شنبه 17 خرداد 1399 - 23:24:40

موم اپیلاسیون خشابی

نحوه استفاده از موم اپیلاسیون خشابی

عوارض موم اپیلاسیون

 

موم اپیلاسیون خشابی


اپیلاسیون یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های برطرف سازی موهای زائد بدن است که رفته رفته موجب کاهش رشد مو نیز می شود. در صورتی که هنگام زدودن موهای زائد با استفاده از روش اپیلاسیون بهداشت به طور کامل رعایت شود، می توان گفت یک روش کاملا ایمن و مفید است. در مقاله موم اپیلاسیون خشابی قصد داریم شما را با یکی از بهترین روش های اپیلاسیون بدن که به دلیل سهولت در به کارگیری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


موم اپیلاسیون خشابی چیست؟


در گذشته های نه چندان دور، روش استفاده از اپیلاسیون بدین صورت بود که ابتدا مقداری از موم را در ظرفی ریخته و گرم کنند. سپس با استفاده از یک کاردک، این موم را به نقاط مورد نظر از پوست زده و پارچه یا کاغذ مخصوص برای این کار را قرار می دادند و با یک کشش، موهای زائد آن ناحیه را از بین می بردند. امروزه نیز این روش در بسیاری از سالن های آرایشگری یا منازل انجام می شود. اما این روش دارای یک عیب بزرگ است و آن سرد شدن زود هنگام مواد و اتلاف وقت می باشد.
خوشبختانه روش تازه ای برای اپیلاسیون موهای زائد عرضه شده که این مشکل را به خوبی حل نموده است. موم اپیلاسیون خشابی دیگر نیازی به ریختن مواد در ظرف جداگانه و گرم کردن های متوالی ندارد. این محصول همانند یک خشاب می ماند که موم را در خود جای داده و در دستگاه مخصوص گرم می شود.
از نکات مورد توجه موم اپیلاسیون خشابی این است که با هر بار استفاده، لایه سلولهای مرده پوست که باعث کدر و تیره شدن پوست هستند را برداشته و با تاثیر مستقیم بر پیازچه و ریشه موهای زائد به مرور آنها را از بین می برد. همچنین، منافذ سر سیاه و زبری که بر اثر استفاده از تیغ، بخصوص در ساق پاها به وجود آمده را از بین برده و پوست را یکدست سفید، نرم و لطیف می کند.


نحوه استفاده از موم اپیلاسیون خشابی


برای از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از خشاب، به یک دستگاه موم گرم کن خشابی و موم خشابی با اسانس های مختلف نیاز خواهید داشت. موم خشابی را در دستگاه قرار داده و آن را به برق متصل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا موم به خوبی شل و قابل استفاده شود.

 

نحوه استفاده از موم اپیلاسیون خشابی


در مرحله بعد، چسب روی خشاب را بردارید و دستگاه را روی محل مورد نظر در جهت رشد موها بکشید تا موم به خوبی روی پوست قرار گیرد. سپس پدهای مخصوص اپیلاسیون یا پارچه های نخی تمیزی را که به صورت نوارهای باریک بریده اید را روی محل مورد نظر قرار داده و کمی فشار دهید. در یک حرکت قدرتی، پارچه را در جهت مخالف رشد موها بکشید. کاربرد موم خشابی به همین راحتی است. توجه داشته باشید که دمای مناسب جهت گرم کردن موم، 44 درجه است و دمای بالاتر از آن اثرگذاری مناسب نخواهد داشت. همچنین زمان استفاده از موم دقت کنید که کمی از دمای آن کاسته شود تا پوست بدن را نسوزاند.
توصیه ما به شما این است که قبل از مصرف موم خشابی، حتما تست حساسیت را در قسمت کوچکی از بدن انجام دهید و تا 24 ساعت صبر کنید. اگر علائمی از حساسیت در خود مشاهده نکردید، به انجام این روش ادامه دهید. ممکن است بعد از مصرف موم اپیلاسیون خشابی، پوست شما قدری قرمز و ملتهب شود که جای هیچ نگرانی نیست. این مشکل بعد از گذشت چند ساعت برطرف خواهد شد. می توانید جهت کاهش قرمزی و التهاب پوست، بعد از مصرف موم اپیلاسیون خشابی از محصولات خنک کننده و سرم استفاده نمایید.


انواع موم خشابی و خواص هر یک


امروزه موم های خشابی با عصاره های مختلفی روانه بازار شده اند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، خواص بسیاری برای پوست نیز دارند. در ادامه قصد داریم شما را با این موم ها آشنا کنیم.

موم خشابی عسلی

غنی شده با موم طبیعی عسل و انواع روغن های گیاهی با رنگ عسلی و کاملا طبیعی که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی داشته و رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند . دمای پایین آن اجازه استفاده از این محصول را برای افرادی که دارای مشکلات گردش خون می باشند داده است. یکی از بهترین برندهایی که موم عسلی را با بالاترین کیفیت و اصالت روانه بازار می کند، زوم آپ است. وکس های عسلی زوم آپ علاوه بر از بین بردن موهای زائد، پوست را آبرسانی کرده و در ترمیم آن بسیار موثر واقع می شوند.

 

موم اپیلاسیون خشابی آلوئه ورا از برند زوم آپ

 

موم خشابی آلوئه ورا

تهیه شده از روغن های گیاهی از جمله آلوورا که دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است و مانع خشکی و ترک خوردگی پوست می گردد. یک پیشنهاد خوب برای حذف موهای زائد با ضخامت بالا در مناطق حساس بدن می باشد. اگر به دنبال یک وکس آلوئه ورا خوب می گردید که از بروز التهاب در پوست شما جلوگیری کند، پیشنهاد رژلب به شما برند زوم آپ است. تا زمانی که از موم آلوئه ورا زوم آپ استفاده می کنید، این اطمینان خاطر را خواهید داشت که پوست شما پس از انجام اپیلاسیون، ملتهب نخواهد شد.

موم خشابی زیتونی

موم طبیعی غنی شده از روغن زیتون و اکسید تیتانیوم با فرمولی ویژه که مورد توجه حرفه ای ها می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده از طرفی دی اکسید تیتانیوم ماده موثری برای التیام پوستهای آسیب دیده است.

موم خشابی رز

غنی شده از صمغ طبیعی درخت کاج و تیتانیوم دی اکسید که شامل مواد گیاهی مغذی و ویتامینهای D ، E ، A می باشد. این محصول دارای حداکثر چسبندگی بوده و به راحتی موهای ریز را حذف کرده و دارای خاصیت لایه برداری عالی از پوست همراه با عطری ملایم و دلنشین می باشد.

موم خشابی طلایی

روغن های گیاهی به کار رفته در این محصولات بافتی نرم را ایجاد کرده ، اپیلاسیون راحت و بدون سوزش را میسر می سازد. ترکیب خاص این گروه پس از مصرف سبب درخشندگی و زیبایی پوست می گردد و از این رو مورد علاقه مصرف کنندگان می باشد.

 

موم اپیلاسیون خشابی زوم آپ 

 

موم خشابی نقره ای

ترکیبی متفاوت و موثر که برای حذف موهای ضخیم در مناطق حساس بدن یک پیشنهاد عالی می باشد میزان چسبندگی مناسب این موم ، نرمی و درخشندگی جا مانده از اپیلاسیون آنرا مورد توجه مصرف کنندگان قرار داده است.

موم خشابی زغال اکتیو

غنی شده از موم طبیعی و رزین که دارای خواص ترمیمی و آرام بخشی به پوست می باشند. از طرفی زغال اکتیو موجود در این محصول آن را برای مصرف کنندگان متمایز نموده است. زغال موجود در این محصول با لکه برداری از سطح پوست و برداشتن لایه خشک و مرده پوستسبب رشد پوست جدید و درخشان و سفید شدن آن می گردد. خاصیت موم های ذغالی این است که می توان از آن به عنوان اسکراب و لایه بردار پوست نیز استفاده کرد. وکس های ذغالی زوم آپ این قابلیت را دارند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، سلول های مرده پوست را نیز برطرف کنند.

موم خشابی کاکائو

در این محصول ویژه از پودر کاکائو استفاده گردیده است که غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های B1 ، E ، C ، D است که به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست می باشند. بوی تند کاکائو در هنگام استفاده از این محصول همراه با اپیلاسیون نرم و موثر احساس دلنشینی را به جا خواهد گذاشت.

 

موم اپیلاسیون خشابی ذغال از برند زوم آپ

 

بهترین دستگاه موم داغ کن


کاربرد دستگاه موم داغ کن باید بسیار راحت بوده و در کمتر از یک دقیقه آماده به کار شود. بدین معنی که می توان آن را سریعا به برق زد و موم را داخلش قرار داد. یکی دیگر از مهم ترین خواص دستگاه موم داغ کن این است که سرعت بسیاری در گرم کردن موم دارد. بهترین زمان برای گرم کردن موم خشابی با استفاده از دستگاه، حدود نیم ساعت است. توجه داشته باشید که دمای مناسب برای گرم کردن موم 44 درجه است. دمای کم تر یا بیشتر از این میزان تاثیر به سزایی نخواهد داشت. منبع تغذیه دستگاه موم داغ کن می تواند برق و باطری باشد.


از بین بردن چسبندگی موم اپیلاسیون خشابی


بسیاری از خانم ها از بروز چسبندگی پس از انجام اپیلاسیون شکایت دارند و به دنبال راهکاری برای آن می گردند. یکی از بهترین راه حل ها برای برطرف کردن مشکل چسبندگی موم اپیلاسیون خشابی، استفاده از محلول پاک کننده بعد از اپیلاسیون است که به راحتی از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه می شود. این محلول دارای انواع ویتامین ها و تغذیه کننده پوست بوده و ایجاد تندرستی و شادابی می کند. علاوه بر این، پوست را فوق العاده درخشان کرده و محافظت به عمل می آورد.
روش استفاده از محلول پاک کننده بعد از اپیلاسیون بدین صورت است که مقداری از آن را روی پوست اسپری کرده و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. بهتر است از این ماده برای پوست های حساس استفاده نشود.
یکی دیگر از بهترین و در دسترس ترین راهکارها برای از بین بردن چسبندگی موم اپیلاسیون، مصرف روغن بچه است. این محصول معمولا برای هر نوع پوستی مناسب بوده و به راحتی می توانید آن را از داروخانه ها تهیه نمایید. روش استفاده از آن نیز بدین صورت است که مقداری از روغن را روی کف دست ریخته و به خوبی روی نقاط مورد نظر ماساژ دهید.

 

نکات تکمیلی استفاده از موم اپیلاسیون خشابی


- اجازه دهید موها به اندازه ای که روی کیت های وکس توصیه شده است، رشد کنند. بیشتر کیت ها توصیه می کنند که بلندی موها باید حداقل 6 میلی متر باشد. برای آن که موم بتواند قادر به از بین بردن موها باشد، این کار لازم است؛ چون اگر موها خیلی کوتاه باشد، موم خشابی قادر به از ریشه در آوردن آن ها نخواهد بود. همچنین اگر موها خیلی بلند باشند نیز حین انجام اپیلاسیون شکسته می شوند و به طور کامل از روی پوست برداشته نمی شوند.
- می توانید 24 ساعت قبل از انجام اپیلاسیون، ناحیه مورد نظر را با استفاده از اسکراب بدن لایه برداری کنید. انجام این کار باعث می شود از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. علاوه بر این، وکس به راحتی به موها متصل شده و زمانی که از روی پوست کنده می شوند، پوست آسیب نخواهد دید. البته توجه داشته باشید که اگر لایه برداری را درست قبل از انجام اپیلاسیون انجام دهید، پوست شما ملتهب و تحریک پذیر خواهد شد.
- اگر خیلی تاب تحمل درد اپیلاسیون را ندارید، می توانید یک ساعت قبل از انجام اپیلاسیون، مسکن مصرف کنید.
- قبل از انجام اپیلاسیون دوش بگیرید و پوست را به خوبی خشک نمایید. سپس پودر بچه بزنید تا هرگونه چربی از روی پوست برداشته شود.

 

موم خشابی گیاهی زوم آپ


موارد منع مصرف موم خشابی


- به هیچ عنوان موم اپیلاسیون خشابی را در داخل بینی، گوش، ناف، نوک سینه ها، مژه ها و داخل اندام تناسلی استفاده نکنید.
- از به کار بردن موم اپیلاسیون خشابی در نقاط حساس و آسیب دیده بدن مانند زخم ها، شکستگی ها، کبودی ها و سوختگی ها خودداری نمایید.
- مصرف موم اپیلاسیون خشابی روی خال، زگیل و ورید گشاد شده توصیه نمی شود.
- افراد مبتلا به دیابت و خانم های باردار نباید از این محصول استفاده نمایند.
- افراد مبتلا به حساسیت های پوستی و بیماری های هموفیلی نیز نباید از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده کنند.
- در صورتی که در حال مصرف داروی خاصی هستید، پیش از انجام اپیلاسیون حتما با پزشک خود مشورت کنید.
- تا دو ساعت پس از انجام اپیلاسیون از رفتن به حمام، استخر و سونا خودداری کنید.


عوارض استفاده از موم اپیلاسیون خشابی


احتمال بروز درد، سوختگی و حساسیت نسبت به پد و پارچه های مخصوص، انتقال بیماری ها و ویروس های خطرناک، پارگی پوست، خونریزی و خون مردگی، تغییر رنگ پوست و زیر پوستی در آمدن موها در از بین بردن موهای زائد با استفاده از روش اپیلاسیون بسیار رایج است.
خوشبختانه می توان با استفاده از راهکارهایی، احتمال بروز عوارض فوق را به حداقل رساند. به عنوان مثال، قبل ار انجام کار، به جهت رویش موها توجه کنید تا احتمال زیرپوستی شدن و چرکی شدن فولیکول مو کاهش یابد. سعی کنید قبل از مصرف، روی ناحیه کوچکی از بدن تست حساسیت را انجام دهید تا در صورت وجود حساسیت به مواد، پی به آن ببرید. علاوه بر این، حتما حرارت موم را قبل از تماس با بدن چک کنید.


اگر به دنبال یکی از بهترین برندهای موم اپیلاسیون خشابی هستید، پیشنهاد رژلب به شما استفاده از محصولات زوم آپ است. جهت خریداری انواع موم های اپیلاسیون و شمع اصلاح می توانید با شماره تماس ذیل تماس حاصل نمایید:

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 27 آبان 1398 - 01:33:34
"رژ لب" دوست داشتنی من،.. عاشقتم❤??????
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: