پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 07:46:21

اتو مو

 

نکاتی که قبل از خرید اتو مو باید بدانید

نحوه صحیح استفاده از اتو مو

 

همه چیز درباره اتو مو

 


امروزه استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی مدرن، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اتو مو نیز یکی از همین وسایل است که برای صاف کردن و حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می گیرد. خریداری و مصرف اتو مو نیز مانند هر وسیله آرایشی دیگری نیاز به دانستن نکاتی دارد که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به آن ها خواهیم پرداخت.


اتو مو چیست؟


همان طور که از نام اتو مو بر می آید، وظیفه اصلی آن صاف کردن موها است اما امروزه برای حالت دادن و فر کردن آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اتو مو دارای تنوع زیادی است که هر یک برای حالت های مختلف مو مصرف می شوند. پیش از خرید و مصرف این دستگاه همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که برندها و مدل های مختلفی از اتو مو روانه بازار شده اند که هر کدام نیازهای مشخصی را برطرف می کند. پس هر گاه قصد خرید اتوی مو را داشتید، ابتدا یک بررسی اجمالی در این مورد به عمل آورید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

اتو مو چیست؟


انواع سایز اتو مو


اتو مو دارای سایزهای مختلفی است که هر کدام برای اندازه و جنس های مختلفی از موها تولید شده اند. برای این که با سایز اتو مو آشنایی بیشتری داشته باشید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

اتو مو سایز 2/1

این اتو مو یکی از کوچکترین سایزهای موجود است که مناسب موهای چتری و کوتاه می باشد.

اتو مو سایز 1

افراد دارای موهای نازک و کوتاه می توانند از این سایز دستگاه استفاده کنند.

اتو مو سایز 4/1 – 1

دستگاه فوق برای موهای ضخیم و متوسط تا سز شانه مفید می باشد.

اتو مو سایز 2/1 – 1

افراد دارای موهای ضخیم، زبر و موج دار که اندازه آن بلندتر از سرشانه است، می توانند از این مدل اتو مو استفاده کنند.

اتو مو سایز 2

اتو مو سایز 2 برای افراد دارای موهای ضخیم و بسیار بلند مناسب می باشد.

به طور کلی می توان گفت که هر چه مو کوتاه تر باشد، بهتر است از اتو مو کوچک  با صفحه باریک تر نیز استفاده کرد. به همین ترتیب، هر چه موها ضخیم تر و بلندتر باشند، صفحه اتو مو نیز باید پهن تر انتخاب شده باشد.

 

انواع سایز اتو مو


انواع اتو مو از لحاظ جنس صفحه


اتوی مو را از لحاظ جنس صفحه نیز می توان به انواع سرامیکی، تیتانیومی و تورمالینی تقسیم بندی کرد که توضیح کامل آن در ادامه آمده است.

اتو مو سرامیکی

اتو موی دارای صفحه سرامیکی، حرارت دستگاه را به طور یکنواخت توزیع می کند که تا حدودی از سوختن موها جلوگیری به عمل می آورد. در صورتی که از این دستگاه استفاده مطلوبی شود، بهترین گزینه خواهد بود.

اتو مو معمولی

کفی اتو مو معمولی از فلز ساخته شده است و اکثر فاقد قابلیت تنظیم درجه دما می باشد. بهتر است افرادی که گهگاه موهای خود را صاف می کنند یا فقط بخشی از موهایشان را اتوی مو می کشند، از این دستگاه استفاده کنند.

اتو مو تیتانیومی

اتو موهای تیتانیومی خیلی زود داغ می شوند و به نسبت حرارت را بسیار سریع تر به موها نیز منتقل می کند. اگر این نوع اتوی مو را برای مدت زمان طولانی روی موها نگه دارید، احتمال آسیب رسیدن به آن بسیار وجود دارد؛ اما اگر به درستی از آن استفاده نمایید، احتمال آسیب رسیدن به حداقل می رسد.

اتو مو تورمالینی یا کهربای اصل

تورمالین نوعی سنگ معدنی است که از آن برای ساخت برخی اتو موها استفاده می شود. این سنگ موجب درخشندگی هر چه بیشتر موها شده و نسبت به سایر انواع اتو مو، موها را صاف تر می کندو همچنین وز مو را نیز به خوبی می گیرد.

اتو مو آیونیک

این اتوها نسبت به سایر مدل های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. البته نتیجه این دستگاه روی انواع جنس موها متفاوت است. به طور کلی، اگر جنس موهای شما خشک است، بهتر است از این نوع اتومو استفاده نمایید. استفاده از اتو مو آیونیک برای صاف کردن موها باعث می شود که رطوبت موهای شما از دست نرفته و حتی رطوبت را به آن باز می گرداند.

اتو مو با کفی کراتین

کراتین یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده مو است که موجب نرم شدن آن می شود. این اتو مو از کفی کراتین تشکیل شده که موجب تولید یون و نرم کنندگی موها می شود.

 

جنس صفحه اتو مو


خرید اتو مو با توجه به جنس موها


تا این قسمت مطلب در مورد انواع اتو مو با توجه به شکل ظاهری پرداختیم. حال قصد داریم نحوه انتخاب اتو مو با توجه به جنس موها را مورد بررسی قرار دهیم.
احتمالا هنگام خرید اتوی مو با مدل های متنوعی مواجه می شوید که خرید را کمی برایتان دشوار می سازد. اگر به نوع موهای خود توجه داشته باشید و محصول را با توجه به آن خریداری کنید، خواهید دید که تصمیم گیری برایتان راحت تر می شود. موها به 4 دسته تقسیم می شوند:

موهای صاف و نازک

اگر موهای شما صاف ولی نازک است، شما به اتو مویی نیاز دارید که آسیب زیادی وارد نکند. مدل هایی از اتوی مو که دارای کفی سرامیکی است، برای موهای صاف و نازک بهترین گزینه می باشد. چرا که از الکتریسیته پیدا کردن آن جلوگیری کرده و آسیب کمتری به آن ها وارد می آورد.

موهای فر و نازک

اگر موهای شما فر اما نازک است، توصیه می کنیم از اتو مویی استفاده کنید که از قابلیت تنظیم دما برخوردار باشد. این گونه می توانید دمای دستگاه را با توجه به حجم و ضخامت موها تنظیم و مورد استفاده قرار دهید. بهترین اتوی مو برای افراد دارای موهای فر و نازک، انواع دارای کفی تیتانیومی یا تورمالین هستند که برای حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می گیرند.

موهای صاف و ضخیم

اگر موهای شما صاف اما ضخیم است، نیاز به گرمای بیشتری نسبت به موهای نازک برای صاف شدن خواهید داشت. برای حالت دادن موهای صاف و ضخیم می توانید از اتو موهایی استفاده کنید که کفی پهنی داشته و قابلیت تنظیم دما را نیز داشته باشد. کفی پهن اتو مو این امکان را به شما می دهد که حجم بیشتری از موها را در کمترین زمان ممکن حالت دهید. علاوه بر این، به دلیل این که حجم موها متفاوت است، می توانید با توجه به آن بهترین درجه حرارت را نیز انتخاب نمایید.

موهای فر و ضخیم

افراد دارای موهای فر و ضخیم باید از اتو مویی استفاده کنند که هم کفی پهن داشته و هم درجه حرارت آن بالا باشد. به شما توصیه می کنیم که اتو موهای دارای قابیلت یونیزاسیون را مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که موهای شما را در مقابل حرارت بالا محفوظ نگاه داشته و از طرفی از خشک شدن آن نیز جلوگیری می کند.

موهای کوتاه آقایان

آقایانی که تمایل دارند از اتو مو برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنند، بهتر است نوع باریک تر آن را خریداری کنند تا نتیجه کار خوب از آب در بیاید.

 

خرید اتو مو با توجه به جنس موها 


نکاتی که هنگام خرید اتو مو باید به آن ها توجه داشت


هنگام خرید اتو مو به نکات زیر تئجه داشته باشید:

اندازه اتو و پهنای صفحه آن

همان طور که به آن اشاره کردیم، هنگام خرید اتو مو باید به اندازه و جنس موهای خود توجه داشته باشید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. اگر موهای شما بلند و جنس آن ضخیم است، بهتر است اتوی مویی را انتخاب نمایید که صفحه پهن داشته باشد. بالعکس، اگر موهای شما کوتاه و جنس آن نازک است، توصیه می کنیم اتو موی دارای صفحه باریک را انتخاب کنید.

دکمه تنظیم دما

دکمه تنظیم دما به شما این امکان را می دهد که درجه حرارت را به دلخواه تنظیم کنید. افرادی که دارای موهای حساس هستند، بهتر است اتو موهای دارای قابلیت تنظیم دما را خریداری کنند تا احتمال بروز آسیب را به حداقل برسانند. اگر می خواهید حرارت کمتری را به موهایتان وارد کنید تا آسیب به آن ها کاهش یابد، استفاده از اتو موی دارای دکمه تنظیم دما بهترین گزینه است.

طول سیم اتوی مو

شاید در وهله اول چندان به طول سیم اتو مو توجه نشان ندهید؛ اما خوب است بدانید که هر چه طول سیم بلندتر باشد، کار با آن نیز راحت تر خواهد بود. حداقل طول سیم باید 240 سانتی متر باشد.

اتصال چرخشی سیم اتو مو

احتمال جابجایی و حتی کشیده شدن سیم اتو مو بسیار بالا است؛ به همین دلیل توصیه می کنیم اتوی مویی را خریداری کنید که از قابلیت اتصال چرخشی برخوردار باشد. به این صورت، هرگاه جهت حرکت تغییر کرد، سیم دستگاه تاب نخورده و مانع حرکت نخواهد شد.

گارانتی اتو مو

حین خرید دستگاه اتو مو به ضمانت نامه و گارانتی آن توجه بسیاری داشته باشید؛ چرا که در صورت بروز مشکل حین استفاده، دچار دردسر برای تعویض یا تعمیر دستگاه نخواهید شد.


نحوه استفاده صحیح از دستگاه اتوی مو


قبل از به کار بردن دستگاه های حرارتی مو مانند اتوی مو، بهتر است ابتدا از اسپری یا سایر محصولات محافظ مو استفاده نمایید. این کار به افزایش سلامت موها و از بین بردن موخوره، سوختگی و ... کمک بسیاری خواهد کرد. سپس موها را به چند دسته چتری، سمت راست، سمت چپ، صدفی و پشت سر تقسیم کنید تا فرآیند اتو کشیدن به راحتی هر چه بیشتر صورت بگیرد.
درجه اتو مو را در صورت برخورداری از قابلیت دکمه تنظیم دما، تنظیم نمایید. البته توجه داشته باشید که برای موهای جنس معمولی می توان دما را پایین تر از 365 درجه فارنهایت قرار داد. اما افراد دارای موهای نازک بهتر است این دما را روی 300 درجه تنظیم کنند. بهتر است حین استفاده از اتو مو، موها را شانه نیز بزنید تا گره ها به خوبی باز شده و نتیجه کار بهتر شود. می توانید با استفاده از یک برس، پایین موها را به سمت داخل حالت دهید.
زمانی که به اتو کشیدن بالای سر رسیدید، موها را به سمت بالا نگه داشته و اتو بکشید. این کار موجب می شود موها در قسمت تاج حجیم تر و پرپشت تر به نظر برسند. موهایی که در خلاف جهت رشد کرده اند را نیز می توانید با استفاده از یک برس حرارتی، به خوبی نظم بدهید.

 

نحوه استفاده صحیح از اتو مو


مواج کردن و حالت دادن موها با اتو مو


با کمک اتوی مو می توانید بدون استفاده از دستگاه فر کننده، موهای خود را مواج کنید. برای این کار می توانید از نزدیک ریشه ها شروع کرده و یک تکه از موها را با اتو بگیرید و به سمت پایین بپیچانید. کمی پایین رفته و تکه بعدی را در خلاف جهت قبلی بپیچانید. مراحل قبل را دوباره تکرار کنید. اگر می خواهید موج های مرتب داشته باشید، بهتر است سریع عمل کنید. به همین صورت تا نوک موها ادامه دهید و بعد از پایان کار، کمی روغن و اسپری حالت دهنده به موها بزنید.


نکات تکمیلی استفاده از اتو مو


- ممکن است پس از مدتی استفاده مداوم از اتو مو، روی صفحه آن را جرم و چربی ببندد. برای تمیز کردن آن می توانید از یک پد و کمی الکل استفاده نمایید.
- بهتر است هنگام اتو کشیدن موها روی گوش های خود را کاور مخصوص بگذارید تا از سوختن آن جلوگیری شود.
- هنگام اتو کشیدن، موهایتان باید کاملا خشک باشد؛ در غیر این صورت، وز خواهد شد.
- قبل از مصرف اتو مو به موهای خود تافت، ژل و سایر محصولات از این دست استفاده نکنید؛ چرا که مانع از حالت گرفتن سریع موها می شود. بهتر است به مصرف سرم محافظ مو اکتفا نمایید.
- اتوی مو را کاملا عمود به ریشه مو و با یک الی دو سانت فاصله از آن ها بکشید تا میزان بروز آسیب به حداقل برسد.
- از آن جایی که استفاده از وسایل حرارتی مو آسیب زیادی را به موها وارد می کند، بهتر است میزان مصرف آن را به حداقل برسانید. حتی می توانید انواع ماسک مو را نیز به کار ببرید تا آسیب های وارده به حداقل برسد.

 


در این مطلب از سری مقالات وب سایت رژلب به بررسی همه چیز درباره اتو مو پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه تجربه جدیدی از مصرف این دستگاه حرارتی مو دارید، آن را با ما و سایر  کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: