پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 17:29:27

ماسک زغالی

 

عوارض ماسک زغالی چیست؟

ماسک سیلیکونی جایگزین ماسک ذغال

 

همه چیز درباره ماسک زغالی

 

 

چند سالیست که ماسک صورت زغالی در بین خانم ها و حتی آقایان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این محبوبیت به عنوان یک راه حل جدید برای انواع مشکلات پوستی در حال افزایش است. روش استفاده از ماسک زغالی ساده است؛ کافیست آن را روی صورت قرار داده و صبر کنید تا خشک شود. سپس از روی پوست بردارید و پوستی به مراتب نرم و شفاف تجربه خواهید کرد. اما برداشتن ماسک زغالی از روی پوست منجر به بروز درد می شود. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم همه چیز درباره ماسک زغالی را به شما توضیح دهیم.


مزایای ماسک زغالی


ابتدا باید این نکته را خاطرنشان کنیم که ماده به کار رفته در ماسک زغال با آن زغالی که کباب می پزید فرق دارد؛ پس از مصرف خودسرانه آن جدا خودداری کنید. چرا که ممکن است آسیب هایی را به دنبال داشته باشد. ماده ای که در تهیه ماسک زغال به کار می رود، همان چیزی است که به عنوان ذغال فعال شناخته می شود. طی درمان پوست با استفاده از ماسک زغال، ذغال فعال قبل از این که قرصتی برای ورود به جریان خون داشته باشد، مواد خارجی مانند گرد و غبار، پسماندهای آرایشی، باکتری ها و ... را جذب خود می کند. به بیانی دیگر، ذغال سنگ سموم و مواد شیمیایی را به سطح پوست می کشاند. سپس مواد را به خود جذب کرده و با پاک کردن ماسک، مواد نیز از سطح پوست برداشته می شوند.

 

همه چیز درباره ماسک زغالی


تاثیر ماسک زغال


با مصرف ماسک زغال، مزایای زیر برای پوست شما به ارمغان خواهد آمد:
- پاک کردن منافذ پوست
- جذب و از بین بردن چربی اضافی پوست
- پاکسازی سطح پوست از مواد شیمیایی، گرد و غبار و همچنین پسماندهای آرایشی
- از بین بردن جوش های سرسیاه روی بینی
- نرم و شفاف کردن پوست صورت


این ماسک صورت به دلیل وجود ذغال فعال، خاک و سموم را به خود جذب کرده و منافذ را تمیز می نماید. به همین ترتیب دانه های سرسیاه پوست حذف شده و به دلیل لایه برداری که انجام می شود و همچنین مواد تشکیل دهنده فعال، پوست نرم و لطیف می گردد. اما مسئله این نیست که ماسک زغال دقیقا چه کاری انجام می دهد؛ بلکه نحوه انجام آن است. به عبارت دیگر، روند کار ماسک زغال باعث صدمه به پوست می شود. برخی تولید کنندگان ماسک زغال حتی روی بسته بندی محصول به احتمال آسیب رسیدن پوست اشاره می کنند. اما واقعا پس از قرار دادن ماسک زغال، چه اتفاقی می افتد؟


همان طور که گفته شد، ماسک صورت زغال باعث جذب روغن شده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. اما این کار را به روش بسیار تهاجمی انجام می دهد که در واقع می تواند به پوست آسیب برساند. ابتدا ماسک تمام روغن های طبیعی سطح پوست را از بین می برد که این یک معضل بزرگ است. روغن های طبیعی به عنوان یک سد عمل کرده و پوست شما را در برابر گرد و خاک، باکتری ها و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. هنگامی که چربی طبیعی پوست خود را به وسیله ماسک ذغال از بین می برید، پوست خود را در معرض انواع خطرات محیطی قرار می دهید. اما این بدترین حالت نیست. زمانی که ماسک خشک می شود، به همه چیز روی صورت شما می چسبد. از موها و لایه بالایی پوست گرفته تا رشته های چربی که معمولا به عنوان جوش سرسیاه اشتباه گرفته می شود. رشته های چربی مانند روغن های طبیعی برای محافظت از پوست در برابر باکتری های مضر موجود در هوا عمل می کنند. آسیب رساندن به لایه بالایی پوست می تواند راه را برای بروز صدمه به لایه های زیرین پوست میسر کند.

 

ماسک سیلیکونی


جایگزین ماسک زغال


در حالی که ماسک ذغال می تواند آسیب و درد بسیاری را به پوست شما تحمیل کند، خوشبختانه جایگزین خوبی برای استفاده از آن وجود دارد. ماسک سیلیکونی بهترین راه برای اصلاح چین و چروک های صورت است و همچنین به جلوگیری از بروز آن کمک بسیاری می کند. ماسک سیلیکونی را باید هنگام خواب روی صورت قرار دهید. این محصول که به پچ سیلیکونی نیز معروف است، رطوبت را از هوای اطراف و همچنین لایه های عمیق تر پوست به سطح پوست می کشاند. این ماسک به گونه ای طراحی شده است که پوست شما را به تولید کلاژن تشویق کرده و روند پیری را به تعویق می اندازد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: