شنبه 30 آبان 1394 - 12:35:54

موهای ایده آل

7عادت موثر برای داشتن مو های زیبا

استحکام و درخشندگی مو ویژگی هایی هستند که  ما کنترل کامل روی انها نداریم ولی  این مسیله مانع  رسیدن به موهایی درخشان تر و محکم تر نیست. با وجود اینکه جنس و نوع مو ویژگی هایی هستند که ما از والدین خود به ارث میبریم اما بانوانی که موهای بی نقصی دارند معمولا کارهای مشخصی را به طور روزانه انجام میدهند. در ادامه به برخی از این عادت های موثر می پردازیم

عادت اول : استفاده نکردن بیش از حد از شامپو



مقدار صحیح مصرف شامپو در طول هفته بستگی به طبیعت موهای شما دارد. بسیاری از زنانی که موهای صاف و درخشان دارند در هفته دو یا سه بار موهای خود را شامپو میکنند. این مقدار یک قاعده نیست و اگر موهای شما سریع چرب می شود  از شامپو کردن بیشتر نگران نباشید. تنها مراقب باشید تا حدی از شامپو استفاده نکنید که مو های شما خشک و  فرسوده شود.

 

عادت دوم : استفاده نکردن از یک شامپو یا کاندیشنر ثابت


بسیاری از بانوانی که موهای ایده آلی دارند به طور منظم شامپو و کاندیشنر خود را تغییر می دهند  تا موی آنها به یک نوع شامپو و کاندیشنر عادت نکند. در واقع همانطور که تنوع  به زندگی طراوت می دهد ، روی مو هم همین اثر را دارد .

 

عادت سوم: شانه نزدن سفت



 

بسیاری از بانوانی که موهای ایده آل دارند، برس را به طور عمیق ار داخل موهای خود رد نمی کنند و تنها بلافاصله پس از شتسشو از شانه استفاده میکنند تا از گره خوردن مو ها در یکدیگر جلوگیری کنند.

 

عادت چهارم: استفاده نکردن از سشوار

 
 

موهای درخشان، محکم و سالم از فرم دهی مو با سشوار یا سایر استایلر های حرارتی به دست نمی آیند. بسیاری از  بانوانی که موی آنها درخشش و بافت چشم گیری دارد موی خود را به صورت طبیعی خشک میکنند.   هم چنین، در صورتی که عادت به استفاده از سشوار دارید، کمترین درجه حرارت ان را انتخاب کنید یا دفعات استفاده از آن را تا حد امکان محدود کنید.

 

عادت پنجم: کوتاه کردن منظم  مو  



همواره موهای خود را کوتاه کنید تا از مو خوره رها شوید. بانوانی که موی ایده آل دارند حتی اگر به طور دایم به آرایشگاه نمی روند ، خودشان موهای خود را کوتاه میکنند تا از دوشاخه انتهای مو (مو خوره) خلاص شوند

 

عادت ششم : استفاده از رنگ مو تنها در صورت لزوم

 

بسیاری از بانوانی که موهای محکم و درخشان دارند یا هرگز از مو استفاده نکرده اند  یا به ندرت از آن استفاده میکنند و از تاثیر مواد شیمیایی روی بافت مو جلوگیری میکنند. در صورتی که به هر دلیل  از رنگ مو استفاده میکنید ، تنها برای هایلایت کردن یا کاور کردن موهای سفید و خاکستری استفاده کنید



عادت هفتم: تغذیه خوب و مصرف ویتامین


یک رژیم عذایی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی  چیزی است که می تواند موهای شما را سالم ومحکم نگه دارد یا حد اقل همان چیزی است که همه بانوان دارای موهای ایده ال آن را رعایت میکنند.  بهتر است رژیم غذایی شما دارای کلسیم، امگا3 و انواع ویتامین ها باشد. هم چنین تا حد امکان از محصولات ارگانیک استفاده کنید و  مصرف گوشت را کاهش دهید.


منبع
دیبا بیوتی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 04 آذر 1394 - 12:38:19
ممنون خیلی خوب بودولی نمیدونم چرابا اجرای تمام این راه کارهابازهم دچارریزش مو هستم.
شنبه 30 آبان 1394 - 18:29:48
ممنون از مطالب فوق العادتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: