شنبه 11 تیر 1401 - 02:34:17

مدرس براشینگ مو

 

مدرس براشینگ مو؛ آموزش ها و نکات

داشتن موهای زیبا و خوش حالت برای هر کسی یکی از معیارهای مهم زیبایی اوست، و برخی از روشهای آرایشگری این زیبایی را افزون تر کرده و جلوه خاصی به موها می بخشد، یکی ازاین روش ها براشینگ کردن یا همان حالت دادن به موها بوسیله حرارت سشوار و یا اتو های مخصوص مو است. ازطرفی فر کردن مو نیز روش های مختلفی دارد که خانم سمیرا جوانمرد، علاوه برارائه خدمات تخصصی رنگ و مش ، دوره های آموزش براشینگ و کرلی کردن مو  را بصورت تخصصی برگزار می  کند

فهرست مطالب:

براشینگ مو چیست
مدرس براشینگ مو چه چیز هایی را آموزش می دهد
هنر جو بعد از آموزش توسط مدرس براشینگ مو چه توانایی کسب می کند
نکات مهم برای مدرس براشینگ مو
اشتباهاتی که در انجام براشینگ مو انجام میدیم

 
 

مدرس براشینگ مو

 

براشینگ مو چیست

مدرس براشینگ مو از جمله شغل هایی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. براشینگ مو به کارهایی گفته می شود که انجام آنها موجب حالت پذیری و زیبایی مو می گردد. موها بر اثر براشینگ، صاف، خوش حالت و براق می شوند. حجم دادن به موها نیز از دیگر کارهایی است که براشینگ مو انجام می دهد. نکته ای که در این بین وجود دارد نحوه ی براش کردن موها و توجه به نکاتی کلیدی است که موجب نتایج بهتر براشینگ می شود. از اینرو نحوه تدریس و آموزش براشینگ مو بسیار اهمیت دارد. مدرس براشینگ مو در واقع نحوه براش کردن موها با استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار را به نحوی آموزش می دهد که با کمترین آسیب ، مو در بهترین و خوش حالت ترین وضعیت خود قرار بگیرد.

 

 

مدرس براشینگ مو


مدرس براشینگ مو چه چیز هایی را آموزش می دهد؟

مدرس براشینگ مو همانطور که در پاراگراف قبل نیز اشاره شد، نحوه ی براشینگ، نحوه ی استفاده از وسایل حرارتی، نوع برس قابل استفاده برای مو، براشینگ انواع مو و ... از جمله آموزش هایی است که  توسط یک مدرس براشینگ ارائه می شود. در ادامه به نکاتی که یک مدرس براشینگ مو باید هنگام آموزش هنرجوها به آن توجه کند، اشاره می کنیم :


شناخت انواع مو : حالت دادن به موها معمولا با توجه به نوع آنها انجام می شود. مدرس براشینگ مو باید ساختار و ساختمان مو، آنالیز انواع مو، آماده سازی موها برای  براشینگ، نحوه تقسیم بندی موها برای براش کردن و ... را به هنر جویان خود آموزش دهد. شناخت انواع مو می تواند موجب حالت پذیری بهتر و درخشندگی بیشتر مو بعد از براشینگ گردد.
نحوه استفاده از سشوار و وسایل حرارتی : استفاده از سشوار از مهم ترین نکاتی است که توسط مدرس براشینگ مو باید آموزش داده شود. موهای آسیب دیده باید با احتیاط و دقت بیشتری براشینگ شوند. فاصله سشوار از موها باید حدود 20 سانتی باشد تا از آسیب رسیدن به مو و حرارت دیدن آنها جلوگیری شود. موهای رنگ شده، دکلره شده و همچنین موهای نازک باید با دقت و احتیاط بیشتری براش شوند. نحوه استفاده و با کار با انواع برس نیز از دیگر مباحثی آموزشی در براشینگ مو می باشد.

 

 

مدرس براشینگ مو

 

نحوه براشینگ انواع مو : انواع موها با روش های متفاوتی براش می شوند. در اینجا مدرس براشینگ مو باید تفاوت براشینگ کردن انواع موهای فر و صاف و همچنین موی کوتاه و بلند را به خوبی آموزش دهد. براشینگ موی کوتاه معمولا با استفاده از برس های فلزی انجام می شود. براشینگ باید موجب پر حجم شدن موی کوتاه گردد. برای براشینگ موهای فر باید از اسپری های نرم کننده مخصوص مو استفاده کرد. هر چه حرارت سشوار در براشینگ موهای فر کمتر باشد، مو خوش حالت تر می گردد. برای موهای متوسط و بلند ابتدا باید موها را تقسیم کرد. نوع برس استفاده شده در براشینگ موی بلند و متوسط می تواند برس تخت و یا گرد باشد. موها را نیز می توان به دو روش از داخل به بیرون و یا از بیرون به داخل براش کرد.


انواع براشینگ مو : شاید جذاب ترین و مهم ترین بخشی که یک مدرس براشینگ مو آموزش می دهد، مربوط به انواع براشینگ مو باشد.  با استفاده از براشینگ می توان به موها حالت های مختلفی داد. براشینگ هالیوودی، براشینگ کرلی، براشینگ فینگر ویو و ... از جمله انواع براشینگ مو هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. نکته بعدی این است که براشینگ مو باید متناسب با صورت فرد انجام شود تا موجب زیبا تر شدن چهره گردد. بنابراین دقت به فرم صورت قبل از انجام براشینگ نیز اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد.
نحوه استفاده از ابزار، مواد و ژل های حالت دهنده : از نکات دیگری که مدرس براشینگ مو به هنرجویان خود آموزش می دهد، نحوه ی استفاده از ابزار هایی مانند گیره های مو، نحوه ی استفاده از انواع برس، نحوه ی استفاده از بابلیس و ویو، طرز استفاده از کلیپس و ... می باشد.

 

 

مدرس براشینگ مو

 

هنر جو بعد از آموزش توسط مدرس براشینگ مو چه توانایی کسب می کند

فرد شرکت کننده پس از اتمام دوره آموزش براشینگ مو باید این توانایی ها را فرا گرفته باشد : نحوه صحیح استفاده از سشوار،آشنایی با انواع ژل های حالت دهنده و اسپری های فیکس کننده مو، نحوه استفاده از انواع برس، استفاده از برس متناسب با نوع مو، نحوه تقسیم بندی موها و هر آنچه برای انجام یک براشینگ حرفه ای نیاز است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد مدرس براشینگ مو است. مدرس نقش بسزایی در نحوه فراگیری اصول براشینگ دارد. هر چه مدرس حرفه ای تر، دقیق تر و با تجربه تر باشد، فرد اصول براشینگ را به صورت دقیق تر فرا می گیرد. بنابراین اگر قصد فراگیری این هنر را دارید، برای آموزش آن باید به مدرس های حرفه ای مراجعه کنید.

 

 

نکات مهم برای مدرس براشینگ مو

سشوار را بیش از حد به موها نزدیک نکنید. سشوار باید حداقل 30 سانتی متر با موهای شما فاصله داشته باشد.
اگر زیاد از ابزار حرارتی برای حالت دادن به موهایتان استفاده می کنید، سرم مو را فراموش نکنید.
در انتخاب جنس برس دقت کنید. برس های سرامیکی آسیب کمتری به موهای شما می‌زنند. همچنین اگر موهای فر و خشکی دارید، پیشنهاد می کنیم که از برس های چوبی استفاده کنید.
اگر تازه موهایتان را رنگ یا دکلره کرده اید، از براشینگ کردن موهایتان صرف نظر کنید. زیرا موهای شما در اثر رنگ کردن ضعیف و دهیدراته شده و در اثر حرارت بیشتر آسیب می‌بینند.

 

 

اشتباهات رایج در براشینگ مو

اشتباهاتی که در انجام براشینگ مو انجام میدیم:

 

1- تقسیم‌ بندی نکردن مو
چه موهای شما ضخیم باشد و چه نازک، براشینگ کار سختی به نظر می ‌رسد. اما رعایت این نکته ساده می‌تواند همه چیز را تغییر دهد! تقسیم‌بندی مو باعث می‌شود بتوانید هر قسمت را به طور کامل و بی درد سر شانه کنید و سشوار بکشید و نتیجه بهتری کسب کنید.

 

2- انتخاب برس نامناسب
برس نقش مهمی در براشینگ مو دارد. به هیچ وجه از برس‌های فلزی سنگین استفاده نکنید، زیرا این برس‌ها به راحتی گرم شده و دما را بیش از اندازه بالا می‌برند. در این صورت ممکن است موهای شما بسوزد یا بیش از حد خشک شود. این اتفاق سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد و آن‌ها را بد حالت می‌کند. یک برس سوراخ‌ دار متناسب با نیاز موهای خود تهیه کنید. بهتر است فاصله بین دندانه‌های برس زیاد باشد تا به راحتی گره موهایتان را باز کند.

 

3- خیس بودن بیش از حد موها
اشتباه رایجی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند، سشوار کشیدن موهای خیلی خیس است. به شدت توصیه می‌شود که ابتدا موهای خود را با حوله خشک کنید و سپس سشوار بکشید. این کار از کشیده شدن تارهای مو و ریزش آن‌ها در حین سشوار کشیدن جلوگیری می‌کند، و همچنین مدت زمان لازم برای خشک شدن مو را کاهش می‎‌دهد.

 

4- استفاده از درجه حرارت خیلی زیاد
لطفا قبل از شروع کار به درجه حرارت سشوار دقت کنید. دمای خیلی بالا موها را بیش از حد خشک می‌کند و به آن آسیب می‌رساند. توصیه می‌شود ابتدا با تنظیم دمای سشوار روی درجه حرارت کم، خشک کردن مو را از ریشه شروع کرده و به تدریج که به سمت انتهای ساقه مو می‌روید، دما را بالاببرید.

 

5- ثابت نگه داشتن سشوار
حرکت مداوم سشوار در براشینگ مو بسیار مهم است. بنابراین سشوار را در یک نقطه نگه ندارید زیرا با این کار خطر سوختن و آسیب‌دیدگی مو را بالا می‌برید. همچنین مهم است که سشوار را خیلی نزدیک به موهای خود نگه ندارید زیرا ظاهری شکننده به موهای شما می‌دهد.

 

 

خانم ساناز برومندی متخصص رنگ و لایت و احیا و کوتاهی در زعفرانیه - برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: