یکشنبه 31 شهریور 1398 - 16:13:23

روش های چاقی صورت

 

چاق شدن صورت با راهکارهای خانگی

چه عواملی در لاغر شدن صورت موثر است؟

 

آشنایی با روش های چاقی صورت

 


لاغر شدن صورت یکی از مشکلات شایعی است که اکثر خانم ها و آقایان با آن مواجه هستند و برای برطرف کردن آن تلاش می کنند. اگر شما هم به دنبال روش های چاقی صورت هستید، در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که به کارتان می آیند. با وب سایت رژلب همراه باشید.

روش های خانگی و طبیعی بسیاری برای برجسته کردن صورت وجود دارد که برخی از آن ها لازم به فعالیت فیزیکی و برخی دیگر نیاز به مصرف مواد غذایی مشخص دارد که در زیر به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.


تمرینات یوگا برای چاقی صورت


1. لب ها را روی هم قرار داده و لبخند بزنید. عضلات گونه را رو به سمت بالا ببرید. سپس انگشت های هر دو دست را در دو طرف دهان قرار داده و با کشیدن انگشت ها به سمت بالا، گونه ها را نیز بالا ببرید. این حالت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و 5 بار در روز تکرار کنید.
2. دهان خود را ببندید و لپ هایتان را باد کنید. 45 ثانیه به همان حالت بمانید و سپس به آرامی لپ ها را خالی کنید.
3. دهان خود را به شکل O و به گونه ای باز کنید که لب ها روی دندان ها قرار بگیرند و لبخند بزنید. سپس انگشت ها را روی گونه ها قرار دهید و به مدت 30 ثانیه گونه ها را بالا و پایین بدهید.


روش های چاقی صورت با سیب


متخصصان زیبایی بر این باور هستند که مصرف سیب تاثیر به سزایی در جوانسازی، زیبایی و چاقی صورت دارد. این میوه مفید حاوی مقادیر بالایی از کلاژن، آنتی اکسیدان و الاستین است. شما می توانید روزانه یک عدد سیب میل کنید. یکی دیگر از روش های چاقی صورت با استفاده از سیب، ماسک طبیعی است. برای این کار یک عدد سیب را رنده کرده و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. کلاژن و الاستین موجود در سیب نیز پوست را نرم و پرتر نشان خواهد داد.

 

روش های چاقی صورت با سیب


روش های چاقی صورت با آلوئه ورا


آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین E و C می باشد که تاثیر بسیاری در جلوگیری از پیری زودرس پوست ایفا می کنند. محققان طی آزمایشی از زنان خواستند که به مدت 90 روز، ژل آلوئه ورا مصرف کنند و به این نتیجه رسیدند که در این مدت، پوست آن ها از قابلیت ارتجاعی بهتری نسبت به سایر افراد برخوردار شده بود. برخی افراد به این گیاه حساسیت دارند و بهتر است پیش از قرار دادن ماسک آن، ابتدا روی پوست ناحیه زیر چانه امتحان کنند و در صورت عدم وجود آلرژی، مورد استفاده قرار دهند.

 

چاقی صورت با آلوئه ورا


روش های چاقی صورت با عسل


عسل دارای قابلیت آنتی باکتریال و آبرسانی بوده و قادر است پوست صورت را جوان کند. یکی از روش های استفاده از عسل برای چاقی صورت، ماسک طبیعی می باشد. برای این کار کافیست عسل و میوه پاپایا را به میزان مساوی با هم ترکیب کرده و روی گونه ها بمالید. اجازه دهید حدود 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب شستشو دهید.

 

چاقی صورت با عسل


روش های چاق شدن صورت با گلاب و گلیسیرین


ترکیب گلیسیرین و گلاب نیز پوست را مرطوب و تمیز نگاه داشته و آن را شاداب تر می کند. شما می توانید این دو مواد را ترکیب کرده و در یخچال نگهداری کنید. شب ها قبل از خواب، مقداری از ترکیب گلاب و گلیسیرین را روی پوست ماساژ داده و صبح روز بعد شستشو دهید.

 

چاقی صورت با گلاب و گلیسیرین


تاثیر شیر در چاق شدن صورت


شیر به دلیل داشتن مقادیر بالای آب، چربی و پروتئین، در چاقی صورت بسیار مفید واقع می شود. علاوه بر این، تاثیر بسیاری در پاکسازی و آبرسانی پوست نیز دارد. برای داشتن پوست و بدن سالم، توصیه می کنیم روزانه 3 لیوان شیر بنوشید. یکی دیگر از روش های چاق شدن صورت با استفاده از شیر این است که مقداری از آن را به وسیله پنبه روی پوست ماساژ دهید.

 

چاقی صورت با شیر


روش های چاقی صورت با استفاده از انواع روغن های طبیعی


ماساژ برخی روغن های طبیعی روی صورت موجب مرطوب و سالم نگه داشتن پوست می شود. علاوه بر این، در پر کردن گونه ها نیز موثر واقع می شود. روغن هایی که می توانید برای چاقی صورت مورد استفاده قرار دهید، به شرح زیر است:
- روغن بادام که از خاصیت نرم کنندگی پوست برخوردار بوده و رنگ آن را نیز بهبود می بخشد.
- روغن نارگیل که پوست را از اشعه های مضر خورشید در امان نگه می دارد.
- روغن آووکادو که برای متعادل سازی پوست های خشک بسیار مفید است.
- کره شیا که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده و پوست را شفاف و جوان نگه می دارد. برای برخورداری از خواص این ماده، 2 پیمانه کره شی را با یک و نیم پیمانه شکر دانه ریز ترکیب کرده و پس از حمام کردن روی پوست قرار دهید. ماسک را به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ داده و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت بماند. سپس صورت تان را با آب گرم آبکشی نمایید.

 

چاقی صورت با روغن های طبیعی


چاق شدن صورت با آجیل بی نمک


آجیل نیز یکی دیگر از مواد طبیعی است که می توانید جهت چاق شدن صورت خود مورد استفاده قرار دهید. این خوراکی خوشمزه حاوی اسیدهای چرب مفید هستند و کمک بسیاری به پرکردن صورت می کنند. البته بهتر است نوع بدون نمک آن را مصرف کنید تا خطرات ناشی از فشار خون و پیری زودرس حاصل از مصرف نمک از بین برود. علاوه بر این، در مصرف آجیل نیز باید حد اعتدال را رعایت کرد.

 

چاقی صورت با مصرف آجیل


تاثیر نوشیدن آب در چاقی صورت

 

نوشیدن آب هم می تواند در چاق شدن صورت شما تاثیر زیادی داشته باشد. به خصوص زمانی که ورزش های سخت و تمرینات بدنسازی انجام می دهید. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، معمولا با لاغری صورت مواجه هستند و پس از مدت زمانی احساس می کنند چهره شان دیگر آن جذابیت همیشگی را ندارد. برای حل این مشکل کافیست نوشیدن آب به میزان کافی را بین تمرینات ورزشی روزانه تان بگنجانید. نوشیدن آب به شما کمک می کند آب میان بافتی سلول های صورت تان تامین شده و عضلات شما پرحجم شود.

 

چاقی صورت با مصرف آب

 

چاقی صورت با مصرف کاهو

 

شب ها سالاد کاهو همراه با جوانه گندم بخورید تا تاثیر آن را در افزایش شادابی و چاق شدن صورت متوجه شوید. جوانه گندم با داشتن مقادیری ویتامین ای و بی، تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی پوست خواهد داشت. یکی دیگر از روش های بهره برداری از جوانه گندم این است که آن را پودر و همراه با ماست میل نمایید.

 

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات در چاق شدن صورت

 

میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند که در آبرسانی به پوست و پر نشان دادن چهره موثر واقع می شوند. علاوه بر این، زمانی که شما به مصرف میوه و سبزیجات به عنوان میان وعده خود روی می آورید، کمتر به سراغ غذاهای مضر مانند فست فودها و تنقلات پرچرب نیز خواهید رفت. در این بین، هویج یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید جهت آبرسانی هر چه بیشتر به پوست از آن استفاده کنید. این میوه مفید را در میان وعده هایتان قرار داده و این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا متوجه بروز تغییراتی در خود شوید.

 

چاقی صورت با مصرف سبزیجات و میوه

 

روش های چاقی صورت با ماسک طبیعی خیار

 

خیار از خواص زیادی برای لطافت و آبرسانی به پوست برخوردار است. همچنین، استفاده موضعی از این میوه می تواند سلول های سطحی پوست شما را به خوبی رطوبت رسانی کند. برای تاثیرگذاری بیشتر این محصول، می توانید آن را به صورت ماسک روی پوست صورت قرار دهید. برای این کار ابتدا یک عدد خیار را رنده ریز کرده و دو قاشق گلاب به آن اضافه کنید. سپس به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. به این ترتیب، در عرض دو هفته سلول های پوست شما به خوبی آبرسانی شده و آب میان بافتی آن در پرتر به نظر رسیدن چهره نقش به سزایی را ایفا خواهند کرد.

 

چاقی صورت با مصرف خیار

 

چاق شدن صورت با استفاده از سیب زمینی


ظب سنتی پیشنهاد می کند که برای چاق شدن صورت از سیب زمینی استفاده کنید. سال های متوالی است که سیب زمینی در زیبایی و جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد. این محصول در از بین بردن خشکی پوست، درمان چین و چروک های پوستی و حتی از بین بردن سفیدی مو نیز موثر واقع می شود. دو روش  برای چاقی صورت با استفاده از سیب زمینی وجود دارد: روش اول این که روزانه دو لیوان آب سیب زمینی بنوشید و روش دوم این است که یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را به صورت ماسک روی صورت قرار داده و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

 

چاق شدن صورت با استفاده از شیر خشک


شیر خشک دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای پوست خشک بسیار مفید واقع می شوند. علاوه بر این، پوست را رطوبت رسانی کرده و در چاق شدن صورت موثر است. شما می توانید شیر خشک را به منظور تپل شدن صورت، به طور روزانه مورد استفاده قرار دهید. همچنین می توانید ماسک شیر خشک تهیه کنید. شیر خشک را با مقداری آب ترکیب کرده و اجازه دهید سرد شود. هر روز صورت تان را با شیر خشک سرد به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید خوب جذب شود. حتی می توانید شیر خشک را با انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

 

چاقی صورت با مصرف شیر خشک

 

مواردی که مانع چاقی صورت می شوند


در مقابل مواد غذایی و محصولاتی که موجب چاقی صورت می شوند، مواردی نیز وجود دارند که مانع چاقی صورت هستند و در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تاثیر مصرف دخانیات در جلوگیری از چاقی صورت

مصرف دخانیات و الکل موجب آسیب رساندن به پوست صورت شما شده و تحلیل رفتن ماهیچه ها را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، اگر قصد دارید صورت برجسته و زیبایی داشته باشید، دور مصرف این مواد مضر را خط بکشید.

آرایش کردن را محدود کنید

لوازم آرایشی به دلیل وجود مواد شیمیایی، آسیب های پوستی را در دراز مدت برای پوست شما به ارمغان خواهند آورد. اجازه دهید هر از گاهی پوست شما هوا بخورد و از انجام آرایش پرهیز نمایید.

تاثیر رژیم غذایی نادرست در جلوگیری از چاقی صورت

امروزه میزان استفاده از فست فودها و غذاهای چرب بسیار افزایش پیدا کرده است. این مواد غذایی علاوه بر این که به سیستم گوارش و سلامت قلب آسیب وارد می کنند، موجب بروز مشکلاتی پوستی مانند پیری زودرس، تیرگی پوست و ... نیز می شود. اگر صورتی زیبا و برجسته می خواهید، بهتر است به جای مصرف مواد غذایی مضر، مواد پروتئینی، انواع مواد معدنی، میوه ها و سبزیجات را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه نمایید.

تاثیر عدم انجام ورزش صورت در جلوگیری از چاقی صورت

یوگا حرکت ورزشی فوق العاده ای برای تمرین دادن عضلات صورت است که اگر به طور منظم انجام شود، از افتادگی و لاغری صورت جلوگیری می کند. ورزش های صورت باعث می شوند پوست شما خوش حالت تر و شاداب تر از گذشته به نظر برسد. انجام حرکات وزشی برای صورت را در لیست کارهای روزانه خود قرار دهید و نتیجه مطلوب آن را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

تاثیر کمبود خواب در جلوگیری از چاقی صورت

کمبود خواب و داشتن اضطراب از جمله عواملی هستند که به سرعت روی پوست شما تاثیرگذار هستند. لاغر شدن پوست، بروز چین و چروک زودرس و همچنین افتادگی پوست از جمله مواردی هستند که از کم خوابی پدید می آیند. از این رو، اگر می خواهید صورتی پر و زیبا داشته باشید، بهتر است 8 ساعت کامل در طول شبانه روز استراحت کنید و از استرس ها و تنش های روزانه به دور باشید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: