چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 21:45:03

آموزش مرحله به مرحله انواع بافت مو + عکس

 

 

آموزش بافت مو جدید

مراحل شینیون بافت مو 

 

آموزش مرحله به مرحله بافت مو

 

 

 

مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

آموزش بافت مو هلندی

آموزش بافت مو با ابزار

آموزش بافت مو لوله ای

آموزش شینیون بافت مو

آموزش بافت مو قلبی

آموزش بافت مو ولنتاین

 

 

از گذشته تاکنون، بافت مو یکی از پرطرفدارترین انواع مدل مو در بین افراد بوده است. به همین دلیل، با گذشت زمان و روی کار آمدن متدهای آرایش و زیبایی جدید، بافت مو نیز دچار تغییر و تحولات مثبتی شده است. در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم آموزش مرحله به مرحله انواع بافت مو + عکس را به شما ارائه دهیم. پس با سایت رژلب همراه باشید.


آموزش بافت مو هلندی


برای شروع بافت مو هلندی، ابتدا یک فرق از وسط ایجاد می کنیم. می توانید این فرق از وسط را تا صدفی سر یا حتی تا پایین سر ادامه دهید. از قسمت جلوی سر باید بافت مو را شروع کنیم به همین دلیل ابتدا یک مثلث جدا کرده و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. این لایه های مو را یک بافت ساده می زنیم و از یک یا دو قسمت بعد شروع به اضافه کردن مو از قسمت های کناری آن می کنیم.
به این مدل بافت، بافت کف سر نیز گفته می شود. یعنی هر قسمت از مو که در ناحیه ریشه باید بافته شود، از مدل بافت مو هلندی استفاده می کنیم. برای قسمت های دنباله مو نیز می توان از بافت مو ساده استفاده کرد. بافت مو مدل هلندی را تا انتها ادامه می دهیم. برای طرف دیگر سر نیز همین نکات را رعایت می کنیم. در آخر هم می توان بافت مو را با انواع ربان یا کش موهای فانتزی تزئین کرد تا جلوه زیباتری داشته باشد.

 

آموزش بافت مو هلندی

 


آموزش بافت مو با ابزار


ابزارهای بافت مو را می توانید به طور آماده از بازار تهیه کنید. این ابزارها را می توانید بسته به کار مورد نظر خود، در سایزهای مختلف انتخاب و استفاده کنید. برای این مدل بافت مو که قصد داریم به شما آموزش دهیم، ابتدا باید یک لایه با حجم متوسط از صدفی سر را جدا کنید و بافت ساده بزنید. ابزار را در اولین بافت وارد کرده و تکه ای مو از اطراف به آن اضافه می کنیم. دقت داشته باشید که هر چه تکه موی شما باریک تر باشد، نمای زیباتری پیدا خواهد کرد. این تکه مو را از حلقه ابزار بافت مو رد کرده و ابزار را از سمت مخالف می کشیم.
همین کار را تا قسمت پایین مو و برای هر دو طرف انجام می دهیم تا در نهایت یک بافت موی جذاب و شکیل داشته باشیم. ادامه تکه مو را می توانید همینطور روی موها رها کنید؛ بخصوص اگر موهای رنگ و لایت شده باشد، در این تکنیک یک کنتراست بسیار زیبایی را خلق خواهد کرد. شما حتی می توانید با اضافه های این لایه مو، یک بافت تیغ ماهی با استفاده از موهای اطراف سر انجام دهید و آن را تا پایین امتداد دهید.

 

بافت مو با ابزار


آموزش بافت مو لوله ای


برای بافت لوله ای باید روی قسمت صدفی سر به اندازه یک مثلث متوسط جدا کنید. این لایه را خوب شانه و کرم مو بزنید تا آماده بافتن شود. اندازه این بافت به سلیقه خودتان بستگی دارد. لایه جدا شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس از سمت راست یک لایه مو به همان اندازه لایه هایی که جدا کرده بودیم برداشته و به آن اضافه می کنیم.
تکه اضافه شده را از زیر تکه اول به روی تکه دوم می آوریم و یک دور به دور آن می پیچانیم. همین کار را برای جهت مخالف انجام می دهیم. به این ترتیب که یک لایه مو از سمت چپ برداشته و از زیر تکه اول به روی تکه دوم می آوریم. سپس دور تکه دوم یک دور مو را می پیچانیم. با انگشت شصت قسمت انتهایی بافت مو را خوب نگه می داریم تا کار به درستی پیش برود و اواسط کار از هم باز نشوند.
هر تکه مویی که به بافت مو مدل لوله ای اضافه کردیم را مقداری کرم مو می زنیم تا وز مو کاملا گرفته شود. این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا به پایین موها برسیم. از این مدل بافت لوله ای می توان برای همه نواحی سر از جمله جلوی سر، پشت سر و بغل سر به کار برد.
پس از اضافه کردن هر شاخه مو به بافت مو لوله ای، کمی با انگشت بافت انجام شده را تنظیم می کنیم تا مرتب مقابل هم قرار بگیرند. با استفاده از این تکنیک بافت مو می توان کل موها را در بافت به کار برد و در نهایت حتی یک شینیون بافت بسته را به وجود آورد. حتی می توانید اضافه کردن تکه های مو را تا نیمه های سر ادامه داده و اضافه موها را باز بگذارید تا یک مدل موی نیمه باز ایجاد شود.

 

آموزش بافت مو لوله ای


آموزش شینیون بافت مو


تقسیم بندی این مدل شینیون بافت به این صورت است که به اندازه 5 انگشت از موهای جلوی سر را جدا کنیم. قسمت صدفی سر را نیز به همین ترتیب جدا می کنیم. موهای قسمت عقب سر را با کش می بندیم و پوش می دهیم تا از آن به عنوان یک شنل برای حجیم شدن شینیون استفاده کنیم. پس از پوش دادن موها، از تور شینیون برای جمع کردن آن استفاده می کنیم.
پوش ایجاد شده را به صورت گرد پشت سر فیکس می کنیم. در مرحله بعد، شروع به پوش دادن تاج سر می کنیم. پوش این قسمت باید بسیار جزئی تر باشد. هر لایه از مو را که پوش دادیم، سپس از اسپری حالت دهنده برای فیکس کردن آن استفاده می کنیم. پس از اینکه پوش دادن موهای صدفی سر انجام شد، کل موهای این ناحیه را در دست گرفته و بسته به سلیقه مشتری آن را خطی یا ساده درست می کنیم.
معمولا برای شینیون بافت، بهترین گزینه این است که قسمت صدفی سر را ساده در نظر بگیریم. قسمت صدفی سر را روی بوکل ایجاد شده فیکس کرده و از اسپری شاین روی آن استفاده می کنیم. موهای دنباله صدفی را روی بوکل ایجاد شده پهن می کنیم تا تور شینیون قابل مشاهده نباشد و آن را زیر کار جمع می کنیم.
در مرحله بعد به سراغ موهای گوشه سر می رویم. اگر موهای این ناحیه کم بود می توانید از پوش دادن برای افزایش حجم استفاده کنید. موهای بغل سر را به صورت اوریب زیر بوکل برده و با سنجاق فیکس می کنیم تا مدل جمع شود. زیبایی این مدل شینیون به این است که یک طرف آن ساده و طرف دیگر آن را بافت مو بزنیم.
حال به سراغ بافت موی جلوی سر می رویم. یک لایه از کنار فرق کج جدا کرده و اسپری شاین می زنیم. سپس از مدل بافت موی کف سر برای دیزاین جلوی موها استفاده می کنیم. به این صورت که یک یا دو ردیف اول را بافت ساده زده و هر چه رو به سمت جلو می رویم از اطراف لایه هایی به بافت اضافه می کنیم. دنباله بافت مو را روی بوکل پشت سر فیکس کرده و به این ترتیب یک شینیون بافت جذاب را خواهیم داشت.

 

آموزش شینیون بافت مو


آموزش بافت مو مدل قلبی


برای بافت مو مدب قلب، ابتدا باید مرکز سر را به صورت قلب جدا کنیم. توجه داشته باشید که جدا کردن مو بسیار حائز اهمیت است. ابتدا باید موها را از وسط به دو نیم تقسیم کنیم. سپس با استفاده از یک شانه نازک، از قسمت وسط سر موها را به شکل قلب تقسیم می کنیم. موهای وسط سر را پس از تقسیم بندی جمع می کنیم و کنار می گذاریم. برای بافت قلبی از قسمت جلوی مو شروع می کنیم.
اگر تمایل دارید می توانید از یک لایه موی مصنوعی برای افزایش حجم یا ایجاد تنوع رنگی نیز استفاده کنید. یک لایه نازک از قسمت جلوی مو برداشته و موی دو سر باز مصنوعی را از وسط به حالت گره از داخل این لایه مو رد می کنیم. بدین ترتیب که یک لایه موی طبیعی و دو لایه موی مصنوعی در دست داشته باشیم و بتوانیم بافت مو مدل قلبی را با آن پیش ببریم.
یک یا دو مرحله اول را بافت ساده می زنیم و پس از آن شروع به انجام بافت کف سر می کنیم. به این ترتیب که هر چه رو به سمت جلو می رویم، یک لایه از سمت راست و در مرحله بعد یک لایه از سمت چپ وارد بافت می کنیم. سعی کنید اوایل بافت مو مدل قلبی را خیلی سفت و ریز انجام دهید.
بافت موی جلوی سر را باید به حالت نیم دایره تا جلو بیاورید و سپس دستتان را عقب بکشید و آن را رو به سمت پشت سر هدایت کنید. یعنی طرز دست گرفتن لایه های مو و قرارگیری دست شما در فرم گیری بافت مو مدل قلبی بسیار تاثیرگذار است. هر چه این مدل بافت مو به سمت پشت سر امتداد می یابد، خواهید دید که قطر آن ضخیم تر شده و جلوه زیبایی پیدا می کند.
بافت مو مدل قلبی چون یک مدل بافت مو جلوی سر هم محسوب می شود، کمی باعث کشیدگی پوست شقیقه سر می شود و جلوه بسیار زیبایی به ابروها و چشم ها می دهد. برای آن سمت دیگر سر نیز دقیقا همین نکات را رعایت می کنیم تا دو طرف موها خوب قرینه شوند. جهت افزایش جلوه بافت مو مدل قلبی می توانید موهای اطراف آن را با اتو مو کرلی کنید. همچنین می توانید از انواع اکسسوری ها برای تزئین بیشتر استفاده نمایید.

 

آموزش بافت مو قلبی


آموزش بافت مو ولنتاین


برای شروع کار بافت مو ولنتاین، ابتدا از قسمت صدفی سر یک قلب جدا کرده و آن را با کش سر می بندیم. ضخامت این قلب که جدا می کنید، به سلیقه و درخواست مشتری شما بستگی دارد. از قسمت پایین مو که کش سر را بستیم، شروع به انجام بافت مو هلندی می کنیم. توجه داشته باشید که بافت مو هلندی دور تا دور سر کشیده می شود و طی آن هر بار یک قسمت از مو درگیر می شود.
برای اینکه بافت مو مرتب و منسجمی داشته باشید، بهتر است قبل از شروع بافت ابتدا براشینگ انجام دهید تا موها کاملا لخت و ابریشمی شوند. می توان از انواع محصولات مراقبت از مو یا کرم مو برای گرفتن وز استفاده کرد تا نتیجه کار به مراتب بهتر شود. چنانچه موهای مراجعه کننده لخت بود و نیازی به محصولات ضد وز نداشت، می توان از سرم کریستال برای آنها استفاده کرد.
ابتدا یک دسته مو از پشت سر به صورت عمودی جدا می کنیم. این دسته را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و شروع به انجام بافت مو هلندی می کنیم. دو مرحله از بافت را که رو به جلو بردیم، از قسمت های بغل سر شروع به اضافه کردن لایه وسط می کنیم تا به این صورت بافت موی یکدستی داشته باشیم. حین کار می توانید از کرم یا واکس مو یا هر محصول دیگر که احساس کردید نیاز هست، استفاده کنید.

 

آموزش بافت مو ولنتاین


از آنجایی که این بافت هلندی باید دور تا دور سر بچرخد، شما باید دست خود را همزمان بچرخانید تا بافت همراه با قوس انجام شود. اگر بافت را در یک خط راست انجام دهید، باعث شل شدن و افتادگی خواهد شد. پس از انجام کامل این مرحله، نوبت به انجام بافت مرکز صدفی سر که قبلا به حالت قلب جدا کرده بودیم، می رسد.
این قسمت را نیز می توان بافت تیغ ماهی انجام داد. دسته مو را که با کش سر بسته بودیم، به دو قسمت تقسیم می کنیم. سپس یک دسته نازک از سمت راست را به سمت چپ بافت می آوریم. در مرحله بعد، یک دسته نازک از سمت چپ را وارد سمت راست می کنیم. به همین راحتی بافت مو مدل تیغ ماهی را تا آخر ادامه می دهیم. سپس این مدل بافت را از قسمت پایین شروع به کمی باز کردن می کنیم تا بافت موی ما کمی حالت پرتر و زیباتری پیدا کند.
این که بافت موی شما حالت سفت داشته باشد یا شل و اروپایی، کاملا به سلیقه شما و مشتری تان بستگی دارد. در مرحله بعد می توانید بافت مو تیغ ماهی را دور کش سری که بسته بودید بپیچید تا جلوه قشنگی داشته باشد. در نهایت می توانید به مناسب ولنتاین از یک پاپیون قرمز برای دیزاین این بافت مو استفاده کنید. برای تثبیت مدل بافت مو ولنتاین خود می توانید از یک اسپری حالت دهنده یا فیکساتور استفاده نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: