شنبه 17 آبان 1399 - 09:33:28

آموزش 5 مدل بافت مو

 

آموزش بافت مو هلندی

آموزش بافت مو فرانسوی

 

آموزش 5 مدل بافت مو

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند:

 

آموزش یک مدل موی بسته، ساده و شیک با استفاده از بافت مو هلندی

آموزش یک مدل مو زیبا و بسته با بافت مو فرانسوی

مدل مو بافت برای نوجوانان و تیپ های اسپرت

بافت مو تیغ ماهی و اسپرت مخصوص جلوی مو

مدل موی زیبا و تاج مانند با کمک یک بافت مو ساده

 

 

اهمیت موها در زیبایی اشخاص بر هیچکس پوشیده نیست. ولی در دنیای شلوغ امروز که بانوان علاوه بر کارهای منزل مشغول به کار نیز هستند و وقت کمی برای رسیدگی به ظاهر خود دارند بافت مو یک روش بسیار ساده، کارآمد و زیبا برای آرایش موها است.
هیچوقت به دلیل کمبود وقت از رسیدگی به خود دست نکشید. آراستگی شما تاثیر بسیار زیادی بر حال روحی خوب شما می گذارد. اما بافت مو نیازمند دانستن نکاتی است که خیلی از افراد به دلیل نداشتن این آگاهی آن را بسیار سخت می دانند در حالی که بافت مو یکی از آسان ترین روش ها برای زیبا و مرتب کردن موها مخصوصا برای زمان طولانی است. برای رفع این نیاز شما ما در ادامه این مطلب پنج نوع مدل موی آسان با استفاده از بافت مو برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم همه بانوان جهان شاد و سرزنده باشند.


آموزش یک مدل موی بسته، ساده و شیک با استفاده از بافت مو هلندی


این مدل مو برای مرتب ماندن مو در زمان طولانی بسیار کارآمد است و حتی می‌تواند گزینه ای مناسب برای مهمانی ها باشد.

مدل مو بسته با استفاده از بافت مو هلندی، زیبا و مرتب.
وسایل مورد نیاز:
- واکس مو
- شانه دم باریک
- سه گیره دندانه دار مو
- سه کش مو باریک پلاستیکی
- سنجاق سر کوچک

 

بافت مو هلندی


قدم اول: به اندازه یک سکه از واکس مو را به کف دست های خود بزنید و بین دو دست خود بمالید با آن موهای آزاد و وز شده را  به سر جای خود برگردانید. اگر به میزان بیشتری از واکس نیاز داشتید استفاده کنید.
قدم دوم: با استفاده از شانه دم باریک موهای خودتان را به سه قسمت تقسیم کنید. دو قسمت در اطراف سر و یک قسمت برای بقیه موها پشت گوش ها. هر کدام از قسمت ها را در سر جای خود با گیره به طور موقت ثابت کنید.
قدم سوم: یکی از دو قسمت کناری را انتخاب کنید و از بالای مو را به دسته نازک تقسیم کنید. دسته خارجی را از زیر دسته میانی رد کرده و به وسط بیاورید و همین کار را با دسته خارجی دیگر انجام دهید
قدم چهارم:  در مرحله بعد به دسته های خارجی مقداری از موهای اطراف اضافه کنید. فراموش نکنید که در حین بافت دستتان را به سمت پشت سر حرکت بدهید تا جهت بافت مناسب باشد. به همین ترتیب پیش بروید اما به جایی میرسید که دیگر نمیتوانید مو به دسته خارجی اضافه کنید. از اینجا به بعد موها را با بافت سه‌تایی ساده ببافید و تا انتهای مو پیش بروید و انتهای موها را با کش ببندید.
قدم پنجم:  حالا سراغ دسته پشت سر بروید و از قسمت بالای گوش سه دسته نازک مو انتخاب کنید. از یک طرف سر به سمت دیگر شروع به بافت مو هلندی کنید. فراموش نکنید که دستتان را نزدیک سر نگه دارید.

 

مراحل بافت مو هلندی


قدم ششم: به بافت موهاتون به روش بالا ادامه بدهید تا جایی که دیگر مویی برای بافت نماند. انتهای موها را با کش کوچک پلاستیکی ببندید.
قدم هفتم:  دسته بافته شده موها را در پشت سر به سمت دیگر و بعد از رسیدن به پشت گوش آن را بچرخانید و درست کنار مسیر قبلی برگردید به جایی که بافت شروع شده. با سنجاق سرهای نازک بافت را در سر جای خودش فیکس کنید. مخصوصا محل چرخش.
قدم هشتم: همه دسته های مو بافته شده را به همین ترتیب از بزرگ به کوچک به سر فیکس کنید. انتهای بافت ها که آزاد هستند را در زیر بافت های دیگر مخفی کرده و با سنجاق محکم کنید. دسته های نازک بافت را از مابین بافت‌های دیگر عبور بدهید تا آن‌ها هم محکم تر شوند.
قدم نهم: دو قدم قبلی را برای موهای سمت چپ و راست هم تکرار کنید و روی بافت های قبلی را بپوشانید.


 
آموزش یک مدل مو زیبا و بسته با بافت مو فرانسوی


آموزش بافت مو فرانسوی:
این بافت بسیار در عین سادگی بسیار شیک و کلاسیک است. مناسب برای بافت روزانه است که فشار زیادی به ریشه موهای شما وارد نمی‌کند. در عین حال از این مدل بافت می‌توان در مدل‌های مجلسی نیز استفاده کرد. اگر به دنبال مدل مویی هستید که شما را زیبا و با وقار نشان دهد این بافت گزینه بسیار مناسبی است.

 

آموزش بافت مو فرانسوی



نمونه بافت موی فرانسوی

تنها وسیله مورد نیازتان برای بافت مو فرانسوی فقط یک کش پلاستیکی است
قدم اول: از بخش جلوی سر یک دسته مو جدا کرده و به سه بخش مساوی تقسیم می‌کنید. دسته سمت چپ را بین انگشتان شست و اشاره دست راست نگه دارید و دو دسته دیگر را با دست راست بین انگشت شست و اشاره؛ و انگشت وسط و انگشت اشاره بگیرید.
قدم دوم: حالا دسته مو سمت چپ را بین دو دسته دیگر برده به صورتی که در وسط قرار گیرد حالا جای آن را با دسته وسط در دست راست عوض می کنید.
قدم سوم: اکنون دسته سمت راست را وسط می آوریم. دسته مرکزی دوباره تغییر کرده است.
قدم چهارم: قدم دوم را دوباره تکرار کنید و  این دفعه قبل از اینکه دسته سمت چپ را به وسط ببرید، دسته‌ای نازک و بلند به آن اضافه کنید.  از انگشتانتان برای جدا کردن دسته های مو استفاده کنید. سعی کنید نوک انگشتانتان در هنگام جدا کردن مو به پوست سرتان کشیده شود و دسته ها برداشته شده در هر بار مساوی باشند.
قدم پنجم: به همین ترتیب به بافت ادامه دهید تا دیگر همه موهایتان درگیر بافت شده باشند و نتوان دیگر دسته اضافه کرد. از اینجا به بعد به بافت سه تایی ساده ادامه دهید تا به انتهای مو برسید. سپس آن را با کشید کوچک پلاستیکی ببندید.

 

مراحل بافت مو فرانسوی



مراحل بافت مو فرانسوی

آموزش یه مدل بافت برای جلوی مو:
برای نوجوانان و دخترانی که تیپ اسپرت دارند، این مدل مو بهترین است. مدل موی کج گاهی بسیار دست و پا گیر است ولی با بافت زیر این مشکل به راحتی حل می‌شود.



مدل مو بافت برای نوجوانان و تیپ های اسپرت


وسایل مورد نیاز:
شانته دم باریک
کش پلاستیکی کوچک

 

آموزش بافت مو جلوی سر

 

قدم اول: از شانه استفاده کنید و یک فرق کج ایجاد کنید، سپس یک بخش مثلثی در جلوی پیشانی جدا کنید. به اندازه دو سانت و نیم از کنار فرق سر یک دسته مو جدا کنید
قدم دوم: دسته مو جدا شده را به سه قسمت نازک تقسیم کنید. سپس قسمت عقبی را از زیر دسته وسط رد کنید و این دسته میانی جدید خواهد بود. (تفاوت این مدل بافت با بافت فرانسوی در همین نکته است؛ دسته کناری از زیر دسته وسط رد می شود نه از رو!)
قدم سوم: همین کار را با دسته کناری دیگر انجام بدید. آن را از زیر دسته وسط رد کنید. یادتان نرود که دستتان را نزدیک به سر نگه دارید و بالا نیاورید.
قدم چهارم: یک دسته نازک از قسمت وسط سر نزدیک به فرق سر جدا کنید، آن را به دسته مو کناری اضافه کنید و از زیر دسته مو وسط رد کنید. دستتان را در راستای موهایتان نگه دارید؛ به این ترتیب بافت مو شما به سمت پایین حرکت می کند.
قدم پنجم: به جدا کردن دسته های نازک مو و بافت آن طبق قدم بالا ادامه دهید تا جایی که موهای بخش مثلثی جدا شده تمام شوند. حالا موها را با بافت سه تایی ساده ببافید و انتهای آن را با یک کش کوچک ببندید.
قدم ششم: از پایین بافت شروع به کشیدن آن به دو طرف کنید تا کمی پهن تر شده و بافت بهتری به خود بگیرد.

 

مراحل بافت مو جلوی سر



بافت مو تیغ ماهی و اسپرت مخصوص جلوی مو


آموزش بافت مو تیغ ماهی:
یکی از بافت های زیبایی که حتی بعد از باز شدن نوع بسیار جذابی از فر را به موهای شما می‌دهد تیغ ماهی است. این بافت به نسبت فشار دست شما هنگام بافت یا حتی تنظیم عرض آن بعد از بافت، انواع بسیار متفاوت و جذابی دارد.

بافت موتیغ ماهی
وسایل مورد نیاز:
اسپری نگهدارنده مو (تافت)
کش کوچک پلاستیکی
واریاسیون
روبان نازک و بلند

 

آموزش بافت مو تیغ ماهی

 

قدم اول: کمی از اسپری فیکس کننده، به موهایتان بزنید و تمام آن ها را با دستانتان در پشت سر جمع کنید. موهایتان را به دو دسته تقسیم کرده و هر کدام را با یک دست بگیرید.
قدم دوم: مقداری از موهایتان را از سمت خارجی دسته راست جدا کرده، به سمت چپ ببرید و کاملا با دسته چپ ادغام کنید.
قدم سوم: به همین ترتیب به جابجایی باریکه های مو بین دو دسته از بخش خارجی یکی به فاصله بین دو دسته و ادغام آن با دسته دوم، ادامه دهید. سعی کنید حجم باریکه های مو را به طور مساوی انتخاب کنید تا به زیباتر شدن بافت کمک کنید. فراموش نکنید که دستانتان را نزدیک به هم نگه دارید و در طول بافت محل دستتان را جابجا نکنید.
قدم چهارم: وقتی که بافت از گردنتان پایین تر آمد آن را به روی یکی از شانه هایتان بگذارید، یکی از دست های را از زیر چانه و جلوی سینه عبور دهید و حالا به بافت موهایتان ادامه دهید. باریکه هایی که جدا می کنید بهتر است به ترتیب باریکتر و بافت محکم تر و به هم نزدیک تر شود.
قدم پنجم: در انتها موهایتان را با کش کوچک ببندید. برای برجسته تر و پهن تر کردن بافت مو، دو بافت مقابل هم را گرفته و به خلاف جهت هم به اطراف بکشید. این کار را از پایین مو ها به سمت بالا ادامه دهید.
اضافه کردن اکسسوری:
برای رنگ بخشیدن به بافت می‌توانید یک ربان باریک به آن اضافه کنید. آن را به یک دسته نازک از مو به نزدیک ترین حالت به ریشه مو گره بزنید و در ادامه به طور یاد داده شده شروع به بافت کنید. و با ربان به عنوان بخشی از آن دسته مو رفتار کنید.

 

مراحل بافت مو تیغ ماهی



مراحل بافت مو تیغ ماهی، بسیار ساده و کارآمد است.
آموزش یک مدل موی نیمه باز با بافت:
مدل موی بسیار ساده و در عین حال زیبا، باوقار و نمایانگر حس خلوص و معصومیت. این مدل مو با استفاده از اکسسوری می تواند از یک مدل ساده روزانه به مدلی برای مهمانی و یا حتی جشن های مهم تبدیل شود.



مدل موی زیبا و تاج مانند با کمک یک بافت مو ساده


وسایل مورد نیاز:
اسپری آب نمک
سشوار بدون نازل
شانه دم باریک
چهار عدد گیره اردکی
شامپو خشک
دو عدد کش نازک پلاستیکی
سنجاق کوچک

 

آموزش بافت مو تاج سر مدل پرنسسی

 

 

قدم اول: کل موهایتان را اسپری کنید و سپس با استفاده از سشوار خشک کنید. (با حذف نازل می توان بافت طبیعی تری در مو به وجود آورد) سپس با کمک انگشتانتان فرق وسط ایجاد کنید.
قدم دوم: با استفاده از شانه دم باریک سمت راست موهایتان را از بالای گوش تا فرق سر جدا کنید. این دو دسته مو را با گیره مو از هم جدا کنید. همین حرکت را با موهای سمت چپ تکرار کنید. حال با استفاده از شامپوی خشک از ریشه ها تا انتهای مو را صاف و مرتب کنید.
قدم سوم: از سمت راست شروع کنید. موها را دو دسته کنید و هر دو را در یک جهت بپیچانید. بعد از آن این دو دسته را به دور هم بچرخانید. زاویه دستتان را هنگام چرخش به پشت سر و به سمت چپ بگیرید. انتهای آن را با کش ببندید و همین کار را با سمت دیگر انجام دهید.
قدم چهارم: دسته بافته شده موهایتان را از سمت چپ به راست بیاورید و انتهای آن را با سنجاق باریک به سر محکم کنید. اگر موهایتان خیلی بلند است می توانید بعد از سنجاق زدن نیمی از آن در سمت راست آن را برگردانید و دوباره انتهای آن را با سنجاق به سر محکم کنید. 
قدم پنجم: دسته بافته شده سمت راست را هم مانند سمت دیگر به سر سنجاق بزنید. اگر طول موهایتان اجازه می دهد میتوانید این دسته مو را دور دسته قبلی بپیچانید. در آخر انتهای دسته بافت مو بافته شده را به سر با گیره نازک متصل کنید.
قدم ششم: برای محکم تر شدن و ثابت ماندن مدل مو در زمان طولانی بخش های دیگری از بافت ها را به وسیله گیره های فلزی نازک به سر سنجاق کنید.

 

مراحل بافت مو پرنسسی



 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: