سه شنبه 26 شهریور 1398 - 10:29:09

آموزش ماساژ صورت

 

پیشگیری از پیری زودرس پوست با ماساژ صورت

ماساژ صورت با استفاده از فیس براش

 

آموزش ماساژ صورت در خانه

 


ماساژ صورت فواید بی شماری دارد که از جمله آن ها می توان به جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری پوست و همچنین افزایش شادابی و سلامت پوست صورت اشاره کرد. حتی از طریق ماساژ صورت می توان تنش ها را از خود دور کرد. گردش خون را افزایش داد و بافت صورت را تحریک کرد تا به این صورت، غدد لنفاوی بهتر جریان داشته باشند و کرم های مراقبتی نیز بهتر در پوست نفوذ کنند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب با ما همراه باشید تا آموزش ماساژ صورت را به شما ارائه دهیم.


آموزش ماساژ صورت برای داشتن پوستی شفاف


در این نوع ماساژ باید ابتدا دست های خود را کمی گرم کنید و فشارهای ملایم رو به متوسط ایجاد نمایید. تماس انگشتان شما باید به صورت پیوسته و روان باشد و به هیچ وجه انگشتان را نباید روی پوست عبور دهید. دقت داشته باشید که پیش از شروع ماساژ باید دستان خود را کاملا شستشو داده و ضدعفونی کنید. همچنین، ناخن ها را به خوبی کوتاه نمایید.
صورت را با محبت و آرامش لمس کنید. اگر دارای مشکلات پوستی مانند آکنه یا اگزما هستید، بهتر است پیش از شروع ماساژ هدف خود را از التیام مشکلات تعیین نمایید. حتی بهتر است ابتدا نسبت به درمان آن ها اقدام کرده و سپس ماساژ را انجام دهید.
مراحل ماساژ صورت برای داشتن پوستی شفاف به این شکل است که تمام 10 انگشت خود را بالای ابروها قرار دهید. بالای پیشانی و پوست سر را به آرامی فشار دهید. این حرکت را پنج بار تکرار کنید. سپس، به آرامی ابروها را با استفاده از انگشت شصت و سبابه خود نیشگون های آهسته بگیرید. زمانی که انگشتان خود را به طرف لبه بیرونی حرکت می دهید، چهار بار این عمل را انجام دهید. کل این حرکت را پنج بار تکرار کنید. از این عمل می توان برای مهار و درمان سردرد نیز استفاده کرد.

 

آموزش ماساژ صورت برای داشتن پوست شفاف


آموزش ماساژ صورت برای جوانسازی پوست


ابتدا انگشت اشاره و میانی را روی شقیقه ها قرار دهید. به آرامی چند ثانیه قبل از این که انگشتان را زیر چشم ببرید، به طرف پل بینی حرکت کنید. سپس انگشت ها را به سمت بالا برده و تا ابروها ببرید. بدین شکل، مسیر بیضی شکلی را به سمت شقیقه ها انجام دهید. این کار را مداوم و بدون وقفه انجام دهید و تا پنج بار ادامه دهید. پس از این که کارتان به اتمام رسید، انگشتان را به آرامی از سمت شقیقه ها به سمت گردن حرکت دهید. این کار به حرکت مایع راکد و مایع لنفاوی درون چشم نیز کمک بسیاری می کند. اگر از مایع اضافی زیر چشم رنج می برید، این حرکت می تواند کمک بسیاری به شما کند.


آموزش ماساژ صورت برای جلوگیری از پیری زودرس پوست


نوک انگشتان خود را درست در زیر گوش قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت چانه حرکت کنید. این حرکت را آنقدر انجام دهید تا در ناحیه فک احساس آرامش کنید. با انگشتان اشاره و میانی خود یک نشانه صلح یا عدد هفت ایجاد کنید. انگشت اشاره را درست در بالای لب فوقانی قرار داده و انگشت میانی را درست زیر لب پایین قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را به طور همزمان به سمت گوش بکشید. دست راست را جایگزین کرده و این کار را پنج بار تکرار نمایید.
در مرحله بعد، کف دست خود را روی سینه قرار دهید. با دست چپ خود شروع به ماساژهای آرام و پیوسته گردن و بالای سینه کنید و به سمت چانه بروید. حال دست دست را جایگزین کرده و این کار را پنج بار تکرار نمایید. در نهایت می توانید پوست سر خود را ماساژ دهید. میزان فشار وارده نیز به شما بستگی دارد. سعی کنید از اعمل فشار زیادتر روی صورت خود نترسید؛ اما این فشار نباید به گونه ای باشد که موجب آسیب رساندن شود. به پشت سر خود در پایین جمجمه و قسمت جلویی سر جایی که خط رویش موهای شما قرار دارد نیز توجه داشته باشید. کم کم احساس کشش و آرامش را در پوست سر خود احساس خواهید کرد.
برای پایان ماساژ صورت، دست ها را به آرامی روی صورت قرار داده و چند نفس عمیق و آرام بکشید. با هر بازدم احساس خواهید کرد که بدن تان همه احساسات منفی را از خود دور خواهد کرد.

 

آموزش ماساژ صورت برای جوانسازی پوست


آموزش ماساژ صورت در خانه


این آموزش که قصد ارائه آن را به شما داریم، دارای 8 مرحله بوده و هر مرحله به 20 ثانیه وقت نیاز خواهد داشت. به طور کلی، این ماساژ را در دو الی سه دقیقه انجام خوهید داد و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. توصیه ما به شما این است که ماساژ صورت را دو بار در روز، یعنی شب قبل از خواب و صبح پس از بیدار شدن از خواب انجام دهید. در صورتی که وقت کافی برای انجام این ماساژ را نداشتید، انجام یک بار در روز نیز کفایت می کند.
پیش از انجام ماساژ دست های خود را به خوبی شستشو دهید و کرم یا روغن مورد نظر و متناسب برای پوست تان را انتخاب نمایید. ابتدا کرم یا روغن را روی دست خود بزنید و چند بار دست ها را به هم بمالید تا به خوبی آغشته شوند. سپس با حرکات دورانی آن را روی تمام صورت و گردن پخش نمایید. با نوک انگشتان به تمام صورت و گردن خود ضربه بزنید. انجام این کار باعث جریان بهتر خون روی صورت می شود. این کار را 30 ثانیه انجام دهید.
دست های خود را از وسط ابروها به اطراف پیشانی بکشید. این کار را 5 الی 6 بار انجام دهید. از وسط پیشانی شروع به ماساژ صورت کتید و سر انگشتان را به صورت دورانی روی تمام پیشانی به مدت 10 ثانیه بچرخانید. با این دو حرکت، چروک های اطراف ابروها و روی پیشانی که بر اثر اخم یا بالا بردن ابروها ایجاد می شود، باز می شوند.
حال نوبت به دور چشم ها می رسد. همان طور که احتمالا می دانید، پوست اطراف چشم نازک و شل است. به همین دلیل، نیاز به ماساژ ندارد. شما باید تنها با سر انگشتان خود به پوست پلک ها ضربه بزنید تا جریان خون در این نواحی افزایش یابند. این کار را 15 ثانیه تکرار کنید. با انجام این کار به کاهش پف و التهاب دور چشم نیز کمک شایانی خواهید کرد.
بعد از این که ضربه زدن به دور پلک را به اتمام رساندید، نوبت به ماساژ گونه ها می رسد. دو دست خود را با فشار متوسط از اطراف بینی به طرف گوش ها بکشید و این کار را حدود 10 بار تکرار کنید. برای ماساژ دور لب و چانه نیز می توانید نوک انگشتان را از وسط و بالای لب بالایی به اطراف آن بکشید و این کار را 5 بار تکرار کنید. اطراف لب و چونه را نیز با نوک انگشتان و حرکت دورانی کوچک برای 10 ثانیه ماساژ دهید. دو دست خود را به حالت زاویه دار بگیرید و روی خط خنده قرار دهید و از کنار بینی به سمت چانه بکشید تا چروک های خنده باز شوند. این کار را 4 الی 5 بار تکرار نمایید.
برای ماساژ زیر چانه خود می توانید دو انگشت شصت را زیر چانه قرار داده و در حالی که دیگر انگشتان روی گونه ها قرار دایند، از وسط چانه به طرف زیر گوش بکشید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید. با انجام این حرکت می توانید همزمان زیر چانه و قسمت پایین گونه ها را ماساژ می دهد. در آخر، گردن را ماساژ می دهیم. برای این کار کافیست دو دست را از زیر چانه به سمت پایین گردن بیاوریم و این کار را 5 دفعه تکرار کنیم. سپس، این کار را بالعکس یعنی دست ها را از پایین گردن به بالا می کشیم.

 

آموزش ماساژ صورت در خانه

 

نکات آموزش ماساژ صورت


- اگر از کرم مراقبتی استفاده می کنید، آن را بلافاصله پس از ماساژ صورت روی پوست قرار دهید. چرا که پوست آمادگی لازم را پیدا کرده و منفذهای آن به خوبی باز هستند و قدرت جذب مواد در آن بسیار افزایش یافته است.
- پوست هایی که حاوی جوش هستند، بهتر است از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا نارگیل برای ماساژ پوست استفاده کنند. پس از ماساژ نیز صورت خود را با آب و صابون بشویید تا چربی اضافه از سطح آن برداشته شود.
- قبل از شروع ماساژ، صورت خود را با شوینده ملایم بشویید تا مواد آرایشی و گرد و غبار روی صورت نماند.


فواید ماساژ صورت چیست؟


همان طور که به آن اشاره کردیم، ماساژ صورت فواید بسیاری دارد که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:

پیشگیری از پیری و بروز چین و چروک پوست

از علائم افزایش سن و پیر شدن، بروز چین و چروک است که گریز از آن غیر ممکن است. اما تا حد ممکن می توان از شدت زیاد آن جلوگیری کرد. همچنین، گاهی اوقات بر اثر عواملی همچون آلودگی هوا، استرس، تغذیه نامناسب، اختلالات خواب و ... روند چروک شدن پوست را افزایش می دهد. به راحتی می توان قبل از پیدایش چین و چروک روی پوست، با کمک ماساژ صورت از بروز پیری زودرس پوست جلوگیری کرد.

کاهش استرس با ماساژ صورت

محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که ماساژ صورت می تواند سیستم عصبی سمپاتیک را فعال کند. این کار موجب کاهش سطح اضطراب و استرس شده و خلق و خوی افراد را بهبود می دهد. صدها نقطه عصبی و تحریک پذیر روی صورت وجود دارد که به سایر نقاط بدن متصل هستند. زمانی که این نقاط را ماساژ می دهید، بدن به آن ها پاسخ داده و بر عملکرد سایر ارگان ها تاثیر مثبت می گذارد.

بازسازی و ترمیم پوست با ماساژ صورت

ماساژ سر باعث افزایش جریان خون و همچنین، تولید بیشتر کلاژن می شود. در نتیجه پوست از سلول های مرده پاکسازی شده و شفاف و سالم به نظر می رسد. افرادی که دارای قسمت های آسیب دیده مانند جای جوش، لک و ... روی پوست خود هستند، باید بدانند که کلاژن سازی برای ترمیم این نقاط بسیار لازم است.

افزایش اکسیژن رسانی به پوست با ماساژ صورت

زمانی که صورت خود را ماساژ می دهید، جریان خون در زیر پوست افزایش یافته و افزایش اکسیژن رسانی را به دنبال دارد. در نتیجه، پوست شفاف تر، شاداب تر و جوان می شود.

قوی کردن عضلات با ماساژ صورت

صورت ما از عضلات ریز و ظریفی ایجاد شده است که می توان با انجام ماساژ هایی آن را قوی تر نیز کرد. به عبارتی دیگر، می توان با ماساژ دادن صورت از افتادگی و ایجاد چروک در چهره جلوگیری کرد. ماساژ دادن صورت باعث می شود عضلات قوی شوند و پوست را در برابر بروز چین و چروک ایمن نگاه می دارد.

 

آموزش ماساژ صورت با فیس براش


آموزش ماساژ صورت با فیس براش


استفاده مداوم و روزانه انواع کرم ها، لوازم آرایشی، لایه بردارها و ... می تواند آسیب هایی را برای پوست به دنبال دارد. باقی ماندن این مواد روی پوست می تواند موجب بروز چین و چروک، بسته شدن منافذ باز پوست، جوش های سرسیاه، آکنه و ... شود. بهترین روش برای جلوگیری از بروز این مشکلات که در نهایت منجر به پیری زودرس پوست می شوند، پاک کردن پوست از هر گونه محصولات آرایشی و بهداشتی است که منافذ پوست باز شده و امکان تنفس پیدا می کند.
فیس براش دستگاهی است که با حرکات چرخشی یا لرزشی روی پوست صورت، آن را از هر گونه مواد پاکسازی کرده و منافذ را به خوبی باز می کند. علاوه بر این، باعث افزایش گردش خون و خونرسانی بهتر در پوست نیز می شود که این موضوع در بهبود وضعیت پوست بسیار موثر است. با خرید فیس براش می توان عمل ماساژ صورت، ریلکس کردن، پاکسازی پوست از جوش سر سیاه، پیشگیری از چین و چروک را روی پوست صورت اعمال کرد. باید در نظر داشت که فیس براش جهت پاکسازی و شستشوی عمیق صورت طراحی شده و قادر به پاک کردن لوازم آرایشی نخواهد بود. به همین منظور، بهتر است ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید تا آماده پاکسازی عمیق شود و سپس از این دستگاه بهره ببرید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: