جمعه 19 اردیبهشت 1399 - 19:55:47

فواید ماسک زغالی

 

ماسک زغالی چیست و چه فوایدی دارد؟

آیا استفاده از ماسک زغالی خطر دارد؟

 

فواید ماسک زغالی

 

 

زغال فعال اخیرا به یک ماده محبوب در دنیای زیبایی تبدیل شده است. شما می توانید این ماده را در محصولاتی اعم از شامپوها، صابون ها، ماسک صورت، اسکراب ها و پاک کننده های صورت پیدا کنید. اعتقاد بر این است که زغال فعال می تواند باکتری ها و ناخالصی های سطح پوست را از بین ببرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به این مبحث بپردازیم که چگونه ذغال فعال می تواند به پوست شما سود برساند. با وب سایت رژلب همراه باشید.


ذغال فعال چیست؟


ذغال فعال که کربن نیز نامیده می شود، یک پودر سیاه رنگ است که در اثر مجاورت زغال معمولی و گرمای زیاد به دست می آید. قرار گرفتن زغال در معرض حرارت بالا باعث ایجاد سوراخ هایی در زغال می شود که زغال فعال پدید می آید. این ماده برای به دام انداختن مواد شیمیایی و سموم مفید واقع می شود. اگر چه زغال فعال از همان زغال چوب به دست می آید، اما با ذغال های مورد استفاده در منقل متفاوت می باشد.


فواید ماسک زغال


تاکنون تحقیقات علمی محدودی در مورد فواید زغال فعال برای پوست، صورت گرفته است. در ادامه مزایای احتمالی ماسک زغال بر اساس شواهد حکایتی و تجربیات را به شما ارائه می دهیم.

از بین بردن ناخالصی های پوست

برخی متخصصان پوست معتقدند که به دلیل توانایی ذغال فعال در جذب باکتری ها و سموم، این ماده می تواند به جذب ناخالصی های پوست نیز کمک بسیاری کند. ماسک زغال با از بین بردن خاک و باکتری های سطح پوست، موجب شفاف تر و سالم تر شدن آن خواهد شد.

 

خواص ماسک زغال

 

بهبود آکنه

آکنه در اثر ایجاد سلول های مرده، چربی و باکتری هایی که در منافذ پوست وجود دارند، ایجاد می شود. جوش ها و سایر ضایعات التهابی پوست می توانند منجر به تحریک پوستی، قرمزی و تورم شوند. خواص ضد باکتریایی زغال فعال می تواند به از بین بردن آکنه و پاکسازی منافذ پوست کمک کند.

درمان نیش حشرات

نیش حشرات می تواند باعث خارش و تورم پوست شود. مطابق شواهد حکایتی، ذغال فعال با خنثی کردن سموم حشرات، در از بین بردن زهر و کاهش تورم و قرمزی کمک بسیاری می کند.


آیا استفاده از ماسک ذغال خطر دارد؟


در حال حاضر تحقیقات بسیار محدودی در مورد خطرات استفاده از ماسک ذغال وجود دارد. به طور کلی، این ماسک ها بی خطر به نظر می رسند؛ اما استفاده بیش از حد آن نیز می تواند منجر به خشکی پوست، قرمزی و حساسیت شود.
توصیه می کنیم قبل از مصرف ماسک ذغال، حتما ابتدا مقدار کمی از آن را زیر استخوان فک تست کنید تا از عدم وجود حساسیت اطمینان کسب نمایید.


نحوه استفاده از ماسک ذغال


قبل از مصرف ماسک ذغال، ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب پوست خود شستشو دهید. یک پوست تمیز می تواند به ماسک کمک کند تا منافذ باز را بهتر و عمیق تر پاکسازی کند. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. این کار را می توانید با استفاده از نوک انگشت یا یک براش نرم انجام دهید. ماسک را کمی روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید جذب پوست شود. مراقب باشید ماسک زغال وارد چشم ها نشود. باید از زدن ماسک روی دور چشم خودداری کنید. پس از این که ماسک روی صورت خشک شد، با آب گرم آبکشی نمایید. پوست تان را به آرامی خشک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید.

 

نحوه استفاده از ماسک زغال


چند بار باید از ماسک ذغال استفاده کرد؟


مانند سایر ماسک های صورت، بهتر است ماسک زغال را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست شما حساس است، هفته ای یک بار یا هر دو هفته یکبار از ماسک زغال استفاده نمایید.


انواع ماسک زغال


ماسک زغال را متناسب با نوع پوست خود انتخاب و خریداری کنید.

- اگر پوست شما چرب است، به دنبال ماسک زغالی باشید که حاوی خشت باشد. این ماده به تمیز کردن پوست از چربی اضافه کمک بسیاری می کند. همچنین منافذ باز پوست را پاکسازی می کند و از بروز آکنه جلوگیری به عمل می آورد.
- اگر پوست شما خشک است، ماسک زغال را با مواد آبرسان مانند اسید هیالورونیک، روغن زیتون یا روغن جوجوبا مصرف نمایید.
- اگر پوست حساس دارید، از ماسک هایی با رایحه، رنگ، پارابن و سایر مواد شیمیایی که ممکن است باعث بروز واکنش حساسیت زا شود، خودداری کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: