پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 10:19:31

آشنایی بیشتر با نحوه تهیه ماسک ماست برای صورت و مزایای آن!!

ماسک ماست برای صورت

تاثیر ماست برای پوست صورت

 

 

فهرست مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

مزایای استفاده از ماسک ماست برای صورت

دستور تهیه ماسک ماست برای پوست

جایگزین برای ماست در استفاده از ماسک های خانگی

 

اهمیت آشنایی و استفاده از ماسک ماست برای صورت :

همه ما از این موضع مطلعیم که حتی فکر به موضوع استفاده از ماسک ماست برای صورت به سبب شلوغ‌ و کثیف کاری‌هایی که به همراه دارد، برای بعضی‌ها نامناسب به نظر می‌رسد. مخصوصاً اگر این افراد جزو کسانی باشند که تمایلی به استفاده از لبنیات نداشته باشند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که هر چه مسن‌تر شویم، به‌راحتی خشک شدن پوست را احساس خواهیم کرد و ظاهر پوست‌ دچار تغییراتی خواهد شد. اگر مدتی است که مجبور به ماندن در خانه هستید، بهترین زمان خواهد بود تا به فکر راه چاره‌ای برای مراقبت از پوست خود باشید. استفاده یک الی دو بار در هفته از ماسک ماست برای صورت می‌تواند بسیار مفید واقع‌شده و کمک شایانی کند از جمله این‌که با انجام این روش، امکان تأمین رطوبت موردنیاز پوست و کاهش و پوشش لکه‌های ناشی از مسن‌تر ‌شدن فراهم می‌شود. این موضوع تنها بخش کوچکی از مزایای فراوان این روش است.

اغلب ما کاملاً با مزایای فراوان ماست یونانی برای بدن آشنا هستیم. (اگر تا به امروز در سبد غذایی شما نبوده است، حتماً آن را به لیست خود اضافه کنید). این ماست شامل مقادیر زیادی از پروبیوتیک‌ها، ریز جاندارها (باکتری و مخمر) بوده و بسیار برای روده‌های شما مؤثر است. همچنین مقداری زیادی پروتئین در آن یافت می‌شود اما این ماست نسبت به سایر ماست‌ها از مقدار قند کمتری برخوردار است. در کل باید گفت که ماست یونانی نه تنها مزایا و کارکردهایی مؤثری برای داخل بدن دارد، بلکه برای تغذیه و سلامت پوست نیز بسیار مفید می‌باشد.

 

آشنایی با طرز تهیه ماسک ماست برای صورت

مزایای استفاده از ماست یونانی برای پوست:

   ازآنجاکه ماست یونانی مزایای خارق‌العاده‌ای برای بدن به همراه دارد، می‌تواند تأثیرات شگرفی روی پوست شما ایجاد کند. در ادامه با برخی از راه‌هایی که این ماست می‌تواند تأثیرات خود را به ثمر بنشاند، آشنا می‌شویم:

  • مقابله و درمان با آکنه:

   از واقعیت‌های جالبی که لازم به اشاره‌ است این است که ماست یونانی توانایی فوق‌العاده‌ای در درمان و مقابله با آکنه دارد آن‌هم به سبب دارا بودن اسیدلاکتیک در خود است و به‌نوعی در دسته آلفا هیدروکسی اسید‌ها قرار می‌گیرد. (می‌توان آن را در فروشگاه‌هایی نیز تهیه کرد که محصولاتی با قابلیت رفع لکه و آکنه پوست را عرضه می‌کنند). این محصولات حاوی مقادیر زیاد پروبیوتیک در خود هستند که می‌توانند تعادل باکتریایی پوست را برقرار کنند و عواملی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند را تحت کنترل خود بگیرند.

  • لایه‌برداری آرام و مناسب پوست‌های خشک:

   از جمله دیگر مزایای اسیدلاکتیک موجود در ساختار، لایه‌برداری آرام و مناسب پوست می‌باشد. این بدان معناست که به حذف و جداسازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و باعث روشن‌تر شدن، نرم‌تر شدن پوست و تزریق روحیه و طراوت جوانی به آن می‌شود. از دلایل اصلی خشک و کدر شدن پوست شما درگذر زمان، تجمع طولانی‌مدت سلول‌های مرده روی پوست می‌باشد. وجود این سلول‌ها مانع از مرطوب‌شدن پوست می‌شوند. درنتیجه با لایه‌برداری تدریجی و آرام سلول‌های مرده پوست، طراوت و شادابی پوست قابل بازیابی است.

 

مزایای استفاده از ماست یونانی برای پوست

  • تقویت رطوبت پوست:

   طبق مطالعه‌ای که در سال 2011 انجام‌شده است، ماست در بازگردانی رطوبت پوست مؤثر است و موجب بهبود کیفیت و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود.

  • تسکین التهاب پوست:

   ازآنجاکه تاکنون هنوز توجیه علمی دراین‌باره وجود ندارد اما طبق شواهد و نتایجی که مشاهده‌شده است، می‌توان از ماست به‌مانند آلوئه‌ورا بهره برد که به سبب خاصیت خنک‌کنندگی‌ که دارد برای پوست‌هایی که دچار سوختگی شده‌اند مؤثر بوده و موجب تغذیه و بهبودی آن‌ها شود.

  • پایدار کردن پوست:

   ماست یونانی به لطف توانایی در پایدار‌سازی پوست، می‌تواند در کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز موجود روی صورت مؤثر واقع شود. (باید گفت که آلفا هیدروکسی اسید در این موضع نقش دارد). استفاده از راهکار‌های طبیعی و به دور از هرگونه مواد شیمیایی، با مراجعه به فروشگاه‌های محلی و تهیه مواد اولیه امکان‌پذیر است و نسبت به تهیه محصولات آرایشی از فروشگاه‌ها و برند‌های معروف به مراتب بهتر است. بدون شک چنین راهکار‌هایی ارزش امتحان‌کردن را دارند.

دستور تهیه ماسک ماست برای صورت:

آماده‌سازی ماسک ماست برای صورت، تنها نیاز به تهیه دو جزء می‌باشد: ماست یونانی و عسل. اما باید توجه داشت که بسته به انواع مختلف پوست ممکن است این اجزا دستخوش تغییراتی شود. در ادامه مواردی ذکرشده است که می‌توان با افزودن آن‌ها به مخلوط ماسک، به خواسته موردنظر خود برسید.

مواد افزودنی اختیاری:

افزودن نصف آووکادو یا 1 قاشق غذاخوری روغن تغذیه صورت یا 1 قاشق غذاخوری عسل

افزودن نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و 1 قاشق چای‌خوری خاک رس سبز

  • برای پوست مستعد به آکنه:

افزودن نصف موز له و یکدست شده، 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه و 1 قطره روغن لاوندر یا روغن درخت چای

افزودن 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو تازه (اسیدسیتریک مؤثر در روشن‌سازی پوست)

  • برای پوست چین و چروک‌دار:

افزودن مقداری بلواری به‌منظور افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدان

  • برای پوست قرمز و ملتهب:

افزودن 1 قطره روغن لاوندر و 1 قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا

در تهیه ماسک ماست برای صورت، باید از 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی و 1 قاشق غذاخوری عسل استفاده کرد. (برای افزایش خاصیت مرطوب‌کنندگی می‌توان بیش از این مقادیر ذکرشده استفاده کرد). همچنین می‌توان مواد جانبی نظیر موز، آب‌لیمو و بلوبری را به مخلوط اضافه کرد. یک لایه نازک از ماسک را به‌طور یکسان روی کل صورت اعمال کنید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت را با آب سرد و مواد مرطوب‌کننده بشویید.

 

تهیه ماسک ماست برای صورت

ترفندها و نکات کاربردی راجع به ماسک ماست برای صورت:

در این قسمت با نحوه استفاده بهینه از ماسک صورت ماست یونانی و نکات کاربردی لازم آن آشنا خواهیم شد:

  • چه مدت باید ماست روی صورت باقی بماند؟

پیشنهاد می‌شود ماسک ماست به مدت 20 الی 30 دقیقه روی نقطه موردنظر از صورت بماند. این مقدار زمان فرصت کافی برای نفوذ رطوبت، پروبیوتیک‌ها و نیز آلفا هیدروکسی اسید به درون پوست را فراهم می‌کند. اما دقت شود بیش‌ از این مقدار زمان، موجب التهاب پوست خواهد شد.

  • آیا می‌توان این ماسک را به‌طور روزانه روی صورت اعمال کرد؟

نکته‌ای که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که در صورت استفاده بیش‌ازحد از ماسک ماست برای صورت، میکروبیوم پوست دچار اخلال شده و موجب تحریک و التهاب پوست می‌شود. پس همواره استفاده بیش‌تر از مواد نتایج بهتری را به همراه نخواهد داشت.‌ بهتر است 1 الی 2 بار در هفته از ماسک ماست برای صورت استفاده شود و در هر بار مصرف وضعیت پوست پس از استفاده، مورد بررسی قرار گیرد و نتایج ارزیابی شود. اگر در حین استفاده، تحریک و قرمز شدن پوست حادث شد، ماسک را کنار گذاشته و اجازه دهید پوست مقداری آرام گیرد و استراحت کند.

 

باید یا نباید استفاده روزانه از ماسک ماست برای صورت

  • آیا ماست می‌تواند موجب سفیدی پوست و یا روشن کردن لکه‌های تیره شود؟

   به لطف وجود اسیدلاکتیک درون ماست، با اعمال مستقیم ماست روی پوست، احتمال محو‌شدن لکه‌های تیره و عملکرد سلول‌های پوستی افزایش می‌یابد و پوستی تازه و شاداب را به همراه خواهد داشت.

  • چه نوع ماستی بهترین گزینه برای تهیه ماسک صورت است؟

در حالت کلی هرگونه ماست بدون قند، مناسب برای استفاده در ماسک است. اما در حالت کلی ماست‌های ارگانیک بهترین گزینه هستند. ترجیحاً از ماست یونانی استفاده شود چراکه نسبت به سایر ماست‌ها غلیظ‌تر می‌باشد. به عبارتی دیگر پس از اعمال روی صورت، به‌راحتی از روی صورت به روی لباس یا زمین ریخته نمی‌شود. همچنین این نوع ماست نسبت به سایرین از قند کمتری برخوردار است.

شما می‌توانید از کفیر یا دوغ به سبب دارا بودن پروبیوتیک و مزایایی به‌مانند ماست، به‌عنوان جایگزینی مناسب برای ماست استفاده کنید. ازآنجایی که تجربیات و نظرات زیادی راجع به کیفیت نتیجه حاصل از این دو مورد وجود ندارد، بهتر است تا خودتان مطابق با دستورالعمل موجود عمل کرده و هر دو را ارزیابی کنید تا مشخص گردد کدام‌یک از این دو برای شما مناسب است. دقت شود همواره مقداری از آن را روی بخش کمی از پوست اعمال کنید تا در صورت بروز نتیجه نامطلوب، بتوان شرایط را به‌خوبی کنترل کرد.

  • آیا ماست می‌تواند موجب تشدید لکه‌ها و التهاب‌های موجود شود؟

نوع پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. اگر شما نسبت به لبنیات حساسیت دارید، ماست‌های گیاهی جایگزین مناسبی برای شما نسبت به ماست‌های رایج حاصل از شیر گاو و بز هستند. ماست ممکن است باعث تشدید آکنه و التهاب‌های موجود شود. اگر پوستی مستعد به آکنه دارید، بهتر است ماسک ماست برای بخشی از صورت در نظر گرفته شود که فاقد لکه‌های حاصل از آکنه و ... است تا واکنش جانبی مابین ماسک و پوست صورت نگیرد.

آیا به دنبال دستورالعمل‌های زیبایی بیشتر با استفاده از مواد موجود در آشپزخانه هستید؟

اگر در طول روز فرصت کافی برای مطالعه و جستجو پیدا کردید، سعی در یافتن و فراگیری دستورالعمل‌های زیبایی با استفاده از مواد طبیعی باشید.



نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: