دوشنبه 12 آذر 1397 - 13:53:26

روش اکستنشن مو در خانه

 


با انواع اکستنشن آشنا شوید

بهترین نوع اکستنشن چیست؟

 


 

«زیبایی زن به دوچیزه یکی پوست خوب، یکی موی زیبا!!!» این جمله ای هست که همیشه مادرم به ما گوشزد میکرد و معتقد بود، اگر می خواییم زیبا باشیم، باید از پوست و موی خودمان همیشه مراقبت کنیم. از بخش رسیدگی به پوست که بگذریم، رسیدگی به موها این روزها، به لطف اکستنشن و کاشت مو، خیلی راحت تر از سابق شده؛ یعنی حتی اگر، موهای شما ریزش شدید داشته باشد، می توانید با یک اکسشتن ساده، تبدیل به گیسو کمند قصه ها بشوید!!! در این مقاله از سایت آرایشی رژلب می خواهیم روش اکستنشن مو درخانه را به شما بیاموزیم. با ما همراه باشید.

 

 

اکستنشن مو


 

 

مزایای اکستنشن مو

گیسو کمند شدن یا پرپشت کردن موها، تنها یکی از کارکردهای اکستنشن مو است، موارد دیگر عبارتند از:
 اکستنشن مو برای ایجاد رنگ و مش موقت، نیز به کار برده می شود. برای ایجاد رنگ و مش مصنوعی کافیست 10 الی 15 دسته موی مصنوعی را در میان موهای طبیعی خود لایه به لایه قرار دهید.
 اکستنشن مو برای خانمهای باردار که رنگ کردن یا تکرار رنگ برایشان ضرر دارد، کارایی بالایی دارد.
 اشخاصی که موهایشان را به صورت مرتب، به رنگهای شرابی و مشکی تغییر می دهند، به سختی می توانند موهای خود را مش کنند، زیرا مش دیگر روی موهای آنها جواب نمی دهد. این افراد نیز، می توانند با استفاده از تکنیک اکستنشن، موهای خود را مش کنند.
 افرادی که به علت داشتن موهای ضعیف و شکننده، نمی توانند موهایشان را رنگ یا دکلره نمایند، بهتر است از اکستنشن مو استفاده کنند.
 برای افرادی که مطابق با رنگ لباس و آرایششان، مش های فانتزی و رنگی را می پسندند، نیز این روش بسیار مناسب است.
 یکی از مزیت های اکستنشن مو این است که به آسانی از روی مو جدا می شود.

 

ابزار اکستنشن مو

خب حالا که قرار است موهای خود را تبدیل به "راپانزل" قصه ها کنید، از ابزار زیر برای اکستنشن موهایتان استفاده کنید:

مهره، انبردست، شانه دم باریک، انواع مو، طلق، قیچی، کلیپس، قلاب در انواع مختلف، انواع چسب، دستگاه اکستنشن مو، چسب حرارتی، موهای متری در اندازه دلخواه


ابزار کار دوخت مو

پس از آماده کردن ابزار اکستنشن مو، باید از مهارت های دوخت و دوز و خیاطی خود پرده بردارید!!! برای دوخت اکستنشن مو به سوزن، کش، شانه دم باریک، نخ نامرئی یا نخ ابریشمی نیاز دارید.

 

اکستنشن مو با کراتین

برای نصب مو روی سر، لازم است، از چسب مخصوص اکستنشن استفاده کنید، این چسب از ماده ای به نام کراتین که از ساختار موها استخراج شده، تولید می شود. چسب کراتین از لوازم مورد نیاز اکستنشن مو است. اگر میخواهید، گیسوی کمند جدیدتان بیشتر روی سرتان بماند، بهتر است از چسب کراتین مرغوب استفاده کنید تا با شست و شوی موها از بین نرفته و پاره نشود و ماندگاری بیشتری داشته باشد. داشتن یک چسب کراتین خوب تنها به ماندگاری بهتر اکستنشن کمک نمی کند، بلکه برای جلوگیری از حساسیت و ایجاد مشکلات پوستی هم مفید است. برای اکستنشن مو موقت از چسب کراتین استفاده کنید، زیرا این مدل چسب به دلیل داشتن کراتین با پوست سر هم خوانی داشته و باعث صدمه زدن به پوست سر به هنگام شستن نمی شود. برای اکستنشن مو چند روزه می توان از چسب حرارتی و چسب مایع استفاده کنید. چسب اکستنشن مو در بازار به دو صورت موجود است:


چسب حرارتی

پیش از استفاده‌ی چسب حرارتی، آن را داخل دستگاه مخصوص که مانند تفنگ است بگذارید، هنگامیکه چسب بصورت مذاب دربیاید، می توانید موها را با آن بهم وصل کنید.

 

چسب سوزنی و قاشقی

کاربرد چسب های سوزنی و قاشقی در وصل کردن نوک اکستنشن مو است و با دستگاه اکستنشن مو در ارتباط است. یکی از معایب چسب های قاشقی، پر حجم بودن و قشر داشتن چسب روی سر است که ممکن است مشتری زمان استراحت و خوابیدن اذیت شود. هم چنین به علت دیده شدن چسب ها، این روش زیبایی چندانی ندارد.

 

چسب قاشقی تا چند ماه روی سر دوام دارد؟

برای انجام تمام مراحل اکستنشن مو با چسب قاشقی از دستگاه استفاده می شود. این روش اکستنشن مو در صورتی که مراحل آن کاملاً درست انجام شود، حدودا 1 الی 6 ماه قابل استفاده است.

 

انواع مدل های مو برای اکستنشن


 موهای دسته ای با چسب نواری؛
 موهای دو سر باز؛
 موهای دسته ای با چسب سوزنی؛
 موهای متری که دوخت دارند؛
 موهای دسته ای با چسب قاشقی.

 

وصل کردن اکستنشن مو


 

 

یک نمونه از اکستنشن مو با چسب سوزنی


اکستنشن مو با چسب سوزنی با دستگاه مخصوص انجام می شود. در مرحله اول موی اکستنشن را بردارید و با چسب سوزنی، زیر لایه های مو در ناحیه ریشه بگذارید، سپس از دستگاه استفاده کنید و ناحیه ای که چسب دارد را گرم کرده و از دست کمک گرفته به سرعت ماساژ دهید. توجه کنید چسب سوزنی به ناحیه پوست سر و ریشه موها نچسبد. بعد از پایان کار، مو را رها نمایید.


مزیت این روش

در روش اکستنشن مو با چسب سوزنی، هرگز اذیت نمی شوید، زیرا چسب سوزنی آنقدر ظریف و نازک است که به موها فشار وارد نمی کند. همچنین به لحاظ زیبایی و آراستگی مو نسبت به بقیه روش های ارجحیت دارد.


اکستنشن مو با رینگ

اکستنشن مو با مهره

دومین روش اکستنشن مو با رینگ انجام می شود. اکستنشن مو با رینگ روشی سرد است که با استفاده از این روش، می توان موها را بلند یا پرپشت نمود. برای انجا این روش، بر اساس مدلی که می خواهید، موها را تقسیم بندی نمایید. بعد از انجام مراحل تقسیم بندی، از ناحیه پایین مو قسمتی را جدا کنید. سپس لایه جدا شده را با استفاده از کلیپس از بقیه موها جدا نمایید.
رینگ را داخل قلاب مخصوص اکستنشن مو بگذارید. سپس با استفاده از قلاب، مو را داخل رینگ قرار دهید. در این مرحله می توانید، هم از موهای دو سر باز مخصوص اکستنشن مو و هم از موهایی که دارای چسب سوزنی است، استفاده نمایید. اگر از موهای دارای چسب سوزنی استفاده کردید، ناحیه انتهای مو که چسب سوزنی دارد را داخل رینگ بکشید و با استفاده از انبر مخصوص این کار، رینگ را نصب نمایید. پس از انجام کار، قسمت دارای چسب را قیچی بزنید تا کار تمیزتر شود. در صورتی که میخواهید از موی دو سر باز استفاده نمایید، موی دو سر باز را تا وسط طول مو، از رینگ رد کنید، سپس وسط موی دو سر باز را به همراه موی سر و رینگ به کار رفته با استفاده از انبر مخصوص سفت کنید.

مزیت این روش

در صورتیکه برای اکستنشن مو با رینگ از موی طبیعی استفاده کنیم، دوام این روش بیشتر شده و فرم و حالت زیباتر و طبیعی تری به موها می دهد.

 

ترمیم اکستنشن مو با رینگ

در صورتی که بخواهید رینگ ها به مدت طولانی روی سر بماند، با رشد مجدد مو، باید رینگ ها را باز کرده و مجدداً نزدیک به ریشه، با انبر مخصوص سفت نمایید.

 

 

 

موی اکستنشن

 

بهترین روش اکستنشن

اکستنشن مو با لیزر
اکستنشن مو دائمی

در این روش باز هم پای کراتین یا همان چسب در میان است. تنها تفاوت استفاده از دستگاهی برای ایجاد حرارت است که درجه حرارتی قابل تنظیم دارد! این تفاوت وقتی برایتان محسوس ‌تر میشود که بدانید دستگاه‌ های قدیمی، قابلیت تنظیم درجه حرارت را نداشتند و صرفاً با ایجاد حرارتی یکنواخت و بسیار زیاد به موها آسیب وارد میکردند. اکستنشن مو با لیزر یکی از جدیدترین روش های اکستنشن است که دارای مزایایی متفاوت نسبت به تمامی روش های اکستنشن است:


  در این روش تنها 10 الی 15 درصد از موی فرد درگیر اکستنشن می شود.

  نصب اکستنشن در این روش، بسیار ظریف تر از روش های دیگر است و نزدیک به ریشه می باشد؛ همین باعث می شود، تشخیص آن نسبت به موی سر ، تنها با لمس کردن و باز کردن مو امکان پذیر باشد.

  ماده وصل اکستنشن مو با لیزر، کراتین است که نوعی چسب بی ضرر بر گرفته از ساختار اصلی موهاست.

  اکشتنشن با لیزر به راحتی با ریمور از سر جدا می شود و موها هیچ گونه ریزشی ندارند.

  با این روش می توانید به راحتی موهای خود را شینیون یا دم اسبی کنید، زیرا جای نصب اکستنشن اصلاً شما مشخص نیست.

 

طریقه نصب کلاه گیس

برای اینکه بتوانید از کلاه گیس استفاده کنید، قدم اول جمع کردن و بستن موهای مشتری زیر کلاه گیس می باشد. سپس کلاه گیس را روی سر قرار داده و با استفاده از دو بندینکی که در دو طرف کلاه گیس قرار دارد، آن را روی سر کاملاً سفت کرده و محکم گره بزنید. در صورتی که کلاه گیس دارای بست می باشد، بست ها را محکم کرده و برای اطمینان بیشتر از چند گره برای قسمت های مختلف کلاه گیس استفاده کرده و آن را به سر کاملاً محکم کنید، بعد از فیکس کردن آن روی سر، اقدام به مرتب کردن موهای کلاه گیس کنید.

اکستنشن مو مردانه

بهتر است بدانید اکستنشن مو در یک جلسه انجام میشود و همه ی افراد با هر محدودیتی که داشته باشند میتوانند با استفاده از این روش در طی یک جلسه به نتیجه ی دلخواه دست پیدا کنند.

 


اکستنشن مو مردانه برای چه افرادی مناسب است؟

اکستنشن مو مردانه برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلف موهایشان دچار آسیب شده و این موضوع از زیبایی شان کاسته است. علاوه بر این افرادی که موهای کم پشت دارند هم میتوانند با استفاده از اکستنشن به افزایش تراکم موهای خود بپردازند.


اکستنشن موی زنانه برای چه افرادی مناسب است؟

معمولاً این روش برای خانمها در سنین 18 تا 30 سال بسیار مناسب است.


قیمت اکستنشن مو

اگر احساس می کنید، کار اکستنشن مو را باید به متخصص آن واگذار کنید، بد نیست با نرخ اکستنشن مو در آرایشگاهها بهتر آشنا شوید:

 قیمت نصب اکستنشن مو شاخه ای از 3000 تومان تا 5500 تومان می باشد.
 قیمت اکستنشن موهای طبیعی از شاخه ای 3000 تومان تا 12000 تومان و با توجه به رنگ و قد مو می باشد.
 قیمت اکستنشن موهای مصنوعی شاخه ای 500 تومان تا 3000 تومان می باشد. اکستنشن موهای مصنوعی کارخانه ای، بصورت بسته ای نیز میباشد.
 قیمت اکستنشن موهای روشن به نسبت موهای تیره گران تر است.

 

مضرات اکستنشن مو

اکستنشن مو، گاهی ممکن است باعث ریزش شدید موها شده و در نهایت به طاسی منجر شود. یکی از علل مهم ریزش موها، بستن زیاد آن است. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می‌گویند که در آن، بخش‌هایی از مو که بیشتر تحت فشار و کشیدگی هستند، شروع به ریزش می کنند و بتدریج طاس می‌شوند. این نوع ریزش مو در افرادی که همیشه موهایشان را دم اسبی میبندند یا محکم می‌بافند، رایج است. لابد می‌پرسید، همه این مقدمه چینی ها، چه ربطی به اکستنشن مو دارد؟  یکی از مضرات اکستنشن، ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز موها بشدت کشیده می‌شود و پس از مدتی شروع به ریزش می‌کند. گرچه امکان دارد دفعات اول و دوم، ظاهر موها تغییر چندانی نکند، امّا به مرور زمان، شاهد ریزش این گیسوی کمند خواهید بود!!!
میزان آسیب‌دیدگی مو به تعداد دفعات اکستنشن مو و جنس موها بستگی دارد. اگر ریشه موها آسیب ببیند، ممکن است طاسی همیشگی شود و موها دیگر در نقاطی که بیش از حد کشیده شده اند ، دیگر رشد نکند؛ حتی استفاده از نرم‌ کننده و دارو نیز نتواند وضعیت بوجود آمده را درمان کند. بهتر است، پس از مشاهده ریزش ناگهانی موها، دست‌کم با مشورت پزشکتان، از مکمل‌های مو مانند آهن، روی و بیوتین استفاده کنید تا شاید ریزش‌شان کمی کمتر شود.
تشدید سردردهای میگرنی پس از اکستنشن در کسانی که مبتلا به میگرن هستند هم وجود دارد. البته در اکستنشن کشیده شدن موها در حدی نیست که باعث سردرد شود، امّا وقتی کسی سابقه ابتلا به میگرن دارد، نباید خطر کند.


گویا برای گیسو کمند شدن، باید هزینه های دیگری نیز پرداخت!!! مشکل دیگر، ایجاد حساسیت پوستی است. سری قرمز با پوستی ورم کرده و تاول زده که موهای زیادی روی آن به هم چسبیده است، از عواقب انجام اکستنشن مو است، چیزی که فکرش هم آدم را می‌ترساند! خب البته شما در این باره بی تقصیرید، چون نمی دانسته اید، که چسبی که این موهای زیبا را به سر شما چسبانده، باعث ایجاد این وضعیت ناخوشایند شده است.
با این تفاسیر اگر هنوز هم دوست دارید، اکستنشن مو انجام دهید، دست‌ کم پس از مشورت با پزشک، آزمایش حساسیت انجام دهید تا تشخیص دهید که به چسب اکستنشن حساسیت دارید یا خیر؟


معایب دیگر:

 در ابتدا ممکن است به دلیل عادت نداشتن، احساس ناراحتی کنید.
 خوابیدن با آنها، در ابتدا سخت است.
 نیاز به مراقبت دارد.


مراقبت های لازم پس از اکستنشن مو

 لازم نیست، حتماً از محصولات موی مخصوص استفاده کنید. می توانید از هر نوع شامپو و محصولی که پیش از این مصرف می کرده اید، برای موهای اکستنشن شده نیز مصرف کنید.
 موهای خود را ابتدا درون حوله ای ببندید که آب آن گرفته شود، سپس می توانید از سشوار در فاصله 15 سانتی استفاده کنید.
 لازم است برای پیشگیری از گره خوردن موها، دو بار در روز موها را شانه بزنید.
 موهای خود را هنگام خواب ببافید
 نباید اکستنشن مو را بیش از 3 ماه نگه دارید چون باعث آسیب به موهایتان می شود.
 برای محکم تر شدن چسب ها، بهتر است موها را تا 5 روز پس از اکستنشن نشویید.

گرچه اکستنشن مو در خانه با یادگیری چند ترفند امکان پذیر است، امّا همگی روش های اکستنشن را نمی توان در خانه انجام داد، مانند: اکستنشن مو با لیزر که به دستگاه های خاصی نیازمند است که تنها در سالن های آرایشی یافت می شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: