شنبه 19 آبان 1397 - 14:48:51

برای رشد مو چه چیزی خوب است؟

 

آیا مزوتراپی به رشد موهای شما کمک می کند؟

رشد مو با مزوتراپی

 

 

 

 

آیا با هر بار شانه زدن مقدار بیشتری از موی شما میریزد؟ آیا پیشانی شما روز به روز بلندتر میشود و نمی دانید که چطور جلویش را بگیرید؟ این نشان می دهد که شما از ریزش مو رنج می برید. به نظر شما برای رشد مو چه چیزی خوب است؟

تعداد زیادی درمان طبیعی و شامپوهای دارویی وجود دارد که شما می توانید از آنها بهره ببرید. همچنین ممکن است شما از درمانی به نام مزوتراپی استفاده کنید. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، ما با نگاه عمیق تری این نوع درمان را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.
 

 

 

 

رشد مو

 

 

 

مزوتراپی چیست؟


مزوتراپی، یک روش برای رشد مو بدون نیاز به جراحی است. در این روش، مواد مغذی و مواد ضروری به مزودرم و یا لایه میانی پوست می رسد. مزوتراپی مناطق خاصی را  مورد هدف قرارمی دهد تا اثربخشی را با کمترین خطر و عوارض جانبی ایجاد کند. مزوتراپی ممکن است، با برخی از سوزن های کوچک برای تزریق مواد مورد نیاز برای رفع ریزش مو انجام شود. همچنین تکنیک جدیدی، مانند مزوتراپی بدون سوزن وجود دارد که به جای سوزنها از پرتوهای نور استفاده می شود.

 


چگونه مزوتراپی باعث تقویت رشد مو می شود؟


مزوتراپی با تحریک فیزیکی و شیمیایی ساختار مو عمل می کند. منظور از تحریک فیزیکی این است که با سوزن، سوراخ های ریزی ایجاد می شود که با روند بهبودی آن ها، کلاژن و الاستین  کاهش می یابد. الاستین و کلاژن، کاتالیزورهای ضروری پوست هستند که به رشد مو کمک می کنند. امّا در تحریک شمیایی ساختار مو، مواد تشکیل دهنده تزریق شده زیر پوست، باعث تحریک ارگانیسم و گردش خون می شوند.
مزوتراپی ویتامین های  پوست سر را تامین کرده . مزایای زیر را دارد:
بهبود گردش خون
کاهش التهاب
تحریک کلاژن
افزایش فولیکول برای رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو

جلسات مزوتراپی برای رشد مو، معمولاً 10 تا 30 دقیقه به طول می انجامد که البته بستگی به محدوده تحت درمان دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر، درمان مزوتراپی باید چند مرتبه تکرار شود. همچنین شما باید به توصیه های پزشکتان نیز توجه داشته باشید.

 


چه چیزهایی باعث ریزش مو می شود؟


ریزش مو یا طاسی با ریزش 100 عدد مو در روز قابل شناسایی است. این پدیده موقعی اتفاق می افتد که فولیکول مو از بین رفته باشد و یا مشکلی در سیکل رشد مو وجود داشته باشد. دلایل طاسی ناشناخته است؛ امّا عواملی به پیشرفت آن کمک می کند مانند:
 

 ژنتیک

عدم تعادل هورمونی مانند زمان یائسگی یا بعد از زایمان

 کمبود مواد مغذی لازم برای مو

شرایط بهداشتی نامناسب مانند عفونت های قارچی پوست سر

 داروهایی که برای درمان سرطان، فشار خون بالا، افسردگی، آرتروز و مشکلات قلبی استفاده می شود؛

 امواج و تشعشعات مضر

 استرس طولانی مدت

درک علل ریزش مو به شما کمک می کند تا بتوانید این مشکل را حل کنید. شما می توانید از دکتر خود برای ارزیابی وضعیت ریزش موی خود کمک بخواهید.


مراقبت های پس از مزوتراپی:


مراقبت های پس از درمان نیز برای تداوم رشد موی شما اهمیت دارد:

12 ساعت پس از مزوتراپی نباید موی خود را بشویید و یا هیچ ماده شیمیا یی ای روی سر بزنید.

فعالیت های سنگین انجام ندهید، چون ممکن است باعث عرق کردن پوست سرتان شود.

حداقل برای دو روز در معرض آفتاب قرار نگیرید.

مزوتراپی روشی آسان و مؤثر برای درمان ریزش مو است که مواد مغذی مناسب را به مو می رساند؛ با این وجود قبل از انجام مزوتراپی با دکتر خود مشورت کنید تا مطمئن شوید، درمان مناسبی برای شما محسوب میشود.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: