پنجشنبه 11 مرداد 1397 - 09:41:30

8 روش طبیعی برای پرپشت کردن موها

 

پرپشت شدن مو ها

راه های پر پشت کردن مو

 

داشتن موهای پرپشت و با تارهای ضخیم علاوه بر زیبایی نشانه سلامت مو هم هست و اکثر افراد به دنبال راهی برای پرپشت تر کردن موهای خود هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که مواد مختلفی را به هدف پرپشت کردن مو روی سر خود امتحان کرده اید بهتر است تا انتهای این مقاله از سایت آرایشگری رژلب همراه ما باشید

 

چه عواملی باعث نازک شدن مو میشود؟

استرس

استرس و فشار روحی علاوه بر آسیب های روانی به جسم انسان هم لطمه میزند. جسم و روان انسان در هم تنیده هستند و با ایجاد ناراحتی و مشکل در هر یک عضو دیگر هم درگیر میشود. استرس و فشار روحی باعث نازک شدن تار مو و ریزش مو میشود.

 

مشکلات هورمونی

هورمون ها ی انسان که موجب تعادل عملکرد ارگان های مختلف بدن از جمله رویش و ریزش مو است بر اثر عوامل مختلفی از جمله چاقی، یائسگی، استرس و سیکل نامنظم قاعدگی به هم میریزد و تولید هورمون های مرتبط به مو دچار اختلال میشود.

 

تغذیه نامناسب

اگر بدن شما دچار کمبود آهن، ویتامین یا منیزیم شود این کمبود خود را به صورت ریزش مو نشان خواهد داد.

 

آلودگی

آلودگی، کثیفی و کم آبی میتواند باعث ضعف و شکنندگی مو شود و همین عوامل با تضعیف بافتار مو باعث ریختن مو ها میشود.

 

ژنتیک

برخی از افراد به صورت ارثی موهای کم پشتی دارند و یا پدر و مادر آ«ها دچار ریزش مو و حتی طاسی هستند. اگر موهای شما نازک است و یا ریزش دارد بهتر است به سابقه خانوادگی خود نگاهی بیندازید.

 

پرپشت شدن موی سر با روش طبیعی

 

راه های پرپشت کردن مو ها به صورت طبیعی

 

1. ماساژ سر

اگر به هر مسیری برای پرپشت کردن مو و متوقف کردن ریزش رفته اید، به در بسته خورده اید آخرین تیر شما ماساژ سر است. چند قطره روغن نارگیل یا بادام به انگشت خود بزنید و با حرکات دورانی سر را ماساژ دهید. باید انگشتان خود را کمی به سر فشار دهید. این کار را حد اقل 5 دقیقه در سرتاسر سر انجام دهید اگر موهای شما با این حرکت چرب میشود بهتر است که شب قبل از خواب انجام دهید و صبح سر را بشویید. این کار گردش خون را کف سر افزایش میدهید. برای نتیجه گرفتن از این روش سنتی نباید نا امید شوید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب حد اقل یک ماه به صورت پیوسته این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید.

 

2. از مواد صد در صد طبیعی استفاده کنید

هر بار که تلوزیون را روشن کنید و یا مجله ای را ورق بزنید بعید است که تبلیغ شامپو یا محصولی شیمیایی برای متوقف کردن ریزش و پرپشت کردن مو به چشمتان نخورد. توصیه ما این است که به عکس مادر بزرگ هایتان نگاه کنید و تمام مواد شیمیایی را کنار بگذارید. برای شستن، نرم کردن و حالت دادن مو فقط و فقط از مواد طبیعی استفاده کنید. بسیاری از مواد موجود در طبیعت خاصیت پاک کنندگی و نرم کنندگی قوی دارند. برای نرم کردن مو میتوانید از ماسک آلوئه ورا و روغن بادام استفاده کنید.

 

3. روش صحیح شستن موها

شستن صحصح موها تغییر چشمگیری در ضخامت و سلامت مو دارد. قانون اول این است که هرو روز موهای خود را نشویید. با این کار فقط روغن طبیعی مو را که برای رشد و تقویت موها لازم است از بین میبرید. به علاوه تا جای ممکن از آب داغ استفاده نکنید و همیشه سر خود را با آب ولرم رو به خنکی بشویید.

 

4. اجازه دهید مو به صورت طبیعی خشک شود

بهترین روش خشک کردن مو این است که بعد از حمام مو را در یک حوله میکروفایبر بپیچید و بعد از گرفتن آب اضافی اجازه دهید مو در معرض هوا خشک شود. هرچه کمتر از سشوار استفاده کید آُیب کمتری به مو میرسانید.

 

5. به مو ها آبرسانی کنید.

برای اینکه موهای سالم و پرپشتی داشته باشید باید به صورت مرتب مو را آبرسانی و مرطوب کنید. همیشه بعد از اینکه مو را ششستید با مواد طبیعی ساقه و نوک مو را مرطوب کنید. از روغن و یا کرم مو برای از بین بردن وز مو استفاده کنید.

 

6. شانه زدن صحیح مو ها

از برس هایی که دندانه های تیز و متراکم دارند استفاده نکنید و هیچگاه وقتی مو کاملا خیس است موها را شانه نزنید. از یک برس چوبی با دندانه های پهن برای باز کردن گره مو استفاده کنید. بیش از دو مرتبه در روز مو را شانه نزنید. برای شانه زدن مو از نوک مو شروع کنید و بعد به قسمت ریشه و کف سر بروید تا گره گشایی مو راحت تر باشد.

 

7. به صورت مرتب نوک مو را کوتاه کنید

حتی اگر دوست دارید شبیه راپونزل باشید باز هم باید هر سه ماه یکبار نوک مو ها را کوتاه کنید. با این کار موهای آسیب دیده را از سایر موهای سالم جدا کرده اید و از سرایت مو خوره به باقی مو جلوگیری میکنید. به علاوه با کوتاه کردن قسمت های آسیب دیده و ظعیف موها پرتر به نظر خواهند رسید.

 

8. تصحیح سبک زندگی

اگر هر روز سری به فست فود و غذاهای مضر میزنید و یخچال شما پر از خوراکی های نامناسب است توقع موهای پرپشت و سالم را نداشته باشید. موی سالم و پرپشت از یک بدن سالم رشد میکند. برای اینکه موهای خوبی داشته باشید غذاهای سالم و میوه و سبزیجات تازه را به سبد غذایی خود اضافه کنید مصرف شکر، نمک و روغن را به حداقل برسانید. به علاوه سایر ابعاد زندگی بر سطح سلامت شما اثر خواهد گذاشت اگر انسان بی تحرکی هستید گردش خون شما پایین است و ممکن از نازکی موی شما ناشی از عدم تغذیه ریهش مو به علت کم بودن جریان خونرسانی و اکسیزن به مو باشد. حتما به صورات مرتب روزی نیم ساعت فعالیت هوازی کنید و در آخر با در پیش گرفتن عادات صحیح سطح استرس خود را کاهش دهید. از مصرف سیگار و دخانیات به جد بپرهیزید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: