پنجشنبه 06 شهریور 1399 - 14:08:47

مراقبت از پوست در تابستان

 

ساخت ماسک و آبرسان طبیعی پوست در منزل

راهکارهای طبیعی و خانگی مراقبت از پوست در گرما

 

راهکارهای مراقبت از پوست در تابستان

 

 

 

فهرست مطلبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

تابستان چگونه روی پوست شما تاثیر می گذارد؟

چگونه در فصل تابستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

تغییر در روال شستشوی صورت

آنتی اکسیدان را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید

پوست خود را مرطوب نگه دارید

از ضد آفتاب استفاده کنید

کمتر آرایش کنید

مرطوب کننده خود را تغییر دهید

ناحیه پلک و چشم های خود را به طور ویژه مراقبت کنید

استفاده از محصولات خانگی

 

 

تابستان می تواند برای پوست شما یک تهدید باشد.آفتاب مستقیم و گرمای سوزان، خطراتی را برای پوست شما به دنبال دارند. آلودگی و سایر خطرات زیست محیطی، باعث از بین رفتن درخشندگی پوست شما شده و آن را چرب، کدر و لک دار جلوه می دهد. در ادامه این مطلب، قصد داریم به شما بگوییم تابستان چگونه روی کیفیت پوست شما تاثیر می گذارد و چه کارهایی می توان انجام داد تا سلامت و درخشندگی پوست در این فصل بازگردد؟


تابستان چگونه روی پوست شما تاثیر می گذارد؟


افزایش دما در ماه های تابستان همراه با رطوبت و گرما می تواند فعالیت غدد سباسه را افزایش دهد. این موضوع باعث می شود پوست چرب، چرب تر شود و پوست خشک، خشن و لکه دار به نظر برسد. همچنین شدت پرتوهای نور خورشید با تولید رنگدانه های ملانین بیشتر باعث برنزه شدن پوست می شود. در حالی که اکثر افراد می دانند که ملانین به معنای پوست تیره است، کمتر کسی پوست آفتاب سوخته را با پیری و سرطان مرتبط می داند. در صورتی آفتاب سوختگی پوست، رابطه مستقیم با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست دارد. گرما همچنین می تواند باعث باز شدن بیشتر منافذ پوست شود، این موضوع نیز می تواند منجر به اسیر کردن باکتری ها در داخل منافذ، ایجاد آکنه، جوش ها و لکه های صورت باشد.

 

تاثیر تابستان روی پوست

 

چگونه در فصل تابستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

در ادامه، لیستی از کارهایی که می توانید جهت محافظت از پوست در برابر گرمای تابستان انجام دهید را گردآوری کرده ایم.

تغییر در روال شستشوی صورت

از آنجایی که از فصل سرما به فصل گرما منتقل می شویم، باید تغییری در روال شستشوی صورت خود ایجاد کنیم. در صورتی که در فصل زمستان نیازی به شستشوی مداوم پوست نیست، در تابستان نیاز به یک شوینده مناسب دارید تا چربی اضافی پوست را از بین ببرد. اگر پوست شما خشک است، سعی کنید از یک شوینده بدون کف برای تمیز کردن استفاده کنید. صورت خود را بارها در طول روز بشویید تا تمیز و شاداب شود.

 

مراقبت از پوست در فصل گرما

 

 

آنتی اکسیدان را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید

در طول تابستان روی یک سرم آنتی اکسیدانی خوب سرمایه گذاری کنید. سرم آنتی اکسیدان نه تنها پوست شما را آبرسانی می کند، بلکه می تواند پوست شما را از آسیب های محیطی نیز محافظت کند. این ماده به تقویت و تولید کلاژن کمک می کند و رادیکال های آزاد مضر را از بین می برد تا از آسیب دیدگی پوست جلوگیری کند. اضافه کردن  آنتی اکسیدان به رژیم غذایی، نکته بسیار خوبی در مورد مراقبت از پوست ترکیبی و همچنین طبیعی و چرب بودن پوست در طول تابستان است. به یاد داشته باشید که می توانید با اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی خود، چربی طبیعی پوست را افزایش داده و به دنبال آن پوست شاداب تر و زیباتری داشته باشید. مرکبات، سبزیجات برگ سبز، چای سبز، آجیل و غلات کامل حاوی مقادیر بسیاری آنتی اکسیدان هستند و می توانید از این مواد برای داشتن پوستی جوان تر استفاده نمایید.

 

اضافه کردن آنتی اکسیدان به رژیم غذایی در تابستان

 

پوست خود را مرطوب نگه دارید

به یاد داشته باشید که تابستان زمانی است که پوست شما به رطوبت و همچنین آبرسانی بیشتری نیاز دارد. توصیه می کنیم روی یک ماسک آبرسان خوب که هفته ای چند بار از آن استفاده می کنید، سرمایه گذاری کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و ماسک را طبق دستورالعمل، برای ترمیم، احیاء و نرم کردن پوست خود استفاده کنید. ماسک می تواند شرایط خاص پوستی مانند خشکی، آکنه، چربی بیش از حد و غیره را درمان کند. پس ابتدا ماسک مناسب پوست خود را انتخاب کرده و آن 10 دقیقه جهت از بین بردن استرس، خستگی و لکه های پوستی روی پوست خود قرار دهید.

 

مرطوب کردن پوست در تابستان

 

پوست خود را هفته ای یکبار لایه برداری کنید

لایه برداری کلید روشن تر و نرم تر شدن پوست است. این عمل باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و شرایط را برای ایجاد سلول های جدید فراهم می کند. این سلول های مرده مانند آوارها، مانع تنفس پوست می شوند. با یک درمان خانگی طبیعی مانند دانه آسیاب شده قهوه که با روغن و نمک دریایی مخلوط می شوند، لایه برداری را آغاز کنید. به یاد داشته باشید که لایه برداری برای کل بدن و نه فقط صورت شما لازم است. با این وجود باید هنگام لایه برداری از پوست، حتماً ملایم رفتار کنید. چنانچه لایه برداری را با خشونت و ناملایمی انجام دهید، احتمال زخم و خونریزی پوست وجود دارد. افرادی که پوست حساس دارند باید از لایه بردارهای خفیفی که مناسب پوست حساس هستند، استفاده کنند.

 

لایه برداری پوست در تابستان

 

 

از ضد آفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب باید بهترین دوست شما در طول تابستان باشد. یک ضد آفتابی را انتخاب کنید که طیف ماوراء بنفش گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهد. اگر تمام طول روز را در آفتاب می گذرانید، حتما ضد آفتاب خود را هر سه ساعت یکبار تمدید کنید. حتما علاوه بر صورت، دست ها، گردن، شانه و پاهای خود را نیز ضد آفتاب بزنید.

 

استفاده از ضد آفتاب در تابستان

 

کمتر آرایش کنید

شروع فصل تابستان به این معنی است که شما باید میکاپ خود را کاهش دهید. این کار به تنفس بهتر پوست شما کمک بسیاری می کند. از مصرف لوازم آرایش سنگین روی پوست خود، اجتناب کنید. سعی کنید بیشتر از آبرسان، بالم لب و ضد آفتاب استفاده کنید.

از تونر استفاده کنید

استفاده از یک تونر خوب می تواند به شما در بستن منافذ باز پوست کمک شایانی کند. این امر در تابستان برای جلوگیری از تجمع روغن در منافذ باز ضروری است. ناحیه تی صورت دارای بیشترین غلظت غدد سباسه است و در ماه های تابستان به نظر می رسد به بیشترین حد خود می رسد. هنگام استفاده از تونر صورت، به این منطقه توجه بیشتری نشان دهید. از یک تونر مبتنی بر خیار یا آلوئه ورا استفاده کنید که سبک و باطراوت باشد.

مرطوب کننده خود را تغییر دهید

در فصل زمستان، پوست خشک تر از سایر فصل ها می شود و اغلب در این مفصل مصرف کرم مرطوب کننده افزایش می یابد. اما نباید دچار این سوء تفاهم شوید که پوست شما در فصل تابستان به کرم مرطوب کننده نیازی ندارد. توصیه می کنیم در این فصل از یک مرطوب کننده سبک تر و بدون چربی که متناسب آب و هوا است، استفاده نمایید.

 

مصرف میوه و سبزیجات

استفاده از آنتی اکسیدان ها فقط به صورت موضعی کافی نیست. برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست خود باید این ماده را به صورت مواد غذایی نیز دریافت کنید. تغذیه سالم در طول تابستان بسیار ضروری است. مصرف میوه و سبزیجات می تواند کمک زیادی به شما کند. میوه و سبزیجات کلاژن پوست شما را تقویت می کنند و باعث کاهش التهاب می شوند. همچنین، پوست شما را در برابر اثرات مضر خورشید مصون نگه می دارند.

 

مصرف میوه و سبزیجات در تابستان


هیدراته نگه داشتن بدن

مقدار زیادی آب بنوشید و فراموش نکنید هر جا که می روید، یک بطری آب همراه خود ببرید. آب برای مرطوب نگه داشتن بدن و همچنین از بین بردن سموم بدن بسیار حیاتی است. با نوشیدن مقادیر زیادی آب، پوست شما حتی در فصل تابستان نیز احساس طراوت و شادابی می کند.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

آب مهمترین ماده در بافت سالم پوست است و پوست شما را نرم درخشنده می کند. به یاد داشته باشید که هر جایی می روید، آب مصرف کنید و در روز حداقل 2-3 لیتر بنوشید. آب همچنین برای بیرون راندن سموم از پوست از طریق عرق و ادرار بسیار حیاتی است.

 

نوشیدن آب در فصل تابستان

 

از پاهای خود مراقبت کنید

بیشتر تمرکز ما روی مراقبت از چهره ما است زیرا این همان چیزی است که دیگران در ابتدا می بینند. اما فراموش نکنید که پاهای شما تمام روز شما را به دور خود حمل می کند و آنها نیز به مراقبت نیاز دارند. به طور مرتب پوست پاهای خود را لایه برداری کنید. اگر قصد استفاده از کفش های باز را دارید، از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پاهای خود استفاده کنید.

 

ورزش در فصل تابستان

شاید ماندن در خانه و تماشای فیلم به همراه یک لیوان نوشیدنی پر از یخ را در فصل تابستان ترجیح می دهید؛ اما انجام فعالیت های ورزشی برای حفظ سلامت و نشاط پوست نیز به همان اندازه حائز اهمیت می باشد. فعالیت بدنی باعث بهبود جریان خون می شود؛ به این معنی که سلول های پوست شما اکسیژن بیشتری را دریافت می کنند. به همین دلیل، بدن شما هر گونه آسیب بافتی مانند آفتاب سوختگی یا آکنه را به راحتی بهبود می بخشد.

 

ناحیه پلک و چشم های خود را به طور ویژه مراقبت کنید

در حالی که مرطوب کننده و تونر را برای صورت خود انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که پوست اطراف چشم نسبت به بقیه صورت بسیار نازک تر و لطیف تر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. یک ژل خوب که دارای اسید هیالورونیک، خیار یا حتی عسل باشد را برای این نواحی انتخاب کنید. این مواد اطراف چشم را هیدراته نگه می دارند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کنند.

 

مراقبت از پوست در تابستان

 

استفاده از محصولات خانگی

محصولات اختصاصی مراقبت از پوست در بازار برای بسیاری از افراد خوب کار می کنند؛ اما خوب است به یاد داشته باشید که آشپزخانه شما ممکن است یک فروشگاه بزرگ بهترین پاک کننده های صورت، تونرها و مرطوب کننده های صورت و بدن باشد. مواد موجود در آشپزخانه ها، معمولا بهترین داروهای خانگی در تابستان محسوب می شوند. جو دوسر، پودر قهوه، خیار رنده شده، ماست ساده و نمک دریایی می توانند به عنوان محصولات مراقبت از پوست در تابستان استفاده شوند.


با عصاره آب خیار و مخلوط کردن آن با گلاب و نعناع می توانید یک آبرسان طبیعی پوست را در خانه درست کنید. اسپری کردن این محصول روی صورت، در گرمای سوزناک تابستان باعث تسکین بیشتر شما و پوست شما خواهد شد. همچنین، به یاد داشته باشید که در طول تابستان دوش آب سرد می تواند در کاهش دمای بدن شما و شفافیت پوست کمک بسیاری کند. این کار از خشک شدن بیش از حد و خارش پوست نیز جلوگیری می کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: