چهارشنبه 24 مهر 1398 - 09:28:01

روغن آرگان چیست و چرا پوست ما به آن نیاز دارد؟

 

فواید روغن آرگان

نکات خرید روغن آرگان

 

روغن آرگان چیست و چرا پوست به آن نیاز دارد؟

 


آیا تاکنون راجع به اکسیر طلایی شنیده اید؟ اکسیر طلایی به روغن آرگان اطلاق می شود. روغن آرگان از میوه درختی با همین نام به دست می آید که مزایای بسیار حیرت انگیزی برای پوست، مو و بدن دارد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم توضیح دهیم که روغن آرگان چیست و چرا پوست ما به آن نیاز دارد؟


روغن آرگان چیست؟


روغن آرگان از هسته میوه درختی با همین نام که شبیه به یک زیتون بزرگ است، استخراج می شود. این درخت تقریبا به طور انحصاری در جنوب غربی مراکش رشد می کند. در گذشته، مراکشی ها روغن آرگان را به صورت موضعی برای درمان بیماری هایی همچون اگزما، پسوریازیس، چین و چروک و ریزش مو استفاده می کردند.
به طور کلی، روغن آرگان را می توان در دو شکل خریداری کرد: روغن خوراکی که از مغزهای بو داده درخت آرگان حاصل شده و در تهیه مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن آرایشی که به طور غیر مستقیم استخراج شده و برای مصرف موضعی روی پوست و مو کاربرد دارد.
دانه های آرگان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین، نسبت به روغن زیتون از ویتامین E بیشتری برخوردار می باشد. همه این موارد، روغن آرگان را به بهترین گزینه برای تقویت و درمان پوست و مو تبدیل کرده است.


فواید روغن آرگان


فواید بی شمار روغن آرگان بر کسی پوشیده نیست. در ادامه با مزایای بیشتری از این روغن گرانبها آشنا خواهید شد.

آبرسانی پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن

روغن آرگان به دلیل فواید بسیاری که برای پوست دارد، به یکی از اصلی ترین مواد پرکاربرد در تهیه لوازم آرایشی تبدیل شده است. شاید بارزترین خاصیت این ماده را بتوان در ایجاد لطافت و نرم شدن پوست عنوان کرد. ترکیب اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در روغن آرگان، خاصیت مرطوب کنندگی و بهبود وضعیت هیدراتاسیون پوست را به همراه خواهد داشت.

پیشگیری و درمان ترک پوست در خانم های باردار

طی مطالعه ای که توسط یک مجله علمی – آرایشی انجام شد، به این نتیجه دست یافتند که استفاده از کرم حاوی روغن آرگان امکان پیشگیری و درمان علائم ترک های پوستی در افراد باردار را خواهد داشت.

 

درمان آفتاب سوختگی با روغن آرگان

 

درمان آفتاب سوختگی

روغن آرگان می تواند در درمان پوست آفتاب سوخته بسیار مفید واقع شود. پوست آفتاب سوخته دچار خارش، التهاب، قرمزی می شود و اشعه ماوراء بنفش آسیب بسیاری به پوست وارد خواهد کرد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند موجب بروز لکه هایی روی پوست شود. طی آزمایشی که در سال 2013 انجام شد، محققان به این نتیجه دست یافتند که روغن آرگان توانایی جلوگیری از تغییر رنگ پوست و آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را دارد. این توانایی به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان است که در خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک شایانی کرده و از آسیب اکسیداتیو سلول های رنگدانه جلوگیری می کند.

کنترل چربی طبیعی پوست

محققان طی مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که روغن آرگان توانایی کنترل سبوم یا چربی طبیعی پوست را دارد. استفاده موضعی دو بار در روز به مدت یک ماه از این روغن، در کاهش سطح سبوم و براقیت چهره مفید واقع می شود. روغن آرگان یک روش موثر برای درمان آکنه است. همان طور که می دانید، بروز آکنه با پوست چرب رابطه مستقیم دارد و با کاهش میزان آن می توان قدم موثری در درمان جوش برداشت.

 

کنترل چربی طبیعی پوست با روغن آرگان

 

محافظت از مو در برابر آسیب

درمان ریزش و خشکی مو یکی از بارزترین خصوصیات روغن آرگان هستند. حتی تحقیقات منتشر شده در یک مجله آرایشی و بهداشتی نشان می داد که استفاده از روغن آرگان بلافاصله پس از رنگ و مش می تواند آسیب های ناشی از شکنندگی، موخوره و دهیدراته شدن موها را بسیار کاهش دهد. تحقیقات دیگری نیز نشان می داد که روغن آرگان تاثیر بسزایی در محافظت از موها در برابر وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو و همچنین درخشش موها خواهد داشت.

 

محافظت از مو با روغن آرگان


هنگام خرید روغن آرگان باید چه نکاتی را مد نظر داشت؟


شما می توانید بسته به نیاز خود، روغن آرگان مخصوص پوست یا مو را خریداری و مصرف کنید. اگر از روغن آرگان خالص استفاده می کنید، می توانید آن را مستقیما روی صورت و موها بمالید. به خاطر داشته باشید که ماندگاری روغن آرگان طبیعی و خالص حدود سه تا چهار ماه است. از آن جایی که درخت آرگان بسیار نادر بوده و فرآیند استخراج روغن آن بسیار زمان بر است، این روغن گران قیمت می باشد.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: