را به سمت تیغ می کشاند تا یک اصلاح فوق العاده پدید آید. در این ماشین اصلاح ازسه یا چهار تیغه استفاده می شود که به کاربر این امکان را می دهد تا در کمترین زمان، تمیزترین اصلاح را انجام دهد. برخی از ریش تراش های ورقه ای حاوی یک سر فنری منعطف هستند تا در مواقع گوناگون، فشار کافی را به وجود آورد. این مدل ماشین های اصلاح معمولا صدای بیشتری تولید می کنند و برای اصلاح موهای بلند مناسب نمی باشند.

 

انواع ماشین اصلاح


معیارهای قابل توجه برای خرید ماشین اصلاح


هنگام خرید ماشین اصلاح باید ابتدا به نیازهای خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال ببینید که می خواهید صرفا خط ریش خود را مرتب کنید یا به طور کلی موهای صورت را اصلاح کنید؟ در ادامه فاکتورهای قابل توجه هنگام خرید ماشین اصلاح را مورد بررسی قرار می دهیم:

توجه به اندازه موها

برخی از ریش تراش ها صرفا جهت ایجاد خط ریش تراش کاربرد دارند و برای اصلاح کامل نیاز به یک دستگاه دیگر نیز خواهید داشت. اگر ریش تراشی را انتخاب کنید که هم از قابلیت اصلاح کامل و هم مرتب کردن خط ریش برخوردار باشد، در زمان خود نیز صرفه جویی بیشتری به عمل خواهید آورد. چرا که دیگر مجبور نیستید در انجام اصلاح خود وقفه ایجاد کرده و از ابزار دیگر استفاده نمایید.

مجهز بودن به کابل اتصال برق

اگر قصد دارید دستگاهی را انتخاب کنید که از قابلیت شارژ کردن برخوردار باشد، به کابل اتصال برق نیز توجه ویژه ای نشان دهید. چرا که احتمال تمام شدن شارژ حین کار وجود دارد.

مجهز به درجه های مختلفی از شانه

اگر تمایل دارید موهای صورت شما کاملا از ریشه اصلاح نشود؛ ولی طبق سلیقه خودتان آن را آراسته و مرتب نمایید، بهتر است ماشین اصلاحی را تهیه کنید که با گذاشتن شانه با درجه های متفاوت، امکان اصلاح هر سایز از ریش فراهم شود.

ضد آب بودن دستگاه ماشین اصلاح

برخی از دستگاه های ریش تراش علاوه بر این که صورت را به صورت خشک اصلاح می کنند، قابلیت اصلاح با ژل یا فوم را نیز دارا هستند. همچنین می توان آن ها را در حمام و با صورت خیس نیز مورد استفاده قرار داد. افرادی که دارای پوست حساس هستند، بهتر است از ماشین اصلاح دارای قابلیت استفاده از ژل مصرف نمایند. برای اطمینان از قابلیت ضد آب بودن دستگاه، ابتدا دستورالعمل آن را مطالعه نمایید و سپس در حمام استفاده نمایید.

ماشین اصلاح مجهز به نوار سرد

برخی از ماشین های ریش تراش حاوی یک نوار سرد برقی هستند که از ایجاد جوش و آلرژی های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. علاوه بر این، موجب حفظ شفافیت صورت نیز خواهد شد.

امکان شارژ سریع دستگاه

برخی از دستگاه های ریش تراش از قابلیت فست شارژ برخوردار هستند و این امکان را به شما می دهند که دستگاه را به شارژ متصل کرده و پس از 10 دقیقه دوش گرفتن، صورت خود را اصلاح نمایید.

دارای قابلیت نشانگر سطح شارژ

برخی از ماشین های ریش تراش دارای یک نمایشگر مدرن الکتریکی هستند که سطح شارژ ریش تراش را نمایش می دهند. در این دستگاه ها، چراغ سبز نشان دهنده شارژ کامل شده و چراغ قرمز نشان دهنده شارژ کامل نشده می باشد. با استفاده از این قابلیت، متوجه خواهید شد چه زمان دستگاه به طور کامل شارژ شده و قابل استفاده می باشد.

سهولت در نظافت ریش تراش

اغلب دستگاه های ریش تراش را باید پس از چند بار استفاده کردن، از خرده موها تمیز کرد. برخی از انواع ماشین های اصلاح را می توان با آب تمیز کرد. برخی دیگر را با یک برس کوچک. حتی برخی از دستگاه ها را می توان به طور خودکار با استفاده از مایع ضد عفونی کننده، پاکسازی کرد.

مجهز به استند شستشو

استند شستشو از ویژگی هایی است که اخیرا به ماشین های ریش تراش ضد آب اضافه شده و موجب سهولت در پاک کردن ریش تراش می ‌شود. شما به کمک این ویژگی می ‌توانید سری دستگاه را داخل استند شستشو قرار داده و بدون هیچ زحمتی ریش تراش را تمیز نمایید.

 

خرید ماشین اصلاح مرغوب


بهترین زمان برای اصلاح صورت


برای اصلاح صورت، توصیه می کنیم که پوست خود را مرطوب کنید. از این رو، بهتر است ماشین اصلاح ضد آب خریداری کنید تا مشکلی به وجود نیاید. پیشنهاد ما به شما این است که اصلاح صورت خود را به لحظات پایانی حمام کردن خود موکول کنید؛ چرا که آب فراوان به پوست رسیده و به خوبی مرطوب شده است.
افراد دارای پوست حساس بهتر است از ژل اصلاح صورت استفاده کنند تا به این ترتیب، احتمال بروز حساسیت، التهاب و قرمزی را کاهش دهند. البته خمیر ریش کرمی نیز در بازار موجود است که می تواند نیاز سایر پوست ها را به خوبی برطرف کند. پس از از بین بردن موهای زائد، صورت خود را با آب شستشو دهید و به آرامی با حوله خشک کنید. می توانید از افتر شیو نیز جهت کاهش عوارض اصلاح صورت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که پس از اصلاح صورت، منافذ پوست شما باز شده اند و چنانچه بلافاصله در محیط های باز قرار بگیرید، لایه های گرد و غبار و آلودگی راحت تر در آن نفوذ می کنند. استفاده از افترشیو می تواند مانند یک لایه محافظتی روی پوست شما عمل کرده و از بروز گرد و خاک و آلودگی پیشگیری کند.


انتخاب افترشیو با توجه به انواع مختلف پوست

 

بهتر است آقایان پیش از خرید افترشیو ابتدا به نوع پوست خود توجه داشته باشند تا پس از مصرف دچار مشکل نشوند. در ادامه به نحوه انتخاب این محصول متناسب با انواع پوست خواهیم پرداخت تا انتخاب دقیق تری داشته باشید.

افترشیو متناسب با پوست معمولی

افراد دارای پوست معمولی یا نسبتا چرب می توانند از تمام انواع کرمی، لوسیون و ژلی افترشیو استفاده کنند. البته توصیه ما به شما این است که افترشیو کرمی را برگزینید.

افترشیو متناسب با پوست حساس

افراد دارای پوست حساس بهتر است از مصرف افترشیو دارای رایحه و بو خودداری کنند؛ چرا که اسانس های موجود در آن موجب تحریک و التهاب می شود. اگر پوست شما حساس است، به شما توصیه می کنیم افترشیو های حاوی روغن های طبیعی خریداری و مصرف کنید؛ چرا که منجر به کاهش التهاب پوستی شده و هیچ گونه تحریکی را به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر این، خرید افترشیوهایی که PH پوست را متعادل نگاه داشته و اسید طبیعی پوست را از بین نمی برند نیز گزینه بسیار مناسبی برای این نوع پوست است.

افترشیو متناسب با پوست خشک

افراد دارای پوست خشک نیز بهتر است به سراغ افترشیوهای حاوی مواد طبیعی و گیاهی بروند. توجه داشته باشید که افترشیوهای حاوی الکل اصلا به شما توصیه نمی شود؛ چرا که موجب بروز سوزش و خارش خواهد شد. افترشیوهای ژلی انتخاب مناسبی برای افراد دارای پوست خشک است.

 

انتخاب افتر شیو متناسب با پوست صورت


نحوه استفاده صحیح از افترشیو

 

غالبا زمانی که افترشیو را به پوست می زنید، با تحریک و سوزش پوست مواجه خواهید شد؛ اما با طی کردن مراحل زیر می توان این میزان حساسیت را به حداقل رساند:

- ابتدا صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند.
- صیر کنید کمی از حجم بالای آب کاسته شود و سپس افترشیو را روی دست بریزید.
- دست ها را به هم بمالید تا به میزان مساوی به افترشیو آغتشه شوند.
- سپس دست ها از هم باز کرده و به مدت 5 ثانیه در هوای آزاد نگه دارید تا قسمت زیادی از الکل محصول تبخیر شود.
- دست ها را با حرکات رو به پایین به صورت و گونه ها بزنید.
- با رعایت نکات مربوط به ماساژ صورت می توانید از بروز چین و چروک نیز پیشگیری به عمل آورید.


چرا مردان کچلی ریش می گیرند؟

 

کچلی ریش معمولا در نواحی روستایی قابل مشاهده است و معمولا از حیوانات منتقل می شود؛ از این رو این بیماری بیشتر از نوع درماتوفیت های حیوانی هستند. کچلی ریش اغلب اوقات از طریق ترایکوفیتون منتاگروفایتیس و ترایکوفیتون وروکوزوم ایجاد می گردد و هر دوی این عوامل از گاو به انسان منتقل می شوند. ترایکوفیتون منتاگروفایتیس از اسب و سگ نیز قابل انتقال است. ترایکوفایتون روبروم، عامل غیر شایع کچلی ریش است و در مواردی که عفونت از طریق آن ایجاد می شود، ممکن است از جای دیگر بدن یا از طریق وسایل غیر بهداشتی سلمانی منتقل شده باشد.

 

علائم کچلی ریش چیست؟

 

در موارد خفیف، کچلی ریش علائمی ندارد. در این شرایط ممکن است بدون این که هیچ دانه مشخصی به چشم بیاید، احساس خارض وجود داشته باشد. کچلی ریش بیشتر روی چانه و گردن پدید آمده و از آن جا گسترش پیدا می کند. زخم های پوستی کچلی ریش از لحاظ ویژگی ظاهری، به دو دسته برافروخته و غیر برافروخته تقسیم می شوند.
زخم های برافروخته معمولا قرمز هستند و طی آن پوست متورم می شود. دانه های کوچکی روی پوست پدید می آیند که موادی از خود تراوش می کنند. احتمال احساس درد نیز وجود دارد. زخم های غیر برافروخته، تورم و قرمزی کمتری داشته و معمولا دانه ای روی پوستنمایان نمی شود. از دست دادن مو در قسمت های آلوده و خارش پوست که ممکن است شدت آن متفاوت باشد، رایج است.

 

کچلی ریش چیست و چرا به آن دچار می شویم؟


روش های پیشگیری از کچلی ریش

 

در ادامه با برخی از اقدامات پیشگیرانه آشنا خواهید شد:

- برای اصلاح صورت از تیغ و همچنین ماشین اصلاح تمیز و استفاده نشده استفاده کنید. به هیچ عنوان از تیغ یا ماشین اصلاح مشترک حتی با نزدیک ترین بستگان استفاده نکنید. هنگام مراجعه به آرایشگاه، اطمینان حاصل کنید که آرایشگرتان از تیغ جدید استفاده می کند.
- وسایل شخصی خود مانند حوله را با سایر افراد به اشتراک نگذارید. این موضوع در آرایشگاه ها نیز بسیار صدق می کند. سعی کنید وسایل پیرایش و حوله مختص به خود را داشته باشید. بیماری کچلی ریش می تواند پس از اصلاح صورت که برش های کوچک تیغ راه را برای ورود قارچ ها هموار می سازد.
- برای مراقبت از پوست تان از محصولات افتر شیو به خصوص مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید.
- از درمان کامل عفونت های قارچی در قسمت های دیگر بدن نظیر قارچ موی سر، کشاله ران و پاها اطمینان حاصل کنید تا از انتقال بیماری از این قسمت ها به صورت جلوگیری شود.
- از یک روش ضد باکتری برای ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر پس از اصلاح استفاده کنید.
- پس از دست زدن به حیوانات، دست های خود را به طور کامل بشویید. افرادی که مستعد بیماری کچلی ریش هستند، بهتر است از دست زدن به حیوانات خودداری کنند.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: