چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 - 15:16:53

مزایای روغن آرگان

 

فواید روغن آرگان چیست؟

معرفی بهترین محصولات زیبایی حاوی روغن آرگان

 

مزایای روغن آرگان

 


آرگان یک گیاه نادر است که معمولا از روغن آن برای مصارف گوناگون استفاده می شود. این ماده به لحاظ داشتن اسیدهای چرب اولئیک یا امگا 9 غیر اشباع و اسیدهای چرب لینولئیک یا همان امگا 6 غیر اشباع، کمک شایانی به بهبود وضعیت ظاهری می کند. روغن آرگان سرشار از انواع ویتامین های A، E، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها است که خواص درمانی داشته و در کاهش التهاب پوست مفید واقع می شوند. گیاه آرگان معمولا در مراکش می روید و روغن را از هسته دانه های آن استخراج می نمایند. نادر بودن گیاه و سختی استخراج روغن باعث شده که قیمت بسیاری در مقایسه با سایر روغن ها داشته باشد. از این رو، محصولات مراقبتی و زیبایی که از روغن آرگان تهیه می شوند، بسیار مفید اما در عین حال گران قیمت هستند. اما برای کسب مزایای روغن آرگان، نیازی به خرید محصولات لوکس مراقبتی نیست. شما می توانید تنها روغن آرگان را خریداری نمایید و در طول روز دو قطره از آن استفاده کنید.


مزایای روغن آرگان


در ادامه قصد داریم شما را با 10 مزیت روغن آرگان آشنا کنیم.

کرم مغذی شب

شب قبل از خواب یک قطره از روغن آرگان را کف دست خود ریخته و دست ها را خوب به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس به صورت دایره ای روی پوست صورت ماساژ دهید و کمی صبر کنید تا جذب شود. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، صورت تان را آبکشی نمایید.

تونر پوست

دو تا چهار قطره از روغن آرگان را به محلول تونر پوست خود اضافه کنید تا با هر بار استفاده از مزایای آن بهره کافی را ببرید.

لایه برداری پوست

شما می توانید از روغن آرگان یک لایه بردار خانگی تهیه کنید. روش کار به این صورت است که یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با دو قطره روغن آرگان ترکیب کرده و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. ماساژ را بین دو تا چهار دقیقه ادامه دهید و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. در آخر نیز صورت تان را با حوله به آهستگی خشک نمایید.

درمان جوش و آکنه با روغن آرگان

شما می توانید از این محصول پر خاصیت برای درمان جوش و آکنه های صورت خود نیز استفاده نمایید. روش کار به این صورت است که یک قطره از روغن را به صورت دورانی روی نقاط دارای جوش ماساژ دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید روغن آرگان را با روغن درخت چای ترکیب و مصرف نمایید.

درمان ترک زایمان با روغن آرگان

سه قطره از روغن آرگان را کف دو دست گرم کنید و روی قسمت هایی از بدن که به ترک دچار شده اند، ماساژ دهید. این قسمت های می تواند روی شکم، دور بازو و ران یا سینه ها باشد.

نرم کننده لب

از روغن آرگان برای لطیف شدن لب ها استفاده نمایید. کافیست دو قطره از این محصول را روی نوک انگشتان ریخته و لب ها را با آن ماساژ دهید.

نرم کننده بدن

اگر احساس کردید پوست بدن تان خشک شده است، چند قطره از روغن آرگان را با یک روغن دیگر ترکیب کرده و بدن را حسابی با آن ماساژ دهید. روغن زیتون، روغن نارگیل، جوجوبا و ... بهترین گزینه برای روغن مکمل هستند.

برطرف کردن خشکی پوست پا

اکثر افراد با خشکی پوست پا دست و پنجه نرم می کنند. روغن آرگان به راحتی می تواند این مشکل را برطرف کند. کافیست قبل از خواب، دو قطره روغن آرگان را روی تمام قسمت پاها ماساژ دهید و آن را با نایلون بپیچید. سپس جوراب به پا کرده و بخوابید. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، پاها را با آب گرم آبکشی نمایید.

تقویت ناخن

اگر ناخن های ضعیفی دارید، چرا از روغن آرگان برای تقویت آن استفاده نمی کنید؟ کافیست چند قطره از این روغن را روی ناخن ها ریخته و در همه نقاط به خصوص کوتیکول ها پخش کنید. یک دستکش بپوشید و به انجام کارهای روزانه مشغول شوید. می توانید پس از گذشت نیم تا یک ساعت، دست های خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.


معرفی بهترین محصولات زیبایی حاوی روغن آرگان


در ادامه شما را با بهترین محصولات زیبایی حاوی روغن آرگان آشنا می کنیم تا انتخاب بهتری در حین خرید داشته باشید.

اسپری محافظت کننده و حجم دهنده موی MOROCCANOIL

اسپری موروکان اویل  برای محافظت از موهای رنگ شده و همچنین حجم دهی به انواع موهای صاف و فر مفید است. حتی می توان پس از براشینگ و فرم دهی به موها نیز از این محصول برای فیکس کردن موها استفاده کرد. این اسپری حاوی روغن آرگان است و به خوبی تارهای مو را تقویت خواهد کرد.

 

اسپری مو MOROCCANOIL

 

 

کرم موی CREME OF NATURE

این کرم مو نتایج شگفت انگیزی را به دنبال خواهد داشت. روغن آرگان موجود در آن، فواید بسیاری را برای مو به همراه دارد. از پوسته پوسته شدن کف سر جلوگیری کرده و موها را لطیف و شاداب می کند.

 

کرم موی CREME OF NATURE

 

 

شامپو سر Briogeo

این شامپوی سر حاوی روغن آرگان، روغن گل سرخ و روغن نارگیل است که نه تنها هر گونه آسیب را ترمیم می کند، بلکه موجب مرطوب نگه داشتن و تقویت تارهای مو و همچنین افزایش رشد مجدد آن نیز خواهد شد. روغن گل سرخ موجود در این محصول نیز سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است که در مبارزه با شوره سر و درخشندگی هر چه بیشتر موها موثر واقع می شود.

 

شامپو Briogeo

 

 

روغن مو OilLab Tokyo

این روغن مو علاوه بر روغن آرگان، حاوی سلول های بنیادی آرگان نیز می باشد که تاثیر شگرفی در تقویت و درخشش موها خواهد داشت.

 

روغن مو OilLab

 

 

روغن پوست و مو JOSIE MARAN

این روغن 100 درصد طبیعی روغن آرگان است که بسیار مفید و شفابخش می باشد. جذاب ترین بخش این محصول آن است که می توان هم برای پوست هم ناخن و موها استفاده کرد.

 

روغن پوست و مو JOSIE MARAN

 

نرم کننده مو OGX

در این نرم کننده از روغن آرگان بومی درخت های آرگان مدیترانه ای استفاده شده است. همچنین، مملو از ویتامین ای و آنتی اکسیدان ها می باشد که در عین محافظت از موها، آسیب های وارده را نیز ترمیم می نماید. ویتامین ای یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که خاصیت ارتجاعی و درخشش مو را تقویت می کند.

 

نرم کننده OGX

 

 

اسپری محافظت از مو در برابر گرمای CRÈME of NATURE

زمانی که به طور مداوم از وسایل گرمایشی برای مدل دادن به موها استفاده می کنیم، آن ها را در معرض آسیب های شدید قرار داده ایم. برای جلوگیری از آسیب دیدن موها بهتر است از محصولات محافظتی استفاده نماییم. استفاده از اسپری محافظتی فوق نه تنها از موها در برابر گرما مراقبت می کند، بلکه موجب درخشندگی بیشتر آن نیز خواهد شد.

اسپری محافظت از مو CRÈME of NATURE

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: