جمعه 17 خرداد 1398 - 09:57:37

آموزش کوتاهی موی زنانه

چند مدل کوتاهی موی زنانه

آموزش کوتاهی موی بلند و کوتاه 

 

آموزش کوتاهی مو زنانه

 


مدل مو یکی از مشخصه های مهم و تاثیرگذار در ظاهر افراد است که اگر به صورت اصولی انتخاب نشود، نتیجه معکوس به دنبال خواهد داشت. مهم ترین فاکتورهای انتخاب مدل مو، فرم صورت و جنس موها است. اگر قصد دارید موهایتان را کوتاه کنید و هنوز مدل مویی برای خود انتخاب نکرده اید، ما برای شما پیشنهادهایی داریم که با به کار بردن آن ها، نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت. در مطلب آموزش کوتاهی موی زنانه با ما همراه باشید.


آموزش کوتاهی موی زنانه با توجه به فرم چهره


فرم صورت در انتخاب صحیح مدل مو بسیار تاثیرگذار است. مدل های متفاوتی از فرم صورت وجود دارد که برای هر کدام می توان از مدل موهایی استفاده کرد. در ادامه راهنمای کامل کوتاهی مو با توجه به فرم صورت را به شما آموزش خواهیم داد:

آموزش کوتاهی موی زنانه برای صورت گرد

می توان گفت تقریبا اکثر مدل موها برای فرم صورت گرد مناسب هستند. اگر موهای پر حجمی دارید، به شما توصیه می کنیم مدل هایی را انتخاب کنید که حالت خرد داشته باشد و اندکی از حجم موهای شما توسط آن گرفته شده باشد. این مدل مو به شما کمک می کند تا مقداری از گردی صورت تان کاسته شود. اغلب افراد با صورت های گرد دارای چانه کوچک و فرم دایره ای شکل هستند. بهتر است مدل مویی برای این افراد انتخاب شود که صورت آن ها را کشیده تر و زیباتر نشان دهد. اگر صورت چاق و گردی دارید، بهتر است موی خود را به صورت بلند و صاف پیرایش کنید. در صورتی که تمایل داشتید موهایتان کمی حالت داشته باشد، می توانید مدل مو خرد را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که در این مدل مو، کوتاه ترین لایه باید روی چانه شما قرار گیرد. مدل موی چتری نیز گزینه بسیار مناسبی برای خانم های دارای صورت گرد است. بدین صورت که شما می توانید یک طرف موها را به صورت چتری بلند کوتاه کنید تا گردی صورت کمتر به نظر برسد.

 

کوتاهی مو زنانه با توجه به فرم صورت

 

آموزش کوتاهی موی زنانه برای صورت کشیده

اگر صورت کشیده ای دارید و پیشانی شما بلند است، توصیه می کنیم مدل مویی را انتخاب کنید که روی پیشانی ریخته و از بلندی آن بکاهد. مدل موی چتری یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. اگر دارای گردن بلندی هستید، بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که قسمت جلوی مو بلندتر از پشت آن باشد. این مدل مو باعث می شود گردن شما کوتاه تر به نظر برسد. در مقابل، اگر دارای گردن کوتاهی هستید، مدل موی کوتاه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. به این دلیل که میزان بیشتری از گردن تان مشخص خواهد شد.


سبک های مختلف مدل مو و آموزش کوتاهی آن ها


کوتاهی مو را می توان به سبک های مختلفی انجام داد که در ادامه به بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت.

 

مدل موی کوتاه

 

زنان امروزی فعالیت بیشتری دارند؛ معمولا شاغل هستند، ورزش می کنند و کارهای خانه داری نیز به عهده آنان است. به همین دلیل زمان چندانی برای رسیدگی به امور شخصی خود را نخواهند داشت و مدل موی کوتاه را ترجیح می دهند. مدل موی کوتاه، چهره زنان را بهتر نشان داده و زیبایی آن را نمایان تر می کند. در ادامه با زیباترین مدل موهای کوتاه به همراه آموزش کوتاهی آن ها آشنا شوید:

مدل موی پیکسی بلند و آموزش کوتاهی آن

این مدل مو در دهه 90 میلادی بسیار محبوب بود. مدل دیگری از پیکسی به نام کلاسیک نیز وجود دارد که سال گذشته محبوب بود؛ اما امروزه این مدل مو کمی تغییر کرده و به پیکسی بلند شهرت یافته است. برای کوتاهی این مدل مو ابتدا از تاج سر تا جلوی سر را یک فرق کج باز کنید. دوباره از تاج تا موهای گردن فرق از وسط باز کنید. تقسیم بندی را به گونه ای انجام دهید که مناسب حالت رشد مو، حجم مو، نوع مو و حالت صورت فرد باشد. از تقسیم بندی موها در جلوی سر شروع کرده و موها را به صورت 90 درجه در دست نگه دارید، سپس به اندازه دلخواه کوتاه کنید. سپس با توجه به راهنما موها را با توجه به شکل طبیعی سر کوتاه کنید. فراموش نکنید که هدف از این کوتاهی مو این است که موهای روی تاج سر صاف و زیبا دیده شوند. این کار را با توجه به حالت سر ادامه دهید و فراموش نکنید که هر قسمت را با توجه به حالت سر کوتاه کنید و موهای روی گردن نیز به گونه ای کوتاه شوند که به زیبایی و کاملا طبیعی روی گردن قرار گیرند.
در این مرحله از موهای جلوی سر قسمتی را به صورت مورب جدا کرده و آن را با توجه به موهای زیرین خود که از قبل کوتاه کرده بودید کوتاه کنید تا اندازه آن ها با هم هماهنگ شود. این کار را در تمام موهای جلوی سر انجام داده و اندزه موها را با هم هماهنگ کنید. در این مرحله به سراغ موهای کنار تصویر رفته و پایین چتری ها را با توجه به حالت سر به اندازه دلخواه که متناسب با موهای پشتی باشد، کوتاه کنید. توجه داشته باشید که موهای این قسمت از سر بلند تر از سمت دیگر باشد تا حالت نامتقارنی مدل مو حفظ شود. البته اگر تمایلی به نامتقارن کردن مدل مو نیست می توان دو طرف سر را به یک اندازه کوتاه کرد. جلوی موها را راهنما قرار داده و به پشت سر بروید. هر بار موها را به صورت مورب و عمود جدا کرده و کوتاه کنید. دسته های مو را مورب جدا کرده و کوتاه کنید تا به قسمتی که موهای روی گردن روی آن ها قرار دارد برسید. توجه داشته باشید که موهای کناری روی گردن بلند تر از قسمت وسط آن است. در واقع دو طرف موهای پشت گردن با هم اتصال ندارند. پس از آن به قسمت بالاتری در پشت گردن بروید. موهای این قسمت می تواند هم اندازه کوتاه شود. اما فراموش نکنید که در تمام مراحل حالت سر را در کوتاهی موها در نظر داشته باشید. سپس به قسمت پیشانی رفته و با استفاده از قیچی خود موهای روی شقیقه ها را کوتاه کنید.

 

 

مدل موی باب کوتاه و آموزش کوتاهی آن

افرادی که دارای فرم صورت بیضی، کشیده و گونه های صاف هستند، با خیال راحت می توانند نسبت به انتخاب مدل موی باب کوتاه اقدام نمایند. این مدل مو متناسب با هر جنس مو، هر نوع آرایش، لباس و جواهرات خواهد بود. آرایشگران بر این باورند که مدل موی باب می تواند جلوه بیشتری به موهای فر داده و آن را شیک تر نشان دهد. این مدل برای زنان شاغل و افرادی که تمایل دارند خاص تر به نظر برسند، گزینه مناسبی است.
برای این مدل کوتاهی مو، ابتدا از قسمت پشت سر شروع کرده و یک لایه جدا می کنیم. این لایه را با زاویه صفر درجه به صورت صاف کوتاه می کنیم. بعد از این که خط راهنما ایجاد شد، لایه های بعدی را به صورت نازک جدا کرده و با زاویه های به ترتیب از 45 درجه شروع به کوتاهی می کنیم و تا زاویه 180 درجه می رسیم. البته زاویه 180 درجه به حجم موها بستگی دارد. در کوتاهی موهایی که خیلی پر هستند، در قسمت بالای سر به زاویه 180 درجه خواهیم رسید. لایه بعد با زاویه 70 یا 90 درجه کوتاه می شود که انتخاب آن به حجم موها بستگی دارد. این روش به باب منقطع نیز معروف است. بدین معنی که قسمت های جلوی مو بلندتر از پشت آن خواهد بود. برای کوتاه کردن موهای جلوی سر نیز به همین ترتیب زاویه های پشت سر عمل می کنیم.

مدل موی پسرانه

زنان فعال که دارای موهای صاف هستند، می توانند مدل موی پسرانه را برای خود انتخاب کنند. این مدل موی کوتاه جذابیت خاصی به چهره بخشیده و با یک آرایش ملایم، بیش از پیش زیبا خواهد شد.

مدل موی نامتقارن

اگر از مدل های رسمی کوتاهی مو خسته شده اید، می توانید به سراغ مدل های نامتقارن بروید. این مدل بسیار زیبا و خلاقانه است و زیبایی بیشتری را برای چهره زنانه به ارمغان می آورد.
برای کوتاهی این مدل مو، ابتدا تقسیم بندی موها را انجام داده و از بالا تا تاج سر موها را از موهای کنار سر و روی گردن جدا کنید. قسمتی از مویی که در زیر موهای جدا شده و در زیر تاج سر است را جدا کرده و با زاویه 90 درجه به اندازه دلخواه خود و یا مشتری خود کوتاه کنید. دقت داشته باشید که در این قسمت از سر هدف به وجود آوردن مدل مویی است که در آن این قسمت از سر صاف تر به نظر برسد. این کار را روی بقیه موها نیز به سمت پاییم انجام دهید و با توجه به راهنمای ابتدای کار خود موها را کوتاه کنید. در پایان باز هم موها را با زاویه 90 درجه بالا آورده و با توجه به راهنمای اولیه خود کوتاه کنید. این کار را در سمت دیگر سر نیز انجام دهید. سپس موها را به پایین شانه کرده و موها را به صورت عمود از سر جدا کرده و از بالا تا پایین به گونه ای کوتاه کنید که کم کم موهای روی تاج سر از موهای روی گردن بلند تر بوده و به همین ترتیب موها را کوتاه کنید. در کوتاهی قسمت تاج سر دقت بیشتری داشته باشید زیرا این قسمت باید مطابق با حالت سر کوتاه شود. این کار را از تاج سر تا پایین تکرار کنید و هر دسته را با توجه به راهنما کوتاه کنید. این کار را به گونه ای انجام دهید که قد موها در پشت گوش ها حفظ شود. هر بار موها را چک کنید و فراموش نکنید که با توجه به حالت سر وسط موها باید کوتاه تر از بقیه قسمت های سر باشد. سپس موهای بالای سر را به صورت 90 درجه در دست گرفته و موهای بالای سر را تنها با موهای تاج سر هماهنگ با هم کوتاه کنید. فراموش نکنید که به موهای کنار سر نباید متصل باشد. موهای بالای سر را به اندازه ای کوتاه کنید که حجم و قد اضافی موها را بگیرد ولی همچنان برای حالت دادن موها مناسب باشد. موهای بالای سر را با توجه به راهنمای مرحله قبل کوتاه کنید و سپس همه موها را با سشوار خشک کنید. این کار به خصوص برای موهای حالت دار و یا فر توصیه می شود. وقتی که موها خشک شدند خط پایین آن را درست کرده و با قیچی با توجه به خط رویش موها آن ها را مرتب کنید. موهای چتری را جدا کرده و چتری ها را به صورت مورب کوتاه کنید تا صورت باز تر نشان داده شود. برای طریف تر کردن چتری ها نیز با قیچی نوک آن ها را بچینید. در صورت تمایل موهای یک طرف سر را کوتاه تر از سمت دیگر کنید. این به این معنی است که حداقل موها تا زیر گوش نیستند.


مدل موی متوسط

 

پرطرفدارترین مدل موهای متوسط در سال 2019 عبارتند از: تخم مرغی، باب بلانت و درهم

مدل موی تخم مرغی

مدل موی تخم مرغی به حالت دهی نیازی نداشته و چهره را مرتب تر نشان می دهد. علاوه بر این، حجم موها را نیز بیشتر نشان می دهد. کوتاهی مدل موی تخم مرغی به مهارت بالایی نیاز دارد و برای آن که جلوه بیشتری داشته باشد، باید همیشه موها را براشینگ کرد.
برای کوتاهی مو مدل تخم مرغی، ابتدا موها را از دو طرف و قسمت بالای سر به صورت اوریب جدا کرده و به سمت پشت سر می بریم. همین قسمتی که جدا کردیم را با استفاده از تیغ، پیتاژ می کنیم. سپس قسمت بالای موها را با زاویه 90 درجه کاملا خرد می کنیم. قد موها را در پشت گردن مشخص کرده و به صورت دور تا دور، به اندازه و یک قد، کوتاه می کنیم. از بغل گوش ها، مو را به صورت لایه لایه جدا کرده و به حالت اوریب و با زاویه 90 درجه کوتاه می کنیم. هر دو طرف سر را به همین طریق و با توجه به الگو و راهنما کوتاه می کنیم. در مرحله بعد، از کنار گوش تا دم ابرو را مجددا جدا می کنیم و با توجه به قسمت زیرین مو که راهنما است، کوتاه می کنیم. موها را چک می کنیم که میزان کوتاه شده باشد.

 

مدل موی متوسط زنانه

 

مدل مو باب بلانت

این مدل برای موهای صاف مناسب بوده و با نشان دادن صافی و یکدستی مو، حجم آن را بیشتر نشان می دهد. در مدل باب بلانت، پایین مو کاملا صاف می شود.

مدل موی درهم

مدل موی به هم ریخته که حجم مو را بیشتر نشان داده و قرار است بازار کوتاهی مو در سال 2019 را قبضه کند!

 

مدل موی بلند

 

برای سال های متمادی است که مدل موی بلند نماد زیبایی زنان می باشد. این مدل مو توجه سایرین را جلب کرده و حتی می تواند حسادت برانگیز باشد. آرایشگران مدل موی بلند را بر اساس لایه لایه بودن، صاف بودن و به هم ریخته بودن آن دسته بندی کرده اند.

مدل موی لیر یا لایه لایه

اگر نمی خواهید موهای فر و حالت دار خود را تغییر دهید، این مدل مو برایتان بسیار مناسب است. مدل موی لیر حجم مو را بیشتر نشان می دهد.
برای این کار در ابتدا موهایتان را بشویید و خشک کنید، چون کار با موهای خیس سخت است. از یک شانه دانه درشت استفاده کنید تا همه ی موهای درهم و آشفته رو به خوبی مرتب کنید و یک لیر منظم خلق کنید. سرتان را خم کنید و موها را از پشت سر رو به جلو شانه بزنید و به صورت دم اسبی در جلوی سر ببندید و سپس سرتان را بالا بگیرید؛ مطمئن شوید که موها منظم بسته شده اند. کش مو را تا حدود 5 سانت مانده به انتهای مو پایین بیاورید، اگر که میخواهید موهایتان کوتاه تر شود و و مدل لیر بیشتر به چشم آید می توانید کش مو را با فاصله بیشتر از نوک موها ببندید. با یک دستتان قسمت زیر کش مو را بگیرید که سر نخورد و پایین نرود و از بالای کش مو شروع کنید به قیچی کردن، دقت کنید که دستتان نلرزد و در یک خط صاف موها را قیچی کنید تا مدل موی لیر یک دستی داشته باشید.

 

مدل موی بلند زنانه

 

مدل موی صاف

مدل مو صاف دارای مزایایی است که از جمله آن ها می توان به ضخیم تر نشان دادن تارهای مو اشاره کرد. علاوه بر این، حجم و طول موها را بیشتر نشان داده و آن را زیبا و برجسته می سازد. صاف کردن خطی پایین مو می تواند آن را شیک تر نشان دهد.

 

در مطلب آموزش کوتاهی موی زنانه به بررسی چند مدل موی جدید به همراه ارائه آموزش هر یک پرداختیم که امیدواریم مورد پسند واقع شده باشند. هر سوالی در حوزه کوتاهی مو دارید، کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

شنبه 11 آبان 1398 - 09:13:51
من میخوام کاملا یاد بگیرم کوتاهی رو اموزش نداره؟
سه شنبه 16 مهر 1398 - 08:44:18
خوب چکاری مدل موی کوتاه بلند ایناهرکدوم اسم دارن با ذکر نامشون بگید
یکشنبه 13 مرداد 1398 - 22:25:20
للیهنلابتننلایشبیابتننا
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: