شنبه 06 مهر 1398 - 17:17:10

ماسک ضد چروک

 

جلوگیری از پیری پوست

درمان چین و چروک پوست

 

انواع ماسک ضد چروک

 


زمانی که پا به دهه 30 سالگی می گذاریم، پوست به تدریج روند بروز چین و چروک را در پیش می گیرد. در این زمان است که ما مدام به دنبال محصولاتی می گردیم که این روند را به تاخیر بیندازد. البته که انجام این کار پس از بروز چین و چروک بی فایده است و باید قبل از آن دست به کار شد. خوشبختانه انواع بسیاری از ماسک ضد چروک خانگی وجود دارد که می توانید جهت پیشگیری از بروز پیری زودرس پوست مورد استنفاده قرار دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش تهیه انواع ماسک ضد چروک بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


ماسک ضد چروک روغن نارگیل


روغن نارگیل با خاصیت رطوبت و آبرسانی که دارد، مانع از به وجود آمدن چین و چروک می شود. یک کاسه تمیز بردارید و به مقدار مساوی از روغن نارگیل و هسته انار در آن بریزید. مواد را خوب ترکیب کرده و روی صورت تمیز بمالید. اجازه دهید حدود یک ساعت روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.

 

ماسک نارگیل و آووکادو مفید برای جلوگیری از پیری پوست


ماسک ضد چروک آووکادو


برای تهیه ماسک ضد چروک مورد نظر به نصف یک عدد آووکادو و یک قاشق غذاخوری جوی دو سر نیاز خواهید داشت. ابتدا آووکادو را در یک کاسه خوب له کنید و جوی دو سر را به آن اضافه نمایید. سپس از ماسک فوق روی صورت و گردن خود قرار داده و بعد از گذشت 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک ضد چروک را می توانید دو تا سه بار در هفته روی صورت قرار دهید.


ماسک ضد چروک خاک رس


برای تهیه این ماسک به دو قاشق چای خوری خاک رس مخصوص که از عطاری ها تهیه کرده اید، چند قطره روغن طبیعی مانند روغن زیتون یا نارگیل و دو قاشق چای خوری آب نیاز خواهید داشت. تمام این مواد را خوب با هم ترکیب کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه به همان حالت بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده نمایید.

 

ماسک ضد چروک موز و خاک رس


ماسک ضد چروک موز


شما به یک عدد موز و یک قاشق چایخوری گلاب برای تهیه این ماسک ضد چروک نیاز خواهید داشت. ماسک را در یک کاسه خوب له کنید و گلاب را اضافه نمایید. مواد را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست حاصل بیاید. سپس آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. پس از این که ماسک روی صورت تان خشک شد، با آب سرد شستشو دهید. شما می توانید این ماسک را سه بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.


ماسک ضد چروک قهوه


برای به دست آودن ماسک ضد چروک فوق به یک قاشق غذاخوری قهوه، یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و یک قاشق چایخوری روغن نارگیل نیاز خواهید داشت. پودر قهوه و کاکائو را با هم ترکیب کنید و روغن نارگیل را آرام آرام به مواد اضافه نمایید. پس از این که یک خمیر یکدست به وجود آمد، آن را روی صورت و گردن اعمال کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت به همان حال باقی بماند. پس از مدت زمان استراحت، صورت تان را با آب سرد آبکشی کنید و به آرامی با حوله خشک نمایید. این روش درمانی را می توانید هفته ای دو یا سه بار تکرار کنید.

 

ماسک ضد چروک قهوه و آب برنج


ماسک ضد چروک آب برنج


برنج را در آب جوش بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه در آن بجوشد. سپس آبکش کرده و آب برنج را در ظرفی بریزید. یک حوله را در آب برنج خیس دهید و روی صورت بگذارید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید و در نهایت صورت تان را بشویید. ماسک صورت آب برنج را می توانید هر روز مورد استفاده قرار دهید.


ماسک ضد چروک زردچوبه


برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و سه قاشق چایخوری گلاب نیاز خواهید داشت. مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. سپس با استفاده از یک براش آن را روی صورت و گردن تان اعمال نمایید و 20 دقیقه زمان دهید. پس از گذشت این زمان، صورت تان را با آب سرد آبکشی نمایید.

 

ماسک ضد چروک زردچوبه


ماسک ضد چروک جلبک دریایی


یک قاشق غذاخوری پودر جلبک دریایی را با دو قاشق غذاخوری آب ولرم ترکیب کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک خشک شود و پس از گذشت 30 دقیقه با آب شستشو دهید. این درمان را می توانید 3 تا 4 بار در هفته انجام دهید.


ماسک ضد چروک سیب زمینی و هویج


برای تهیه ماسک ضد چروک فوق به یک عدد سیب زمینی متوسط، یک عدد هویج متوسط و یک قاشق چایخوری گلاب نیاز خواهید داشت. ابتدا سیب زمینی و هویج را درون یک کاسه رنده کنید و گلاب را اضافه نمایید. سپس ماسک را خوب ترکیب کنید تا غلیظ شود. ماسک را روی صورت و گردن بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه آبکشی نمایید.

 

ماسک ضد چروک سیب زمینی و خیار


ماسک ضد چروک خیار


برای تهیه ماسک ضد چروک خیار به نصف یک عدد خیار و یک قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی نیاز خواهید داشت. خیار را رنده کنید و آبلیمو را به آن اضافه نمایید. ماسک به دست آمده را روی صورت اعمال کرده و اجازه دهید 20 دقیقه به همان حالت بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید و با ضربات آهسته حوله خشک نمایید.


ماسک ضد چروک آلوئه ورا


برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری عصاره آلوئه ورا و چند قطره آبلیمو نیاز خواهید داشت. این مواد را خوب با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا بکدست شود. سپس روی صورت قرار دهید و کمی ماساژ دهید. پس از این که ترکیب حدود 10 دقیقه روی پوست ماند، با آب ولرم آبکشی نمایید. این روش درمانی را می توانید هفته ای سه بار انجام دهید.

 

ماسک ضد چروک پرتقال و آلوئه ورا


ماسک ضد چروک پوست پرتقال


یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری گلاب نیاز دارید. مواد را با هم ترکیب کرده تا یکدست شود و آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی نمایید. این درمان را می توانید سه بار در هفته تکرار نمایید.


ماسک ضد چروک گلیسیرین


برای تهیه این ماسک ضد چروک به یک قاشق چای خوری گلیسیرین و دو عدد کپسول ویتامین ای نیاز دارید. کپسول ها را باز کنید و محتوای آن را در ظرف حاوی گلیسیرین بریزید. مواد را خوب ترکیب کنید و روی پوست صورت و گردن قرار دهید. بگذارید حدود نیم ساعت روی پوست بماند و سپس شستشو دهید. این روش درمانی را می توانید یک روز در میان انجام دهید.

 

ماسک ضد چروک گلیسیرین و گلاب


ماسک ضد چروک با گلاب

 

گلاب حاوی مقادیر بسیاری آنتی اکسیدان است که در درمان و از بین بردن چین و چروک ها بسیار مفید واقع می شود. این ماده، فرآیند پیری پوست را به تعویق انداخته و مرطوب کننده بسیاری خوبی نیز محسوب می شود. برای پیشگیری از چین و چروک می توانید روزی یک مرتبه گلاب را روی پوست ماساژ داده و زمان دهید تا جذب پوست شود. بهتر است گلاب را شب قبل از خواب روی پوست زده و صورت خود را صبح روز بعد شستشو دهید.
روش دیگر این است که از ترکیب گلاب با گلیسیرین استفاده کنید. بدین صورت که یک فنجان گلیسیرین را با یک دوم فنجام گلاب ترکیب کرده و شب قبل از خواب به پوست صورت و دست ها بزنید. صبح روز بعد صورت خود را آبکشی کنید. می توانید این مرطوب کننده طبیعی را در مقادیر بالا تهیه کرده و در یخچال نگهداری کنید تا هر زمان که تمایل داشتید، از آن ها استفاده نمایید.


ماسک ضد چروک جوش شیرین


جوش شیرین با متعادل سازی PH پوست و لایه برداری، سلول های مرده را از روی پوست از بین برده و هر گونه آلودگی را از روی آن پاک می کند. به کمک جوش شیرین می توان سلول ها را ترمیم کرد که در نتیجه آن، گردش خود در پوست بهبود یافته و به مراتب چین و چروک نیز کاهش خواهد یافت.
برای تهیه این ماسک کافیست 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیری ایجاد شود. این خمیر را روی چین و چروک های پوست قرار دهید و پس از 10 دقیقه، صورت خود را آبکشی نمایید. می توان دو بار در هفته از این ماسک مفید استفاده کرد.
توجه داشته باشید که جوش شیرین می تواند پوست شما را دچار خشکی کند. جهت مقابله با خشکی پوست که خود عاملی بر افزایش چین و چروک است، حتما پس از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در صورتی که به روغن نارگیل دسترسی نداشتید، می توانید یک پیمانه کوچک آب را با سه پیمانه کوچک جوش شیرین ترکیب کرده و به عنوان اسکراب پوست مورد استفاده قرار دهید.

 

ماسک ضد چروک آناناس


ماسک ضد چروک آناناس


آناناس حاوی آنزیم هایی است که در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، مرطوب سازی و حذف سلول های مرده بسیار تاثیرگذار می باشد. این میوه منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر است که در ارتقای سلامت پوست بسیار مفید هستند. تکه های طبیعی آناناس را روی قسمت های آسیب دیده پوست قرار دهید و به مدت 20 دقیقه مکث کنید. سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. آناناس در از بین بردن تیرگی دور چشم نیز می تواند مفید واقع شود.


ماسک ضد چروک بادام درختی


بادام یک منبع غنی از فیبر، آهن، ویتامین ای، کلسیم، زینک، فولیک اسید و اسید اولئیک است که موجب به تاخیر انداختن روند پیشرفت چین و چروک می شود. چند عدد بادام را خیس دهید. صبح روز بعد پوست آن ها را جدا کرده و رنده ریز کنید. عصاره به دست آمده را روی پوست قرار دهید و پس از 20 الی 30 دقیقه شستشو دهید. می توانید برای به تعویق انداختن روند پیری پوست، روغن بادام را روی آن ماساژ دهید.

 

ماسک ضد چروک بادام درختی


ماسک ضد چروک روغن زیتون


استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست بسیار مفید است. روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین آ و ویتامین ای است که ماساژ آن روی پوست می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند. این ماده مفید، آبرسانی، ترمیم و بازسازی پوست را به همراه دارد. از آن جایی که روغن زیتون به اعماق پوست نفوذ می کند، موجب نگهداری طولانی مدت و مرطوب نگه داشتن آن می شود.
برای کسب نتیجه بهتر می توانید چند قطره عسل را به همراه چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روزی دو مرتبه روی پوست بمالید و ماساژ دهید. با انجام این کار، سلول های مرده پوست خود را حذف کرده و مانع از بروز چین و چروک خواهید شد.


ماسک ضد چروک گوجه فرنگی


ماسک گوجه فرنگی برای پیشگیری از پیری زودرس بسیار موثر است و نقش به سزایی در شادابی و لطافت پوست دارد. متخصصان، ماسک گوجه فرنگی را به افرادی که به تازگی 30 سالگی را پشت سر گذاشته اند، توصیه می کنند. برای درست کردن این لوسیون به 2 عدد گوجه سالم و متوسط نیاز خواهید داشت. ابتدا یکی از گوجه فرنگی ها را رنده کرده و کنار بگذارید. سپس یک عدد گوجه باقی مانده را داخل خرد کن ریخته و به صورت مایع در بیاورید. پس از آن، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به آن اضافه کرده و کنار بگذارید. روش استفاده از ماسک ضد پیری گوجه فرنگی بدین صورت است که ابتدا گوجه فرنگی رنده شده را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس محل مورد نظر را خوب بشویید. حال یک دستمال تمیز برداشته و با استفاده از آن، مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه به همان حال بماند. در مرحله آخر، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

 

ماسک ضد چروک گوجه فرنگی

 


ماسک ضد چروک سفیده تخم مرغ


سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین ها و ترکیبات مفید برای سلامت پوست است. این ماده در شفاف سازی پوست، رفع جوش و جلوگیری از چین و چروک پوست مفید واقع می شود. برای تهیه این ماسک کافیست سفیده یک عدد تخم مرغ را آنقدر با یک چنگال بزنید تا به شکل کف سفید در بیاید. سپس آن را به طور دورانی روی پوست ماساژ داده و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت تان را با آب ولرم شستشو داده و در نهایت با آب سرد آبکشی نمایید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: