شنبه 26 بهمن 1398 - 17:40:15

مواد خطرناک موجود در لوازم آرایشی

 

خرید لوازم آرایشی بدون مواد شیمیایی مضر به پیشنهاد رژلب

معرفی بهترین برند لوازم آرایشی دنیا

 

خرید لوازم آرایشی فاقد مواد شیمیایی مضر از برند گریماس

 


برخی از موادی که در ترکیبات آرایشی وجود دارند در طولانی مدت می توانند آسیب های جبران ناپذیری مانند سرطان، مشکلات پوستی، اختلالات هورمونی و ..... ایجاد کنند .
بهتر است در کنار توجه به مارک لوازم آرایشی در هنگام خرید به ترکیبات آن و سلامت محور بودن آن  نیز توجه گردد، برند لوازم آرایشی و گریم گریماس از جمله برندهایی می باشد که در تولید محصولات خود توجه بسیاری به این مطلب داشته است. 
در این مقاله می خواهیم با برخی از مواد خطرناک موجود در لوازم آرایشی آشنا شویم:

 

1) فتالات (Phthalates)


این مواد شیمیایی، اغلب در لاک ناخن، اسپری مو، دئودورانت، عطرها و لوسیون‌های مرطوب کننده وجود دارد و به منظور نرم و لطیف نگه داشتن محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. خب این خوب است اما فتالاتها در عین حال می‌توانند به شدت خطرناک باشند و باعث اختلالات هورمونی و سرطان‌های مختلف از جمله سرطان سینه، کبد، کلیه و ریه  شوند .
معمولا دو نوع از این ماده  به نام بنزیل فتالات (BBP) و دی بوتیل فتالات  (DBP)  در لوازم آرایشی استفاده  می شود.
فتالات و ترکیب های مختلف آن، اثری شبیه هورمون زنانه استروژن دارند.

 

2)  فرمالدئید (Formaldehyde)


یک ماده تشکیل دهنده در برخی از محصولات زیبایی از جمله محصولات درمانی مو ، بعضی از فرآورده‌های صاف کننده مو و لاک ناخن است. این مواد شیمیایی با سرطان و دیگر مشکلات سیستم عصبی همچون درد قفسه سینه، سرفه، مشکل تنفس و تحریکات دستگاه تنفسی ارتباط دارند.
فرمالدئید باعث التهاب و تحریک پوست شده و در صورت تماس طولانی مدت باعث ضعف عمومی بدن، سرطان، مسمومیت، افزایش اسید خون و کاهش شدید حرارت بدن می شود. تنفس این ماده موجب سردرد، سوزش گلو، اختلال تنفس و بروز علائم آسم می شود.
بنابراین می بایست به دنبال محصولاتی باشید که عنوان «3-Free»  یا «5-Free»    دارند یعنی بدون فرمالدئید هستند.


3)  پارابن (Paraben)


این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و نوعی نگهدارنده محسوب می شود که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. ترکیبات آن  propylparaben و ethylparaben می باشد، در صورت استفاده بیش از درصد مجاز این ماده می تواند موجب سرطان ، اختلالات غددی و هورمونی شوند.

 

4) اکسی بنزون (Oxybenzone)


هنگام خرید رژلب یا لیپ استیک، حتما برچسب آن را بخوانید تا مطمئن شوید در آن اکسی بنزون به کار نرفته باشد، به خصوص در مورد رژ لب های ضد آفتاب.
این ماده می تواند باعث ایجاد حساسیت و اختلالات هورمونی شود و به سلول ها آسیب برساند.


5) سورفاکتانت (Surfactant)


سورفکتانت ها به زبان ساده ماده ای هستند که هنگامی که به مقدار بسیار ناچیز استفاده می شوند کشش سطحی آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
سورفاکتانت از طریق پوست، تنفس و گوارش می تواند جذب بدن شود. این ماده علاوه بر خشکی، التهاب پوست و مخاط، درماتیت آلرژیک، حساسیت چشمی و چروک خوردگی سریع تر پوست، در صورت مصرف زیاد آثار سرطان زایی نیز خواهد داشت. سورفاکتانت در بیشتر مواد شوینده، کف کننده، شامپوها و صاف کننده های مو و لباس نیز استفاده می شود.


6) رنگ ها


رنگ های شیمیایی مختلفی که در محصولات زیبایی و آرایشی به کار می روند، در صورت رعایت نکردن استانداردهای خاص می توانند مشکل ساز باشند و باعث عوارض پوستی و داخلی شوند. به خصوص در مورد رژلب که طی روز چندین بار استفاده می شود و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن نیز مستقیما وارد بدن شود.



7)بوتیل هیدروکسی (Butylated Hydroxyanisole)


بوتیل هیدروکسی نوعی ماده نگهدارنده است  که در لوازم آرایشی هم استفاده می شود، زیرا به مبارزه در برابر فاسد شدن محصولات آرایشی کمک می کند. چندی پیش موسسه ملی سم شناسی ایالات متحده اعلام کرد این ماده می تواند منجر به سرطان شود. اما متاسفانه هنوز در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مثل رژلب و خط چشم به کار می رود.
بوتیل هیدروکسی تولوئن نیز یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده لاک ناخن است و تماس طولانی مدت با آن، علائم جسمی و روانی متعددی ایجاد می کند.

 

8) فراگرنس (fragrance)


اگر پوست حساسی دارید سعی کنید از لوازم آرایشی حاوی مواد خوشبوکننده استفاده نکنید. محصولاتی تهیه کنید که روی برچسب آنها عبارت «fragrance free» چاپ شده باشد. گاهی اوقات این مواد مانند عطر و ادکلن می توانند باعث سردرد، سرگیجه، آلرژی پوستی و تغییرات رنگ پوست شوند.

 

اگر به دنبال بهترین برند لوازم آرایش و گریم هستید، رژلب به شما برند هلندی گریماس را پیشنهاد می کند. کلیه لوازم آرایش و گریم گریماس فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر، سرب و پارابن هستند و شما می توانید جهت تهیه محصولات با شماره تلفن درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 

 

آدرس: تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس – انتهای خیابان ولیعصر – روبروی درب شمالی مترو صادقیه – نبش کوچه هفتم – پلاک 2 – ساختمان آریا – طبقه سوم – واحد 10 و 11


همچنین از طریق سایت رسمی گریماس نیز می توانید نسبت به خرید محصولات اقدام کنید.

 

 

www.grimas.ir

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: