جمعه 05 اردیبهشت 1399 - 21:03:46

نکات مراقبت از پوست در مقابل ویروس کرونا

 

مراقبت از پوست در منزل

آموزش پاکسازی و لایه برداری پوست در خانه

 

مراقبت از پوست در زمان شیوع ویروس کرونا

 

 

با شیوع ویروس کرونا، مردم اقصی نقاط جهان ملزم به قرنطینه خانگی شده اند و سوالی که در این بین برای اکثر افراد پیش آمده این است که چگونه می توان در قرنطینه از پوست محافظت کرد؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ارائه این مطلب، شما را در مورد نکات مربوط به مراقبت از پوست در منزل و همچنین مقابله با جوش و آکنه ناشی از استرس آگاه کنیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


1. خودداری از رفتن به چشمه های آبگرم عمومی


هر چند چشمه های آبگرم طبیعی برای زیبایی پوست بسیار مفید هستند و خاصیت درمانی دارند؛ اما جهت کاهش شیوع ویروس کرونا باید تا اطلاع ثانوی از رفتن به این اماکن خودداری کرد. از آن جایی که چشمه های آبگرم معمولا به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و مراجعه کنندگان در فاصله اندکی از هم قرار می گیرند، باید از مراجعه به آنجا اجتناب کرد. هم اکنون اکثر چشمه های آبگرم در سراسر جهان بسته شده اند؛ اما اگر مکانی در نزدیکی شما هنوز باز است، خود و اطرافیان تان را از رفتن به آن مکان منع کنید و مطمئن باشید سلامت و ایمنی در اولویت اصلی قرار دارند.


2. ادامه دادن روال معمول


ایجاد فاصله اجتماعی و قرنطینه خانگی باعث شده است که در روال مراقبت از پوست معمول خود کمی تنبل شویم. اما کارشناسان زیبایی معتقدند شما حتی در منزل نیز باید روال معمول مراقبت از پوست خود را ادامه دهید. صبح و شب صورت خود را با شوینده مناسب پوست خود شستشو دهید. هفته ای یکبار از ماسک لایه بردار پوست استفاده کنید. استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید. به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست شفاف و زیبایی داشته باشید.


برخی افراد بر این باورند که محیط خانه عاری از هر گونه آلودگی است و نیازی به مراقبت های پوستی نیست؛ در صورتی که این باوری کاملا اشتباه است. وجود صفحه کلیدهای آلوده، نور مصنوعی لامپ ها، پخت و پز غذا، تمیز کردن منزل و اکسیژن کمتر خانه باعث می شود پوست شما در معرض آلودگی قرار گیرد. حتی استفاده از ضد آفتاب در منزل نیز بسیار توصیه می شود. نور آبی که از دستگاه های منزل خارج می شود و هر گونه اشعه خورشید که از طریق پنجره وارد می شود، شما را ملزم به استفاده از ضد آفتاب می کنند. مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنید و آب کافی می نوشید. از مصرف غذاهای فرآوری شده که پوست را کدر و خسته جلوه می دهد، خودداری کنید. افرادی که مستعد بروز لکه های پوستی هستند، باید از مصرف غذاهای حاوی قند و نشاسته اجتناب کنند.

 

مراقبت از پوست در خانه


3. پاکسازی پوست در منزل


احتمالا مدتی طول خواهد کشید تا مراکز مراقبت های پوستی و اسپا مجددا بازگشایی شوند. شما می توانید خودتان در منزل فرآیند مراقبت از پوست و زیبایی را انجام دهید. پاکسازی و لایه برداری پوست را می توانید حداقل هفته ای یکبار انجام دهید تا منجر به بهبود گردش خون، از بین بردن سلول های مرده پوست، پاکسازی منافذ، جذب انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها شود. فقط کافیست مراحل زیر را انجام دهید:


- ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید. شستن پوست باعث می شود پوست از هر گونه آلودگی و پسماندهای آرایشی تمیز شود.
- صورت خود را بخور دهید. بخور آب گرم باعث می شود منافذ پوست تان باز شود و روغن ها و محصولات پوستی راحت تر جذب شود.
- یک اسکراب مناسب یا لایه بردار پوستی انتخاب نمایید. اگر پوست شما بسیار حساس است، این کار را با مشورت متخصص انجام دهید.
- یک ماسک آبرسان روی پوست قرار دهید تا پوست هیدراته شود و هر گونه آکنه و خشکی را از بین ببرد.
- ماسک را از روی پوست بردارید و صورت تان را خوب بشویید. حالا نوبت به ماساژ پوست می رسد. مقداری روغن طبیعی روی پوست بمالید و ماساژ صورت را با حرکات دورانی و حرکات رو به سمت بالا انجام دهید. ماساژ پوست به اکسیژن رسانی بهتر و افزایش گردش خون کمک بسیاری می کند.
- پس از این که پوست را ماساژ دادید، یک پد پنبه ای را آغشته به تونر کرده و روی پوست بمالید. یک تونر خوب می تواند پوست شما را مرطوب کرده و به جذب بهتر انواع کرم ها و محصولات پوستی کمک کند.
- چشم و لب خود را فراموش نکنید و از کرم مرطوب کننده مناسب برای آبرسانی پوست استفاده نمایید.


4. درمان جوش و آکنه در خانه


در دوران شیوع ویروس کرونا، استرس نیز بسیار افزایش می یابد. همان طور که می دانید، استرس عامل اصلی بروز جوش و آکنه محسوب می شود. استرس یک واکنش شیمیایی در بدن ایجاد می کند که می تواند منجر به خراب شدن و بروز حساسیت پوست شود. در مواقع استرس، هورمونی به نام کورتیزول آزاد می شود که باعث ایجاد چربی پوست و تعریق بیشتر می شود. در نتیجه جوش و آکنه بیشتری بروز می یابد.

 

درمان جوش و آکنه در خانه

 


اگر قبلا با بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس سر و کار داشته اید، افزایش استرس می تواند به بیشتر شدن این بیماری ها دامن بزند. هنگامی که سطح کورتیزول بدن بالا می رود، سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و جوش و آکنه بروز پیدا می کند. از طرفی، در برخی مواقع اجتناب از استرس در مواقع شیوع کرونا امکان پذیر نیست؛ اما چند روش وجود دارد که با به کار بردن آن ها می تواند شدت آن را کاهش دهید:

پرهیز از لمس کردن چهره

اگر هر گونه جوش و آکنه روی سطح پوست نمایان شد، از دست زدن و خالی کردن کردن محتوای آن جدا خودداری کنید.

برنامه غذایی مناسب

پروبیوتیک مصرف کنید، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و مصرف سبزیجات برگ سبز را افزایش دهید. خواب زیادی داشته باشید و آب به اندازه کافی بنوشید.

مرطوب کردن پوست

زمانی که صحبت از آکنه به میان می آید، اکثر مردم فکر می کنند که باید از مصرف مرطوب کننده خودداری کنند تا محیط برای رشد جوش و آکنه فراهم نشود. اما این باور اشتباه است و خشک شدن پوست حتی می تواند وضعیت بدتری را ایجاد کند. چرا که این سیگنال به مغز ارسال می شود که پوست به خوبی محافظت نشده و به پوست علامت می دهد که سبوم و چربی بیشتری تولید کند. در نتیجه بروز جوش افزایش می یابد. اگر پوست شما از نوع چرب است، توصیه می کنیم از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایید.


5. استفاده از مشاوره مجازی


این روزها، بسیاری از متخصصان زیبایی در حال اشتراک گذاری تخصص و تجربیات خود به صورت مجازی هستند. شاید مشاهده تمام جزئیات پوست از طریق دستگاه های هوشمند میسر نباشد؛ اما قطعا می تواند کمک بسیاری به بهبود روال مراقبت های پوستی کند. محصولاتی که استفاده می کنید را با مشاور در میان بگذارید و در صورتی که مشکلات پوستی جدید دارید، از وی بخواهید محصولات جدید به شما معرفی کند.

 

مراقبت از پوست در خانه و زمان کرونا

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 06 اردیبهشت 1399 - 06:59:24
واسه ماه رمضون چیزی ندارین واس مراقبت از پوست
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: