چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 11:41:31

نحوه استفاده از پودر فیکس در گریم و آرایش صورت

پودر فیکس چیست؟

مراحل استفاده از پودر فیکس

 

نحوه استفاده از پودر فیکس در آرایش صورت


تمایل دارید به گونه ای آرایش کنید که هر کسی شما را دید باور نکند این میکاپ را خودتان انجام داده اید؟ برای این که آرایش تمیز و دوست داشتنی را از خود به جای بگذارید، باید اصول یک میکاپ حرفه ای را به خوبی بیاموزید و بدانید هر لوازم آرایش را در موقع خاص خود به کار ببرید. یکی از اساسی ترین محصولاتی که شما را در یک آرایش حرفه ای یاری می دهد، پودر فیکس یا همان فیکساتور است که در ثابت کردن میکاپ کاربرد دارد. استفاده از پودر فیکس، قوانین مربوط به خود را دارد که در ادامه مقاله نحوه استفاده از پودر فیکس در گریم و آرایش صورت از سایت رژلب به آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

پودر فیکس چیست؟

استفاده از پودر فیکس در آرایش صورت باعث ماندگاری بیشتر میکاپ شده و ظاهری بی عیب و نقص به آن می بخشد. اگر تاکنون از پودر فیکس استفاده نکرده اید و فکر می کنید فرآیند بسیار زمانبری دارد، خوب است بدانید که این کار تنها در 20 ثانیه به طول می انجامد. پس از مصرف پودر فیکس، از ریزش آرایش و تجدید دوباره آن در امان خواهید بود. به مرحله استفاده از پودر فیکس، بیک کردن نیز گفته می شود.

 

 

خانم خانم فتاحی مدرس آکادمیک میکاپ و میکاپ آرتیست تخصصی عروس در الهیه شمال تهران

 


ویژگی های یک پودر فیکس خوب

پودر فیکسی مرغوب است که دارای ذرات ریزی باشد تا به خوبی روی آرایش نشسته و یکپارچه شود. بهتر است در ترکیبات پودر فیکس از موادی همچون سیلیکا و زینک اسید به کار نرفته باشد؛ به این دلیل که پوست شما را مصنوعی و سفید جلوه خواهد داد. علاوه بر این، پودر فیکسی را مورد استفاده قرار دهید که دارای سری نمکدانی و مناسب باشد تا در زمان استفاده بتوان کمی از پودر را مورد استفاده قرار داد. در غیر این صورت احتمال این که حین کار کثیف کاری شود، بسیار است.
برای استفاده از پودر فیکس به یک اسفنج آرایشی یا یک براش تخت مانند براشی که با استفاده از آن کرم پودر می زنید، نیاز خواهید داشت. جهت محو کردن آن نیز می توانید از هر نوع براش نرم و پر مویی به کار ببرید.

 

 

انواع فیکساتور و کاربرد آن ها


مراحل استفاده از پودر فیکس

از آنجایی که پودر فیکس نیاز به یک فرمول مایع دارد تا به آن بچسبد، می بایست در مرحله اول از کرم پودر یا کانسیلر استفاده نمایید. پس از این که پوست خود را به خوبی زمینه سازی و فید کردید، براش یا اسفنج آرایشی خود را به پودر آغشته کرده و لایه نازکی از آن را به طور ضربه ای روی اجزای صورت بزنید. اجازه دهید پودر فیکس حدود 3 الی 10 دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس آن را با استفاده از براش پرمو به خوبی محو کنید. چنانچه تمایل داشتید آرایش تان ماندگاری بیشتری داشته باشد، بهتر است 10 دقیقه صبر کنید و سپس عمل فید کردن را انجام دهید. در غیر این صورت، چنانچه تمایل داشتید آرایش سبک تری داشته باشید، مدت زمان 3 دقیقه نیز کافی است.

 


چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

در حالت کلی بهتر است تمامی نواحی صورت را پودر فیکس بزنیم تا آرایش صورت در تمام روز ماندگاری داشته باشند. چنانچه فیکساتور را به درستی استفاده کرده باشید، کرم پودرتان تکان نخورده و خطوط ریز و چین و چروک روی پوست نخواهد افتاد. در ادامه مطلب، به نواحی که نیاز به پودر فیکس دارند اشاره خواهیم کرد.

- زیر چشم که معمولا پس از گذشت زمان خط می افتد و احتمال ریختن پودر سایه و ریمل روی آن بسیار است.

- خط خنده

- چانه

- تی زون یا همان ناحیه پیشانی و بینی که چربی را کنترل کرده و از برق افتادن آن جلوگیری به عمل می آورد.

- زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می دهد. استفاده از پودر فیکس برای زمان هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید.

- دو طرف بینی؛ از آن جایی که معمولا این ناحیه چربی بیشتری تولید می کند، استفاده از پودر فیکس باعث می شود آرایش این ناحیه به هم نریخته و ثابت بماند.

 

معرفی پودر فیکس و کاربرد آن در آرایش صورت

 

مضرات پودر فیکس چیست؟

به طور کلی، فیکاستورها از دو طریق می توانند صورت شما را در برابر ریختن آرایش مقاوم کنند. اول این که روی صورت چسبندگی ایجاد می کنند و نوع دیگر بدین صورت است که حالتی را پدید می آورند تا فعالیت های پوستی متوقف شوند. به همین دلیل، بهتر است در آرایش های روزانه از فیکساتور استفاده نکنید؛ چون این کار می تواند ضرر بسیاری را به پوست شما متحمل شود. حتی اگر بهترین برند پودر فیکس را نیز تهیه کرده اید، از استفاده مداوم آن بپرهیزید و سعی کنید تنها در مواقع خاص از آن استفاده نمایید.

 

 

 خانم لیلا پاک مدرس بین المللی میکاپ و عروس، بهترین میکاپ کار شرق تهران محدوده پیروزی 
برای بهره مندی از خدمات ایشان میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

 

 


معرفی یکی از بهترین برندهای پودر فیکس در جهان

یکی از بهترین برندهای پودر فیکس در جهان که تثبیت کننده بسیار قوی و بدون رنگدانه می باشد، ... است که ضد آب و مات بوده و برای انواع مناطق آب و هوایی مناسب خواهد بود. کاربرد این محصول بدین صورت است که رفله و تعریق در پوست های چرب را کنترل می کند. علاوه بر این، می توان در تکنیک استخری نیز از این محصول استفاده کرد و دوام میکاپ را تا 24 ساعت افزایش داد.

 


روش استفاده از پودر فیکس

می توان جهت واترپروف و فیکس نهایی انواع فون و رژلب از پودر فیکس استفاده کرد که به وسیله قلم موی پودر زنی یا پد سفید انجام می شود. بهتر است جهت افزایش مدت زمان ماندگاری آرایش، مدت مکث را بالاتر ببرید. پودر فیکس پس از 10 دقیقه کاملا نامرئی شده و هیچ پیگمنتی به فون یا رژلب اضافه نمی کند.

 

نحوه استفاده از پودر فیکس 

 

خانم دلارام شفیعی میکاپ آرتیست برتر در نیاوران - برای بهره مندی از خدمات ایشان می توانید به شماره تماس درج شده در کادر زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: