یکشنبه 08 اردیبهشت 1398 - 13:55:13

آموزش تصویری اپیلاسیون

آموزش وکسینگ صورت و بدن

موارد احتیاط وکسینگ

 

آموزش تصویری اپیلاسیون صورت و بدن


یکی از عواملی که در زیبایی بدن ما نقش به سزایی را ایفا می کند، از بین بردن موهای زائد می باشد که به یکی از دغدغه های روزمره خانم ها تبدیل شده است. اکثر خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد خود هستند و به همین منظور از روش هایی همچون شیو، لیزر، اپیلاسیون و ... استفاده می کنند. روش اپیلاسیون به دلیل ایجاد وقفه در سرعت رویش موهای زائد و همچنین خطرات بسیار اندکی که دارد، همواره مورد توجه بسیار از افراد بوده است. یکی دیگر از مزایای اپیلاسیون، سهولت در روش انجام کار است که حتی به راحتی در منزل نیز می توان نسبت به انجام آن اقدام کرد. در ادامه مقاله ای که پیش رو دارید، قصد داریم به آموزش تصویری اپیلاسیون بپردازیم. با ما همراه باشید.


اپیلاسیون چیست؟


اپیلاسیون موهای زائد روشی است که به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها، بسیار مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. اپیلاسیون روشی آسان و موقتی برای از بین بردن موهای بدن است که شما را تا 3 الی 4 هفته از شر موهای زائد خلاص می کند. اپیلاسیون معمولا با موم انجام می شود که دو روش دارد: یکی با موم سرد و دیگری با موم گرم. در روش موم سرد، ابتدا موم را به طور مستقیم روی پوست قرار می دهند و سپس با استفاده از یک کاغذ یا پارچه از پوست جدا می کنند. روش موم داغ نیز بدین صورت است که موم را تا جای ممکن حرارت می دهند و سپس روی پوست می مالند. پیش از آن که موم کاملا سرد شود، بلافاصله با استفاده از کاغذ و پارچه آن را جدا می کنند. همچنین در فرآیند اپیلاسیون از وکس نیز استفاده می شود که در آن نیازی به مصرف انواع پارچه ها و کاغذهای مخصوص اپیلاسیون نخواهد بود.
اپیلاسیون با این که فرآیند نسبتا زمانبری است؛ اما ارزان بوده و در صورتی که طبق اصول بهداشت انجام شود، مفید نیز خواهد بود.

 

همه چیز درباره اپیلاسیون صورت و بدن


مزایای از بین بردن موهای زائد با استفاده از اپیلاسیون


اپیلاسیون موهای زائد، موها را از ریشه جدا می کند؛ به همین دلیل باعث می شود موها دیرتر رشد کنند. مدت زمان رویش مجدد موها در روش اپیلاسیون، گاها تا 3 یا 4 هفته نیز به طول می انجامد. برخی تحقیقات حاکی از آن هستند که استفاده از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد می تواند قطر موها را کم کرده و رنگ آن ها را نیز کمرنگ تر کند. این روش قادر است نوک موها را از حالت تیز که معمولا به دلیل تیغ زدن های مداوم پدید می آید، به حالت اولیه برگرداند.


معایب از بین بردن موهای زائد با استفاده از اپیلاسیون


تا اینجا در مورد مزایای روش اپیلاسیون صحبت کردیم؛ و اما مضرات این روش چیست؟ احتمالا با استفاده از روش اپیلاسیون، با درد شدیدی مواجه خواهید شد. البته این درد با مرور زمان و نازک شدن ریشه موها، کمتر خواهد شد. برخی افراد نسبت به موم یا پارچه استفاده شده در این روش، حساسیت دارند. پس بهتر است در صورت بروز حساسیت یا التهاب غیر عادی، از ادامه این کار خودداری کنید. افرادی که به پارچه های مخصوص اپیلاسیون حساسیت دارند، بهتر است از روش وکسینگ استفاده نمایند. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، در روش اپیلاسیون احتمال انتقال بیماری های ویروسی وجود دارد. البته در صورت رعایت کلیه نکات بهداشتی، از هرگونه عفونت و بیماری در امان خواهید بود.
یکی از مواردی که بسیاری از خانم ها با آن مشکل دارند، احتمال فرو رفتن مو به داخل پوست پس از انجام اپیلاسیون است. متاسفانه راه حلی برای این موضوع وجود ندارد و اگر تمایل به انجام این روش دارید، باید خود را آماده هر گونه فولیکولیت یا همان فرو رفتن مو به داخل پوست کنید. در برخی خانم ها هم احتمال بروز کهیر وجود دارد که بهتر است سریعا به پزشک مراجعه شود.
انجام اپیلاسیون به افراد دیابتی، مبتلایان به وریدهای واریسی یا افرادی که گردش خون محیطی ضعیفی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که احتمال بروز عفونت در این افراد بیشتر از سایرین است.


وسایل مورد نیاز برای وکسینگ

 

  • هیتر
  • وکس
  • آبسلانگ
  • پد پنبه ای
  • پاک کننده پوست قبل از وکسینگ
  • اسپری خشک کننده وکس
  • پاک کننده پوست بعد از وکسینگ
  • لوسیون بعد از وکسینگ

 

وسایل لازم برای اپیلاسیون صورت و بدن

 

گرم کردن وکس


برای گرم کردن وکس کافیست دانه های کوچک آن را در هیتر بریزید و آن را روشن کنید. مدل های مختلفی از وکس وجود دارد. وکس های  دانه ای نیازی به خورد کردن ندارند و کاربرد آن ها راحت تر صورت می گیرد. این در خالی است که وکس های قالبی نیاز به خرد کردن داشته و زمانی را از شما صرف خواهد کرد. درجه هیتر را روی 3 قرار دهید و صبر کنید تا وکس به خوبی ذوب شود.


غلظت و دمای وکس


زمانی دمای وکس مناسب است که هنگام چرخاندن آبسلانگ در دستان، هیچ گونه ماده ای از آن چکه نکند. اگر وکس خیلی رقیق باشد، به این معنی است که بیش از حد گرم شده و پوست را می سوزاند. چنانچه وکس خیلی غلیظ باشد نیز بدین معناست که سرد بوده و اصلا کارایی نخواهد داشت.


آماده سازی پوست


در این مرحله، از اسپری آماده سازی پیش از وکسینگ استفاده می کنیم. محلول را روی پوست اسپری کرده و با دست ماساژ می دهیم تا جذب پوست شود. با این کار از ایجاد جوش بعد از اصلاح پیشگیری خواهید کرد. همچنین، اگر کرم یا لوسیونی روی پوست مانده باشد، برداشته می شود.


آموزش وکسینگ دست


مقدار زیادی از وکس را با استفاده از آبسلانگ بر می داریم. وکس را به صورت افقی روی پوست قرار می دهیم. مواد را به صورت دورانی روی پوست پخش می کنیم تا موها به خوبی درگیر شوند. دقت کنید که لبه های وکس باید ضخیم باشند تا زمان بلند کردن آن، موادی روی پوست باقی نماند. می توانید صبر کنید تا وکس روی پوست خشک شود و سپس آن را بلند کنید. همچنین می توانید از اسپری خشک کننده استفاده کنید تا فرآیند تسریع یابد. حال لبه وکس را بگیرید و با یک دست دیگر، پوست را به خوبی بکشید. وکس را در خلاف جهت رویش موها بکشید تا از ریشه کنده شوند.

 

آموزش وکسینگ دست


مراقبت های بعد از وکسینگ


بعد از این که مواد وکس را به خوبی از سطح پوست پاک کردید، محلول پاک کننده پوست بعد از وکسینگ را اسپری کنید. سپس با استفاده از پد، سطح پوست را به خوبی تمیز نمایید. محلول بعد از وکسینگ می تواند از بروز جوش و التهاب جلوگیری کند. بعد از این مرحله، لوسیون را به محل وکسینگ بزنید و با دست ماساژ دهید تا اگر قرمزی و التهابی ایجاد شده باشد، تسکین بیابد. در صورت رعایت تمامی این موارد، پوست از التهاب در امان بوده و نیازی به دوش گرفتن بعد از اصلاح نخواهید داشت.


آموزش وکسینگ صورت


برای وکس کردن صورت، ابتدا پوست را ضد عفونی می کنیم تا جوش نزند. همچنین اگر آرایشی روی پوست وجود دارد، آن را به خوبی پاک می کنیم. مقداری از مواد وکس را با استفاده از آبسلانگ بر می داریم و به صورت عمومی روی پوست قرار می دهیم. وکس را به صورت دورانی پخش می کنیم تا همه موها به خوبی درگیر شوند. در این ناحیه نیز لبه های وکس باید ضخیم باشند تا به راحتی از پوست جدا شود. سپس محلول خشک کننده را اسپری می کنیم تا مواد وکس زودتر خشک و از پوست جدا شود.
با یک دست پوست را می کشیم و با دست دیگر، لبه وکس را گرفته و در خلاف جهت رویش موها می کشیم. باقی مانده وکس روی صورت را می توان با اسپری پاک کننده پی از وکسینگ به خوبی پاک کرد. کمی از محلول پس از وکسینگ را روی پد اسپری کرده و روی پوست می کشیم. سپس از لوسیون استفاده می کنیم تا از بروز هر گونه جوش و آکنه پیشگیری شود.

 

آموزش وکسینگ صورت


پیشگیری از حساسیت بعد از اپیلاسیون

 

به دلیل این که اپیلاسیون می تواند پوست را در معرض آسیب قرار دهد، بسیار حائز اهمیت است که قبل از انجام این کار ناحیه مورد نظر را آماده کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوست قبل از اپیلاسیون نرم شده و سلول های مرده آن حذف شده اند. انجام این کار می تواند پوست را برای اپیلاسیون آماده کرده و به پیشگیری از بروز خارش و سوزش پس از اپیلاسیون کمک بسیاری کند.
اکثر متخصصان زیبایی جهت جلوگیری از تحریکات پوستی بعد از انجام اپیلاسیون که موجب ایجاد بثورات، رشد موی زیر پوستی و عفونت های پوستی می شود، راهکارهای زیر را پیشنهاد می دهند:

- اجازه دهید موها به اندازه نیم سانت رشد کنند و سپس نسبت به انجام اپیلاسیون اقدام کنید.
- دو هفته قبل از انجام اپیلاسیون از اصلاح با تیغ خودداری کنید.
- پوست خود را 24 تا 48 ساعت قبل از اپیلاسیون، لایه برداری کنید تا لایه های مرده پوست از بین رفته و موجب سهولت در انجام اپیلاسیون شود.
- پس از لایه برداری پوست می توانید از یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید تا پوست نرم و لطیف شود.

برای لایه بردار طبیعی پوست می توانید 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام را با یک چهارم فنجان شکر ترکیب کنید. منطقه ای که قصد لایه برداری دارید را با آب گرم خیس کرده و رطوبت پوست را به آرامی بگیرید. ترکیب به دست آمده را روی محل مورد نظر قرار داده و به مدت 5 دقیقه به صورت حرکات دایره ای، ماساژ دهید. بعد از 5 دقیقه ماساژ، اجازه دهید مواد 5 دقیقه دیگر روی پوست بماند تا به خوبی جذب شود. سپس پوست را شستشو داده و خشک کنید. این کار سلول های مرده پوست را از بین برده و پوست را مرطوب می کند. از آن جایی که لایه برداری می تواند پوست شما را حساس کند، بهتر است انجام این کار را به دو روز قبل از اپیلاسیون موکول کنید.
جهت جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون، علاوه بر آماده کردن پوست باید بدانید که چه زمانی از این روش استفاده کنید. در طول سیکل قاعدگی، درد و اضطراب در زنان افزایش می یابد. بنابراین محققان توصیه می کنند که در این زمان از انجام اپیلاسیون خودداری کنید. اگر پوست شما قبل از اپیلاسیون تحریک یا ملتهب شده، تا بهبودی کامل آن صبر کنید. انجام وکس روی پوست هایی که نشانه هایی از التهاب، بثورات پوستی، برآمدگی و عفونت دارد، عمل اشتباهی است. انجام اپیلاسیون در این شرایط می تواند وضعیت پوست شما را تشدید کرده و حتی مشکل عفونت را تشدید کند.

 

جلوگیری از حساسیت بعد از اصلاح صورت و بدن

 

چه افرادی نباید از روش اپیلاسیون استفاده کنند؟

 

-  افرادی که پوست شان راحت تر دچار پارگی و شکنندگی می شود و تحت درمان قرار دارند، بهتر است از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده نکنند.
-  از اپیلاسیون در نواحی بدن که دچار زگیل، عفونت قارچی و باکتریالی، آفتاب سوختگی، تحریک و ... هستند، حتما خودداری کنید.
-  در صورتی که در حال مصرف داروی خاصی هستید، بهتر است قبل از انجام اپیلاسیون حتما با پزشک خود مشورت کنید.
-  از به کار بردن موم گرم در نقاط حساس و آسیب دیده خودداری کنید و تا دو ساعت پس از آن، از رفتن به حمام، استخر و حمام آفتاب پرهیز نمایید.
- برخی از پزشکان، موم انداختن را به افراد مسن، بیماران مبتلا به دیابت، واریس و گردش خون ضعیف توصیه نمی کنند. احتمال بروز عفونت در این اشخاص بیشتر است.
- افراد باردار می توانند از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند ولی بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنند.

 

موارد منع استفاده از روش اپیلاسیون

بهترین مارک موم و وکس اپیلاسیون


زوم آپ یکی از برندهای شناخته شده و پر آوازه در حوزه تولید و فروش انواع موم های اپیلاسیون است. شما می توانید انواع موم های گیاهی و خشابی و همچنین موم های سکه ای را با بالاترین کیفیت خریداری و مصرف کنید. جهت خرید تکی و عمده محصولات زوم آپ می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

 

 

در مقاله آموزش تصویری اپیلاسیون به نحوه صحیح وکسینگ صورت و بدن پرداختیم. همچنین روش های استفاده از انواع محلول های قبل و بعد از اپیلاسیون را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا احتمال بروز جوش و التهاب کاهش یابد. همچنین، یک لایه بردار طبیعی به شما معرفی کردیم تا قبل از اپیلاسیون مورد استفاده قرار داده و پوست را آماده این فرآیند کنید. موارد منع اپیلاسیون را نیز خدمتتان ارائه دادیم تا خطرات احتمالی آن کاهش یابد. به طور کلی می توان گفت که اپیلاسیون روش بسیار مناسبی برای از بین بردن موهای زائد است؛ البته به شرط آن که موارد مربوط به بهداشت به طور کلی رعایت شود.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: