جمعه 10 بهمن 1399 - 23:43:43

خشکی لب و راهکارهای درمان

 

روش های درمان خانگی ترک لب

لایه برداری لب در خانه

 

 

خشکی لب و راهکارهای درمان آن

 

 

خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن، ممکن است در هر فصل سال رخ دهد. در فصول سرد سال، آب و هوای خشک و سرد منجر به خشکی و ترک لب می شوند. در فصول گرم سال نیز اثرات مخرب نور آفتاب یا استفاده از محصولات آرایشی باعث خشک شدن لب ها خواهد شد. در هر صورت، مراقبت از لب ها و برطرف کردن خشکی و ترک لب الزامی است و به زیباتر شدن شما کمک بسیاری می کند. استفاده از بالم لب، معروف ترین راهکار درمان ترک و خشکی لب است؛ اما یک سری راهکارهای خانگی درمان خشکی لب نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. پس با سایت رژلب همراه باشید.


لایه برداری لب


زمانی که لب ها خشک می شوند، پوست شروع به ترک خوردن و پوسته پوسته شدن می کند. لایه برداری لب می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و راه را برای پیدایش سلول های جدید و بهبود پوست لب فراهم سازد. در صورتی که اقدامی جهت لایه برداری لب ها انجام ندهید، هر محصول مراقبتی و آبرسانی هم که استفاده کنید، بی فایده خواهد بود. چرا که پوسته های مرده مانع رسیدن مواد مغذی به زیر پوست لب شده و فرایند بهبودی را به تعویق می اندازد.


برای لایه برداری پوست می توانید از مواد موجود در خانه استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق غذاخوری شکر یا نمک دریایی را با یک قاشق غذاخوری عسل یا روغن طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن بادام ترکیب کنید. می توانید مواد را با استفاده از یک گوش پاک کن روی لب ها قرار داده و کمی ماساژ دهید تا عمل لایه برداری به خوبی انجام شود. حدود نیم ساعت صبر کنید تا روغن یا عسل منجر به نرمی و لطافت پوست لب شود و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را از روی پوست بردارید. پس از این که لب های خود را لایه برداری کردید، نوبت به مصرف یک نرم کننده طبیعی است تا لب های شما همواره شاداب و درخشان شود.


روغن نارگیل


پوست لب از حساسیت بیشتری نسبت به پوست سایر نقاط بدن برخوردار است. این موضوع به این معنی است که پوست لب در برابر باد، گرما و سرما بسیار حساس است و باید مراقبت بیشتری از آن به عمل آورد. روغن نارگیل از خاصیت نرم کنندگی برخوردار است که نه تنها پوست را مرطوب می کند، بلکه با تقویت هر چه بیشتر پوست از آن در مقابل عوامل زیست محیطی محافظت به عمل می آورد. از دیگر فواید روغن نارگیل می توان به خواص ضد التهاب و ضد باکتریایی آن اشاره کرد.

 

درمان خشکی لب با روغن نارگیل


جهت نرم و مرطوب ساختن لب ها، مقداری روغن نارگیل را با کمک انگشت دست یا یک گوش پاک کن، روی پوست بمالید و کمی ماساژ دهید. بگذارید روغن به مدت یک ساعت روی لب ها بماند و از پاک کردن آن خودداری کنید. روغن نارگیل خالص و ارگانیک را می توانید از اکثر فروشگاه‌ ها و روغن گیری ها خریداری کنید.


آلوئه ورا


آلوئه ورا کاربردهای بسیاری در زیبایی پوست دارد و بیشتر به عنوان داروی خانگی موثر در درمان آفتاب سوختگی شناخته می شود. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی آن باعث شده تا به یک گزینه مناسب برای درمان خشکی و ترک لب تبدیل شود. می توانید برگ تازه آلوئه ورا را از عطاری ها خریداری کنید و هر روز مقداری از ژل آن را روی لب ها بمالید. برای به دست آوردن ژل آلوئه ورا کافیست مقداری از برگ تازه را برش دهید و ژل داخل آن را استخراج نمایید. آنزیم های موجود در آلوئه ورا از خاصیت لایه برداری ملایم برخوردار هستند و استفاده از آن دو الی سه بار در روز پیشنهاد می شود.

 

درمان خشکی لب با آلوئه ورا


عسل


خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد زخم عسل، قرن هاست که آن را به ماده ای برای مراقبت های پوستی و درمان تبدیل کرده است. عسل منجر به رطوبت و آبرسانی لب ها شده و ترک لب را از بروز عفونت در امان نگه می دارد. همچنین به عنوان یک لایه بردار خفیف عمل کرده و می تواند در از بین بردن پوست خشک و مرده لب کمک بسیاری کند. جهت تقویت لب ها بهتر است از عسل ارگانیک استفاده کنید. در طول روز دو الی سه بار عسل ارگانیک را با انگشت یا یک گوش پاک کن روی لب ها بمالید و کمی ماساژ دهید.
استفاده از عسل معمولا بی خطر است؛ اما افراد مبتلا به آلرژی ناشی از گرده گل یا زهر زنبور عسل بهتر است آن را با احتیاط بیشتری مصرف نمایند.

 

درمان خشکی لب


کره آووکادو


طبق بررسی های انجام شده، کره آووکادو یک نرم کننده مفید برای پوست خشک و آسیب دیده است. چربی این ماده به گونه ای است که سریعا جذب پوست می شود. آووکادو حاوی چندین اسید چرب و آنتی اکسیدان است که در مغذی کردن پوست تاثیر بسزایی دارند.
شما می توانید مقداری از محصول داخل آووکادو را با قاشق خارج کرده و آن را روی لب ها بزنید. در صورت لزوم می توانید این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید. آووکادو را کمی روی لب ها ماساژ داده و صبر کنید تا جذب پوست شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: