جمعه 03 آبان 1398 - 00:14:52

10 فایده روغن آرگان برای پوست و مو

 

خواص روغن آرگان برای پوست

نرم و درخشان کردن موها با روغن آرگان

 

فایده روغن آرگان برای پوست و مو

 


روغن آرگان که غالبا آن را با نام "طلای مایع" می شناسند، محصول ارگانیکی است که از هسته درخت آرگان استخراج می شود و بومی کشور مراکش است. این ماده غذای سرشار از مواد مغذی مفید از جمله اسیدهای چرب و ویتامین E است. خواص آن به ویژه برای مو و پوست بسیار مشهود می باشد. این موضوع باعث می شود بسیاری از افراد مشهور از روغن آرگان به عنوان یک محصول آرایشی مفید در پوست و موی خود استفاده کنند. البته استفاده از روغن آرگان تنها به افراد ثروتمند و مشهور خلاصه نمی شود؛ بلکه همه افراد می تواند از مزایای روغن آرگان برای بدن خود استفاده کند. در ادامه به برخی از رایج ترین کاربردهای روغن آرگان اشاره خواهیم کرد.


مرطوب کننده پوست


روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده برای آبرسانی و نرم کردن پوست استفاده می شود. این محصول با داشتن ویتامین E و اسیدهای چرب زیاد ، محصول مناسبی برای تقویت طبیعی پوست محسوب می شود. به راحتی جذب می شود و چربی زیادی روی پوست به جا نمی گذارد. بنابراین باعث می شود یک مرطوب کننده طبیعی به حساب برود. استفاده از آن در تمام بدن از جمله صورت و گردن کاربرد راحتی دارد. چند قطره از روغن آرگان را با استفاده از حرکات دورانی و ملایم، روی پوست بمالید.


نرم کننده مو


ثابت شده است که روغن آرگان باعث نرم، ابریشمی و درخشنده شدن موها می شود. این نرم کننده مو ایده آل حتی می تواند به درمان موخوره و موهای آسیب دیده کمک کند. این روغن در انواع مختلفی از محصولات وجود دارد و روش های بسیاری برای استفاده از آن برای نتایج مختلف وجود دارد.

 

خواص روغن آرگان برای نرم کننده مو


درخشان کردن موها


روغن آرگان به دلیل توانایی درخشان کردن مو و ایجاد طراوت و شادابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن باعث می شود مو قابل کنترل تر بوده و درخشش سالم و جذابی را به هر سبک مو می بخشد. پس از شستشوی موها چند قطره روغن آرگان را روی کف دست خود مالیده و سپس انگشتان خود را لابلای موها به حرکت درآورید تا حسابی آغشته شوند.


ضد پیری پوست


روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده مؤثر عمل می کند بلکه می تواند درخشش و جوانی بسیاری به پوست ببخشد و چین و چروک ها را نیز کاهش دهد. خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث شده روغن آرگان به عنوان یک محصول ضد پیری ایده آل باشد. این حالت خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و پوست را نرم و نرم تر می کند. بهترین راه برای استفاده از روغن آرگان برای بهره بردن از اثرات ضد پیری پوست، ماساژ چند قطره روغن روی صورت و گردن قبل از خواب است.

 

روغن آرگان ضد پیری پوست


درمان خشکی پوست


افرادی که از خشکی پوست رنج می برند یا مبتلا به بیماری هایی مانند اگزما هستند، می توانند از روغن آرگان بی نهایت بهره را ببرند. ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان برای ترمیم پوست آسیب دیده و تأمین مواد مغذی بسیار عالی است و از خشکی و سوزش بیشتر جلوگیری می کند. روغن آرگان همچنین حاوی ترکیباتی است که باعث آرامش پوست می شود. استفاده از مقدار کمی روغن مستقیما بر روی پوست آسیب دیده و ماساژ دادن به آرامی می تواند موجب تسکین و بهبودی آن شود.

 

درمان خشکی پوست با روغن آرگان


درمان آکنه


در حالی که بسیاری از روغن ها و مرطوب کننده ها می توانند شرایط پوستی مانند آکنه را تشدید کنند، روغن آرگان در واقع پوست آسیب دیده را تسکین داده و باعث بهبودی آن می شود. آکنه اغلب نتیجه چربی بیش از حد پوست است. از آنجا که روغن آرگان بدون چربی است، با تهیه رطوبت طبیعی به متعادل سازی سطح پوست کمک بسیاری می کند. روغن آرگان همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود سلول های آسیب دیده پوست و کاهش التهاب کمک می کند.
استفاده از چند قطره روغن آرگان بر روی پوست دارای آکنه، این اطمینان را حاصل می کند که رطوبت و مواد مغذی اساسی برای تمیز کردن و خشک شدن پوست تامین می شود. مالیدن روغن آرگان به آرامی روی پوست و تکرار این روش دو بار در روز می تواند به پاک کردن آکنه های خفیف و همچنین متعادل کردن پوست های روغنی یا خشک کمک شایانی کند.

 

درمان آکنه با روغن آرگان


محافظت از پوست


آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان به طور کلی برای بهبود پوست مفید بوده و تحریک، ترک خوردگی، آسیب دیدگی یا حتی سوختگی را درمان می کند. بهتر است از این روغن به عنوان پیشگیری برای پوست های خشک یا دردناک استفاده شود؛اما همچنین می تواند برای تسریع بهبودی نیز مورد استفاده قرار گیرد. خواص آن شامل کاهش التهاب ، تسکین دهنده درد و افزایش سرعت بهبودی است. ماساژ دادن چند قطره روغن آرگان به پوست زخمی یا آسیب دیده کمک می کند تا روند بهبودی تسریع یابد.


درمان ترک بارداری


علائم کشش برای بسیاری از خانمهای باردار مسئله ای حل نشده است؛ اما روغن آرگان یک محافظ ایده آل در برابر علائم کششی و ضخیم شدن پوست است که قادر است به سرعت این مشکل را پس از تولد نوزاد برطرف کند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. استفاده از چند قطره روغن آرگان برای مالیدن به سینه، شکم و ران در دوران بارداری احتمال ایجاد علائم کشش ناخوشایند را کاهش می دهد. روغن آرگان همچنین گزینه ایده آل برای حفاظت از پوست و مو، شادابی و آبرسان آن در دوران بارداری است.

 

درمان ترک بارداری با روغن آرگان


درمان ناخن دست و پا


خاصیت نرم کننده روغن آرگان برای ناخن های شکننده، دستهای خشک و پوست ترک خورده و سخت روی پا بسیار ایده آل است. در واقع این روغن قادر است هم پوست را مرطوب و نرم کند و هم دست و پا را شاداب و ناخن ها را قوی و سالم نماید. قبل از خواب هر شب چند قطره روغن آرگان را روی قسمت کوتیکول ناخن ها و همچنین پوست دست و پا ماساژ دهید.

 

درمان ناخن دست و پا با روغن آرگان


مرطوب کننده لب


به خصوص در هوای سرد یا خشک ، لب ها به راحتی می توانند دردناک، خشک و ترک خورده شوند. روغن آرگان محصول ایده آل برای اطمینان از ماندگاری رژلب و همچنین نرم و لطیف کردن لب ها است. یک قطره یا دو قطره از این روغن را به  لب های خشک بمالید و کمی ماساژ دهید. اما حتماً اضافی روغن را پاک کنید. همچنین می توانید برای اسکراب لب ها، مقداری شکر به روغن اضافه کرده و پنج دقیقه روی لب ماساژ دهید.

 

درمان خشکی لب با روغن آرگان


تمام این خواص در یک بطری


بهترین نکته در مورد روغن آرگان این است که می توان با اطمینان از فرم خالص آن استفاده کرد و نیازی به خرید انواع لوسیون ها، نرم کننده ها و مرطوب کننده ها نیست. یک بطری روغن آرگان خواص بسیار بالایی دارد و برای همه این فواید که در بالا اشاره کردیم، قابل استفاده است. این روغن معجزه گر، روش زندگی شما را تغییر خواهد داد.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: