سه شنبه 21 بهمن 1399 - 16:41:41

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

 

محصولات نرم کننده و آبرسان متناسب با انواع پوست

هیدراته کردن بدن موثر در شادابی پوست صورت

 

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست چیست؟ 

 


آب نقش اساسی در سلامت، شادابی و طراوت پوست دارد. خوشبختانه امروزه محصولات پوستی بسیاری روانه بازار شده اند که نوید دهنده آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست می باشند. اما نکته ای که احتمال دارد به آن توجه چندانی نشان ندهیم، تفاوت مرطوب کننده و هیدراتاسیون است. در حالی که هر دو این محصولات، مواد مغذی مورد نیاز پوست را فراهم می کنند، دانستن تفاوت های بین آن دو به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


تفاوت بین مرطوب کننده و آبرسان چیست؟


مرطوب کننده ها و آبرسان ها هر دو این اطمینان را به شما می دهند که با مصرف آن ها، آب مورد نیاز برای سلامت پوست تان را تامین نمایید. مصرف روزانه کرم مرطوب کننده و آبرسان به شما کمک می کند تا از خشکی و کمبود آب بدن، پیری زودرس و آسیب های محیطی در امان باشید. هیدراتاسیون به مقدار آب درون سلول ها گفته می شود که موجب آبرسانی پوست می شود. چنانچه آب از سلول ها خارج شود، بدن دچار کم آبی شده و منجر به پوستی بدون آب و کدر خواهد شد. هنگام استفاده از محصولات آبرسان، سلول های خود را با آب تزریق کرده و توانایی پوست در جذب مواد مغذی و رطوبت را بهبود می بخشید. از طرفی، مرطوب کننده جهت آب بندی و حفظ رطوبت پوست جهت ساخت سد محافظتی پوست، جلوگیری ازکم آبی پوست و همچنین نرمی و لطافت کاربرد دارد.


چگونه می توان متوجه شد که به مرطوب کننده نیاز داریم یا آبرسان؟


اگر پوست شما خشک است، می توان به راحتی حدس زد که به مرطوب کننده متناسب با این نوع پوست نیاز دارید. ممکن است بعضی مواقع این فرضیه درست از آب در بیاید؛ اما این احتمال وجود دارد که حتی با مصرف مرطوب کننده نیز پوست آن شفافیت و شادابی مورد نظر را به دست نیاورد. در این زمان است که باید از انواع محصولات هیدراتاسون استفاده نمایید.

 

مرطوب کننده و آبرسان مورد نیاز پوست


برای دانستن این که آیا پوست شما خشک است یا کم آب، توجه به شرایط پوستی بسیار حائز اهمیت است. پوست دارای یک لایه چربی طبیعی یا همان سبوم است از بروز آسیب های پوستی و از بین رفتن رطوبت محافظت می کند. اگر مستعد ابتلا به خشکی پوست هستید، بدان معنی است که سلول های چربی سطح پوست شما، همانند یک سد محافظتی عمل نکرده و منجر به هدر رفتن رطوبت سطح پوست می شود. در این زمان است که باید از مرطوب کننده ها استفاده نمایید. وظیفه مرطوب کننده این است که میزان آب تبخیر شده از پوست را کاهش دهد تا همواره سلامت و شاداب بماند. استفاده از مرطوب کننده و انواع لایه بردارها به ویژه در فصل زمستان که درصد خشکی پوست بسیار بیشتر است، حائز اهمیت می باشد.
اگر در آینه با یک چهره خسته، کسل، لک و پیس دار و چین و چروک ها مواجه هستید، ممکن است پوست شما با کمبود آب بدن روبرو شده باشد. پوست بی آب نشان دهنده آن است که سلول ها از آب جدا مانده و به اصطلاح تشنه هستند. اگر پوست با بی آبی مواجه شود، احتمال بروز چین و چروک در آن بسیار افزایش می یابد. در حالت ایده آل، پوست باید دارای سلول های هیدراته باشد که دارای رطوبت موضعی هستند.


چگونه می توان از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب استفاده کرد؟


نوشیدن مقدار کافی آب، یکی از ساده ترین روش های آبرسانی پوست است؛ اما افرادی که از پوست کم آب برخوردارند، بهتر است از یک محصول آبرسان مناسب در کنار نوشیدن آب استفاده کنند. این محصولات به پوست اجازه می دهند تا با گذشت زمان، توانایی خود برای تولید آب را افزایش دهد. به همین خاطر سعی کنید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید هیالورونیک، آلوئه ورا، عسل، اسیدهای هیدروکسی آلفا و عصاره های دریایی باشند. ترکیبات آبرسان ها معمولا برای انواع پوست مناسب هستند. این محصولات، محلول در آب نبوده و منافذ پوست را مسدود نخواهند کرد. توجه داشته باشید که آبرسان ها عاری از الکل هستند؛ به همین دلیل موجب خشکی سطح پوست و تحریک آن نمی شوند.
در مورد مرطوب کننده ها اما، فرمول و مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است. مرطوب کننده ها می توانند سبک یا سنگین باشند یا برای انواع پوست ها و فصل های مختلف فرموله شده باشند. ممکن است شما در فصل بهار و تابستان به یک مرطوب کننده سبک نیاز داشته باشید؛ در حالی که در هوای خشک فصول پاییز و زمستان به محصولات سنگین تر و متشکل از انواع روغن ها، کره بدن یا دی متیکون احتیاج خواهید داشت. این ترکیبات نه تنها نرم کننده و تغذیه کننده پوست هستند؛ بلکه قادر به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و علائم پیری نیز خواهند بود.
در پاسخ به این سوال که چه مرطوب کننده ای متناسب پوست شما است، باید بگوییم که اگر پوست تان مستعد آکنه است، ترجیحا از یک محصول سبک و بدون چربی استفاده نمایید. این محصولات حاوی روغن کمتر و آب بیشتر بوده و به صورت لوسیون عمل می کنند. برای پوست های مختلط بهتر است از یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. افراد دارای پوست های خشک نیز باید از سرم یا انواع نرم کننده های مخصوص نوع پوست خود مانند کره بدن استفاده نمایند.

 

نحوه صحیح هیدراته کردن پوست


بدن خود را از داخل هیدراته کنید


استفاده از انواع محصولات مرطوب کننده و آبرسان در صورت عدم نوشیدن آب هیچ گونه تاثیر مثبتی در پی نخواهد داشت. بهترین راهکار این است که روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. اضافه کردن مواد غذایی سرشار از آب مانند توت فرنگی، هندوانه، خیار، سبزیجات و ... نیز به هیدراته کردن بدن کمک شایانی می کند.


کدام محصول متناسب با کدام پوست؟


ممکن است بعضی اوقات پوست شما فقط با یک مرطوب کننده با آبرسان بهتر عمل کند تا با هر دوی آن ها. با یادگیری دقیق این که پوست شما به کدام محصول نیاز دارد، راحت تر می توانید گامی مثبت در جهت زیبایی و شفافیت پوست تان بردارید.

مرطوب کننده سنگین متناسب با پوست خشک

اگر پوست شما در اکثر فصول سال خشک است یا پوسته پوسته می شود، احتمالا دلیل آن ناشی از آب و هوا نیست؛ بلکه علت این است که پوست شما در حفظ رطوبت بسیار یخت عمل می کند. برای درمان این عارضه، باید هر روز از یک مرطوب کننده سنگین استفاده کنید تا رطوبت در پوست محفوظ بماند. این محصول به شما کمک می کند تا آب از سطح پوست شما خارج نشود و مواد مغذی مورد نیاز برای آن در طول زمستان را فراهم می آورد. برای درمان خشکی پوست خود می توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل استفاده نمایید.

 

انتخاب و مصرف مرطوب کننده متناسب با نوع پوست

 

سرم مرطوب کننده متناسب با پوست کم آب

اگر پوست شما دچار کم آبی شده است، باید دائما آب به آن اضافه کنید. به دنبال یک سرم آبرسان با اسید هیالورونیک باشید. همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، اسید هیالورونیک، آلوئه ورا و عسل از آن جمله مواردی هستند که وجود آن ها در سرم آبرسان به هیدراتاسیون کردن پوست کمک شایانی می کند.

مرطوب کننده های مبتنی بر آب متناسب با پوست چرب

داشتن پوست چرب به این معنی نیست که هرگز دچار کم آبی نمی شود. اگر پوست شما دچار کم آبی شود، در واقع تولید سبوم در آن افزایش می یابد و می توانید منجر به چرب شدن بیش از حد پوست شود. تنها راه رهایی از این مشکل، آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست می باشد. سعی کنید به دنبال هیدراتورها و مرطوب کننده های مبتنی بر آب باشید. این محصولات بسیار سبک بوده و منافذ پوست تان را مسدود نخواهند کرد.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: