پنجشنبه 04 مهر 1398 - 07:45:52

چربی پوست صورت

 

درمان چربی پوست صورت با روش های خانگی

عوارض پوست چرب

 

چربی پوست صورت چرا به وجود می آید؟

 


چربی پوست صورت بنا به علل متفاوتی بروز می یابد که ممکن است زیبایی آن را به خطر بیندازد. در واقع این مشکل زمانی رخ می دهد که غدد سبابه در پوست موجب تولید بیش از حد سبوم شود. سبوم یک ماده مومی شکل و روغنی است که از پوست در برابر عوامل بیرونی محافظت کرده و آن را هیدراته نگه می دارد. البته تولید بیش از حد این ماده نیز می تواند دردسرساز باشد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم شما را با روش های درمان چربی پوست صورت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


نشانه های تولید بیش از حد چربی پوست صورت


از جمله نشانه های این عارضه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ظاهر براق یا چرب مانند
- منافذ باز صورت
- پوست ضخیم و شاید هم خشن
- بروز جوش های به صورت دائم یا گهگاه
- پیدایش جوش های سرسیاه

عوامل بسیاری در تولید بیش از حد چربی پوست صورت موثر هستند که از جمله آن ها می توان به ژنتیک، تغییرات هورمونی، استرس، مصرف لوازم آرایشی نامرغوب و ... اشاره کرد. مسائل دیگری نیز دخیل هستند:

- هورمون های بدن
- دوران بارداری
- مصرف داروهای خاص
- آب و هوای گرم و مرطوب
- قاعدگی
- رژیم غذایی
- کم خوابی

 

روش های درمان چربی پوست


عوارض پوست چرب چیست؟


یک عارضه مهم و شایع که در میان افراد مختلف وجود دارد، بازشدن منافذ پوست است که در پوستهای بیش از حد چرب دیده می شود. پوستهای خیلی چرب، صورت براقی دارند. این افراد معمولاً منافذ باز زیادی دارند و اگر پوستشان را مرتب تمیز نکنند، چربی در مجاری ترشحی آنها جمع می شود و این مجاری را گشاد می کند و این گشاد شدن باعث می شود که منافذ پوست باز بماند، این منافذ روی پوست باقی می ماند، به طوریکه با چشم، کاملاً قابل رویت است. باز ماندن منافذ پوست باعث می شود که گرد و غبار آلودگی روزانه، چربی آشپزی و... در این منافذ بیشتر جمع شود و جوشهای سرسیاه و سرسفید بوجود آید. در این شرایط، اگر چربی پوست به صورت کامل تخلیه نشود، به پوست آسیب خواهد رسید.


روش های درمان پوست چرب


یکی از موارد مهم در درمان پوست چرب، استفاده از شوینده ها و نحوه صحیح شستشو است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.
-  یکی از روش های مناسب در برخورد با پوست چرب، پاکسازی است. فواصل پاکسازی در پوست چرب به هم نزدیک است. شاید حتی هفته ای یک بار ضروری باشد. پاکسازی برای پوست چرب بسیار مناسب است.
برای پاکسازی باید از شیر پاک کن های مخصوص پوست چرب که Oil-free یا ژلی هستند، استفاده کرد. بعد از آن لوسیونی که بکار می رود باید حاوی الکل و مواد قابض یا تنگ کننده باشد. تونیک ها برای جمع کردن منافذ باز بسیار مناسب هستند.
-  گاهی به لوسیون پوست چرب عصاره گیاهان یا میوه های مخصوص که ضدجوش هستند نیز اضافه می شود که از جمله آن ها می توان به پرتقال، تمشک، چای، نعناع، اشقه و شقایق اشاره کرد. یک سری گیاهان مانند آویشن خاصیت ضدعفونی کننده دارند که حتی برای بعد از اپیلاسیون هم مناسب است. به لوسیون های پوست چرب لایه بردار هم اضافه می شود.
-  یکی از مشکلات پوست چرب، براق بودن آن است. این مشکل با افزودن ترکیبات Anti shining یا ضد براقی به تونیک پوست چرب رفع می شود.. از دیگر اقدامات ضروری در پاکسازی  استفاده از اسکراب Scrub است که کرمی حاوی مواد ریز ساینده است و در اثر سایش مکانیکی توسط دست لایه مرده نازکی از سطح پوست را بر میدارد. برای پوست های چرب می توان از اسکراب های دانه درشت با مدت زمان بیشتر و فواصل کمتر استفاده کرد. البته در صورت وجود جوشهای التهابی، این کار ممنوع است. اما ماساژ برای پوست چرب نباید طولانی و با شدت باشد چون ترشح چربی را تحریک می کند اما مدت بخور طولانی تر است.
-  پس از پاکسازی باید از ماسک مناسب پوست چرب یعنی ماسک های پاک کننده یا جاذب چربی استفاده کنیم. چنین ماسک هایی، ماسک خاک رسی هستند.
پوست چرب به مرطوب کننده هم نیاز دارد که کرم های مرطوب کننده پوست چرب باید جاذب رطوبت و فاقد چابی باشند تا پوست را تحریک نکنند. از سیستم های مرطوب کننده دیگر ماسک ها هستند، مثلا ماسک مومی برای پوست چرب در زمستان و ماسک های مرطوب کننده در تابستان بکار می روند.

 

انواع ماسک خانگی برای درمان چربی پوست صورت


خوشبختانه راهکارهای خانگی بسیاری برای درمان چربی پوست صورت وجود دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

درمان چربی پوست صورت با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ چربی بیش از حد پوست صورت را برطرف می کند. سفیده یک عدد تخم مرغ را روی نواحی پوست صورت به جز دور چشم قرار دهید و پس از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

 

راهکارهای طبیعی درمان چربی پوست صورت

 

درمان چربی پوست صورت با آبلیمو طبیعی

یک قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و روی پوست تمیز بمالید. اجازه دهید ماسک روی صورت خشک شود و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

درمان چربی پوست صورت با خیار

نصف یک عدد خیار را پوست بگیرید و شب قبل از خواب روی پوست صورت بمالید. صبح روز بعد صورت تان را آبکشی کنید.

 

راهکار خانگی درمان چربی پوست صورت

 

درمان چربی پوست صورت با سیب

نصف یک عدد سیب را روی صورت ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

درمان چربی پوست صورت با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، در از بین بردن چربی بیش از حد پوست مفید واقع می شود. گوجه فرنگی را به طور حلقه ای برش دهید و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک حدود 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.

 

درمان چربی پوست صورت با استفاده از گوجه فرنگی

 

از بین بردن چربی پوست صورت با نمک دریایی

یکی از مناسب ترین درمان ها برای از بین بردن چربی پوست صورت استفاده از نمک دریایی است. البته از آن جایی که نمک دریایی زبر است، نباید آن را بیش از یک بار در هفته استفاده کرد. یک قاشق چایخوری نمک دریایی را با مقداری آب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. پوست را کمی ماساژ دهید و پس از گذشت 10 دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید.
                                      

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: