شنبه 16 شهریور 1398 - 15:48:06

ماسک مو برای موهای چرب

 

انواع ماسک مو

روش های از بین بردن چربی بیش از حد پوست و موی سر

 

انواع ماسک مو برای موهای چرب

 


برخی افراد با این که موهای خود را مرتبا شستشو می دهند، باز هم با چربی پوست سر مواجه می شوند. موهای چرب ظاهر کثیف و بدفرمی به چهره می دهد؛ از این رو باید راهکارهایی برای درمان آن به کار برد. چربی موی سر در نتیجه ترشح بیش از حد سبوم به وجود می آید و با این که برای سلامت موها مفید است، اما میزان بیش از حد آن می تواند موجب روغنی به نظر رسیدن موها شود. در ادامه مقاله قصد داریم راهکارهایی برای مقابله با چربی موی سر به شما ارائه دهیم.


سرکه سیب: ماسک مو برای موهای چرب


برای درمان چربی بیش از حد پوست و مو می توان از سرکه سیب استفاده کرد. سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیتر آب ترکیب کرده و پس از شامپو زدن به موها روی سر بریزید. چند دقیقه صبر کرده و موها را آبکشی کنید. اگر قصد استفاده از نرم کننده را داشتید می توانید استفاده از ترکیب آب و سرکه سیب را به پس از مصرف آن موکول کنید. سرکه سیب حاوی موادی است که باکتری های پدید آورنده چربی در موها و پوست سر را از بین می برند. علاوه بر این، موجب درخشش موها شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

 

ماسک مو برای موهای چرب با سرکه سیب


جوش شیرین: ماسک مو برای موهای چرب


برای ماسک موی جوش شیرین به 6 قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجان آب گرم نیاز خواهید داشت. مواد را کاملا با هم ترکیب کنید و روی کف سر و همچنین ساقه و نوک موها بمالید. اجازه دهید ماسک مو حدود 5 دقیقه به حال خود بماند و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید. استفاده از این ماسک را می توانید دو بار در هفته تکرار کنید. جوش شیرین قادر است موها را مانند شامپو تمیز و مانند نرم کننده، لطیف کند.

 

ماسک مو برای موهای چرب با جوش شیرین


تخم مرغ: ماسک مو برای موهای چرب


سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید. توجه داشته باشید که زرده تخم مرغ حاوی مقادیری پروتئین و چربی است که موجب چرب تر شدن موها می شود و شما می بایست تنها از سفیده آن استفاده نمایید.
ماسک تخم مرغ یکی از شایع ترین روش های درمان چربی مو و پوست سر است. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که در از بین بردن باکتری ها نقش بسزایی دارند. روش استفاده از آن بدین صورت است که یک عدد سفیده تخم مرغ را همراه با یک قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی ترکیب کرده و به کف سر و همچنین ساقه و نوک موها بمالید. روی سرتان یک کلاه مخصوص رنگ و مش قرار دهید و اجازه دهید ماسک حدود نیم ساعت روی سر بماند. سپس موها را با آب سرد آبکشی کرده و سپس از یک شامپوی ملایم برای پاکسازی کامل استفاده نمایید. این روش را می توانید دو بار در هفته تکرار کنید.

 

ماسک مو برای موهای چرب با تخم مرغ


ماست: ماسک مو برای موهای چرب


تهیه ماسک مو برای موهای چرب نیاز به دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز خواهید داشت. ماست سرشار از پروتئین است که مو را تغذیه کرده و در سلامت و تقویت آن بسیار خوب عمل می کند. علاوه بر این، حاوی ترکیبات مرطوب کننده ای است که در نرم شدن موها موثر واقع می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست، کف سر را به خوبی تمیز کرده و پوست مرده را از سر بر می دارد. مواد ذکر شده را با هم ترکیب کرده و به کف سر و همچنین ساقه موها بمالید. بگذارید حدود نیم ساعت روی موها بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. ماست به دلیل ترکیباتی که دارد موجب نرم شدن موهایتان شده و حتی نیاز شما به استفاده از نرم کننده را برطرف می کند. این ماسک را می توانید دو بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

 

ماسک مو برای موهای چرب با ماست


موز: ماسک مو برای موهای چرب


مو سرشار از ویتامین و کربوهیدرات است که استفاده از آن روی مو موجب درخشان و شاداب شدن می شود. برای تهیه ماسک موز به دو عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز خواهید داشت. تمام این مواد را با استفاده از میکسر با هم ترکیب کنید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی سر بماند. سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید. موز در از بین بردن چربی سر و همچنین نرم و براق کردن موها بسیار موثر واقع می شود.

 

ماسک مو برای موهای چرب با موز


آرد نشاسته: ماسک مو برای موهای چرب


می توانید از نشاسته ذرت برای از بین بردن چربی و روغن کف سر استفاده کنید. تفاوت روش استفاده از این ماده با سایر مواد بدین صورت است که دیگر نیازی نیست آن را مانند ماسک روی کف سر بمالید. شما می توانید از آرد نشاسته ذرت مانند شامپوی خشک استفاده کنید. کافیست یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در یک نمکدان خالی بریزید و هر گاه موهایتان چرب شد، آن را روی کف سر خشک بریزید و کمی ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه به همان حال بماند و سپس با استفاده از برس ذرات آرد را از روی موها پاک کنید. نشاسته ذرت قادر است چربی کف سر را به خوبی از بین ببرد.

 

ماسک مو برای موهای چرب با نشاسته ذرت


آووکادو: ماسک مو برای موهای چرب


آووکادو یکی از بهترین مواد برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست و موی سر است. نصف یک عدد آووکادو را با نصف یک عدد موز و یک عدد سفیده تخم مرغ خوب ترکیب و میکس کنید. سپس با استفاده از فرچه آن را روی موها بمالید و اجازه دهید حدود نیم ساعت به همان حالت بماند. سپس موها را آبکشی کنید. این ماسک در کاهش ترشحات چربی سطح پوست و درخشان شدن موها بسیار موثر استو می توانید دو بار در هفته از ماسک آووکادو استفاده کنید.

 

ماسک مو برای موهای چرب با آووکادو


توت فرنگی: ماسک مو برای موهای چرب


یکی دیگر از انواع ماسک های مفید برای درمان چربی بیش از حد پوست و موی سر، ماسک توت فرنگی است. توت فرنگی حاوی ویتامین ث است که در رفع چربی پوست سر بسیار مفید است. علاوه بر این، در متعادل سازی ph پوست سر نیز بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک کافیست یک پیمانه توت فرنگی تازه را با یک قاشق عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و روی پوست سر بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی سر بماند و سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

 

درمان چربی پوست و موی سر با توت فرنگی


جعفری: ماسک مو برای موهای چرب


جعفری حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان های بسیاری است که در تقویت پوست و همچنین مو بسیار مفید واقع می شود. برای تهیه این ماسک کافیست مقداری جعفری را با استفاده از میکسر خوب له کنید و همراه با کمی روغن کرچک و سرکه سیب ترکیب نمایید. سرکه سیب دارای خواص اسیدی است که در درمان چربی بیش از حد مو بسیار مفید واقع می شود. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند. سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

ماسک مو برای موهای چرب با جعفری


معجون گیاهی: ماسک مو برای موهای چرب


برای درمان چربی بیش از حد موهای خود می توانید از دم کرده گیاهی استفاده نمایید. کافیست کمی از گیاهان گزنه، بابونه، گل ختمی، شاه تره و تخم گشنیز را مانند چای دم کنید و عصاره آن را روی موها قرار دهید. پس از این که موهایتان را به خوبی با شامپو شستشو دادید، عصاره گیاهان دارویی را روی موها قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. این گیاهان موجب می شوند چربی های اضافه از سلول ها خارج شوند. البته بهتر است در مصرف آن ها زیاده روی نکرده و به دو بار در هفته اکتفا نمایید.

 

ماسک مو برای موهای چرب با گیاهان دارویی


ماءالشعیر: ماسک مو برای موهای چرب


ماءالشعیر به دلیل ترکیباتی که دارد، چربی ها را از بین برده و پوست سر را خشک می کند. برخی نوشابه های گازدار و نوشیدنی ها به حدی قوی هستند که می توان از آن ها برای درمان موهای چرب استفاده کرد. استفاده از این ماده بسیار ساده است؛ کافیست یک بطری خریداری کنید و مانند شامپو روی سر بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف ماءالشعیر می تواند به موهای شما آسیب برساند و آن را خشک و شکننده کند. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم مصرف آن را به یک بار در هفته موکول نمایید.

 

ماسک مو ماءالشعیر برای درمان چربی پوست و موی سر


جوشانده میخک: ماسک مو برای موهای چرب


جوشانده میخک یک ماده ژلاتینی است که می توان آن را مانند شامپو مورد استفاده قرار داد. برای درمان چربی مو و پوست سر کافیست مقداری از گل میخک را با عصاره لیمو بجوشانید و این کار را تا جایی ادامه دهید تا به صورت ژلاتین در بیاید. بگذارید کمی سرد شود و در هفته دو بار مانند شامپو مورد استفاده قرار دهید. میخک و لیمو از خواص از بین بردن چربی های اضافه برخوردار بوده و تمایل سلول ها به ساخت و ساز چربی را کاهش می دهد.

 

ماسک مو برای موهای چرب با میخک


عصاره لیمو: ماسک مو برای موهای چرب


سرکه و عصاره لیمو در از بین بردن چربی بیش از حد سر بسیار موثر هستند. در واقع، اسیدهای موجود در این مواد و همچنین آنتی اکسیدان ها، تاثیر مفید در متعادل سازی چربی پوست و مو هستند. برای تهیه این ماسک کافیست مقداری سرکه طبیعی را با عصاره لیموی تازه ترکیب کرده و روی سرتان بریزید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه روی سر بماند و سپس شستشو دهید. از آن جایی که سرکه و آبلیمو هر دو اسیدی هستند و احتمال دارد که پوست سرتان را بسوزانند، توصیه می کنیم کمی عسل به آن اضافه نمایید. البته میزان عسل را باید کم در نظر بگیرید تا سرکه و لیمو تاثیر بیشتری داشته باشند.

 

ماسک مو برای موهای چرب با لیمو


کشک: ماسک مو برای موهای چرب


کشک مانند ماست دارای کلسیم بسیاری است و علاوه بر این که در درمان چربی بیش از حد مو و پوست سر موثر است، رطوبت کافی نیز به آن می رساند. برای تهیه ماسک کشک کافیست مقداری از آن را با آب ترکیب کرده تا کمی رقیق شود. سپس عصاره لیمو و جوش شیرین به ماسک کشک اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را با استفاده از نوک انگشتان روی کف سر بمالید و ماساژ دهید. سپس ساقه موها را نیز به آن آغشته نمایید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی سر بماند و سپس شستشو دهید. برای شستشو نیز می توان تنها از آب ولرم استفاده کرد. استفاده از ماسک کشک را می توانید دو بار در هفته انجام دهید. البته منظور از کشک به هیچ عنوان کشک های صنعتی نبوده و شما باید جهت کسب بهترین نتیجه از کشک طبیعی استفاده نمایید. در این ماسک، لیمو وظیفه از بین بردن چربی اضافه را داشته و کشک در نرم و درخشان شدن آن مفید است.

 

ماسک مو برای موهای چرب با کشک


گل سر شور: ماسک مو برای موهای چرب


در سال های گذشته از گل سر شور برای شستشوی سر استفاده می کردند. یکی از داروهای گیاهی که تاثیر بسیاری در از بین بردن چربی اضافه سر دارد، گل سر شور می باشد. شما می توانید جهت بهره مندی از خواص این گیاه، یک بار در هفته به جای شامپو استفاده کنید.


خودداری از شانه کردن بیش از حد موها


شانه کردن بیش از حد موها موجب تحریک سلول های چربی شده و آن ها را به تولید چربی ترغیب می کند. به همین دلیل، اگر موها و پوست سرتان زودتر از موعد چرب می شوند، سعی کنید از شانه کردن بیش از حد خودداری نمایید. می توانید به روزی یک مرتبه شانه زدن موها اکتفا کرده و پس از آن، کمی عصاره طبیعی لیمو لابلای موها بکشید و بگذارید به همان حالت خشک شود. این کار باعث می شود تا بعد از مدتی چربی مو و پوست سر کاهش یابد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: