سه شنبه 01 مهر 1399 - 11:29:09

13 ماسک صورت خانگی

 

ماسک صورت موز

ماسک صورت پوست چرب و خشک

 

ماسک صورت خانگی

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم مطالعه خواهید کرد:

 

طرز تهیه 13 ماسک صورت خانگی

طرز تهیه ماسک صورت خانگی برای انواع مختلف پوست

 

صرف وقت و هزینه در سالن های مراقبت پوستی را فراموش کنید. دستورالعمل های ساده ای که در ادامه آموزش خواهیم داد را دنبال کنید تا با این 13 ماسک صورت خانگی بهترین تجربه را از مراقبت های پوستی در منزل کسب نمایید. پس با وب سایت رژلب همراه شوید.

 

طرز تهیه 13 ماسک صورت خانگی


ماسک صورت خانگی موز


موز از ترکیبات عالی برای پوست برخوردار است که از جمله آن ها می توان به ویتامین A، ویتامین B و ویتامین E اشاره کرد.  ویتامین A در از بین بردن لکه های پوستی و صاف و شفاف کردن پوست موثر است. ویتامین B نیز در کاهش چین و چروک های پوستی موثر واقع می شود. ویتامین E و همچنین پتاسیم نیز در مرطوب کردن و آبرسانی پوست تاثیرگذار هستند. همه این مواد دست به دست هم می دهند تا ماسک صورت خانگی موز به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شده و پوست را نرم و شفاف می کند. برای تهیه این ماسک خانگی فقط کافیست یک عدد موز رسیده را خوب له کنید و روی تمام مناطق پوست صورت و گردن قرار دهید. اجازه دهید این ماسک حدود 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.
روش دیگر تهیه ماسک صورت خانگی موز این است که 4/1 لیوان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک عدد موز متوسط را خوب با هم ترکیب کرده و روی صورت و گردن قرار دهید.

 

ماسک صورت موز


ماسک صورت خانگی سرکه سیب


آیا می دانید می توان از سرکه طبیعی به عنوان تونر صورت استفاده کرد؟ بعد از شستن صورت، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو لیوان آب سرد ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه تمیز روی سطح پوست بمالید. انجام این کار باعث می شود پوست شما پاکسازی و سفت شود. روش دیگر این است که 4/1 لیوان آب سرد را با 4/1 لیوان سرکه طبیعی ترکیب کرده و به آرامی محلول را روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود. سپس آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت سرکه سیب


ماسک صورت خانگی پودر شیر


پودر شیر نیز در صاف و شاداب کردن پوست شما بسیار تاثیرگذار است. کافی است 4/1 لیوان پودر شیر را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر نسبتا سفتی حاصل شود. صورت خود را با این ماسک طبیعی پوشش دهید و اجازه دهید خوب خشک شود. سپس با آب گرم آبکشی نمایید. در نهایت، پوست صورت شما احساس تازگی و جوانسازی خواهد کرد.

 

ماسک صورت پودر شیر


ماسک صورت خانگی بلغور جو دو سر


اگر می خواهید پوست شما احساس نشاط و شادابی داشته باشد، از ماسک صورت بلغور جوی دو سر غافل نشوید. کافیست نصف فنجان آب گرم را با 3/1 فنجان جو دو سر ترکیب کنید. ترکیب را خوب هم بزنید و اجازه دهید دو دقیقه به همان حالت بماند. سپس دو قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری ماست ساده و یک عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید. یک لایه نازک از ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم صورت خود را آبکشی کنید.

 

ماسک صورت بلغور جو دو سر


ماسک صورت خانگی سس مایونز


چرا وقتی می توانید پوست صورت خود را به وسیله سس مایونز موجود در یخچال منزل تسکین دهید، از کرم های گران قیمت موجود در فروشگاه ها استفاده نمایید؟ دو قاشق غذاخوری از سس مایونز را به آرامی روی کل نواحی صورت به جز دور چشم و دهان پخش کنید و حدود 20 دقیقه بگذارید به حال خود باشد. سپس سس مایونز را از روی صورت پاک کرده و با آب سرد شستشو دهید. در نهایت پوست صورت شما احساس تمیزی و صافی خواهد کرد.

 

ماسک صورت سس مایونز


ماسک صورت خانگی ماست ساده


برای تمیز کردن و پاکسازی منافذ پوست و همچنین سفت کردن آن می توانید مقداری ماست ساده را روی صورت خود قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید. روش دیگر برای تهیه ماسک ماست این است که یک قاشق چایخوری از ماست ساده را با 4/1 فنجان آب برنج، یک قاشق چایخوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. قبل از رفتن به حمام، این ماسک را روی صورت قرار دهید و 5 دقیقه صبر کنید. سپس شستشو دهید.

 

ماسک صورت ماست

 

ماسک صورت خانگی خردل


دانه های خردل حاوی مقادیری گوگرد هستند که خاصیت ضد باکتری دارند و برای درمان آکنه و التهاب های پوستی مفید واقع می شوند. صورت خود را با مقداری سس خردل پوشش دهید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید. پیشنهاد ما با شما این است که ابتدا خردل را روی ناحیه کوچکی از زیر چانه تست کنید تا متوجه شوید به آن حساسیت دارید یا خیر.

 

ماسک صورت خردل


ماسک صورت خانگی لیمو


لیمو حاوی هیدروکسی اسید است که مصرف آن منجر به از بین بردن سلول های مرده پوست شده و در پاکسازی جوش های سرسیاه، آکنه و جلوگیری از تغییر رنگ مفید واقع می شود. با ترکیب آب یک عدد لیمو، 4/1 فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک ماسک خانگی درست کنید. روش دیگر این است که آب نصف لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روی پوست ماساژ دهید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت لیمو

 

ماسک صورت خانگی تخم مرغ


ماسک خانگی تخم مرغ از آن دسته موادی است که می توان برای انواع مختلف پوست استفاده کرد. اگر پوست شما خشک است، زرده تخم مرغ را جدا کرده و روی پوست قرار دهید. اگر پوست شما چرب است، تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و در صورتی که پوست طبیعی دارید، تخم مرغ را به صورت کامل مورد استفاده قرار دهید. می توان برای پوست چرب، سفیده تخم مرغ را با کمی لیمو و عسل ترکیب کرد. اجازه دهید نیم ساعت روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

 

ماسک صورت تخم مرغ


ماسک صورت خانگی توت فرنگی


برای داشتن پوستی باطراوت، چند عدد توت فرنگی تازه را خوب له کنید. سپس سه قاشق بادام زمینی و دو قاشق ماست ساده اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. این ماسک باید بافت خمیری داشته باشد. اجازه دهید ماسک حدود 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت توت فرنگی


ماسک صورت خانگی مخمر


این ماسک برای افراد دارای پوست چرب بسیار مفید است. برای این ماسک، 7 گرم مخمر را با 2 قاشق چایخوری آب و سه قطره آب لیمو ترکیب کنید. برای قوام بیشتر می توانید میزان آب بیشتری اضافه کنید. ماسک مخمر را روی صورت قرار دهید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت تان را خوب بشویید.

 

ماسک صورت مخمر


ماسک صورت خانگی عسل طبیعی


برای ماسک خانگی عسل، از 3/2 فنجان جوی دو سر فوری شروع کنید و آن را در 2/1 فنجان آب داغ ترکیب نمایید. 5 دقیقه صبر کنید تا مخلوط حسابی غلیظ شود. یک قاچ سیب را با 2 قاشق غذاخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید تا ترکیب یکدستی به وجود بیاید. سپس جو را به مواد موجود در مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید 20 ثانیه دیگر خوب ترکیب شوند. این ماسک را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت عسل


ماسک خانگی موز و کپسول ویتامین E


موز به عنوان یک قابض عمل کرده و در سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک مفید است. یک موز متوسط را خوب له کرده و محتویات یک عدد کپسول ویتامین E را به آن اضافه نمایید. ماسک را روی پوست قرار داده و 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت موز و ویتامین E

 

 

طرز تهیه ماسک صورت خانگی برای انواع مختلف پوست

 

انواع مختلفی از پوست وجود دارد که برای هر کدام باید از یک نوع ماسک صورت استفاده کرد. در ادامه طرز تهیه ماسک صورت برای انواع مختلف پوست ها را به شما آموزش خواهیم داد.

ماسک صورت کاهش دهنده جوش و آکنه صورت

اگر آکنه خفیف تا متوسط دارید ، ممکن است بخواهید این ماسک را در برنامه عادی خود بگنجانید. موز مملو از ویتامین A است که باعث گردش سلول های پوستی شده و به تمیز ماندن منافذ پوست کمک می کند. و در حالی که پودر زردچوبه باکتری های ایجاد کننده آکنه را دفع می کند، جوش شیرین روغن اضافی پوست شما را جذب می کند. برای تهیه این ماسک صورت به یک عدد موز له شده، نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و همچنین نصف قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز خواهید داشت. تمامی مواد را با هم ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. پس از نیم ساعت صورت تان را آبکشی کنید.

 

ماسک صورت کاهش دهنده جوش

 

ماسک صورت جوانسازی و براق کننده پوست

این ماسک یک مزیت بزرگ دارد و آن ضد آکنه با کمک کدو تبل است که برای تقویت تولید کلاژن و جوانسازی پوست نیز مفید است. روغن درخت چای برای مبارزه با لکه ها و عسل برای روشن شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. آن را هفته ای یک بار برای چهره ای براق و یکدست استفاده کنید. به این صورت که یک چهارم کدو تبل را در میکسر به پوره تبدیل کنید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل و دو قطره روغن درخت چای اضافه کنید. 

ماسک صورت خانگی مخصوص پوست خشک

با استفاده از این ماسک مرطوب کننده، آبرسانی را به پوست خشن و خشک اضافه کنید. جوشوا زایچنر ، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید: " اسیدهای چرب امگا موجود در آووکادو و روغن زیتون به مهر و موم شدن شکاف بین سلول های پوست کمک می کند." و به لطف مواد تسکین دهنده ، مانند عسل و ماست ، پوست شما بسیار نرم و نرم خواهد شد - اگر کمی چسبناک نباشد. فقط مطمئن شوید که اطراف خط رویش مو را خوب بشویید. برای این ماسک یک عدد آووکادو رسیده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و عسل و همچنین 2 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

 

ماسک پوست خشک

 

ماسک درخشان کننده پوست

اگر به دنبال چهره ای روشن و درخشان تر هستید چرا این ماسک صورت خانگی را امتحان نمی کنید؟ آنزیم های موجود در پاپایا یک لایه بردار طبیعی هستند ، بنابراین آنها به کار می روند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند ، در حالی که عسل و سفید تخم مرغ ماسک را به هم متصل می کنند و به نوعی قوام ماسک را به وجود می آورند. نصف پاپایای له شده را با یک قاشق عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کرده و روی پوست صورت و گردن قرار دهید.

 

ماسک درخشان کننده پوست

 

ماسک صورت خانگی برای پوست خشن

خیار خنک کننده است، قرمزی را کاهش می دهد و بوی بسیار خوبی دارد. این ماسک به آرامی لایه برداری می کند و پس از فقط یک بار استفاده، پوست به طور محسوسی نرم می شود. نصف یک عدد خیار را با یک چهارم فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ترکیب کرده و با غذاساز خوب پوره کنید. سپس روی پوست قرار داده و پس از نیم ساعت صورت تان را با آب خنک آبکشی کنید.

 

ماسک پوست خشن

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: