شنبه 24 شهریور 1397 - 17:39:37

آموزش اصلاح صورت با شمع

اصلاح با شمع بدون دستگاه

اصلاح با شمع بهتر است یا با بند

 

امروزه روش های مختلف و متنوعی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد و دیگر مانند گذشته نیست که افراد تنها با روش بند انداختن صورت خود را اصلاح کنند. یکی از رایج ترین و معمول ترین این روش ها در بین مردم وکس صورت است. در دنیای پیشرفته و مدرن امروزی انواع متفاوتی از وکس به وجود آمده است که از بین آن ها می توان به شمع، جلبک دریایی و … اشاره کرد. ما در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب قصد داریم به بیان روش اصلاح صورت با شمع بپردازیم.

 


روش اصلاح صورت با شمع


در این روش نیازی به استفاده از دستگاه شمع نیست و تنها لازم است که مقدار شمعی را که نیاز دارید ببرید و قالب شمع را در ظرفی که تحمل حرارت را داشته باشد قرار دهید. سپس ظرف را به مدت 20 دقیقه با دمای 160 درجه سانتیگراد در فر برقی (تستر) بگذارید. بعد از اینکه شمع ذوب شد با چوب بستنی که رسانای گرما نیست روی محل موردنظر می کشید. اما دوستانی که فر برقی،تستر،مایکروفر و… در منزل ندارند می توانند از روش بن ماری استفاده کنند. یعنی ظرف آبی را روی حرارت قرار دهند و بعد از اینکه به دمای جوش رسید ظرف محتوی قالب شمع را روی آن قرار دهند و بگذارند آرام شمع روی حرارت بخار آب ذوب شود.
 
نکته: هرگز برای ذوب کردن شمع از حرارت مستقیم استفاده نکنید زیرا شمع  در این حالت می سوزد.
مراقب باشید حرارت شمع پوست شما را نسوزاند!
نکته ی مهم این است که مواظب باشیم حرارت شمع ملایم باشد تا پوست آسیب نبیند و همچنین این کار باید باید با دقت و ظرافت انجام شود. پارافین مخصوص صورت و پارافین مخصوص بدن متفاوت هستند و با توجه به اسانس آن در رنگهای مختلف موجود میباشد.


 
قبل از اصلاح صورت با شمع به این موارد دقت کنید


_ بهتر است قبل از بکار بردن وکس بر روی صورت آن را بر روی بخش کوچکی از پوست نقطه دیگری از بدن جهت بررسی هر گونه واکنش ناخواسته چک کنید، لایه بسیار نازکی از موم را بر خلاف جهت رویش مو بمالید و پس از سرد شدن بر خلاف جهت رویش مو بردارید.
_ در صورتیکه در حال درمان با رتینوئیدها به عنوان لایه بردار و یا اکوتان در درمان آکنه هستید، بهتر است از مصرف وکس خودداری کنید چرا که پوست شما به دلیل مصرف این داروها نازک تر می شود و احتمال بروز عوارض در شما بیشتر است. پس از پایان درمان دارویی و بعد از مشورت با پزشکتان وکس صورت را شروع کنید.
_ بهتر است اولین بار وکس صورت را در یک آرایشگاه معتبر و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید. توجه
_ در صورتیکه در حال درمان با رتینوئیدها به عنوان لایه بردار و یا اکوتان در درمان آکنه هستید، بهتر است از مصرف وکس خودداری کنید چرا که پوست شما به دلیل مصرف این داروها نازک تر می شود و احتمال بروز عوارض در شما بیشتر است. پس از پایان درمان دارویی و بعد از مشورت با پزشکتان وکس صورت را شروع کنید.
 

 


مزایای اصلاح صورت با شمع نسبت به بند انداختن


از ویژگیهای این روش میتوان به کم درد بودن آن به نسبت بند اشاره کرد.
کسانی که با بند همیشه گرفتار معضل زخم شدن پوستشان هستند از شمع خیلی استقبال کرده اند،خاصیت نرم کنندگی و شفاف کنندگی روی پوستهای لک دار دارد،کار پاکسازی و لایه برداری قشر مرده پوست را انجام میدهد.


مضرات اصلاح صورت با شمع


اشکال این روش نیز این است که به خاطر کششی که روی پوست ایجاد میشود ممکن است باعث شل شدن پوست مخصوصا برای خانمهای سنین بالا شود که توصیه میکنند که کمتر از این روش استفاده کنند.
همچنین خانمهایی که پوست صورتشان به حدی نازک هست که مویرگهای ظریف زیر پوست به راحتی دیده میشوند بهتر است از همان بند استفاده کنند تا مویرگها و پوست ظریفشان آسیبی نبیند.
پیشگیری از زدن جوش بعد از اصلاح با شمع
در مورد جوش بعد از شمع معمولا نظرات خیلی متفاوت بوده و بسته به نوع پوست هر شخص دارد.
ژل مخصوصی حاوی عصاره جلبک دریایی بعد از شمع استفاده میشود که خاصیت خنک کنندگی، ضد التهاب و ضدعفونی کننده دارد و باعث پیشگیری از بروز جوش میشود از ژل acnomiss هم میتوان استفاده نمود یا ژلهای مخصوص بعد از اصلاح. البته جوشی که هنگام رشد مجدد موها ایجاد میشود حکایت جداگانه ای دارد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: