یکشنبه 07 اردیبهشت 1399 - 14:55:55

10 ماسک صورت خانگی که پوست شما را درخشان می کند

 

ماسک خانگی برای روشن شدن پوست

آموزش تهیه ماسک طبیعی در خانه

 

ماسک صورت درخشان کننده

 

 

یکی از شاخص های خوب سلامتی، پوست درخشان است. جای تعجبی نیست که ماسک های صورت درخشان کننده در طی این سال ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. کاربرد این ماسک ها آسان است و نتیجه خوبی حاصل می شود. ماسک های صورت خانگی می توانند پوست را آبرسانی کنند،‌ چربی اضافی پوست را از بین ببرند و به بهبود ظاهر آن کمک بسیاری می کنند. یکی دیگر از مزایای بزرگ ماسک های خانگی این است که می توان آن را در فضای آرام خانه مانند اسپا مورد استفاده قرار داد و لذت برد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم 10 ماسک صورت خانگی که پوست شما را درخشان می کند، آموزش دهیم.


1. ماسک صورت آووکادو برای روشن شدن پوست


آووکادو یکی از غذاهای فوق العاده برای پوست است. این ماده حاوی ویتامین ها و پروتئین های بسیاری است که پوست را مرطوب و آبرسانی می کند. برای تهیه ماسک آووکادو به یک عدد آووکادو رسیده، سفیده یک تخم مرغ که در دمای محیط قرار گرفته باشد و یک قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی نیاز خواهید داشت. آووکادو را در یک کاسه پوره کنید و باقی مواد را اضافه نمایید. ماسک آووکادو را روی صورت بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. سپس صورت خود را آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت آووکادو


2. ماسک صورت توت فرنگی برای درخشان شدن پوست


توت فرنگی حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به لایه برداری پوست کمک بسیاری می کند. همچنین سرشار از ویتامین C می باشد. اگر پوستی زیبا، صاف و درخشان می خواهید، حتما این ماسک طبیعی را امتحان کنید. روش کار به این صورت است که 10 عدد توت فرنگی تازه را پوره کرده و با سه قاشق غذاخوری عسل خام، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا سس مایونز و چند قطره روغن اسطوخدوس ترکیب نمایید. ماسک به دست آمده را روی تمامی نواحی صورت به جز دور چشم ها بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.

 

ماسک صورت توت فرنگی


3. ماسک صورت عسل برای درخشان شدن پوست


این ماسک به ویژه برای جای زخم ها و لکه های تیره بسیار مناسب است. ساختار ماسک عسل بسیار آسان است؛ فقط کافیست 2 قاشق چایخوری عسل خام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه به حال خود بماند. سپس شستشو دهید. توجه داشته باشید که آبلیمو به دلیل اسیدی بودن، ماده بسیار قوی برای پوست صورت محسوب می شود. پس بهتر است تعداد دفعات استفاده از ماسک عسل و آبلیمو را به یک الی دو بار در هفته محدود کنید.

 

 

ماسک صورت عسل برای درخشان شدن پوست
 

 

4. ماسک صورت خیار و گوجه فرنگی برای درخشان شدن پوست


گوجه فرنگی و خیار هر دو قابض طبیعی هستند که به محکم شدن منافذ پوست کمک بسیاری می کنند. شما می توانید با این ماسک ساده پوست خود را احیا کنید. نصف گوجه فرنگی را با یک چهارم خیار در مخلوط کن بریزید تا یک ترکیب یکدست و نه خیلی ریز حاصل شود. ماسک به دست آمده را با حرکات دایره ای و ملایم روی پوست بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس شستشو دهید.

 

ماسک صورت گوجه و خیار


5. ماسک صورت موز برای درخشان شدن پوست


موز حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که برای پوست مفید هستند. چرا با این ماسک ساده و کاربردی پوست صورت خود را آبرسانی نمی کنید؟ کافیست چند برش موز رسیده را با یک قاشق غذاخوری ماست چکیده و نصف قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کنید. با پشت قاشق موز را حسابی له کنید. پس از این که همه مواد خوب مخلوط شد، آن را روی پوست تمیز قرار دهید و بگذارید نیم ساعت استراحت کند. سپس دو الی سه دقیقه روی پوست ماساژ دهید و شستشو دهید.

 

ماسک صورت موز برای درخشان شدن پوست


6. ماسک صورت روغن بادام و آلوئه ورا برای درخشان شدن پوست


این ماسک برای درمان پوست های خشک، پوسته پوسته و همچنین آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست بسیار مناسب است. نصف یک عدد موز رسیده را خوب له کنید و با کمی روغن بادام و ژل آلوئه ورا ترکیب نمایید. مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس ماسک به دست آمده را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. در آخر آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت آلوئه ورا و روغن بادام


7. ماسک صورت قهوه و زردچوبه برای درخشان شدن پوست


فواید اصلی این ماسک در کافئین و آنتی اکسیدان های آن است. کافئین باعث کاهش التهاب از جمله پف چشم می شود. در حالی که آنتی اکسیدان ها به درخشش پوست کمک شایانی می کنند. یک قاشق غذاخوری قهوه فوری را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری ماست یونانی ترکیب کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی کل سطوح پوست به غیر از زیر چشم ها بمالید. بگذارید 20 دقیقه به همان حال بماند و سپس آبکشی کنید.

 

ماسک صورت قهوه و زردچوبه


8. ماسک صورت سفیده تخم مرغ برای درخشان شدن پوست


یک ماسک ساده و موثر برای کمک به کوچک کردن منافذ پوست و درخشان شدن آن. ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ آن خوب باز شوند. تخم مرغ را بشکنید و سفیده را از زرده جدا کنید. با دست های تمیز، سفیده تخم مرغ را روی صورت خود بمالید و مطمئن شوید که با دور پلک و روی لب ها تماس پیدا نمی کند. اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 

ماسک صورت سفیده تخم مرغ


9. ماسک شکلات برای درخشان شدن پوست


شکلات تلخ می تواند پوست شما را درخشان تر کرده و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد، موجب جوانسازی آن شود. سه فنجان پودر کاکائو را با سه قاشق غذاخوری جو، یک قاشق غذاخوری خامه و نصف فنجان عسل ترکیب کنید. یک لایه ظریف از ماسک به دست آمده را روی صورت بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.

 

ماسک شکلات برای درخشان شدن پوست


10. ماسک صورت جو دوسر برای درخشان شدن پوست


برای تغذیه و آرام کردن پوست خود از این ماسک استفاده کنید. یک قاشق چایخوری جو دوسر را با یک قاشق چایخوری بادام، سه قاشق چایخوری شیر، یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری ماست ترکیب کنید. جو را با کمی شیر گرم ترکیب کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب جو و شیر غلیظ شود. ماست و گلاب را به ترکیب اضافه کنید. ماسک فوق را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید بین 15 تا 30 دقیقه بماند. در نهایت شستشو دهید.

 

ماسک صورت جو دوسر

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: