چهارشنبه 03 بهمن 1397 - 16:08:35

همه نکاتی که باید درباره مژه مصنوعی بدانید

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

اهمیت مراقبت از مژه مصنوعی

 

هر آن چه که باید درباره مژه مصنوعی بدانید


مژه مصنوعی یکی از لوازم آرایشی است که تاثیر بسیاری در زیبایی هر چه بیشتر چشم ها دارد. مژه های پرپشت و حجیم به شما کمک می کند جلوه چشمان خود را درشت تر و درخشان تر کنید. اما پیش از استفاده از مژه مصنوعی بهتر است در مورد نحوه صحیح گذاشتن و مراقبت از آن اطلاعات کافی کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. از این رو بر آن شدیم تا با ارائه مطلب همه نکاتی که باید درباره مژه مصنوعی بدانید، شما را در این امر یاری دهیم. با ما همراه باشید.


آموزش مرحله به مرحله چسباندن مژه مصنوعی


ابتدا مژه مصنوعی را به وسیله موچین یا انگشت ها به آرامی از جعبه درآورید. توجه داشته باشید که اگر این کار را با فشار انجام دهید، موجب آسیب رساندن به مژه ها خواهید شد. سپس با استفاده از انگشت اشاره یا شست خود، دو سر انتهایی مژه را گرفته و با پایین متمایل کنید. حال امتحان کنید که طول مژه ها اندازه پلک شما است یا خیر؟ اگر برایتان بزرگ بود می توانید مقداری از آن را قیچی کنید. دوباره روی چشم ها قرار دهید و ببینید که به اندازه مناسب رسیده است یا خیر.
هیچ گاه چسب را مستقیما روی مژه ها نریزید؛ چون احتمال دارد تصادفا مقدار زیادی از چسب خارج شود و مژه را خراب کند. برای این کار می توانید کمی چسب را روی یک سطح تمیز بریزید و با استفاده از موچین، مقداری از آن را روی مژه ها بریزید. از آن جایی که معمولا قسمت انتهایی مژه به راحتی باز می شود، بهتر است این نواحی را چسب بیشتری بزنید.
راحت ترین روش برای قرار دادن مژه مصنوعی روی چشم به این صورت است که بنشینید یا کامل بایستید و کمی سر خود را به عقب کج کنید. با این حساب، نسبت به زمانی که مستقیم به آینه نگاه می کنید، بهتر می توانید مژه را روی چشم ها قرار دهید. مژه را تا جای ممکن به نزدیک خط مژه نزدیک کنید. بهتر است آن را به جای قرار دادن روی مژه های طبیعی، روی پلک قرار دهید. پیش از آن که مژه مصنوعی را روی پلک بچسبانید، خطوط ابتدایی و انتهایی را تنظیم کنید تا کوتاه و بلند نباشند.
برای اطمینان از محکم شدن مژه مصنوعی، یک قلمو یا ابزار اسفنجی بداشته و روی کل خط مژه بکشید تا روی پوست محکم شود. یک الی دو دقیقه صبر کنید تا چسب مژه مصنوعی خشک شود و سپس از خط چشم و سایر لوازم آرایش استفاده کنید.


راه های مراقبت از مژه مصنوعی


حتی اگر مژه های باکیفیتی خریداری کنید اما نسبت به مراقبت از آن ها کوشا نباشید، نمی توانید مدت زمان زیادی از آن ها استفاده کنید و در واقع طول عمرشان کوتاه خواهد شد. اگر به خوبی از مژه مصنوعی های خود نگهداری کنید، می توانید 15 تا 20 بار از آن ها استفاده کنید.

برخورد ملایم با مژه مصنوعی

اگر به آرامی و ملایمت مژه های خود را از جعبه خارج نکنید، یا زمانی که قصد برداشتن مژه از پلک تان را دارید فشار زیادی وارد کنید، احتمال شکسته شدن مژه هایتان وجود خواهد داشت. بهترین روش برای برداشتن مژه مصنوعی استفاده از انگشتان است. لبه مژه مصنوعی را به آرامی بین انگشت اشاره و شصت خود نگه دارید و سپس از روی پلک بکشید.

 

راهکارهای مراقبت از مژه مصنوعی

 

از بین بردن چسب

معمولا زمانی که مژه مصنوعی را از روی پلک بر می داریم، متوجه خواهیم شد که مخلوطی از چسب همراه با آرایش به امتداد مژه ها چسبیده است. از بین بردن این چسب دارای اهمیت بسیاری است. چسب با گذشت زمان سفت تر شده و باند مژه مصنوعی را خراب می کند.

تمیز کردن مژه مصنوعی

معمولا پس از نصب مژه مصنوعی، برای پر تر و خوش حالت تر نشان دادن روی آن ریمل می زنیم. حتما بعد از این که مژه را از پلک های خود خارج کردید، مواد آرایشی را از روی آن پاک کنید. برای این کار می توانید از انواع پاک کننده های آرایشی همراه با آب سرد استفاده کنید.

 

عوارض مژه مصنوعی

 

استفاده از مژه مصنوعی در عین حال که نقش به سزایی در زیباتر نشان دادن چشم ها دارد، احتمال بروز عوارضی را نیز به دنبال دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

حساسیت شدید

مژه های مصنوعی می توانند واکنشات شدیدی روی پوست و چشم ایجاد کنند. در برخی اوقات چسب مورد استفاده نیز می تواند باعث واکنشات حساسیتی شده و قرمزی و تورم پلک را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود پیش از مصرف چسب آن را روی پوست امتحان کنید تا از عدم وجود حساسیت اطمینان حاصل شود.

آسیب به مژه های طبیعی

چسباندن نادرست مژه می تواند آسیب به مژه های طبیعی را به دنبال داشته باشد. در واقع، فشار زیاد ناشی از مژه های مصنوعی می تواند منجر به آسیب فولیکول های مو شده و رشد مژه طبیعی را با مشکل مواجه کند. برای در امان ماندن از این مشکل بهتر است مژه مصنوعی را تنها در موقعیت های خاص استفاده کرده و به روش صحیح آن را روی پلک قرار دهید.

 

انتخاب مژه مصنوعی متناسب با فرم چشم ها

 

برای طبیعی جلوه نشان دادن مژه ها، بهتر است از مژه مصنوعی متناسب با فرم چشم ها استفاده کرد. در ادامه نحوه انتخاب مژه مصنوعی متناسب با فرم چشم ها را به شما آموزش خواهیم داد.

 

انتخاب مژه مصنوعی طبق فرم چشم ها

 

مژه مصنوعی مناسب برای چشم های فرو رفته

اگر چشم هایتان خیلی داخل استخوان حدقه چشم فرور فته، مژه های بلند و چشمگیر باعث می شود چشم ها بازتر نشان داده شود و جلوه آن افزایش یابد. اگر چشم های شما متوسط تا درشت است، می توانید از مژه های پر پشت تر استفاده کنید تا جذابیت چشم ها چند برابر شوند.

مژه مصنوعی مناسب برای چشم های افتاده

مژه مصنوعی نیمه برای هر دو نوع چشم افتاده و گربه ای مناسب است. گوشه رو به بالای این مژه ها، قسمت بیرون چشم را بالا کشیده و خط مورب و زیبای چشم را بهتر نشان می دهد. مژه نیمه علاوه بر چشم های افتاده، برای چشم های گرد یا نزدیک به هم نیز مناسب هستند؛ به دلیل این که گوشه داخلی چشم را باز گذاشته و کمک می کند فرم چشم کشیده تر نشان داده شود.

مژه مصنوعی مناسب برای انواع پلک ها

مژه مصنوعی دانه ای یکی از راحت ترین نوع مژه ها برای انواع چشم ها به حساب می آید. با استفاده از این نوع مژه می توانید به راحتی جاهای خالی را پر کنید و چند لایه از آن را روی هم گذاشته و مژه ها را حجیم تر نشان دهید.


معرفی بهترین برند مژه مصنوعی


اگر به دنبال یک مژه مصنوعی باکیفیت هستید که باعث ایجاد حساسیت نکند و راحت نصب شود، پیشنهاد رژلب به شما مژه مصنوعی گریماس است. مژه های گریماس روی ریسه نامرئی با فرم طبیعی بافته شده اند که بسیار انعطاف پذیر هستند. مژه های گریماس را می توان در انواع طبیعی 3D، فشن و زیر چشم یافت.

 

بهترین برند مژه مصنوعی


روش استفاده از مژه مصنوعی گریماس


به کمک این مژه ها به راحتی می توانید عیوب چشم نظیر افتادگی و پف چشم را برطرف کنید. فقط کافیست در مرحله پایانی آرایش چشم به وسیله ابزار اسپاچولا، مقدار کمی از چسب کرلینگ را روی ریسه مژه مصنوعی ریخته و سپس به آرامی نصب کنید.


چگونه می توان مژه مصنوعی گریماس را تهیه کرد؟

محصولات گریماس را می توانید از نمایندگی های مجاز سراسر کشور تهیه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست از راه های ارتباطی ذیل اقدام کنید:

تلفن: 02149163000
موبایل: 09124707403

آدرس: تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس – انتهای خیابان ولی عصر – روبروی درب شمالی مترو صادقیه – نبش کوچه هفتم – پلاک 2 – ساختمان آریا – طبقه سوم – واحد 10 و 11

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: