سه شنبه 10 تیر 1399 - 17:55:25

توصیه های لازم جهت مراقبت از پوست

 

راهکارهای مراقبت از پوست در خانه

معرفی بهترین محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست

 

راهکارهای مراقبت از پوست

 

 

دلیل اینکه  گاهی شما نمی توانید نتایج بهتری را از محصولات مراقبت از پوست بگیرید این است که آنها مناسب نیاز پوست شما نیستند. میبایست به این مسئله واقف باشید که هر محصولی برای نوع مشخص پوست هستند و دلایل مصرف متفاوتی دارد. هجوم توصیه ها و راهنمایی های غیراصولی هر کسی می تواند به راحتی بسیاری از ما را به سمت انجام برخی از اشتباهات بسیار بزرگ در مورد مراقبت از پوست سوق دهد. اگرچه برخی از این اشتباهات می توانند کاملاً بی ضرر باشند ولی قطعا برای سلامت پوست ناکارآمد خواهند بود .


در اینجا برخی توصیه های لازم  و اشتباهات رایج  در مورد مراقبت از پوست را بیان میکنیم :

- اگر ظرف یک دقیقه پس از تمیز کردن صورت از مرطوب کننده استفاده نمی کنید کار درستی انجام نمیدهید زیرا پوست شما می تواند سریعاً پس از تمیز شدن کم آب شود .
در اینجا میتوانیم UNDER MAKE-UP BASE گریماس را به شما معرفی کنیم تا پس از شستشوی صورت و استحمام از آن جهت رطوبت رسانی به پوست استفاده نمایید.
-اگر به جای استفاده از یک ماده پاک کننده مناسب هنوز هم از صابون برای شستشوی صورت خود استفاده می کنید ، باید بدانید که در حال آسیب زدن  بیشتری به پوست خود هستید.
-عده ای  فرض میکنند که برای تاثیر بیشتر یک محصول مراقبت از پوست نیاز هست که همزمان با استفاده از آن پوست را مالش دهند. در واقع  این کار کاملا اشتباه است. مالش دادن پوست می تواند پوست را آزرده کند .

 

نکات مراقبت از پوست در خانه


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در هنگام استفاده از کرم ها انجام می دهند ماساژ کرم به جای ضربه زدن بر روی پوست است.
- باید به محصولات جدید زمان داد تا با پوست همخوانی پیدا کند و تأثیر خود را نشان دهند. جایگزین کردن زود به زود محصولات با یکدیگر کاملا اشتباه می باشد زیرا این کار باعث حساسیت بیشتر پوست می شود.
-نظافت بالش شما باید جزئی از کارهای روزمره مراقبت از پوست باشد. شما باید هر چند روز یکبار بالش خود را عوض کنید ، در حالیکه بسیار کم به این مسئله توجه می شود.
-شما باید قبل از مرطوب کننده از کرم دورچشم استفاده کنید .
- بهتر است محصولاتی که استفاده می شود به ترتیب سبک به سنگین استفاده شود زیرا استفاده محصولات سبک بر روی محصولات سنگین دیگر تاثیرگذاری نخواهد داشت. به عنوان مثال، ابتدا تونر سپس سرم و در نهایت کرم مرطوب کننده باید استفاده شود.
-از محصولات حاوی الکل، رتینوئید‌ها یا آلفا هیدروکسی اسید هم دوری کنید.این ترکیبات همگی می‌توانند چربی طبیعی پوست را از بین ببرند.
-گاها دیده میشود استفاده از لایه بردار به صورت روزانه استفاده می شود. لازم نیست هر روز از کرم لایه بردار و محصولاتی که پایه‌ آنها اسید است استفاده کنید. استفاده هفتگی از این محصولات کافی است.

 

محصولات مراقبت از پوست گریماس

 


- همانطور که ترکیب چند عطر خوشبو می تواند باعث ایجاد بوی نامساعدی شود، محصولات مراقبت از پوست را نیز باید با آگاهی در کنار یکدیگر استفاده کنید.مثلا، اگر از محصولات حاوی ویتامین سی استفاده می کنید از مصرف محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) و بتا هیدروکسی اسید (BHAs) خودداری کنید زیرا باعث خارش و قرمزی پوست می شوند.
ویتامین C در محصولات رجوی مورد تایید پزشکان پوست می باشد.
-نیازی نیست برای شستشوی پوست خود هر روز از لیف استفاده کنید ، بهتر است صورتتان را با دست‌های تمیزتان بشویید، برای لایه برداری بافت مرده پوست استفاده هفته‌ای یک‌بار اسکراب کافی می باشد.
- استفاده‌ روزانه از ضد آفتاب حتی در زمستان واقعاً مهم است. اگر ضد آفتاب با پایه‌ی مواد معدنی باشد بهتر است و همچنین اگر ضدآفتاب مانند ضدآفتاب برند رجوی سبک باشد و ایجاد تعریق نکند شما میتوانید هر روز از آن به راحتی استفاده کنید.
ضدآفتاب دارای تاییدیه FDA در محصولات رجوی آمریکا در کشورهای آفتاب خیز مورد استقبال فراوان قرار گرفته است .
- استفاده زیاد از رتینول به عنوان ماده ضد پیری موجب التهاب پوست می شود.
- استفاده زیاد از آب گرم باعث میشود روغن های طبیعی پوست آسیب دیده و در نهایت باعث خشکی و التهاب پوست شود .
- شوینده‌ هایی که در فصل تابستان برای از بین بردن چربی‌های اضافی پوست استفاده می‌کنید ممکن است در روز‌های سرد زمستان باعث خشکی و تحریک پوست شما شود. درفصل سرما بهتر است از شوینده‌های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید.
- فشار دادن جوش برای خالی کردن آن کاملا اشتباه است. جای جوش و لک ایجاد شده از تبعات منفی این کار است.
بهتر است از پوشش دهنده های بی خطر استفاده کنید تا زمان بهبودی آن فرا برسد. 
برای پوشش دادن جوش و لک از محصولات گریم و میکاپ گریماس  مانند کاموفلاژ ، کرم میکاپ و....میتوانید بهره ببرید.

 

کاموفلاژ گریماس

 


-گردن شما دارای پوست نازک است و می تواند به راحتی پیر شود. حتماً از مرطوب کننده در این ناحیه استفاده نمایید.
از UNDER MAKE-UP BASE گریماس نیز میتوانید برای این قسمت استفاده کنید.
-به جای یک اسکراب خشن ، می توانید از یک لایه بردار شیمیایی ساخته شده با اسیدهایی مانند AHA (آلفا هیدروکسی اسید(اسید میوه)) و  یا BHA (بتا هیدروکسی اسید) استفاده کنید.
-برنزه کردن خطر ملانوما را افزایش می دهد ، پوست شما را چرمی می کند و باعث پیری زودرس می شود.
- کم بودن آب بدن، میتواند روی پوست تأثیر بسزایی داشته باشد.
- صبح‌ها و شب‌ها از یک نرم کننده یا پماد لب استفاده کنید تا بتوانید همیشه لب های سالم و شادابی داشته باشید.
-عدم استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما تهیه شده باشد میتواند آسیب های جدی در پوستتان ایجاد کند.       
خوشبختانه برند گریماس محصولاتی متنوع برای هر نوع پوستی دارد که با تهیه آن و با بهره گیری از آموزشهای نحوه استفاده آنها در سایت (GRIMAS.IR ) میتوانید اطلاعات خود را افزایش دهید.
-استفاده از کرم هایی با عنوان کرم شب می تواند از پوستتان محافظت نماید در حالیکه که این موضوع اکثرا نادیده گرفته می شود.    
در اینجا میتوانیم SKINCARE CREAM  گریماس را به شما پیشنهاد کنیم تا از اثرات بسیار مطلوب آن بر روی پوست صورت و گردن و دست بهره مند شوید.

 

محصولات پوست و زیبایی گریماس

 


- مرطوب کننده‌ی سبکی که در روز‌های گرم‌تر سال به پوست خود می‌زنید، در فصل زمستان چندان به کار نمی‌آید. کارشناسان توصیه می‌کنند در فصل سرما از مرطوب کننده‌های سنگین تری استفاده کنید.
-دستگاه‌های بخور به هوا رطوبت می‌بخشند، یعنی همان چیزی که در روز‌های سرد و خشک زمستان به آن نیاز داریم. کارشناسان توصیه می‌کنند شب‌ها هنگام خواب یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود بگذارید. دستگاه‌های بخور سرد ایمن‌تر از نوع گرم آن‌ها هستند.
- برای استفاده از هر محصولی ترتیب ماساژ آن بر روی صورت باید به شکل زیر باشد :
1. از سمت بینی به خارج از صورت و شقیقه ی سر
2. سپس از پیشانی به سمت شقیقه ی سر
-باید از محصولات پوستی  خود مراقبت های اصولی داشته باشید ، به عنوان مثال آن ها را دور از تابش نور خورشید نگهداری کنید یا محصولات مانند محصولات حاوی ویتامین c، رتینول و بنزویر پراکساید را در محیط های کاملا خنک و ویتامین c را در یخچال نگهداری کنید .
-از پاکننده های مناسب انواع پوست برای پاک کردن میکاپ استفاده کنید.         
برند گریماس محصولات خوب و مناسبی برای انواع پوست به عنوان پاک کننده دارد که از جمله آنها می توان به کلیزینک کرم ، کلیزینگ لوشن ، مولتی ریمور و.... اشاره کرد.
اطلاعات موجود در این مقاله فقط  با هدف آگاهی و اطلاع رسانی بوده و در صورت نیاز حتما با پزشک  ویا سایر ارائه دهنده خدمات صحیح مشورت کنید.
در این راستا خانواده بزرگ گریماس می تواند پاسخگوی سوالات شما عزیزان بوده و محصولات کاربردی خود را به شما معرفی نموده و آموزش های لازم را در اختیارتان قرار دهد.

نویسنده: زهرا موسوی


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: