شنبه 18 بهمن 1399 - 13:20:46

10 راهکار ساده برای جوش های صورت

 

راهکارهای خانگی درمان جوش صورت

درمان جوش صورت با سرکه سیب و جوش شیرین

 

راهکارهای درمان جوش صورت در خانه

 

 

جوش های صورت فارغ از انواع مختلف و علل بروز، بسیار خسته کننده هستند. روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن جوش صورت وجود دارد که راهکارهای خانگی جزئی از آن هستند. همه ما می دانیم که دست زدن به جوش ها و ترکاندن آن ها می تواند اوضاع را وخیم تر کند. پس اگر جوش های صورت شما خیلی نگران کننده نیستند، کافیست در وهله اول از فشار دادن آن ها خودداری کنید و سپس از راهکارهای خانگی زیر برای درمان بهره ببرید.


درمان جوش صورت با کمپرس سرد


یکی از سریع ترین و آسان ترین راهکارهای درمان جوش و التهاب ناشی از آن، استفاده از کمپرس سرد است. علاوه بر کمپرس سرد، استفاده از دوش آب سرد نیز می تواند کمک بسیاری کند. آب سرد می تواند تسکین فوری را به همراه داشته باشد و با متوقف کردن تورم و خارش کمک زیادی به بهبودی کند. مقداری یخ را درون کیسه پارچه ای بریزید و روی پوست صورت ماساژ دهید. هیچ گاه یخ را مستقیما روی جوش صورت قرار ندهید.


درمان جوش صورت با جو دوسر


برای قرن های متوالی است که از جو دوسر برای درمان مشکلات پوستی نظیر اگزما و سوختگی استفاده می شود. در سال 2003، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، استفاده از جوی دوسر را به عنوان محافظ پوست تصویب کرد. امروزه در بسیاری از محصولات پوستی از جو دوسر استفاده شده است. استفاده از جو دوسر می تواند خارش ناشی از جوش صورت را نیز برطرف کند.
برای استفاده از این محصول می توانید مقداری بلغور جو دوسر را در دستگاه مخلوط کن آسیاب کرده و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود. سپس آن را مانند ماسک روی پوست قرار دهید و کمی صبر کنید تا جذب پوست شود. سپس آبکشی کنید. برای درمان مشکلات پوستی بدن نیز می توان مقدار یک فنجان جو آسیاب شده را به وان حمام اضافه کرد و به مدت نیم ساعت در آن دراز کشید.
جو دوسر به عنوان یک ضدالتهاب و آنتی اکسیدان قوی، برای تسکین خارش پوست، خشکی و زبری عمل می کند. روغن موجود در جو دوسر نیز به ترمیم پوست کمک بسیاری می کند.

 

درمان جوش صورت با جودوسر


درمان جوش صورت با آلوئه ورا تازه


امروزه خواص آلوئه ورا تازه برای درمان مشکلات پوستی بر کسی پوشیده نیست. این محصول علاوه بر بهبود زخم، به عنوان یک ضدالتهاب، ضد میکروب، ضد ویروس و آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می شود. نحوه استفاده از آلوئه ورا به این صورت است که مقداری ژل را روی جوش های صورت قرار دهید. بهتر است جهت اثربخشی بیشتر، ابتدا صورت را با آب بشویید و خشک کنید سپس ژل آلوئه ورا را روی آن قرار دهید. گیاه آلوئه ورا با داشتن مقادیری کلسیم، منیزیم، روی، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین های A، C و E، B12 به اثرات ضد پیری و ترمیم پوست کمک شایانی می کنند. همچنین حاوی آنزیم ها، کربوهیدرات ها و استرول ها است که در خاصیت ضدالتهابی بودن آن موثر هستند.


درمان جوش صورت با روغن نارگیل


روغن نارگیل از گوشته و شیره نارگیل استخراج می شود. این ماده دارای چربی های اشباع بسیار بوده و از خواص ضدالتهاب و ضدعفونی کننده برخوردار است. افرادی که به نارگیل حساسیت دارند، ابتدا باید آن را روی یک قسمتی از بازوی خود تست کنند. پس از 24 ساعت اگر هیچ حساسیت و التهابی را در پی نداشت، می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. مقداری روغن نازگیل را روی مناطق دارای جوش قرار دهید و ماساژ دهید.
روغن نارگیل از خواص ضدباکتری و ضدالتهابی برخوردار است که می تواند در درمان جوش صورت مفید واقع شود. همچنین به دلیل خاصیت هیدراتاسیون و افزایش سطح چربی پوست که دارد، برای افراد دارای پوست خشک و پوسته پوسته مفید واقع می شود.

 

درمان جوش صورت با روغن نارگیل


درمان جوش صورت با روغن درخت چای


درخت چای بومی استرالیا است که به دلیل خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شواهدی وجود دارد دال بر این که روغن درخت چای در مراقبت از پوست بسیار مفید واقع می شود. روغن درخت چای را نباید به تنهایی روی پوست مورد استفاده قرار دهید چون به محض استفاده خشک می شود. می توانید با ترکیب چند قطره از روغن های دیگر مانند روغن نارگیل به روغن درخت چای، آن را استفاده کنید. بعد از استحمام، مقداری از ترکیب روغن درخت چای و روغن دیگر را روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید.


درمان جوش صورت با جوش شیرین


جوش شیرین یک درمان خانگی قدیمی برای از بین بردن خارش پوست است که جوش را نیز به خوبی درمان می کند. روش استفاده به این صورت است که جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری شکل شود. سپس آن را روی پوست صورت قرار دهید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید. برای درمان جوش بدن نیز می توانید دو فنجان جوش شیرین را در وان حمام بریزید و درون آن دراز بکشید.

 

 

درمان جوش صورت با جوش شیرین


درمان جوش صورت با سرکه سیب


سرکه سیب از خواص ضد میکروبی قوی برخوردار است که برای از بین بردن جوش صورت بسیار مفید واقع می شود. مقدار مساوی سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و با پنبه روی پوست صورت بکشید. اگر زخم یا جوش های سرباز روی پوست خود دارید، از مصرف سرکه سیب خودداری کنید.


درمان جوش صورت با نمک دریایی


از نمک حاوی سولفات منیزیم که با نام نمک دریایی شناخته می شود نیز برای تسکین درد عضلات و همچنین از بین بردن جوش صورت استفاده می شود. این ماده به تسکین خارش و خشکی پوست نیز کمک بسیاری می کند. برای بهره بردن از خواص نمک دریایی، دو فنجان از این ماده را درون وان حمام بریزید و به مدت 15 دقیقه در آن دراز بکشید. سپس بدن را با آب خالص آبکشی کرده و مرطوب کننده استفاده نمایید. نمک حاوی منیزیم باعث بهبود عملکرد سدیم پوست شده و به پوست در حفظ رطوبت و کاهش التهاب کمک می کند.

 

درمان جوش صورت با نمک دریایی


درمان جوش صورت با روغن های گیاهی


بسیاری از روغن های گیاهی از جمله روغن بابونه، روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن بادام و ... در مرطوب کردن پوست و از بین بردن خشکی و خارش موثر هستند. به طور کلی، روغن ها به عنوان کاهش دهنده التهاب و ایجاد سد محافظ پوستی عمل می کنند. کافیست هر یک از این روغن ها را که در دسترس شما است را روی مناطق دارای جوش ماساژ داده و پس از 20 دقیقه آبکشی کنید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: