پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 23:52:27

ماسک حنا

 

فواید حنا برای پوست

طرز تهیه ماسک حنا

 

فواید ماسک حنا برای پوست

 


حنا یکی از گیاهان پرخاصیت است که از سالیان دور جهت مقاصد بسیاری مانند سلامت و زیبایی به کار برده می شود. در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به خواص بی نظیر حنا در سلامت و زیبایی پوست صورت بپردازیم. با ما همراه باشید.


فواید ماسک حنا برای پوست صورت


خواص متعددی از حنا برای پوست وجود دارد که از جمله آن ها می توان به شادابی و سلامت پوست اشاره کرد. در ادامه با همه این خواص آشنایی پیدا می کنید:

خواص ماسک حنا برای درمان بیماری های پوستی

یکی از مهم ترین خواص ماسک حنا در از بین بردن عوامل بیماری های پوستی مانند قارچ و عفونت است. در واقع حنا با کمک به سیستم ایمنی بدن، موجب نابودی باکتری های مضر روی پوست می شود. جهت بهره بردن از خواص حنا در درمان بیماری های پوستی، باید آن را به طور منظم و مداوم مورد استفاده قرار داد.

 

فواید ماسک حنا در درمان بیماری های پوستی

 

خواص ماسک حنا در درمان آفتاب سوختگی

شما با استفاده از ماسک حنا می توانید آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی را به حداقل برسانید. حنا دارای خاصیت نرم کنندگی پوست است. همچنین، استفاده از ماسک حنا مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند.

 

درمان آفتاب سوختگی با ماسک حنا

 

خواص ماسک حنا در پیشگیری از پیری پوست

یکی از خواص شگفت انگیز حنا که در گذشته هم به آن توجه ویژه ای می شده است، سفت کنندگی پوست می باشد. استفاده از این ماده مفید موجب افزایش استحکام پوست شده و از نازک شدن آن که در نتیجه سبب بروز چین و چروک می شود، جلوگیری می کند.

 

جلوگیری از پیری پوست با ماسک حنا

 

خواص ماسک حنا در خنک کردن پوست

قرار دادن حنا روی پوست منجر به تاثیرپذیری گردش خون شده و موجب احساس خنکی و شادابی روی پوست می شود. بنابراین، اگر شما از احساس گرگرفتگی یا داغ کردن نواحی از صورت یا بدن خود رنج می برید، به شما پیشنهاد می کنیم از ماسک حنا استفاده کنید.

 

درمان اگزما، جوش و آکنه با استفاده از ماسک حنا

استفاده از حنا نه تنها در درمان جوش و آکنه و همچنین اگزما مفید است، بلکه موجب از بین رفتن آثار و جای آن ها نیز می شود. برخی افراد به بیماری اگزمای پوستی ناشی از تغییر فصل دچار هستند که حنا کمک زیادی به آن ها می کند. برای درمان اگزما و انواع جوش های بدن می توانید گرد برگ حنا را با برگ هلو به خوبی ترکیب کرده و بسایید. سپس آن را به صورت پماد مورد استفاده قرار دهید.

 

فواید ماسک حنا در درمان جوش و آکنه پوست

روشن شدن پوست با ماسک حنا

شما می توانید از ماسک حنا برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید؛ البته اگر ترس رنگ گرفتن پوست تان را دارید، می توانید از حنای بی رنگ استفاده نمایید. استفاده از ماسک حنا همراه با گلاب و ماست به شفافیت هر چه بیشتر پوست کمک شایانی می کند. علاوه بر این، در محو شدن آثار لکه های آفتاب یا بارداری نیز موثر واقع می شود.

 

فواید ماسک حنا در روشن شدن پوست


نکات تهیه و استفاده از ماسک حنا


از آن جایی که درست کردن ماسک حنا در ظروف فلزی واکنش های شیمیایی را ایجاد می کند، بهتر است برای انجام این کار از ظروف چینی و پلاستیکی استفاده نمایید. اگر تاکنون از این ماسک استفاده نکرده اید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که به آن حساسیت نداشته باشید. برای این کار می توانید مقدار اندکی از حنای ترکیب شده با مواد مختلف را روی قسمت کوچکی از پوست زیر اسخوان فک قرار دهید و کمی صبر کنید. اگر پوست شما نسبت به آن واکنش نشان ندارد و ملتهب نشد، می توان آن را روی کلیه نقاط پوست قرار دهید.

طرز تهیه ماسک حنا جهت سفید شدن پوست

اگر قصد دارید رنگ پوست تان را دو الی سه درجه روشن کنید، می توانید از ترکیب حنا و گلاب استفاده کنید. حنا موجب سفیدی پوست شده و گلاب در از بین بردن لکه های پوستی مفید است. ترکیب ماسک حنا، گلاب و ماست برای رفع لکه های ناشی از جوش ها و لکه های حاملگی بسیار موثر است. البته به شرط این که ماسک حنا را به طور مداوم قبل از هر بار حمام کردن مورد استفاده قرار دهید.
برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب، یک قاشق مرباخوری حنای بی رنگ و سه قطره گلاب نیاز خواهید داشت. تمامی مواد را با هم ترکیب کرده و پیش از حمام به مدت 20 دقیقه روی بدن یا صورت قرار دهید. از این ماسک می توانید برای درمان جوش و جای جوش نیز استفاده کنید. برای جذب بهتر مواد می توانید کمی در بخار حمام بمانید و سپس پوست را آبکشی کنید. تاثیرپذیری این ماسک زمانی خود را نشان می دهد که با هر بار حمام کردن روی پوست قرار گیرد. اگر می خواهید ماسک حنا و گلاب را تنها روی صورت قرار دهید، حتما باید این کار را هفته ای دو بار استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک حنا برای از بین بردن جوش و جای جوش

از این ماسک می توان برای درمان جوش و آکنه استفاده کرد. برای این کار کافیست دو قاشق غذاخوری حنا را با دو قاشق غذاخوری نمک دریا به همراه مقداری آب ترکیب کنید و حدود 20 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید.

 

 

خواص ماسک حنا

 

طرز تهیه ماسک حنا، آبلیمو و ماست جهت کلاژن سازی

آبلیموی طبیعی با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین C، تاثیر به سزایی در کلاژن سازی و جلوگیری از پیری پوست دارد. برای این کار کافیست دو قاشق غذاخوری حنا را با دو قاشق غذاخوری ماست و کمی آبلیمو ترکیب کنید. ماسک فوق را حدود 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک حنا برای پوست های خشک

برای به دست آوردن این ماسک به یک قاشق غذاخوری از حنای بی رنگ، یک قاشق چای خوری خامه ترش، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی آب جوش نیاز خواهید داشت. ابتدا حنای بی رنگ را با مقداری آب جوشیده مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر غلیظ به دست بیاید. اجازه دهید کمی خنک شود و رنگ بیندازد. سپس خانه و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست صورت و گردن قرار دهید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. در آخر نیز ماسک را به وسیله یک اسفنج و آب گرم از روی صورت پاک کنید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

پنجشنبه 28 شهریور 1398 - 15:52:08
مرسی از راهنماییتون
پنجشنبه 28 شهریور 1398 - 15:50:59
مرسی از راهنماییتون
دوشنبه 18 شهریور 1398 - 21:33:04
مرسی از پیشنهادتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: